Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152666

"..miért kellene ezt mindenkinek tudni."

 

Szó nem volt arról, hogy tudnod kellene róla! Ettől ez még ismert hibája annak az autónak.

 

Ezt a kódbevitelt nem ismertem, de megeshet, hogy ez nem segít a panelhibán. Mindenesetre minden indításnál ezt eljátszani kellemes szórakozás lenne.  :)

 A leírás szerint két gomb szükséges hozzá. Emlékeim szerint a Fábián csak egy van. ? (készült vagy tucatnyi műszercsoporttal, lehet közöttük kétgombos is)

Az, hogy most működik, a panelhibát látszik igazolni.

Előzmény: tibormandli (152663)
Syracusa Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152665

"miért kellene ezt mindenkinek tudni"
Azért írta le neked, hogy tudj róla. Bm.

A műszerfalbetéten bevitt kód csak egyszeri menetre jó és nem is mindegyik évjáratnál maradt meg. Ahol igen, ott Magyarországon a kereskedő döntötte el hogy kiadja-e az ügyfélnek vagy sem.

 

Előzmény: tibormandli (152663)
tibormandli Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152664

Előzmény: tibormandli (152663)
tibormandli Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152663

Igen ezért jöttem ide mert nyilván vannak tapasztaltabbak itt. Nekem nem ismert az általad említett hiba, miért kellene ezt mindenkinek tudni. De amit a könyvben olvastam csak azt tudom ide írni. 

Egyébként két napja használjuk az autót többszöri indítás per nap, és egyenlőre nem produkálta a hibát.

Előzmény: 409 (152658)
Syracusa Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152662

Amennyire rémlik, ennél az immo pin eleve öt számjegy. Nem a vágott kulcs kódját nézed?

Előzmény: tibormandli (152656)
Syracusa Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152661

https://www.youtube.com/watch?v=rEqad2PR0Lg

 

Ez a mf.betét javítása, a tekercset meg nyilván ki lehet mérni.

Előzmény: Syracusa (152659)
Syracusa Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152660

vagy

Előzmény: Syracusa (152659)
Syracusa Creative Commons License 2023.10.20 0 0 152659

Ez vagy olvasótekercs hiba, esetleg műszerfalbetét hiba. Inkább az első.
Hallgass 409-re, kell a diag.

Előzmény: tibormandli (152656)
409 Creative Commons License 2023.10.19 0 0 152658

 

 Tegyük fel, hogy így be lehet adni az immo kódot, akkor mi fog történni? (egyébként honnan ez a kód beadási módszer???)

 

Jobb lenne egy megfelelő diag eszközzel belenézni, hogy mire is panaszkodik az a vezérlő. !!

 

Gyanítom, hogy ez is az ismert, műszercsoportpanel hiba lesz, aminek a javításához nincs szükség semmilyen kódra.

Előzmény: tibormandli (152656)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.10.19 0 0 152657

Nem érzékeli a kulcsokat a verda.

Előzmény: tibormandli (152656)
tibormandli Creative Commons License 2023.10.19 0 0 152656

A kód beadására immobiliser általi motorleállítás esetén van lehetőség egy négyjegyű kód megadására, az óra valamint a kilométeróra nullázó gombjának a segítségével. 

Onnan tudom, hogy a motor leáll pár másodperc után, miközben villog a műszerfalon a jele. Majd gyújtást adsz rá, és mikor kialszik a lefuttatott diagnosztika után aminek ki kell aludni, akkor már villog is az immo jele, és nem is indul az autó. Egyébként nem is állandó a probléma, csak néha jelentkezik, de akkor mindkét kulccsal ezt csinálja.

Előzmény: 409 (152655)
409 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 152655

 

 

 Ha meglenne a kódkártya, akkor mivel adnád meg neki a kódot?

Miből derült ki, hogy immo hiba van?

 

 

Vagy márkaszerviz, vagy keresni kell olyan embert aki meg tudja fejteni a kódot.

Előzmény: tibormandli (152654)
tibormandli Creative Commons License 2023.10.18 0 0 152654

Üdv fórumozók!

 

Skoda Fabia 1 immo hiba esetén létezik valamilyen megoldás? A könyv szerinti négyjegyű számot én megadnám a kocsinak, de sajnos nincs meg a kódkártya. Nem lopni akarom, a saját udvarunkban áll a verda. 🤣

Most egy kis időre használnunk kell, amíg a másik autó szerelőnél lesz.

Köszi a segítséget!

