"dióhéj kerül az égéstérbe, és a motort beindítják, és jár egy darabon, akkor mi lesz?"
Az a mennyiség takarítja a dugattyútetőt....... :-P Kimegy a kipun, ami meg annyira maradni akar, az elég. De, mit alább Tibi is írta, ekkora szemcseméret egy zárt szelepen nem juthat át.
Túlaggódod a dolgot, a motorok, nem csipkerózsikák.
Egy ilyen lerakódástól telített szelepről napi szinten szakadnak le szilárd szennyeződések kis mértékben, bekerülve az égéstérbe.
A szelepen lévő lerakódás miatt még az élszalag tömít, ilyen nagy szemcseméretű tisztítóanyag biztos nem jut át rajta. Ha mégis, hát elég, kipufogja és kész, annyit sem árt a motornak, mint egy hidegindítás.
Vicces, hogy ez a dióra van kihegyezve, nem a dió a lényeg, hanem ez a technológia. Ehhez a dióhéj mellé kell még más is...
Részterhelésnél talán, de az meg folyamatos égéskimaradást tünetet produkálna.
Fojtás nélkül, teljes terheésen pár ütem alatt kihűl az egész, talán a hidrogén elég, marad a nehezebben oxidálható szénlánc, de a kihűlt gyertyára nem fog rátelepedni, kiviszi a huzat.
Azaz, szerintem nem ugyanúgy kormolja le a gyertyát.
egy 250e km felett futott, és még soha ki nem pucolt FSI motorú autótulajként ez a dió dolog nekem is megmozgatta a fantáziámat...
azt írod:
"a szívószelepek zárva vannak, az égéstérbe egy morzsányi sem jut, illetve ha egy-két szemcse be is kerülne, az puhasága miatt semmilyen kárt nem okozhatna"
bocsánat, ha baromságot kérdeznék,
de azt próbáltátok mondjuk egy olyan állapotú (motorú) autóval, amiért már nem kár, hogy ha azért érdemi dióhéj kerül az égéstérbe, és a motort beindítják, és jár egy darabon, akkor mi lesz?
Laikusként abból indulnék ki, hogy egy ennyire retkes szelepnél már a zárás sem biztos 100%,meg hát az elszívás sem szokott 100% lenni, tehát valami kis dióhéj csak kerülhet az égéstérbe...
Elég sokat olvastam a maróanyagos - porszívózós tisztításról, és én is azért nem vágtam bele, mert nagyobb potenciális kárt láttam benne, mint hasznot.
De ha a diónak nincs potenciális kára, akkor miért ne..., még ha talán nem is tisztít olyan tökéletesen...
egy érdekeset vettem észre:lassú fordulatemelésnél lineárisan emelkedik az előgyújtás,ahogy nagyobbat vagy padlót nyomok,az előgyújtás kb28fokról 10és 2fok közé esikvissza a hörgéssel.
gép szerint kinyit rendesen a pillangószelep...meg a hang is azt mutatja :)
Az már nagyon, főleg az a kérdés miből adódik és mi más hibát okozhat. (hajtórúd, dugattyú, dugattyú tömegek, kiegyensúlyozás?).
A furat/löket adatatokból és egy hozzávetőleges sűrítési vszonyból ki lehet számolni a százalékost eltérést is elég egyszerűen, de a három tized biztos sok Bar végnyomás különbséget okoz a nagy sűrítési viszony miatt.
Köszi Kisa a nyugtatást. Nem tudom h egyediek e a dugók de az alacsonyabban lévő az minuszos irányban értendő. Így ha jól számolom 0.32mm az eltérés. az viszont gond, nem?
Aha, az már más. Egy tized belefér, de nem szokott eltérés lenni, hiszen minden elem pár század mm pontos alapból. Ha egyedi gyártásúak a dugattyúk..., azokkal nagyon vegyes a tapasztalat, leginkább rossz.
Már az olajnívós esetre is rájuk telefonáltam persze nem ott kezdtem el nézegetni (fő a bizalom).Ők nem csináltak vele semmit-mondták. aztán győzködve elmondták h útban volt nekik és kis hajlításra lejött. Holnap beállítok minden előrejelzés nélkül.
Csak a gond h nem adtak számlát, sem munkalapot. Egyetlen papírom ami van tőlük az egy előleges papír bélyegzővel, dátummal,aláírással.
Nem semmi ugye? Megnézegettem mert pár szimering kell,méregettem. Mondom megpróbálom azt a tolómérős mérést 1. henger:megvan.Ha itt vagyunk nézzük már meg a másikat is: az is jó. Fordítok a főtengelyen már szemre látszódott h lejjebb van. Mondom ilyen nincs. Az olajnívó ház, akkor ez. Még a h.fejre rá sem néztem. Komolyan ma napság mindent így gányolnak??