Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -10 0 43005

A támasztógömbfej az mi?

Előzmény: WooDoo (43002)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.04 -5 0 43004

Nade, ha nemrég cserélték az egyiket az maradhatna erre gondoltam.

Előzmény: WooDoo (43002)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.04 0 1 43003

Ha nem tudsz egy kúposságot és egy menetemelkedést megmérni, akkor sajnos meg kell venned drágán a "gyári" alkatrészt. Ami sokszor ugyan az, mint amit megvehetsz harmad vagy negyed áron a nagyobb autóalkatrész üzletekben. Kivéve, ha valaki kinyomozta már, melyik személygépkocsiéval azonos az Ambra kormányösszekötő gömbfej, és felteszi ide.

 

A devecseri webshopban 8490 Ft-ért adnak egy kormányösszekötő gömbfejet:

http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/index.php?route=product/product&path=41_105&product_id=185

 

Nekem a 2 db Ibiza axiál csukló és a 2 db Panda szélső gömbfej, plusz 2 db új porvédő gumi került annyiba, mint amennyiért 1 db gyári axiál csuklót adtak volna.

Előzmény: daty55 (42993)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.04 0 1 43002

Az Ambra kormányműve is axiál csuklós, annál nincs jobbos meg balos menetű gömbfej, mindkét oldalon ugyan olyan van.

 

Én párban szoktam cserélni a gömbfejeket, a kormányműben 10 év alatt 1x kellett, a támasztó gömbfejeket viszont sajnos sokkal gyakrabban. Ha már az egyik oldalon szétment egy gömbfej, a másik se lehet a toppon, szerintem jobb egyszerre megcsinálni.

Előzmény: Mnagy (43000)
daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -10 0 43001

Ok!:-)

Ha kint van, úgy is lefotózom, mielőtt bármit is veszek!

És akkor majd meg tudjátok szakérteni!:-)

Előzmény: Mnagy (43000)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.04 -4 0 43000

A jót minek cserélnéd, zsírozni :-) pont az a lényeg, hogy ne essen ki. A ligiert nem ismerem, de a jobbos, balos menetes megoldásnál az egy kerék kormányzásnál az összekötőnél találkoztam. Hú ez így bonyolult :-) teherautó, traktor.... ahol az egyik kereket mozgatja a kormánymű a másik oldalt egy összekötővel kapcsolják össze. Annál a megoldásnál a jobbos balos menetnek köszönhetően, az összekötő csövet tekergetve lehet állítani a kerék összetartáson. A tiédnél ahogy Bakancs4 "befotózta" két külömbözö vastagságú menettel létezik. Fogsz egy tolómérőt és megméred a tiéd.

Előzmény: daty55 (42997)
G é z a Creative Commons License 2017.03.04 0 0 42999

Ablaktörlő vezérlése helyesen : gyors--lassú--alaphelyzetbe visszatérítő--üres--manuális. Ha csak a manuális állásban tudod alaphelyzetbe visszatéríteni a lapátot , akkor az ablaktörlő motor hajtóműházában lévő elektronika hibásodhatott meg. Többször javítottam már , a tranzisztor szokott  "elszállni". Szétszedés előtt célszerű még átvizsgálni a nagyobbik csatlakozósort,ami a hajtóműre megy!

Előzmény: brömbi (42989)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.04 -7 0 42998

Na ha elmegy az olajnyomás,akkor lehet kopott olajszivattyú,vagy elhasználódott olaj,esetleg (ha van egyáltalán) nyomáshatároló szelep.Illetve a csapágyak kopottsága is befolyásolja.

Előzmény: lacbp (42987)
daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -5 0 42997

Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást!:-)

 

Annyi rémlett az "ezerketteszsigából", hogy ütni kellett a tengelyvéget a kúpos résznél, és csak úgy jött ki a gömbfej  a helyéről.

 

Még egyszer köszönöm, így fogom csinálni, és fotókkal fogom dokumentálni!:-)

Az új gömbfej kúpos szárát összerakáskor be kell zsírozni, hogy legközelebb könnyebben jöjjön ki?

 

Ja, és Tőled is azt kérdezem, hogy cseréljem mindkettőt, vagy csak ami megadta magát?

Meg, hogy van e jobbos/balos, vagy csak egyféle van?

 

Előzmény: Mnagy (42990)
daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -8 0 42996

"Én sem vagyok autószerelő, anno én is szétvertem pár porvédőt, mire megtanultam hogy kell kivenni..."

