Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mykeman72 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 13348

Helló! 

Este amint gépközelben leszek átküldöm!

Előzmény: szeekelymarci (13346)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 13347

Persze hogy mikron! 2,5cm vastag fólia mondjuk jól védene az tuti :-) 

Előzmény: Steven 68 (13341)
szeekelymarci Creative Commons License 2015.01.16 0 0 13346

Szia! Azt a linket elküldenéd nekem is? Megköszönném!

Előzmény: mykeman72 (13330)
Steven 68 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13345

Pedig úgy jönnek-mennek,hogy ők mondják meg mennyit akarnak adni a javításért. És pont itt van a kutya elásva, mert ha a nem látható hibát nem javítod ki "Te" vagy a szar ember,ha pedig kijavítod és többet kérsz, akkor is "Te" vagy a szar ember.

Előzmény: bexxter (13344)
bexxter Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13344

Legalább képet rakhattál volna be. De úgyis csak élőben látszik (bontás után) minden.

 

Nem értem mi van az emberekkel, a szakemberekhez ugy akarnak menni mint a qrvákhoz, előre lefixálva az összeget aztán kiabálnak hogy jujujuj. Ez akkor működne is, ha minden látható lenne. De nem látható, így tehát ne akarjon olyat az ügyfél, hogy 50forint és nem több. 

Előzmény: KellerV (13342)
Steven 68 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13343

Hú Barátom most olyat kérdeztél mintha a nyertes lottószámokat kérdezted volna. Én már sok mindent láttam, így alakult:   Drága=jó munka,Drága=nem jó munka,Olcsó=tűrhető munka, Olcsó=nem jó munka, Nagyon olcsó=tákolás.  A legnehezebb az amit keresel: Közepes ár=jó munka.  Az mindig csak a végén fog kiderülni amikor elkészül. Ebben a kérdésben nagyon nehéz segítséget adni, talán nem is lehet. Ezt ha úgy nézzük kétélű fegyver.

Előzmény: KellerV (13342)
KellerV Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13342

Üdv!

Régi 1-es swift hátulja megsérült. Javítani kell több elemet. Lakatos + fényező.

Kértem árajánlatot néhány helyről. Volt egy 100e-s amit azonnal elvetettem, a többi 40-60e-ig vállal.

Mi alapján döntsek látatlanba, hogy kit érdemes választani, aki megbízható és normálisan dolgozik?

Steven 68 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13341

Most 25 mm, vagy 25 mikron a védőfólia ?

Előzmény: Törölt nick (13339)
Dj.Josy Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13340

Sziasztok.Lenne egy kérdésem ill. több is.Először is nem vagy fényező csak érdekel a téma,és esetleges kisebb javitások elvégzése az autón nem annyira látszó helyeken.Volt egy tapasztalatom amit megosztanék veletek.Kevertettem a kocsihoz gyári színkód alapján festéket amit spray-be töltöttek és adtak hozzá lakkot is.Nos amivel szembesültem a következő:lefújtam egy darab lemezt a festékkel(metal supreme blue mica 22A),majd száradás után rá a lakkot.Eredmény:totálisan matt festés.Ismét lefújtam egy darab lemezt,de nem vártam meg a festék száradását,ráment a lakk rögtön...eredmény:ismét matt fényezés....mivel pár ezer ft volt a dolog nem bántam a próbát,de igy biztos nem merek nem látszó helyet se nagyon megfújni vele.Mitől lehetett ez?Miért nem lett fényes igy se úgy se a metál fényezés mint ahogy annak lenni kellett volna?

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13339

Döntöttem! Felpoliroztatom az eredeti gyári lámpát, majd ők tesznek is rá uv szűrős matricát 25 mikronos rugalmasat. Láttam áluk mintát h milyen volt, milyen lett. Nagyon szuper! Kristálytiszta, és jobban bírja a kavicsot is, illetve lehet cserélni rajta a matricát!

ridelife Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13338

szervusz ha nem gond nekem is elkuldod a festos leirast?

olvastam a bankis anyagot.sajnos legtobb jegyzetuk ilyen osszeollozott leiras csak nem tudom mert.marha nehez beloluk vizsgara keszulni viszont mindneki szamara elerheto a neten keresztul.

 

illetve: 

polirozashoz milyen pasztakat erdemes venni a durvatol egeszen a fenyesitesre alkamasig?illetve milyen pasztamagnest javasoltok?

plexihez es aluhoz valo erdekel elsosorban.

