Ezt a reklámot én is olvastam, de fura hogy a környéken csak az én kipufogóg jegesedik, ezért gondolom hogz nem törvényszerű a jelenség. Érdekességképpen, a tervező Leier szerelt kéményt tervezett a kazánhoz is, mint ami a kandallómnál van, de a kéményseprőnél amikor adtam be az engedély kérelmet, engem elküldtek és behívatták a tervezőt hogy rajzolha át kipufogóra és nekem azt mondták hogy le akar valaki nyúlni 200 e Ft-tal és senki nem épít Leier kéményt egy gázkazánnak.
így lett ami lett nálam. Nem tudtam sem akkor sem most hozzászólni, kinek van vagy nincs igaza, mindenesetre nehéz elképzelni hogy a tervező hogyan profitálna az általam "feleslegesen" megvett Leier-ből amikor mással kiviteleztettem a házépítést.
Hát ennek van némi reklám ize - úgy nagyjából igaz, de nem minden.
Lássuk csak :
Ez Schiedellel elkerülhető!
Kb. 50-70°C között megkezdődik a víz kicsapódása.Az így keletkező folyadék savas kémhatású.
Nagyjából igaz, de hogy savas, na és, én reggelente savat is iszogatok.
A kéményben felfelé haladó füst folyamatosan hűl, hagyományos falazott kéményben 15-16 C°-ot méterenként.
Bármilyen fűtőanyagot égetünk, a füst jelentős mennyiségű vízgőzt tartalmaz. Nem igaz. Csak a hidrogén tartalamú fűtőanyagok. Pl. a koksz és faszén égetésekor semmiféle víz nem keletkezik. Ha a kémény belső területe nem saválló, annak szétmaródása után a nedvesség az - esetleg lerakódott kormot, kátrányt is feloldva - megjelenik fal külső felületén is. Nem teljesen így van, nem kell szétmaródni a nékül is átjön a kátrány a téglafalon. A hőszigetelés nélküli kéményeket nem a csapadék, hanem a hideg falakon a füstgázból lecsapódó savas nedvesség teszi tönkre.
Így van ,de hozzá kel tenni hogy a fagy miatt.
A kémény nélküli füstgázelvezetés veszélyei
A tető és a vakolat korróziója.
Lefagyott kitorkolás télen, jégdugó.
A gerinc alatti kitorkolás emberéletre veszélyes.
Összefoglalva : a kéményeket szigetelni kell azért ,hogy semmi sem csapódjon ki.
Hogy régen miért nem vol ennyire nagy probléma ez?
Hát gázzal nem igen fűtöttek, amivel fűtöttek az jobbára tüzifa volt - igaz ott a kátrány kicsapódhatott, de csak ritkán, mert jobb kéményeket építettek és a lényeg - rendszeresen használták, nem volt ideje lehülni.
Persze volt más probléma. Pl. a nagy kéménytüzek, aminek hatására néha egy ház, fél utca vagy fél település is leégett.
Nos ezért hozták létre ea kéményseprő szakmát, aminek igénybevétele kötelező volt.
És nem azért, hogy a lakosságot szivassa, mint most, holmi ál életveszélyről papolva pl. azért mert a tisztító ajtó nem korr. acélból van, vagy a kéményfej szétfagy.
Ha tisztító ajtó sima mezei acélból van lemázolom, mert nekem úgy jó.
Fagypontot azért írtam mert egy hozzászóló említette hogy -5,-10 C alatt rendre jegesednek a kipufogók. Az enyém már 0 fok alatt kezd.
Lehet hogy nem is kombi a kazánom? Van egy 60 literes tartálya, tehát nem kapcsolgat ki-be kézmosáskor. Egyszer a sok szerelő közül az egyik aki már látta de nem tudott dűlőre jutni vele, említette hogy lehet nem elég forró az előremenő hőmérséklet, és emeljem meg. Azóta 60 C-ra van állítva. Persze köszöni, jól van a jég ettől még :)
Kérdeztem egykor, nem folyik-e vissza a kondenzvíz, nem okoz-e gondot? Ekkor egy kémlelőnyílást kinyitott a kéményen, a kazán felett, illetve a gázláng színét stb kommentálta és azt mondta hogy annak jele lenne ha visszafolyna mert az enyém "tiszta".
