Már jó pár éve gondolkodok a cserébe, de úgy voltam vele, hogy amíg semmi komoly hibája nem jön elő, addig csak pénzkidobás lenne. Aztán nyáron szépen sorban jöttek a problémák: eltörött mind a kettő hátsó rugó, tönkre ment két központizár motor, eltörött a középkonzolnak a belsőkeringetés karja körüli rész, majd váltót kellet cserélni benne. Ez volt az utolsó csepp, és akkor döntöttem el, hogy akkor elválnak útjaink. Mellette már 6 éve van egy Fabia, de az annyira szar, mint egy állatorvosi ló, így megfogadtam, hogy német autót soha többet. A Kiákat nézegettem, mert ha a Skoda is az lenne, még mindig lenne rá 1 év gari, így nem saját zsebből kellene javítgatnom. Aztán végül Kia helyett Hyundai lett, ami "csak" 5 év gari, de műszakilag ugyanaz, mint a Kia. Remélem ez is lesz olyan jó mint a jó öreg Wagon.
Viszont még egy utolsó tapasztalat, nem tudom volt-e már: a váltócsere után nekem is betonkemény lett a váltókar, de sikerült a biciklihez vett láncolajzó sprayvel úgy megkenni a bowdent, hogy olyan puha lett, mint a vaj. Mert először a szerelő nekem is elkezdte fújkálni WD40-nel a bowdent, de a motortér felöl. Persze nem ért semmit, aztán végiggondoltam, hogy a bowden végén tutira van valami szennylehúzó, ami mindent megfog ami kintről jön, a WD40-et is. Így belülről, a váltókar felöl kezdtem kenegetni, és egy nap városi közlekedés után teljesen megjavult. Csere előtt érdemes megpróbálni.
Hello, elvileg meg senkinek sem csereltek legzsak ugyben semmit sem. "Tul koran ment ki az ertesito, nincs meg alkatresz". Ez sima csatlakozot fognak cserelni valahol, kb feloras menet. Ezt az infot kapta a helyi dealer a Suzuki Magyarorszagtol.
13 év és 235e km után megszűntem Wagonosnak lenni. Fájó szívvel adtam el, mert nagyon szerettem.
Bár az utóbbi időben nem voltam túl aktív fórumtag, azért bejöttem elköszönni. És persze mert maradt egy egyedi kialakítású mélynyomóm. :)
A sofőr ülés alá méreteztem. ( Nem állítható magasságú ülés.) Dupla tekercses hangszóró van benne, hangváltóval. Vagyis simán ráköthető a rádió hátsó hangszórókimenetére, és összegzi a sztereó jelet. Tehát pl egy 4x35W rádiónál 2x35W megy a gyári, első hangszórókhoz, 70W meg erre a mélyre.
Adom hozzá azt a kábelt is, amivel én használtam. A rádió és az eredeti hangszóró csati közé kell bedugni, az első hangszórókat érintetlenül hagyja, de a hátsó csatornák jelét a mélyládához vezeti a hangszórók helyett. Így nem kell megbontani a gyári kábelköteget, és simán a faderrel lehet szabályozni a mélycsatorna szintjét.
Én meg voltam elégedve a hangjával, jól kiegészítette a kisméretű hangszórókat.
Az egyetlen hibája, hogy nem engedi teljesen előre húzni az ülést. De a feleségem 165 centijével nem akadályozta, de az új tulaj nála is alacsonyabb, így ki kellett szednem.
Jelképes 3000 forintért odaadom, ha házhoz jön érte a vevő Székesfehérvárra.
Tegnap megvettem az Osram Silverstar h4-es izzót a Mol pontgyűjtő akcióban. 5 matrica és 1999 Ft, ez utóbbit multiponttal fizettem, így aztán tulajdonképpen ingyen volt. :) Majd ma berakom, kíváncsi leszek mennyivel tud többet mint a mostani. Az is valami Osram, de még lehet a gyári van benne.