 

 

Előzmény: mykeman72 (13330)
Adm Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13337

4 éve poliroztam fel pont G Astrán a lámpáimat, nem kapott semmi utólagos védelmet, és most látom, hogy mintha már kezdene ismét mattulni, de még egyáltalán nem érzem szükségességét, hogy nekiessek.

Szóval inkébb 4-5 évente felpolirozom, mint a gagyi Depo, TYC és társai lámpák a botrányos vetitési képükkel.

Előzmény: Törölt nick (13336)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13336

Naezaz! Most legyek okos!? Akkor maradjon a felcsiszolás, és matrica védelem és akkor marad az eredeti lámpa? Ehh. Na majd megszülöm... :-) 

Előzmény: Sanyi-ka (13335)
Sanyi-ka Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13335

Biztos nem éri el! Rakás szar, lehet bármi a neve, ha nem gyári! Semmiféle garanciát nem válalok az utángyártott karosszériamotyókra....

Előzmény: Ricsi89 (13334)
Ricsi89 Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13334

Csak az utángyártottból nehogy kiderüljön, hogy mindenhová világít, csak az útra nem. :) Nem biztos, hogy eléri azt a szintet, mint a gyári. És akkor kidobtad az ablakon a pénzt.

Előzmény: Törölt nick (13333)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13333

Közbe sokat olvasgattam Arra jutottam inkább veszek új fényszórókat. A polirozás is csak 1-2év és nem lehet mindíg polirozni. Egy uj lámpa meg 10év. és 20e ből kijön egy pár...

Mafia05 Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13332

Mond neki hogy csiszolja vissza és lakkozza le. Szerintem az jó megoldás lehet. Inkább mint a polír.

Előzmény: Törölt nick (13331)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13331

Sziasztok! Lehet nem ide tartozik, de megpróbálom. 

 

10 éves g astrán besárgult a lámpa. Tudok egy helyet X kisvárosban ahol 13 eft-ért lepolírozzák és utána felmatricázzák valami 25mm vtg rugalmas átlátszó fóliával

Namármost a sógorom nagyon ügyes fényező ő még nem csinált ilyet de felajánlotta hogy mi veszetni valónk van próbáljuk meg lepolírozni az ő saját autófényező készletével. Szerintetek mi a pénztárcakimélő megoldás? 

Bocs helyesbítek... A jó megoldás?

mykeman72 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 13330

Küldtem emailt egy linkkel. Ha gondolod olvasd el,és ha kérdés merül fel keress bátran!

Előzmény: tomeeeee (13329)
tomeeeee Creative Commons License 2015.01.12 0 0 13329

Szívesen "meghallgatlak", hogy te hogyan csinálnád ;) 

Elkapkodni nem akarom a dolgokat, most össze akarom szedni fejbe, hogy mit-hogyan kell csinálni, közbe beszerzek pár szerszámot, kelléket, anyagot, és apránként csinálnám ahogy időm engedi :)

 

Előzmény: mykeman72 (13328)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 13328

Ezek összeollózott és bemásolt dokumentumok,de ettől függetlenül elfogadható és alkalmazható technológiai leírások.

A mai modernebb javítástechnológia kevésbé szerepel benne,de otthoni alkalmazás esetén iránymutatóként megfelelő!

Előzmény: tomeeeee (13327)
tomeeeee Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13327

Sziasztok!

 

Találtam a neten egy fényezéssel kapcsolatos leírást, igen hasznos, nézzetek bele:

http://siva.bgk.uni-obuda.hu/jegyzetek/Szerviztechnika/ELOADASOK_2013_PDF/SZTU_11EA_2013_Fenyezes_2.pdf

Viszont a leírás önmagában kevés, tapasztalatra is szükség van.

Több helyről próbáltam infókat összeszedni, bár némi eltéréseket véltem felfedezni közöttük.

Lenne egy régi, de jó állapotú szoci autóm, szét van szedve, ki van kasznizva, teljes külső fényezést illetve belül csomagtér, motortér meg az utastérnél egy kis része lenne fújva. Érdemes szerintetek otthon neki állni? Ti, hogy állnátok neki?