De ha már megtanultad, tudod, nem osztanád meg velem, mielőtt nekilátok?

Előzmény: lacbp (42987)
daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -8 0 42995

Köszönöm Berla, ez jól esett, annál is inkább, mert telibe találtál néhány dologgal.

Pl azzal, hogy nem dúskálok  a pénzben, hisz mint írtam, ápoló vagyok.

(Ebből is fakad, hogy annyira nem értek az autó szereléshez, meg az elektronikához, kúposodáshoz, menetemelkedéshez stb...)

Másrészt azzal, hogy valóban tanulni szeretnék néhány dolgot szerelés terén, főleg olyanokat, amiket meg tudok itthon csinálni.

 

 

 

 

Előzmény: Berla (42986)
daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -7 0 42994

Kedves Miklós!

 

Semmi baj, nem bántásnak vettem!

 

Csak azért kérdeztem a részleteket, mert anno az "ezerketteszsigában" csont nélkül kicseréltem a talpas csapszeget, és a kormányösszekötőt is, igaz, utána az összetartást be kellett állíttatnom, de semmi gáz nem volt vele a továbbiakban.

Ezért gondoltam, hogy ezzel is elboldogulok, csak az esetleges tanácsokra voltam kíváncsi.

 

Rajta vagyok, hogy mielőtt kivegyem - ha segítetek akkor is, ha nem, akkor is - beszerezzem, és beletegyem.

Annyi eszem azért van, hogy tőlünk 500 méterre lakik egy volt osztálytársam, aki autó szerelő, (folyamatosan "praktizál") és ha nem boldogulok vele, úgy is szólok neki!

 

És ha így lesz, természetesen átnézetem vele az egész autót!

 

Köszönöm a tanácsokat!

 

 

Előzmény: Miklós51. (42985)
daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -8 0 42993

Köszi az infót, de sajnos nekem az ég egy adta világon semmit nem mondanak a kúposság, meg a menet méretek.:-((

A katalógusokban való keresés meg héberül van.:-(

 

Akarom én, meg igyekszek, de sajnos annyira távol áll tőlem, és a szakmámtól, hogy csak erőlködök.:-((

 

Előzmény: WooDoo (42984)
daty55 Creative Commons License 2017.03.04 -8 0 42992

Szia!

 

Igen, így pontos, a gömb kibújt a foglalatból.

 

Köszi az infót!

Sajnos ennek semmi előjele nem volt.

Nem hallottam, éreztem semmiféle kotyogást, így nem volt miért megrángatni, hát nem is rángattam meg.

 

Érdről telefonon, vagy mailben rendeltél?

Van ennek valami speciális neve, vagy száma, vagy "mittudomén"?

 

Vagy vegyem ki, és küldjem el nekik, hogy ilyen kell?

Van jobbos, balos, vagy csak egyféle van?

Érdemes kicserélni egyszerre mindkettőt?

 

Lehet kiveszem, és teszek egy próbát a Láng, és az Unix alkatrész kereskedőknél.

 

Kivételnél van valami tanács, vagy trükk?

Előzmény: Bakancs4 (42982)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.04 0 0 42991

Ez ilyen.... a relésor a gázpedál felett jobbra a fűtés elosztó oldalán van.

Előzmény: brömbi (42989)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.04 -3 0 42990

Nos ez lehet egyszerű és bonyolult is....
Nálam az ötödik képen a jó gömbfej mutatja a megoldást.Az a kalapálás nyom.Meglazítod az anyát, de nem veszed le egészen pár menetet rajta hagyod.A gumi felett, egy nagyobb kalapáccsal ellent tartasz míg a másik oldalról meg ütöd egy másik kalapáccsal, ezzel lazítva a kúpot. Nem az anyát nem a kúpot, hanem azt a fémet amibe a gömbfej bele van csavarral rögzítve. Nem kopogtatni ráütni mint amikor a malacpersejt csapod szét :-) ha jól dolgoztál, lecsúszik a gömbfej amit már csak az anya tart azzal a pár menettel. Most már azt is letekerve lejött a gömbfej. Ezzel nincs vége még abból a csőből is ki kell tekerned a kontra anyát meglazítva, de mielőtt ezt megtennéd mérj egy távolságot, hogy ugyan olyan távolságra tekerd vissza az újat.Ez azért fontos mert ez a méret határozza meg a kerék összetartást, ettől megy egyenesen. Összerakás után vissza ellenőrizni minden csavart, hogy meg van e húzva rendesen.