 

Tibor

nohab Creative Commons License 2023.10.07 0 0 152653
Előzmény: 409 (152652)
409 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 152652

 

 A Castrolnál ez a cikkszáma a VW LL III minősítésű motorolajnak. (remélem jól emlékszem :))

Előzmény: timla (152651)
timla Creative Commons License 2023.10.06 0 0 152651

Ezt honnan tudod?

Előzmény: 409 (152648)
timla Creative Commons License 2023.10.06 0 0 152650

Március 20-én a szigetszentmiklósi AutoCarmában is 4.445 Ft-ot fizettem az 5W-30-as olajért, a márkát itt sem tudom, de korábban Totalt használtak. Akkor az én Octaviámba rakták ezt, és akkor is pontosan a betöltött mennyiséget számolták el. Szerintem ez egy korrekt hálózat.

Előzmény: Centi the real (152649)
Centi the real Creative Commons License 2023.10.06 0 0 152649

Nagyjából ingyen volt az az olaj...  :-)    Márkaszervizben egy liter 10-12e körül sem drága abból...

Előzmény: timla (152647)
409 Creative Commons License 2023.10.05 0 0 152648

 

 Castrol Edge Professional

Előzmény: timla (152647)
timla Creative Commons License 2023.10.05 0 0 152647

Szeptemberben vittem olajcserére egy 10 éves 1.4 16V Polot a miskolci AutoCarma Skoda/VW márkaszervizbe. Nincs rajta a számlán az olaj márkája, csak annyi, hogy 5W-30-as olaj (T5W30LL200). Bruttó 5080 Ft-ért számlázták literjlt és 3,2 litert számoltak el. Azt hiszem megint meg lehetek velük elégedve. 

Előzmény: csíkos-háTTú (152646)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.10.05 0 0 152646

Egy időben, még Kormi Kandúrral úgy jártam olajcsere szervízre (noch da zu, márkaszervizbe!), hogy vittem az olajat, meg a szűrőket. Egyszer aztán a vezető megkérdezte, hogy mennyibe van nekem az anyag, amit viszek? Elárultam. Az volt a reakció, hogy ennyiért ők is tudják adni. Legközelebb csak a kocsit vittem, és nem futkostam alkatrészek után. Mondjuk az adott márakszervizben nekem komoly hátszelem van, meg az is igaz, hogy kevés olyan elmebeteg van, aki a tizenéves, többszázezer km-t futott kocsival még márkaszervizbe jár...:-)

 

Vissza az olajhoz, mint árhoz! Én most egy olyannak tudom az árát, amit használok, ez a Castrol Edge 5w-30LL, ennek most itt a közelben a Szűrőboltban 5.100Ft/l az ára, ha a literes kiszerelést veszed (a négyliteres kanna ára olcsóbbra jön ki literenként). Benzinkúton, más boltokban ez akár több ezressel is magasabb lehet!

Kérdés, hogy a szerviz melyik árat számolja, ha a munkához ő adja ezt is? Nekem azzal a gyakorlattal nincs bajom, ha a nagyker kedvezmányüket nem érvényesítik felém tovább. Abban igazad van, hogy az már az "Aranykasza GMK" fogalmába tartozik, ha a bolti árhoz képest többszörös áron van kiszámlázva.

Előzmény: daVeFR (152645)
daVeFR Creative Commons License 2023.10.05 0 0 152645

Két gondolatom van ezzel kapcsolatban. 

 

Én azt tartom korrekt megoldásnak, amit te is követsz. Aki nekem egy szolgáltatást nyújt, mondja meg, hogy neki mennyiért éri meg ezt megtenni, én pedig eldöntöm, hogy az nekem annyiért megéri e. Lehet, hogy én abban a hitben élek, hogy egy egyszerű olajcsere munkadíjára 10e Ft a reális, de a szerviz 30e-t mond. Ekkor eldöntöm, hogy ez így nekem vállalható e. Ha nem, akkor sem érzem azt, hogy hülyének néztek. Ellenben, amikor teljesen nyilvánvalóan hamis áron számlázza ki az anyagot, akkor talán nem alaptalanul érzem azt, hogy ez történt.

 

Egy gyorsszervizes ismerős egyszer azt mondta, hogy a fekmesterponthu és tsi szerinte ÁFA csalással tudnak jó árakat adni. A matek ezzel ott nem stimmel, hogy cikkszámra ugyanaz az alkatrész a fekmesternél pont feleannyiba került mint amennyiért a Unix akarta rám melegíteni. Az ÁFA 27%, ha azt teljesen el tudja vki sinkófálni, akkor sem ad ki 100%-os különbséget. 

