Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143014

"dióhéj kerül az égéstérbe, és a motort beindítják, és jár egy darabon, akkor  mi lesz?"

 

Az a mennyiség takarítja a dugattyútetőt.......  :-P   Kimegy a kipun, ami meg annyira maradni akar, az elég.  De, mit alább Tibi is írta, ekkora szemcseméret egy zárt szelepen nem juthat át.

Előzmény: HG. (143006)
409 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143013

Cam, mit is mondtál a múltkor, mi a jelenség, amikor ezeknek a hátul láncos BMW motoroknak megnyúlt a lánca??

Előzmény: cam aro (143005)
novothauto Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143012

"még ha talán nem is tisztít olyan tökéletesen..."

 

Azért választottam ezt a módszert, mert tökéletesen tisztít.

Értsd olyan tisztaságú a szívócsatorna, mintha a gyárban vennéd le a polcról.

 

Ha az élszalag nem fogná meg a dióhéjat, akkor az a henger már nem működne

megfelelően tisztítás előtt sem.

 

 

Előzmény: HG. (143006)
76zoli76 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143011

Köszi a választ.

Előzmény: cam aro (142979)
76zoli76 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143010

Köszi a választ.  A hengerfejet hogy lehet megnézni , hogy tényleg az e bontásnélkül? Vagy vannak más ráutaló jelek?

Előzmény: mica-r (142980)
Kisa Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143009

Ha már aludni nem tudok, kibicelek...

Túlaggódod a dolgot, a motorok, nem csipkerózsikák.

 

Egy ilyen lerakódástól telített szelepről napi szinten szakadnak le szilárd szennyeződések kis mértékben, bekerülve az égéstérbe.

A szelepen lévő lerakódás miatt még az élszalag tömít, ilyen nagy szemcseméretű tisztítóanyag biztos nem jut át rajta.  Ha mégis, hát elég, kipufogja és kész, annyit sem árt a motornak, mint egy hidegindítás.

Vicces, hogy ez a dióra van kihegyezve, nem a dió a lényeg, hanem ez a technológia. Ehhez a dióhéj mellé kell még más is...

 

 

Előzmény: HG. (143006)
HG. Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143008

btw így néz ki a motor gasztroszkópiával vizsgálva :-), az érdi BMS-ék szerint 250e km-hez képest még egész jó

 

 

 

 

 

Előzmény: HG. (143006)
Kisa Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143007

Részterhelésnél talán, de az meg folyamatos égéskimaradást tünetet produkálna.

Fojtás nélkül, teljes terheésen pár ütem alatt kihűl az egész, talán a hidrogén elég, marad a nehezebben oxidálható szénlánc, de a kihűlt gyertyára nem fog rátelepedni, kiviszi a huzat.

Azaz, szerintem nem ugyanúgy kormolja le a gyertyát.

De lehet nem :)

Előzmény: cam aro (143005)
HG. Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143006

Üdv az Uraknak,

 

egy 250e km felett futott, és még soha ki nem pucolt FSI motorú autótulajként ez a dió dolog nekem is megmozgatta a fantáziámat...

 

azt írod:

 

"a szívószelepek zárva vannak, az égéstérbe egy morzsányi sem jut, illetve ha egy-két szemcse be is kerülne, az puhasága miatt semmilyen kárt nem okozhatna"

 

bocsánat, ha baromságot kérdeznék,

de azt próbáltátok mondjuk egy olyan állapotú (motorú) autóval, amiért már nem kár, hogy ha azért érdemi dióhéj kerül az égéstérbe, és a motort beindítják, és jár egy darabon, akkor  mi lesz?

 

Laikusként abból indulnék ki, hogy egy ennyire retkes szelepnél már a zárás sem biztos 100%,meg hát az elszívás sem szokott 100% lenni, tehát valami kis dióhéj csak kerülhet az égéstérbe...