kár mert lelkiismeretes :D ha valamit nem tud abba is segít pl a szelepeket becsiszolni de van ismeröse stb vagy mikor a wagon r nek a lámpa elöl ja mert hogy az is összevissza volt cinelev nem vicc tényleg egy izzót nem tudtam kicserélni benne :D megcsinálta de mondta ne tekergessem mondom késő elcsavrgattam :D amugy is rosz volt de egy műhelybe kemény 1000ft ért beállítoták azóta levillognak :D de kicsit nem bánom mert a sok xenon nekem is nyomja a szemem nekem sima TUNGSRAM van benne :D
pláne olyan aki nem akar átverni :D 2t trabi mindig volt de vettem egy 4t az asszonyak ha ezt elbirja akkor bármivel tud közlekedni :d de persze azzal is voltak gondok még eleinte vittem alvázvédöztetni azt mondja nekem a pali egy szervizbe toronycsapágyat kell cserélni trabantba :D nincs is benne mondom miröl beszél de ha nem értek hozzá akkor mi van? lehúznak de volt hogy a pedálsorom tört el azt se tudták hogy mit csináljanak vele és jött a kuplung csere mindenhol azt mondták ki kell venni a motort mert máshogy nem lehet na a barátom megmutatta hogy lehet ime
Egy barátom nagyon ügyes :D persze nem ingyen de meg is mondom neked akkor lecseréltem a vezérlést tehát vizpumpa uj szijjak stb feszítögörgö és egyutal szelepszárszimering csere is igaz síkolni nem kellet de a szelepeket be kellet csiszolni cak pakk 50 000ft volt alkatrészel munkadíjal szerintem baráti nagyon na trabi motorját így még nem láttam 24 év alatt :D és itt a légyzsák átvezető
Jó persze az indulat beszélt belölem már nálam van az uj pumpa sikerült szerezni most már csak a szerelöre várok :D Bár érdekes a benzin a trabinak ha belepisilek a tankba akkor is elmegy :D sajnos ezek érzékenyebbek pedig tényéleg figyeltem rá soha nem volt fekve a mutatóm inkább tele tankoltam. de azért ne legendázzunk annyira 13 éves 2 éve van meg tudtam a büvös szám 10 év tuti hogy nem költöttek rá majd én fogok hát akkor mondom elsönek a szélvédöm ragasztása elengedte minek következtébe beázott és tönkre ment az elektromos szervóm sebaj csere ,aztán elszakadt a légzsákátvezetöm ,kicseréltem az összes féket uj minden majd kerékcsapágy mert zúgott na de jött a kék füst mint egy zsiguli több olajal ment mint benzinel szelepszárszimering csere ,a lámpakapcsolóm szénné éget sebaj bereléztem csere most meg ez Már várom a rugótörést meg a tankbeöntö mikor rohad el mert ugy olvastam mostanába ez is elöfordul szoval annyira nem vagyok büszke rá
Az jó ár! Mi vagy 10 éve cseréltettük, akkor volt 10.500 Ft körül, +munkadíj! Onnan tudom, hogy le kell szerelni a tankot, mert megvártam! A szerelő sokat dolgozott, míg kicserélte! Ne a SUZUKI-t szidd, hanem a hazánkban árult benzint szidd! Úgy gondolják a multik, hogy a magyar parasztnak mindegy, Ausztriában nem mernének ilyen/ennyi szart árulni! :(
szia 12 000ft de nem az a bosszantó hanem miskolc gondoltam több autós bolt van mint nemzeti dohánybolt :D na de mondtak nekem olyanokat hogy 4 nap mig megjön az árajánlat stb stb és kb 30 50 ezer közt mert csak gyári van :( picit felhuztam magam no meg azon hogy pont orvos kellet volna és nem indult ha nincs a 24 éves 4t trabi lehet fel is gyujtom a hires suzukit pedig mindig vigyáztam soha nem hagytam kiürülni a tankot
a hátsó lököst leveszed, a belső oldalán látszanak a pontok amiket ki kell fúrni és csavarral tudod rögzíteni a toldatot.
az elsővel szintén ez a helyzet annyi különbséggel hogy a toldathoz van 1-1 műanyag konzol a toldaton amit a lököshöz csavarozol.
a küszöbbel már más a helyzet ..... gyárilag úgy van felrakva hogy a küszöbbe bolhát vannak és arra ráhúzod a toldatot+ alul a küszöb alatt bolhák fogják..
tehát kifúrkálod a küszöbödet vagy felragasztod (én az utóbbit láttam jobbnak)
arra viszont készülj fel hogy a küszöb alatti bolhák darabja 400-500ft és 1 oldalra kell ha jól emlékszek 7db.
ha teheted a csomiajtóra is vegyél spoilert mert anélkül kicsit hülyén néz ki (saját vélemény)