Octavia szerintem jó választás, 180e körül azért már cserés lesz a kuplung, sőt sokszor hamarabb elkopik. Egyúttal a lendkerék is, de ha jól rémlik ennél a típusnál kifejezetten kedvező a teljes LUK készlet ára.
Told ki a dugattyúkat, mérd le a paláston, mérd meg a hengert (szerintem az gyári méret közeli.)
Az , hogy billeg a dugattyú nem feltétlen jelent nagy bajt, minden dugattyú kovácsolódik százezer km-ek alatt.
Ha a palást, mérve rendben van, nem látszik rajta durva sérülés, a gyűrűhornyok sem verődtek ki, akkor lehet gyűrűzni. Használható lesz. Ez a leglcsóbb.
Persze 3 szerelt dugattyú jobb lenne, drágább,viszont akkor futhat még 150-200 ezeret simán.
Hajtócsapágyakat mindenképp cserélném, nem nagy összeg, és kézi hónolóval is megkínálnám.
Vagy marad a teljes felújítás a gyűrűzés árának négyszereséért.
Nincs előttem a bringa, de nem hinném, hogy ki kell venni a motort.
Találtam helyette egy Ambiente felszereltségű ugyancsak 1,9 es PD TDI 180000 Km-ben lévő Octaviat. Nem full extras, de az alapot tudja. Klíma, viszonylag kevés km, elektromos alblak elől, tekerős hátul, a tulaj szerint még semmit nem kellett javítani rajta. Vezérlés 120 ezernél cserélve, és olajat 15000 ként cserélt a tulaj saját maga (nem autószerelő).
Vélemények?
Akkor most jön el az a pont h sorra kezd minden elromlani rajta?
MOVANO ÜGY!!!. Szevasztok. Tegnap valaki irta hogy a vizpumpa tengely. Nagyon nagyon szépen köszönöm. Irhattad volna már rég,ugyanis azert verte bele az vizet az olajba. Igazad volt!! Örök hála. De sorsom tovább tragikomikum. Kesz a kocsi,remekül működott,kb 18 km en keresztül.Hf tomites csere felesleges volt,megbontottak a motort es az emlitett,megtett km utan egyszercsak megalt a főuton az auto. Nem indul,csak köszörül. Hivtam a szervizt nem jottek menteni,pedig mondtam nekik hogy két falu kozott vagyok a 2 eves lanyommal,stoppolni nem tudok,kurva meleg van,fel nem vesz senki egy kopasz tetovalt fazont,keteves siro gyerekkel. Tudjak jol h a gyereknek nincs anyja,nincs rokon stb. De nem jottek...mindegy,két ora varakozas utan sikerult segitseget hivnom. Es nem tudom egy friss hf szerelt auton mi a tö...öm szart be megint. A vezermuszij fent van.
Urak! Fabia 1.2 6V AWY szörnyeteg 200 ezer KM! 1000km= 1lityi olajjal. Hengerfej lent, a szelepvezetők alig lógnak. A középső hengernél lehet a baj mert ott minden kokszos olajos. Az összes dugó billeg mint szarka a dögön. Érdemes gyűrűzésen gondolkodni? Még a motort is ki kell venni úgy látom ahhoz hogy a dugót kitoljam. A hengernek nincs válla. A középső hengernél fent ahol a gyűrű már nem jár nincs ráégett korom a két szélsővel szemben, gondolom ahogy billeg a dugó ott leveri. Szerintetek mit kéne vele csinálni. A gyújtsam fel és egyéb építő jellegű ötletek nem érvényesek! :-)
A szűrőház alján levő leeresztő szelepet a szűrő alsó széle nyomja záró helyzetbe, ha a szűrő deformálódik, (rossz minőség) picit nyitva marad, elengedi a nyomás egy részét.
A középső műanyag "cső" tetején trónoló szelep a szűrő eldugulásakor nyit, hogy ne szünjön meg a kenés.Ezeket kell ellenőrízni korrekt zárás-nyitás szempontjából.
Ez nagyon állapotfüggő, látatlanban csak azt lehet mondani, ha egyébként karbantartott az autó, akkor nem vészes ez a km, van még benne ennyi.
A szerelődnek kellene látni, különösebb beletúrkálás nélkül ki tud benne alakulni egy kép, egy "megérzés", hogy autót, vagy pénztemetőt vásárolsz. Sok kis részletből áll ez össze.
Lehet a motorra egy fillért sem kell majd költened évekig, de talán minden másra százezreket.
Kérdés az is, hogy milyen (kisebb) hibákkal tudsz együtt élni.