 

 

 

Elég sokat olvastam a maróanyagos - porszívózós tisztításról, és én is azért nem vágtam bele, mert nagyobb potenciális kárt láttam benne, mint hasznot.

De ha a diónak nincs potenciális kára, akkor miért ne..., még ha talán nem is tisztít olyan tökéletesen...

 

 

 

Előzmény: novothauto (142922)
cam aro Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143005

 kormos gyertyák épp nem erre utalnak, az inkább dús keverékre."" 

 

szegeny keverek ugyanugy lekormolja a gyertyakat mint a dus.

( szegeny keverek is /tul/ dus... csak kevesebb utemben. :)

 

jonagy szenaboglya az a gdi.. de legalabb szalad tobbet mint az tsi-k. 

...vagy nem. 

innen mar kihaltak.

bar valoszinu nem a technologia miatt.. 

===========

joj'cakat Urak. 

Előzmény: Kisa (143004)
Kisa Creative Commons License 2015.05.22 0 0 143004

Nem láttam ilyen motort még messziről sem, de az előgyújtás teljes terhelésnél visszaveszi, ez normális (lehet).

Az én tippem is az, hogy leszegényedik, de ezzel nem sokat segítettem. Egy kis féktisztító befújásával igazolható.

A kormos gyertyák épp nem erre utalnak, az inkább dús keverékre.

Valószinűleg a motorvezérlés nem tudja belőni a keveréket, néha dús, néha szegény, valami alapjel szórakozhat.

Élő adatokat figyelve talán előrébb lehet jutni.

 

 

Előzmény: szeekelymarci (143002)
cam aro Creative Commons License 2015.05.21 0 0 143003

az előgyújtás kb28fokról 10és 2fok közé esikvissza a hörgéssel."" 

 

ha melle tenned a lambdat is, kapnal egy szep lapos vonalat. 

nem kap az a tocsi uzat.,szerintem. 

 

fojtorol allitomotor magnes szokott leesni. (tractorsound, cam. ) 

ilyenkor az akarat megvan a nyitashoz, csak epp vegrehajtasban van boki. 

 csak tipp 

Előzmény: szeekelymarci (143002)
szeekelymarci Creative Commons License 2015.05.21 0 0 143002

egy érdekeset vettem észre:lassú fordulatemelésnél lineárisan emelkedik az előgyújtás,ahogy nagyobbat vagy padlót nyomok,az előgyújtás kb28fokról 10és 2fok közé esikvissza a hörgéssel.

 

gép szerint kinyit rendesen a pillangószelep...meg a hang is azt mutatja :)

Előzmény: cam aro (142999)
cam aro Creative Commons License 2015.05.21 0 0 143001

es az okozat egeskimaradas. "" 

 

ez legyen felteteles modban. 

do it index. 

Előzmény: cam aro (142999)
cam aro Creative Commons License 2015.05.21 0 0 143000

ennemis. :}

Előzmény: Kisa (142996)
cam aro Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142999

uza korrekcio, nem megfelelo hofok lambda szab. alatt. uza nyomas.

es az okozat egeskimaradas. 

 

hofokok legyenek rendben, legyen uzanyomas. 

 

csak ket esetrol tudok, de nezd meg hogy nyit-e a fojtoszelep teljesen. 

/ nem kezzel / 

Előzmény: szeekelymarci (142997)
Csaba000111 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142998

Hálásan köszönöm a szakértelmeteket. Holnap ballagok vele. Majd jelentkezem a részletekkel.

Sziasztok,jó éjt.

szeekelymarci Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142997

Szép estét!

 

Mitsu pajero 1.8GDI '03, fekete 200000kmmel

 

Gazda szerint egyszer csak nem akar menni.

Check lámpa ég, mint kiderül már régebb óta.

P 0170,P 0125,P 0190,P 0302 hibákkal.

Hibatörlés,simán megy, 40 km után gyertyacserére vissza, állitólag simán ment végig, bár újra ég a lámpa:

P0170 ésP0125 újúlt ki. 