Előzmény: daty55 (42980)
brömbi Creative Commons License 2017.03.04 -1 0 42989

AIXAM 400  1999- es évj.  alapkivitel. Ablaktörlő vezérlése: gyors--lassú--üres--üres--manuális . Volt, vagy van ezeknek ütemezett  állása is, vagy  csak a helye van meg?  Hol találom a relét? Köszönöm a választ.

Előzmény: brömbi (42988)
brömbi Creative Commons License 2017.03.04 -7 0 42988

én még a tyúkxaros udvarunkon is megszerwelem a verseny autómat. Persze ehhez szerszámok is kellenek.

lacbp Creative Commons License 2017.03.04 0 0 42987

Még mielőtt parázs vita kerekedne a semmiből! Azért lássuk be, hogy az autószerelés ezen része nem egy elsajátíthatatlan szakma! Főleg a futómű!  De mindenképpen odafigyelést igényel! Csavar ki, alkatrész ki, csavar vissza! De az tény, hogy lehet, hogy mire a kevesebb tapasztalattal rendelkező próbálkozó kivarázsol egy gömbfejet, neadjisten sikerül még ezt azt közben szétvernie, addig egy tapasztaltabb, már túl van a szerszámpakoláson fürdésen, és a Barátok közt 6585478. részét is megnézte már...

 

Én sem vagyok autószerelő, anno én is szétvertem pár porvédőt, mire megtanultam hogy kell kivenni...

De ha mindig mindennel autószerelőre várnánk, és nem próbálkoztunk- próbálkoztak volna saját kezű megoldásokkal, akkor ebben a kis forumban lévő mopedautó tulajok csak a cseresznyefa alatt álló hibás autóikról tudnának beszélgetni...

 

Más!

 

Kicsit félre lettem informálva a pár hozzászólással lejjebb írt Yanmar traktor motorral kapcsolatban. Szóval amikor felmelegszik a motor, akkor elmegy az olajnyomás.. A többi az csak ismeretlen költő műve volt ("forr az olaj")

Berla Creative Commons License 2017.03.04 -8 1 42986

Nos ez a hozzászólás kissé fel Ba-ta. az agyvizemet, talán te lennél az az egyedül hozzáértő szakember aki K-va drágán megtudja szerelni a mopedautókat? És te honnan szerezted a nagy gyakorlatodat, talán tanulással mint más is!

Nos talán Ő is tanulni akar és ezért ne segítsenek neki a tapasztaltabbak. Valamint nem mindenkit vet fel a pénz és talán más megoldása nincs mint az hogy maga megbütyköli. Ezért legyünk embertelenek és ne lássuk el tanácsokkal hogy jobban könnyebben  tudással felvértezvel tudjon nekifogni.

Mély tisztelettel B L

Előzmény: Miklós51. (42985)
Miklós51. Creative Commons License 2017.03.04 0 3 42985

     Boccs ,nem bántani akarlak .  De !   Aki egy feszültség mérővel nem bánik el egyedül ,s megkérdezi hogyan tudná a kormányösszekötőt kiszedni ,isten ments hogy belekezdjen ! Kormánymű nem játék . Tisztelt Fórumozók akkor járnának el helyesen ,ha ebben nem segitenének .Az úton mások életét is veszélyezteted ,nem egyedül közlekedsz . Amatőrök sok mindent bütykölhetnek az udvarban ,de az nem fék - futómű - kormánymű Daty ! Tessék beszerezni az alkatrészt és hozzá értőhöz fordulni a kicserélésében ,nem ezen spórolni ! Nem ártana / ezek után / ha a kiskocsidat átnézné egy hozzá értő személy . Mielött még a hírekből értesülünk Rólad .

Előzmény: daty55 (42980)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.04 0 1 42984

Úgy látom a Ligier kormányösszekötő gömbfejnek kúpos a szára, jó eséllyel passzolhat hozzá valamelyik személygépkocsié. A katalógusokban benne van a szár kúpossága, és a menetek mérete, az alapján lehet keresgélni.

 

Pár éve az 500.4-es Aixam kormányművét raktam össze Fiat Panda szélső gömbfejből, és Seat Ibiza axiál rúdból. Az új gumiharangokkal együtt 10e Ft-ból kijött az egész. Sokáig böngésztem a katalógusokat, hogy a menetek, és a rúdhosszak stimmeljenek.