Amiket én úgy össze tudtam szedni:

- kocsi tisztítása

- rozsdás részeket akár drótkoronggal, durva 80as-120-180 átcsiszolni, majd a nem sérült részekkel együtt 280 majd 360 papírral szárazon átcsiszolni, levegővel a port eltávolítani, szilikon eltávolítóval áttörölni a fényezendő elemeket, majd jöhet a gittelés. De ugye abból is van több féle ... mivel ez régi autó, így gondolom semmilyen cinkbevonat nincs a kocsi kaszniján, így nincs szükség PE gittre, szóval gondolom valami alap gitt elegendő. Na most, ahol még rajta van a gyári festék, ott fémig le kell csiszolni, ahol gittelnem kell? ha igen akkor mehet a csupasz fémre a gitt, vagy előtte le kell alapozni? 

Ha nem kell alapozni, akkor mondjuk kijavítom ugye gittel az egyenetlenséget, formára csiszolom p80-120-150-180 és 220as a vége  ... vagy kell finomabban is csiszolni? Ahol kikukucskál a fém oda kell alapozó? vagy epoxy alapozók mikor szükségesek? 

Vagy ha olyan töltőalapozót használok aminek van rozsdagátló hatása akkor kihagyható az alapozó használata? ráfújom a töltőalapozót, majd száradás után p360-400 papírral átcsiszolom, majd ezután p 800-1000 vizes csiszolás következik? Utána vizes szivaccsal áttörlöm a kocsit, majd szilikon eltávolítóval és kész? mehet a fényezés?

humángépész Creative Commons License 2015.01.06 0 0 13326

Köszönöm!!

Előzmény: contributor (13324)
Mafia05 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 13325

Hello! Tudja valaki hogy motoron hol található a színkód vagy van-e egyáltalán? Yamaha xvs a típusa.

contributor Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13324

A 2K-s epoxy jó bakelitkormányhoz. Ez biztos (van már tapasztalat), a többi a saját véleményem, amihez nem vállalok garanciát. Először természetesen zsír- és szilikonmentesíteni kell. Epoxy a résekbe. Durva csiszolás, finom csiszolás. Én nem alkalmaznék műa.alapozót, mert azokat modernebb műanyagokra fejlesztették ki. Persze kipróbálhatod egy régi hanglemezen :). Az akrilfestékek gyártói leírásában általában szerepel, hogy bakelitre is mehet. Én tehát az epoxyval javított bakelitkormányt lefújnám 2K-s akrillal, majd még kapna egy speciális lakkréteget is (nem az a gond, hogy a tenyeredről zsír kerül a festékre, hanem az, hogy sav; olyan lakkot választanék tehát, amelyik a pH 4-5-öt jól bírja - a komolyabb gyártóknak van információs vonala, ahol ezzel kapcsolatban tudnak segíteni).

Előzmény: humángépész (13323)
humángépész Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13323

Sziasztok,

 

Véleményeteket/tanácsotokat szeretném kérni egy állólámpás Merci talán bakelit vagy más kemény műanyagból készült kormányának a felújításával kapcsolatban.

Apró repedéseket kell kitölteni  - epoxy gyanta?

rugalmas alapozás - műanyagra való töltőalapozó?

festés? - ami bírja a kézen lévő zsírt, stb , nem puhul be...

 

Ha van bármi tapasztalatotok a témában kérlek osszátok meg, vagy ha valahol tudtok leírást azt is.

Köszönöm!

Árpi

Peti251 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13322

Köszi, mostanáig ezen erőtettem az agyamat, hogy hogyan fűtsem a garázst. Nem volna nagy probléma, adott a központi fűtés, de most, hogy odakint a minuszok üvöltenek, kisgyerek van, nem szivesen engedném le a rencert egy-két csonk kialakítása miatt! Van egy 80-as villanybojlerem, az is fűti a vizet. van ilyen ventilátoros hősugárzó, van ventilátor nélküli is. Én már annak is örülnék, ha minden kilátszó fém felületen megbízhatóan rajta volna a 2K epoxy, mert akkor ki merném lökni a garázsból. volna más lakatolni való projekt is...

Előzmény: mykeman72 (13321)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13321

Min:15 C'

Előzmény: Peti251 (13320)
Peti251 Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13320

Mennyi a minimum hőmérséklet?

Előzmény: mykeman72 (13319)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13319

Annyi mindenképp,hogy a megfelelő hőmérséklet hiányában a teljes száradás nem fog bekövetkezni ezért,mivel hogy ez az első réteg a fölé kerülő további bevonat minőségét befolyásolhatja.

Előzmény: Peti251 (13316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!