Ngk IZFR6B gyertyák cserélve,előtte is ilyen volt benn.

Csere után 2-2500 fordulatig használható érintő gázzal,padlózva csak hörög,mintha elvágnák az anyagot vagy a szikrát.

 

visszaraktam a régi gyertyákat de ugyanaz maradt. 

üzemanyag viszont lehet, mert kormosak a gyertyák....

 

Melyik részét erőltessem?  Vagy ez is dióhéj után kiált? :)

Kisa Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142996

Látod, Cam a legutóbb annyit offoltunk, hogy egy napos karbantartásra leállt a fórum :D

Előzmény: cam aro (142994)
Kisa Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142995

Az már nagyon, főleg az a kérdés miből adódik és mi más hibát okozhat. (hajtórúd, dugattyú, dugattyú tömegek, kiegyensúlyozás?).

A furat/löket adatatokból és egy hozzávetőleges sűrítési vszonyból ki lehet számolni a százalékost eltérést is elég egyszerűen, de a három tized biztos sok Bar végnyomás különbséget okoz a nagy sűrítési viszony miatt.

Előzmény: Csaba000111 (142993)
cam aro Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142994

hat oda a minuszoshoz vekonyabb tomites kollene.. 

 

vidd vissza. 

tizeden belul legyen mind. 

Előzmény: Csaba000111 (142993)
Csaba000111 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142993

Köszi Kisa a nyugtatást. Nem tudom h egyediek e a dugók de  az alacsonyabban lévő az minuszos irányban értendő. Így ha jól számolom  0.32mm az eltérés. az viszont gond, nem?

 

Előzmény: Kisa (142991)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142992

Ez nem tapasztalat, hanem előítélet. :)) 

Előzmény: combi27 (142976)
Kisa Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142991

Aha, az már más. Egy tized belefér, de nem szokott eltérés lenni, hiszen minden elem pár század mm pontos alapból. Ha egyedi gyártásúak a dugattyúk..., azokkal nagyon vegyes a tapasztalat, leginkább rossz.

 

Előzmény: Csaba000111 (142990)
Csaba000111 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142990

Ezeknél mennyi eltérés a megengedett?

Csaba000111 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142989

Bocs elírtam: 0.24 és 0.08

Annyira bosszant h már írni sem tudok rendesen.

Előzmény: Kisa (142987)
Csaba000111 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142988

Már az olajnívós esetre is rájuk telefonáltam persze nem ott kezdtem el nézegetni (fő a bizalom).Ők nem csináltak vele semmit-mondták. aztán győzködve elmondták h útban volt nekik és kis hajlításra lejött. Holnap beállítok minden előrejelzés nélkül.

Csak a gond h nem adtak számlát, sem munkalapot. Egyetlen papírom ami van tőlük  az egy előleges papír bélyegzővel, dátummal,aláírással.

 

Előzmény: Csaba000111 (142986)
Kisa Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142987

2.4mm a dugattyú kiállás ? Az naggggyon sok. Gyorsan vidd vissza, ha jól mérted, valami nagyon nem jó. 

Előzmény: Csaba000111 (142984)
Csaba000111 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142986

Nem semmi ugye? Megnézegettem mert pár szimering kell,méregettem. Mondom megpróbálom azt a tolómérős mérést 1. henger:megvan.Ha itt vagyunk nézzük már meg a másikat is: az is jó.  Fordítok a főtengelyen  már szemre látszódott h lejjebb van. Mondom ilyen nincs. Az olajnívó ház, akkor ez. Még a h.fejre rá sem néztem. Komolyan ma napság mindent így gányolnak??

Előzmény: gesszti (142985)
gesszti Creative Commons License 2015.05.21 0 0 142985

Ilyet szerintem értelmes gépműhely nem ad ki a kezéből... Vidd vissza, csinálják meg rendesen.

Előzmény: Csaba000111 (142984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!