Tulképp azért zavar a dolog mert félek hogy egyszer leáll a kazán amikor nem vagyunk otthon huzamosabb időre, meg azt vettem észre hogy a tetőcserépen csúnya feketés lefolyást csinál a víz, lehet hogy a kémény bádogozását oldja? Mindenesetre nem csöpögő/jegesedő kipufogó jobb lenne.
Amikor a kazánt telepítették, aki kijött lemeózni egy olyan megjegyzést írt a munkalapra hogy "kondenzvíz elvezetés nem megoldott". Ezután kihívtam egy szakembert, aki valamit mért és beállított, illetve egy bizonyos gyűrűt vagy mit tett a kéménybe amit a telepítéskor kifelejtettek.
A rákövetkező éves felülvizsgálaton már nem tettek megjegyzést a kondenzvíz elvezetésre /illetve annak hiányára/, én kérdeztem miért jegesedik a kémény, ekkor kezdődött a "mert hosszú a cső és lehül a gőz", "majd elmúlik ha beépül a tetőtér" illetve "nem baj ez csak ha magát zavarja akkor" megjegyzés és minden maradt a régiben.
Itt egy kép a kipufogóról nyáron, épp a gerinc fölé nyúlik egy kicsit, valahol olvastam hogy a jegesedés lehet amiatt is hogy nem magasodik a gerinc fölé. Ezért is rejtély miért jeges az enyém, már rögtön fagypont alatt kezd.
Hát, igen a vizet nem szokták cserélni évente. A kéményhez pedig annyit, ezeknél a turbósoknál elég sok tetőn látok hasonló jelenséget hidegebb időben(-5-10C fok alatt)
Én csak a vízhez szólnék hozzá, a többi előttem is homályos:
A vizet felesleges cserélgetni, főleg, ha kemény vizet tennél be minden évben.
Ha van lehetőséged, akkor minél lágyabbat tegyél a rendszerbe, hiszen a kemény vízből a vízkő a kazánt támadja először (hőcserélőt). Ha marad a víz a rendszerben, akkor előbb-utóbb kilágyul, kicsapódik a Ca, Mg sói, stb.
Hozzáértők tanácsát kérném, négy éve, az építkezés óta megoldatlan rejtélyre, ami jegesedést okoz. Biasi Parva 24M tubó kombi kazán, ami a pincében van elhelyezve, kb 8 méter hosszú a füstcső, függőlegesen van kivezetve a tetőn.
Fagypont alatt alkarnyi vastag jégcsap formálódik a kipufogón, bár leállást még nem okozott soha. A kazán minden évben átnézetve, méricskéltetve, összevont szemöldökkel piszkálgattatva, porszívóztatva stb. Mivel nem értek hozzá, csak a szaki arckifejezését fürkészem évről évre és fizetek mint a katonatiszt.
Egész eddig a fűtés szezonig azzal hitegettek, hogy a hosszú cső miatt, hogy nincs beépítve még a tetőtér, lehül a füstgáz és kicsapódik, de amint be lesz építve a tetőtér, amiatt hogy fűtött közegben megy át a cső, melegebb lesz a füst és megszűnik a jegesedés.
Mondanom sem kell hogy nem így történt, a tetőtér beépítése után is ott a jég, csak most könnyebb verdesnem partfisnyéllel a az új tetőtéri ablakon keresztül, ennyi előnye lett a beépítésnek :)
ELőre is köszönöm ha valaki tanácsot ad, milyen irányba induljak, a kémény, a kazán vagy mi nem jó. Fura módon a környéken csak az én kipufogóm jegesedik, pedig elég izgalmas, tetőtéri ablak alatti és egyéb kivezetéseket is látok a szomszédaimnál.
Szintén érdekelne, szokás-e, kell-e néhány évente lecserélni a fűtőkör vizét, sima csapvíz kell-e bele, ugyanis szuperkemény a víz nálunk. A kazánnal van-e valami teendő pár évente, vagy elég az évi egyszer tejelni a kazános cégnek aki marcona arccal porszívóz egyet, valamit babrál egy gépkocsi pumpával és kitölt egy papírt hogy ismét itt volt?
Pedig meg van mindkettő műszerük. A kéményseprő nem mérte a huzatot, hanem ellenőrizte. Ilyen kéményt sem láttam még Tolna megyében egy kis faluban láttam átutazóban.