 

Lehet, h nem a magamfajtából áll Mo-n a többség, de én a magas árat legfeljebb sajnálom és belátom, ha nem akarom/tudom kifizetni. De arra kimondottan érzékeny vagyok, ha hülyének akarnak nézni. 

Akik meg jönnek az "étterembe sem viheted a hozzávalókat" dumával, azok gondolják át az éttermes analógiát jobban. Ott mondanak egy egzakt árat előre. Pl. 3.800 Ft a marhapörkölt. Ennyiért kell? Ha igen, bemész, ha nem, mész tovább/haza. De nem a végén hozzák a nagy számlát, amin ott van, hogy vöröshagyma 3.000 Ft/kg, ami nyilvánvalóan nem igaz. 

Előzmény: csíkos-háTTú (152644)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.10.03 0 0 152644

Hmmm...

 

Van némi hasonlóság az én kis műhelyem, meg az autószervizek között. Habár az kétségtelen, hogyha egy általam javított szerkezet megáll a pályán, vagy elfüstöl, vagy éppen pont az a baj, hogy nem áll meg, az nem jelent életveszélyt.

 

Nos, ha valaki hoz hozzám egy kis szerkezetet, hogy javítsam meg, és hozza hozzá az alkatrészt, akkor elvégzem a munkát, de azzal a szigorú feltétellel, hogy a hozott anyagért a kuncsaft vállalja a felelősséget! És ez fel is van tüntetve a javítási lapon! Ha meg menet közben kiderül, hogy nem jó, amit hozott, akkor is övé a baj, ő "viszi el a balhét", járhat utána, vagy megkér engem, hogy szerezzem be én a szükséges holmikat. Ez plusz költségekkel időveszteséggel jár neki is!

Nyilván kényelmesebb, ha csak a hibás szerkentyűt adja le, és legtöbbször egy nagyjábóli árat már tudok rá mondani a munka felvételekor, amiben benne van az alkatrész is, amit én szerzek be hozzá. Így viszont mindenért én felelek, ha én szerzem be tévesen az alkatrészt, az az én bajom, és nekem kell bocsánatot kérnem, hogy húzódik a javítás.

 

Nekem szerencsém van, én tudom érvényesíteni a munkám árát, nem nagyon fújnak rám ezért. Ebből az is következik, hogy az alkatrész gyártó/kereskedő számomra nyújtott kedvezményét, részben, vagy egészben tovább tudom adni a megrendelőnek. Csak sajnos kis hazánkban - itt most ne menjünk bele, hogy miért, messzire vezet! - a munka díját sokalják, de nagyon! Így a szolgáltatók kénytelenek mesterségesen alacsonyan tartani a rezsióradíjat, cserébe nem kedvezményes, hanem listaáron számolják az alkatrészeket. Nekem a profitom nagy része a munkám díja, nem pedig az árrés az alkatrészeken. Ergo, ha van 11% kedvezményem egy gyártónál, akkor én ezt a 11%-t kvázi oda tudom adni a megrendelőnek, mert nem az alkatrészen vagyok kénytelen megkeresni azt a pénzt, ami ahhoz kell, hogy eltartsam a családomat, mert a munkaórák díját meg sokalják.

 

Nem akarok én itt ezzel a hozzászólásommal az ördög ügyvédje lenni, csak rá szeretnék világítani a dolgok árnyékos oldalára is.

Előzmény: svgyula (152639)
Airbag. Creative Commons License 2023.10.03 0 0 152643

magyar 1

és kossuth rádió...

és az emberek felmondják a tanult leckét.

ez van...

Előzmény: 409 (152642)
409 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 152642

 

 Én sem akarom tovább ragozni, de elkeserítő ez a fajta tudatlanság.

Előzmény: Airbag. (152641)
Airbag. Creative Commons License 2023.10.03 0 0 152641

nem is irtam rá,

pedig viszketett a kezem...

mondjuk ez a fajta megszólalás nem divat ezen /és másikon/ se!

Előzmény: 409 (152640)
409 Creative Commons License 2023.10.03 0 1 152640

"De ugye az 1bit-es emberekkel ezt nehéz megértetni,"

Ez ugye önkritika volt? Mert amit írtál, az oltári nagy marhaság.  :((

Előzmény: svgyula (152639)
svgyula Creative Commons License 2023.10.03 -4 0 152639

Háát! Pedig nagyon egyszerű a képlet! A márkaszervizek az anyaország(jelen esetben Németország) árlistáját veszik figyelembe.

