Ha nem tévedek, akkor egy mv, ha megszerezte a jogsit, akkor a típusvizsga és a vonalismeret megszerzése után vezetheti a mozdonyokat és a motorkocsikat-motorvonatokat. (Most az egyszerűség kedvéért csak a villanyvizsgát veszem.) XY-nak megvan a jogsija, leteszi a vizsgákat Pár év múlva a MÁV új fajta villanymozdonyt szerez be, ezért arra is leteszi.
Na de mi a helyzet a motorkocsivezetővel?
Leteszi a vizsgát Flirte, Okoskára, Hernyóra.
Na de pár év után leteheti Traxx-ra is? Csak úgy? Az oktatáson mv-i képzést kapott, azaz a annak ellenére, hogy nő, ráadásul a jogsihoz nincs szüksége rá, mégis megtanították neki az összes olyan utasítást, amire csak a normál mv-knek van szüksége, és a mkv-nek nincsen??? Gyakorlaton vezetett mozdonyt is, nemcsak motorkocsit?
Ha igen, akkor pazarló az oktatás a tanfolyamon, valamint hogy a fenébe tanítanak meg egy összekpacsolást, ha egyszer nőként nem emelhet olyan nehezet?
Tehát logikusan következik, hogy ezeket nem tanulja meg.
Akkor viszont mégsem csak a típusvizsga különbözteti meg őket!
Darwin-díj várományos játékosról ír az rzd-partner.ru cikke. A fiatal hölgy befeküdt a vágánytengelybe a Novokuznyeck-Novoszibirszk gyors előtt, telefonnal a kezében, öngyilkossági szándékkal. Miközben a vonat közeledett, kamerával vette, és kommentálta az eseményeket, az utolsó pillanatig. A mv. gyorsfékezett, de a fél vonat átszaladt a lány felett, mire megállt. A lánynak semmi baja nem esett, sértetlenül mászott ki a kocsik alól. A telefonja viszont, amit maga fölé tartott, megsérült, mert azt kiverte a kezéből a vonat legjobban lelógó alkatrésze. Arról nem szól a cikk, hogy a hölgy hány maflást kapott a személyzettől a mentők-rendőrök-egyebek kiérkezése előtt.
Ezért hálából én is egy olyan eszközzel fogok hozzád közelíteni jövő pénteken, ha a pálinkás üveg irányába merészelsz tenni egy sanda lépést is, ami szintén csak egy karnyújtásnyira van a mozdonyvezetőktől (a szicíliumdiódásokon a karnyújtásnyira lévő szerszámos szekrényben a hosszúnyelű kalapács pont megfelel ennek a feltételnek...). :-)
Ennél sokkal szebb, amikor a lajosi és a fehérvári párhuzamosan jár ki a kezdőpont felé az I. és V. vágányokról. A kedves utasnak pedig tapasztalati úton biztosítva van a -1 perces átszállás, pedig igény volna rá. Senki nem halna bele, ha 1-2 perc rosszal indulna (esetleg a menetrend eleve úgy volna megírva) a G43, mert be tudja hozni még a mozdonyossal is.
Ma reggel Kelenföld bejáraton azért kellett megállnia a G43-nak, mert a nagykátait pont akkor tolták keresztbe a dombra. Ennyire nem tűrt halasztást ez a tolatási mozgás?
"Vonóerő kifejtésére, vasúti elegy továbbítására és rendezésére alkalmas jármű, mely rendelkezhet utas- vagy poggyásztérrel is."
Ez műszaki szempontból tekintve a vontatójárművek érdekes részhalmaza. Az egyedüljáró motorkocsi akkor forgalmi definíció szempontjából nem számít mozdonynak?
"Mert valamilyen különbség azért kell az elnevezésben, nem, ha nem motorkocsivezetőknek hívják majd őket?"
n+1:nincs olyan kategória,hogy motorvonatvezető,a kiképzettek mozdonyvezetők (lesznek) csak más tipusokra szereznek/tek képesítést,mint az eddigi tanfolyamokon résztvevők.
Tanfolyam: Valahogy meg kell különböztetni őket, az előbb elmondottak alapján.
Azaz ha egy motorkocsivezetőtől a vizsgán tehervonatok fékezését kérdeznék, az nem valószínű, míg a mellette ülő mv esetén ez nagyon is fontos.
Valahogy úgy képzelem el a dolgot, mint az egyetemen, hogy az X-szakosok erre figyeljene ide, mert ez nekik nagyon fontos, de a többieknek ezt nem kell tudnia. Na és itt jön az X-szakos kifejezés helyére a motorkocsivezetővel kompatibilis szó.
Vezénylés: A leggyakoribb mozdonyokra, motorkocsikra nagy valószínűséggel minden mv-t kiképeznek, mint pl. villany esetén a V43, vagy dízel esetén az M62/M41. (Tudom, hogy már nem ez a számuk.) Így van egy nagyszámú réteg, aki gyakori típusokra bevethető. De felesleges belemenni a részletekbe, mert nem ez volt a kérdés lényege, hanem az, hogy a mindennapi gyakorlatban több helyen is bele fognak ütközni a fűtőházak dolgozói a mvk és a mkv-k megkülönbözetésébe.
Persze abban igazad van, hogy ott a típusvizsga, így még ennél részletesebben is oda kell figyelni a ritkább típusok esetén.