 

Az Aixam gömbcsuklók annyiban másak, hogy hengeres a száruk, így le kellett esztergáltatnom a kúpos részt. Kifúrhattam volna kúposra is a segédirányító kar furatát, de irreálisan drágák a kúpos dörzsárak. 

 

A szélső gömbfej szára hengeresre esztergálva:

 

 

Felül a gyári, alul az "utángyártott" Panda/Ibiza kormányösszekötő:

Előzmény: Bakancs4 (42982)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.03 0 0 42983

Tapasztalataim szerint, nemhogy hely, de még egy helyen sem mindegy, melyik ügyintéző kezébe kerül a papírod. Eléggé nincsenek képben.

Az NKH-nál épp tanítottak be egy új kollégát, amikor vittem a papírokat és neki is mondták, hogy nem mindegyikhez van forgalmi, tehát elfogadják a bizonyítványt is, csak én nem akartam, hogy elvegyék, ezért oda sem adtam.
Az okmányirodában azt mondta a hölgy, hogy 10 éves pályafutása alatt nem derült ki számára, hogy létezik ilyen jármű és rendszám.

 

Ez valóban így van . A gyakorlat az , hogy teljesen a gépjárművek ( autók , ritkábban motorkerékpárok ) ügyintézéséhez vannak hozzászokva , ezért azt a metódust alkalmazzák a nagyon ritkán előforduló , nem gépjármű járgányokra -- vagyis a mopedautókra és a lassú járművekre .

Márpedig ez a két csoport kissé eltér .

 

A négykerekű segédmotoros kerékpárok forgalomba helyezésekor ugyanis van két jelentős engedmény a forgalomba helyezés papírkövetelményeire vonatkozóan .

Az egyik az ismertebb : azokat a mopedautókat tkp. eredeti okmányok nélkül , szimpla adásvételivel -- vagy bármi mással , ami a jogszerű birtokba kerülést és az ittlét tényét igazolja -- forgalomba helyezik , ha 2009 április 01 előtt már az országban voltak .  Ez relatíve tudott-alkalmazott dolog .

A másik nehézkesebb : amikor mutattam a jogszabályt a Kormányablak vezetőjének -- akit onnan van szerencsém ismerni , hogy együtt vártuk 16 hónapig a választ a Központi Okmányirodából a beadványomra  -- ő se tudott rá mit mondani , az állásfoglalás kérését ajánlotta .
Lényegében arról van szó , hogy :

  • -- az Unión kivülről jött járműveknél a forgalomba helyezéshez szükséges a hiánytalan eredeti okmány és származás ellenőrzés
  • -- az Unióból származó járműveknél hiánytalan okmányok esetében nincs származás ellenőrzés
  • -- bizonyos okmányhiánynál forgalomba helyezik az Uniós járművet , de csak származás ellenőrzés után
  • -- ez utóbbi pont alól kivételezi a jogszabály a mopedautókat , amiket hiányos okmányokkal , származás ellenőrzés nélkül is forgalomba helyeznek

Hogy ez a gyakorlatban mit jelent azt nem tudom -- de meg fogom tudni ...

És akkor nézzük a törvény betűjét --akit bővebben érdekel annak átküldöm privátban  :

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

42§(3) A (2) bekezdésben foglaltak igazolása mellett, a járművek forgalomba helyezésének további feltételei:

b) más EGT-államból  belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, valamint az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadott

ba) nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát, vagy

bb) harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét, feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került;

 

(4)124 A (3) bekezdéstől eltérően a származás-ellenőrzés elvégzését követően a forgalmi engedély hiányában is forgalomba helyezhető a jármű az alábbi esetekben:

a) ha a más EGT-államból behozott használt jármű forgalomba helyezése során

aa) nem áll rendelkezésre a nem harmonizált forgalmi engedély eredeti vagy a kiállító hatóság által hitelesített másolati példánya, de az ügyfél csatolja a kiállító hatóság által a jármű nyilvántartott adatairól kiállított igazolást, vagy

ab) a harmonizált forgalmi engedély I. és II. részből áll, és a II. rész hiányzik,

b) a jármű azért nem rendelkezik forgalmi engedéllyel, mert a származási országban forgalomba helyezésre nem kötelezett,

c) a járművet hatósági árverés, hatósági vagy bírósági határozat útján szerezték meg és a jármű forgalmi engedéllyel nem rendelkezik.