üdv mindenki. egy kis segítség kéne nekem. a kéményt meg szeretném hosszabbítani kb
1 m-rel, /épített 6 téglás, 6 m/ mit ajánlottok, -tudom tégla-azonkívül. láttam valahol lemezből készült hosszabbitót aminek a teteje forgott, gondolom a szél forgatta. hol lehet ilyet kapni.
Mert szerintem a kéményfej az a tetőn kivüli rész (tény ez van az időjárás viszontagságainak legjobban kitéve ) de a kémény akna még egy másik fütetlen részen is keresztül fut ez a padlástér. Na mindegy ennyi erővel már ezt is hozzá írhatta volna.
Aztán ez :
"A tüzelőberendezéshez kapcsolódó összekötő szakasz, a tüzelőberendezés hozzáférhetősége nem biztosított, a berendezés műszaki jellemzői nem ismertek,így teljeskörűen felelőssel nem minősíthető."
hát ez az, mi a fasznak volt ott az a seprő ha nem kérte meg a tulajt, hogy biztosítsa a hozzáférhetőséget keresse meg a készülék dokumentációját ?? Vagy a tulaj azt mondta nem engedem megnézni az összekötö szakaszt ? A jó szakember egyébként a készülék méreteiből is megsaccolhatja a teljesítményt, a huzatigényt meg mi köl még ??
"A helység levegő utánpótlás biztosítása javasolt -közvetlenül külső térből - méretezett légbeejtővel"
E megint olyan ködösítés féle. Most akkor van levegő utánpótlás vagy sem ??
Valamennyi nyilván, de ha kinyitom az ajtót, nyilván rájövök, hogy kevéske a bejövő levegő.
szóval ez a vizsgálat ahogy van egy kalapszart sem ér.
ennyi erővel már igazán leírhatta volna, hogy mekkora a nappali, merthogy nem mindegy, hogy 24 vagy 45 m2 és a belmagasság is lényeges , sőt a nyilászárókról is írhatott volna valamit. Szar fa, ami szelel vagy tökéletes műanyag
"Ha nincs légellátás, miért nem tiltja be a használatát a kéményseprő?"
Így nem mondta ki :
"A helység levegő utánpótlás biztosítása javasolt -közvetlenül külső térből - méretezett légbeejtővel."
Kéményfej magassága: 1,40 Felső tiszt ell lehetőség: padlás
Hiba, üzemzavar leírása: A tüzelő berendezés üzemeltetése során a használó füstgáz visszaáramlást tapasztalt.
Kémény vizsgálat megállapításai:
A kémény átjárhatósága biztosított, állaga újszerű, megfelelő.
A tüzelőberendezéshez kapcsolódó összekötő szakasz, a tüzelőberendezés hozzáférhetősége nem biztosított, a berendezés műszaki jellemzői nem ismertek, így teljeskörűen felelőssel nem minősíthető.
A helység levegő utánpótlás biztosítása javasolt -közvetlenül külső térből - méretezett légbeejtővel.
A tüzelő berendezés átvizsgálás, szükség szerinti tisztítása javasolt
Dátum:2010.11.29 aláírások
Ez a kandalló tulajdonos is hibás egy cseppet.
Miért nenem vehette ezt észre 2 esztendeje az ott járt kéményseprő?
Vagy nem járt ott?
Hogy lehet csak újszerű a kémény?
Miért nem kifogástalan 2 éves korában?
Ha nincs légellátás, miért nem tiltja be a használatát a kéményseprő?
Miért nem adja oda a kandalló dokumentációját a fogyasztó?
Miért, és mire alapozva készül a vizsgálat e nélkül?
Mi a teendője ilyenkor egy gyári szervíznek? Jótállásban!!!
Aki eltalálja, kit okol a fogyasztó, az nyer egy ingyenes füstszag érzet vizsgálatot.
Pl. egy másik csövet egy vékony lemezt helyezel a bedugandó cső köré. Plusz persze e tömítő zsinór is.
Mondjuk az az 5 mm -es rés már eléggé lötyögős.
Régen volt a háztartásokban a 105 -ös és a 119 -es cső. Ezekbe én pl. alú fólia tömítéseket alkalmaztam. Igaz a rés max 1 - 2 mm volt csak. Néha a fóliát ásványgyapottal kombináltam.