Esetleg még az is lehet, hogy a három bekötési pontján valójában nem három különböző fázis van (kettő, esetleg mindhárom ugyanaz a fázis) és a fázisok közé kötött tesztgomb két azonos potenciált köt össze.
Van egy 3 fázisú fi relé ami a teszt gombra nem kapcsol le de ha a tesz erejéig pl. egy izzót a fázis és a föld közé kötök akkor viszont leold. Mi lehet a baj?? Esetleg az okozhatja e ezt hogy a fi relére 400V van feltüntetve, akkor az csak akkora feszültségen működik de a betáplálás 3 fázis 230V 16A?
Én nem csökkenteném, ezek értelmes előremutató keresztmetszetek. Én is pont ezekkel szereltem, illetve nem, a világítást csak 1-essel csináltam B6A kismegszakítóval, oda elég bőven az is.
igy ertettem, ahogy irod. tehat a tranziensekre jo, amikor visszajon a halozat, de villamra nem. nalunk foleg ezek a kisenergiaju tuskek vannak. ha becsap a villam, akkor kampo.
"... esetleg a 3. fokozattal is elerek valamit..."
Azért nem érsz el semmit, mert a 3. fokozat csak nagyon kis teljesítményt képes lekezelni, viszont azt nagyon gyorsan. Úgy van kitalálva a rendszer, hogy ha a 3. fokozat elérné már a határát, addigra működésbe lép a 2. fokozat (ami már lassabban jön működésbe) és levezet/levág még nagyobb löketet, majd jön az első fokozat, ami még lassabban jön működésbe, viszont nagyon nagy áramokkal elbánik. Erről neten is fellelhetők grafikonok, amik megmutatják a működést.
Ha te csak 3. fokozatot teszel, az gyakorlatilag nagyon kis lökést visel csak el, viszont azt szépen kisimítja, még egy elektronika számára is elfogadhatóan. Viszont ha nagyobb energiájú a lökés és nincs második fokozat, ami elvinni, akkor a harmadik füst jelenségének keretében kapitulál, veheted az újat, mag a védett eszközből is.
Nem az az igazi kérdés, hogy kellenek-e, hanem az, hogy az adott vezeték keresztmetszetet mekkora biztosítóval biztosítod. Én azt gondolom, ezek korrekt keresztmetszetek, ha a 1,5-est 10A, a 2,5-est 16A, a 4-est 20A -re biztosítod nyugodtan alhatsz.
eddig csak egy kozeli villamcsapas volt 8 ev alatt. a tobbi problemat az aramszunetek utani feszultseglokes okozta. szomszedomban pl. 5 router ment tonkre 3 ev alatt, ugy hogy gyakran zivatar sem volt a kozelben.
ezert gondoltam en is, hogy esetleg a 3. fokozattal is elerek valamit. legkabel nincs 1km-es kozelunkben, vagyis a mi trafonkrol mindenki foldkabelen van bekotve. azt nem tudom, hogy ha a trafo elott csap bele egy legkabelbe, az atmegy-e a trafon illetve van-e ott vedelem.
Maga az áramkimaradás okozta túlfeszültség csücsök, ami a szolgáltató felől jön be, az gyakorlatilag szinte energiatartalom nélküli, arra jó a 3. fokozat.
Kivéve, ha vannak fénycsöves armatúráid, motorod, bármi, amiben kondér vagy tekrenc van, mert ezek megölhetik a környékbeli készülékeket - bár szakfolyóiratokban jó cikkeket lehet belőle kanyarintani.
Azonban a hármast sem jó a készüléktől messze rakni.
A közelben lecsapó villám viszont meglepő kiloampereket és kilovoltokat képes produkálni, attól függően, hogy mi az a felvevő hurok, ami összejön, azokra kell a 2. fokozat. Is, mert ugye a másodikat a harmadik indítja.
Nem véletlen, hogy általában az a szokás alakult ki, hogy elosztóba 2., készülék elé 3.
Az 1. az elvileg annyival több, hogy ha a (lég)vezetékbe csap a villám.