Persze az, hogy az itthoni cserélők(mert szerelőknek nem nevezném őket!) milyen munkát milyen szakértelem mellett végeznek az már senkit nem érdekel. A télen kellett a saját feliciámon cserélni vízpumpát és hát nem akartam a hidegben alatta fetrengeni. Elvittem ahhoz aki néha szokta cserélni rajta a cuccokat. Nos a csere 50000eft volt! Nekem azt mondta csak olyat szerel be ami ő rendel. Nála az ami én a neten 17eft-ér tudtam volna ingyé hozatni 35eft volt! Mikor megkérdeztem miért kerül ennyibe jött a duma, hogy ha ők is olyan órabérért javíthatnának mint Németországban akkor nem kerülne az alkatrész ennyibe! Persze azt elfelejtette, hogy abból a rezsióradíjból nem ő profitálna hanem a cégtulajdonos:-) De ugye az 1bit-es emberekkel ezt nehéz megértetni, hogy a Günter Németországban azért is keres többet mert a tulajdonos nem annyira kabzsi mint az itthoni nagymenő vállalkozók mert már x éve a családjuk tulajdonában van. Meg ugye az sem mindegy, hogy bennünket itthon a nemzetközi pénzügyi szervezetek mesterségesen nyomorban tartanak. Nem nagyon csak mindig pont annyira, hogy ne legyen komoly mozgolódás! De ez már politika és nem ide tartozik.

Előzmény: Octi19 (152635)
Syracusa Creative Commons License 2023.09.08 0 0 152638

Hátizé, értem a problémádat.

A két autóra - Octi crtdi + Yaris III 1.33vvti - volt idén májusban btto 40 867.- Ft minden szállítással együtt: motorolajok, o.szűrők; 1*levegőszűrő (Skoda) + 1*pollenszűrő (yaris), 1*üa. szűrő (Skoda). 
A skoda pollenszűrője már megvolt, a yaris légszűrője meg nem volt cserés, leeresztő csavart csak a Skodán cseréltem és az is volt itthon; ez kb. 3-4e forint plusz.


Ebből csak a Yaris pollenszűrője vmi fapados SCT, a többi mobil, mann, közepesen neves anyámtyúkja. És mivel a Yarisnak 0W20 kell, az volt a két szettben az igazán drága (per liter).

A fékfolyadékot tavaly cseréltem mindkettőben egy lengyel(?) túlnyomásos + egy vákumos cuccal (ez két külön szett és elég lett volna az egyik is), nem volt sem izgalmas, sem hosszú. Azt hiszem csak a kerék le és fel ami fizetős munka benne, a többi csak ha berohadtak a légtelenítők. A nyomó/leszívó szettek pár ezres/db, 2-4e körül értem, (meg ugye a kompresszor, de abból bármilyen barkácsxar is jó).

 

A leszívó nem is nagyon kell ha jó a nyomószett és szabályozható a túlnyomás, csak utóbbira tényleg figyelni kell, ezeknél a házi készleteknél előfordulhat hogy a nyomás ledurrantja a tartályt az utántöltővel együtt, ami ugye gáz, mert beterít mindent a fékfolyadék. A gyári szett csak egy egészen kis túlnyomást enged. Nekem a tartályra illeszthető utántöltő palackja rosszul tömített, ezért kellett a leszívó is, ami szintén kompresszoros és a Bernoulli tétel szerint csinál vákumot, ergo zabálja a levegőt)

 

 

Szerintem ha lerobbanok és rá kell bíznom valakire az ilyesmit, akkor keresek egy gyorscserére specializálódott fix áras céget aki elfogad hozott anyagot is.

 

Előzmény: Octi19 (152635)
409 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 152637

Leírom neked, hogy márkaszerviz ezt hogyan csinálja.

 

Leszívják a tartályból a benne lévő folyadékot, feltöltik frissel, 1bar nyomás alá helyezik a tartályt (hűtőrendszer tömítettség vizsgáló), majd egyenként kiengednek valamennyit a munkahengereknél. Tartályt feltöltik, kész.

Nincs ott semmi diagkészülék meg egyéb hókuszpókuszok.

 

Amúgy ugyanúgy megcsinálható mint eddig bármelyik régebbinél a hagyományos egy ember pumpál, másik légtelenítőt nyitogat módszerrel. Ahhoz, hogy az ABS-ből is kijöjjön a régi folyadék, végig kell csinálni VCDS-sel a funkciótesztet.

Előzmény: Octi19 (152636)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!