43. § (1) A külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű – a 42. § (3) bekezdés b) pontjában foglalt feltételnek megfelelő jármű és a négykerekű segédmotoros kerékpár kivételével – forgalomba helyezésének kezdeményezése előtt származás-ellenőrzését el kell végezni. A származás-ellenőrzés kezdeményezése a közlekedési igazgatási hatóságnál származás-ellenőrzési nyilvántartásba vétellel valósul meg.

 

Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.03 0 0 42982

Ha jól értelmezem akkor a gömb kibújt a foglalatból . Az ilyesmi nincs előzmény nélkül , kotyognia kellett rendesen , és ha a gyanús kormánymozdulatkora az ember megrángatja a futómű felfüggesztő elemeit azért hamar kiugrik a hiba . De mindegy , fő , hogy baj nélkül megúsztad a kalandot .

 

Nem tudok arról , hogy mivel lehet helyettesíteni , én nagyon régen Érdről rendeltem ilyesmit , de elsőre rossz méretűt küldtek ( mert kétféle méret van ) , de szó nélkül kicserélték a megfelelőre .

Ettől függetlenül nem lennék meglepve , ha valamelyik kiskocsival egyezne a kormányösszekötő-gömbfeje . Az átalakítást ( más méretűre felfúrni ) neked nem javaslom .

Előzmény: daty55 (42980)
daty55 Creative Commons License 2017.03.03 -7 0 42981

Először azt hittem, hogy a bal oldali el van repedve, de valami van rajta, ha jól látom, kinagyítottam kicsit:

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.03 -9 0 42980

Ma előjött az első komolyabb hiba az autómon.

Akár komolyabb baleset is lehetett volna belőle, de szerencsére szinte álló helyben történt meg a dolog.

Ugyanis kettétört a jobb oldali kormány összekötő csapszeg, vagy minek nevezik.:-(

Összedugtam a kettészakadt csapszeget, és összedrótoztam.

Kazincbarcikán, az út szélén csináltam, szerencsére volt nálam drót.

Igaz, hogy 20-30-40 km/h-val, de hazajöttem vele így is 11 km-ről.

 

Pár kép a "szakszerű elsősegélyről".:-)

 

 

 

Szerintem a bal oldalit nem rég cserélték, az így néz ki:

 

 

A kérdésem a következő.

Csak a kettétörtet cseréljem ki, vagy mindkettőt?

Hol szerezzek hozzá ilyet, vagy van valamilyen autó, amelyiknek a kormányösszekötője jó hozzá?

Hogy szedjem ki a helyéről, könnyen kijön?

 

A segítségeket előre is köszönöm!

 

 

 

 

barnazol75 Creative Commons License 2017.03.03 0 0 42979

Tapasztalataim szerint, nemhogy hely, de még egy helyen sem mindegy, melyik ügyintéző kezébe kerül a papírod. Eléggé nincsenek képben.

Az NKH-nál épp tanítottak be egy új kollégát, amikor vittem a papírokat és neki is mondták, hogy nem mindegyikhez van forgalmi, tehát elfogadják a bizonyítványt is, csak én nem akartam, hogy elvegyék, ezért oda sem adtam.
Az okmányirodában azt mondta a hölgy, hogy 10 éves pályafutása alatt nem derült ki számára, hogy létezik ilyen jármű és rendszám.

Előzmény: józsiaixam (42975)
daty55 Creative Commons License 2017.03.03 -8 0 42978

Megérkeztek az új, méretpontos textil szőnyegeim:

 

 

Természetesen én szabtam bele univerzálisból.:-)

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.03 -9 0 42977

A mi Pöfikénkbe, korábbi gazdája komoly hangfalakat+ rádíót épitett be .Igaz az Aixam Goldban

valamivel komolyabb motortér hangszigetelés volt,Ha nagyon akartad, túl lehetett harsogni a motorhangot.Mondjuk én megvoltam zene nélkül ....De a híreket meghallgatni csak jó volt,no ,majd Lawicska, Lali komám elmondja,ő hogy látja...

Előzmény: WooDoo (42968)
brömbi Creative Commons License 2017.03.03 -8 0 42976

AIXAM 400-asnál, egy kicsit túlzásnak  tűnik motorhangról beszélni. Nálam a belső kilincsnél mindig akad füldugó. Néha a gyalogosok meg is mosolyognak ,vagy tán megijednek.. Ha nem padlózom, az enyém nem megy.

Előzmény: daty55 (42972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!