Mivel Jones és Pippa Mann kvaliznak ma, holnap pedig edzeniük kell a versenyre, nem sok szabad kéz marad Coyne-nál, aki a road car átalakításával foglalkozhat. Ha holnap nem sikerül pályára lépnie Davisonnak, akkor kedden vagy szerdán biztosítanak neki időt a frissítő tesztre (ahogy Briscoe-nak is 2015-ben, amikor Hinch helyére ugrott be).
Davison szponzorokat is hoz Coyne-hoz, akinek az elmúlt két hét elég mínuszos, nagyjából két teljes leírt autó a mérleg eddig. A Vibra Healthcare az egyik (a másik a Cruz Associates), tulajdonosa pedig az a Brad Hollinger, akinek 15% tulajdonrésze van a Williams F1 csapatban is. Az F1 meghódítja Indianapolist? :))
Tegnap este 22:40-kor lett vége a műtétnek és olyan jól sikerült, hogy nemcsak a medencecsontját, hanem a csípőjét is rendbe tudták rakni, pedig korábban még úgy tervezték, külön műtétek lesznek. Feleségét, Claier a széria repülőre tette és már tegnap este a férje mellett volt a kórházban. Úgyhogy ez a része a dolgoknak rendben, Coyne már beszélt is vele, mindenre emlékszik, már az 1-es kanyarban érezte, hogy a határon van, mert megmozdult a kocsi, a 2-esbe pedig túl gyorsan ment bele.
Coyne nagyon sajnálja, mert Bourdais nagyon jó volt forgalomban és egy körön is, a kvalis köreivel 1 mph-val gyorsabbak voltak mindenkinél. A szerelők teljesen kivoltak tegnap, haza is küldte őket, úgyhogy ma kezdik meg a tartalékautó felkészítését, ami Bourdais road konfigos autója. Hogy ki fogja vezetni, azt Coyne még nem döntötte el, egyébként rövid- és hosszú távra is találnia kell helyettest, mert Bourdais szezonja véget ért.
Coyne nagyon dícsérte a karosszériát és a SAFER falakat.
"Nem sokkal ezelőtt egy ilyen ütközés végzetes lett volna. Ez egy 118G-s ütközés volt, az autó mégis helytállt. Az alkatrészek nem szúrták át az oldalfalat, a Justin fontanai ütközése után felszerelt plusz panelek tették a dolgukat és így az ülés sokkal több energiát tudott elnyelni."
Tony DiZinno, az NBC újságírójának beszámolójából:
...Ez volt az a pillanat, amikor a Fernando Alonsót övező figyelmet, felhajtást és hájpot egycsapásra felülírta az a történet, amire ez a több mint százéves öreglány, az Indianapolis Motor Speedway igyekezett felhívni a figyelmünket. Alonso előtt már csak néhányan várakoztak a sorban, és miközben egyik interjút adta a másik után, megtörtént a baleset. A kérdések még jöttek, de az érdeklődés már kezdett elpárologni. A versenyzők helyett többnyire Indianapolis írja a történeteket. A versenyzők pusztán szerepet játszanak - az igazi rendező maga az IMS. Az IMS ezúttal emlékeztetett minket arra, hogy a hozzánk most ellátogató legenda helyett foglalkozzunk inkább azzal a legendával, aki már az itteni mindennapok részévé vált.
Hát igen, élőben nagyon gáz... a legélesebb emlékem erről Wheldon.. ott annyira érezte az ember, hogy kurva nagy baj van, de hát ugye csaknem... hálistennek is Bourdais mozgott az autóban és végig magánál volt, ez azért rohadt megnyugtató, mert valószínű eltörhetett valamilye de fejsérülést nem szenvedett.
227 mph-nál történt a becsapódás, és az ütközés legintenzívebb pillanatában 100 G-t mértek...
Még nem olvastam egészen egzakt magyarázatot arra ,hogyan szerezte a csípő és medence sérüléseit, de az egyik magyarázat szerint a biztonsági öv szorítása repesztette meg a csontjait.
Ezt aláírom, viszont súlyosabb esetben nem mindegy, hogy ki lehet húzni rögtön az illetőt vagy még azzal kell szenvedni, hogy visszafordítsák az autót (akkor meg vagy huppan ugyanúgy mert sietnek, vagy a delikvens ott hal meg, akkor meg már nem oszt, nem szoroz hogy nem fájt neki a huppanás).
Ez a visszahuppanás ilyen autókban a leszarabb dolgok egyike. Kb. egy-másfél méterről kőkeményen seggre ejtenek. Medence, csípő, gerinc ilyenkor "jajveszékel".
Élőben láttam tegnap este, nem semmi ilyet real time-ban átélni, várni a híreket. Nagyon sajnálom szegényt, nekem ő a kedvencem, ha választani kell, és örültem, hogy végre jó évnek néz elébe, szerintem elég sokáig benne lett volna a bajnoki küzdelemben, és még itt az 500-on is okozhatott volna meglepetést. Fákkkkkk, kinek drukkoljak most ezek után?
Elképesztő, hogy "csak" ennyivel megúszta Bourdais, végig eszméleténél is volt.
20-25 évvel ezelőtt ebbe lazán belehaltak a versenyzők... nagyon szerencsétlen vége ez Bourdais szezonjának, ami végre igazán ígéretesen indult:( Coyne még nem tudta megmondani, hogy a tartalékautóba kit ültetnek, ha ültetnek egyáltalán.
Lehet, hogy kibaszott ronda ez a Dallara, de a jelek szerint legalább biztonságos. Csóri Bourdais, végre minden összeállni látszott, erre... Jobbulást neki!
Btw, ha jól láttam nem fordult át az autó hanem visszahuppant a kerekeire.