Csak sokszor jobb semmit sem kiírni, mint hülyeséget.
Ismét saját példa.
Bécs, két butussal megérkezem, 32 perc "wendezeit", azaz idő, mint tenger.
Csakhogy egy butus el, majd kapok egy másikat. OK. Először úgy volt, hogy nyugati irányból. Ennek megfelelően ügyesen kiírtam, hogy az a rész "A" állomásig közlekedik, akik "B" felé szerettek volna menni, őket türelemre kértem, azzal, hogy rögvest jön az ő butusuk is.
Nos, indulás előtt pár perccel beesett a vonat másik fele, természetesen az ellenkező irányból, így természetesen hülyeséget írtam ki.Volt is belőle keveredés, nem kicsi, és az utas szívott leginkább. És ez nem a Start, hanem egy jóval szerencsésebb körülmények között üzemelő társaság!
Az ilyesmit tetézheti, ha xy masiniszta érkezik, de neki más program van tovább, és yz masiniszta kapja a lomokat, majd egyszer.Pláne, hogy gyakran nem is tudjuk, mire fordul az a garnitúra, amivel megérkeztünk.
Azaz alapszabály, hogy kiírni akkor, és csak akkor, ha már biztos, mert ha nem száll be a kedves utas, abból kisebb baj van, mintha rossz vonatra ül, és elvisszük másfelé.
Nem olyan egyszerű dolog ez, mint elsőre gondolnánk. Nem megkerülhető, hogy a hazai utastájékoztatás amúgy is elég béna, és rutinos utas nem hisz elsőre sem a fülének, sem a szemének. Szóval van hova fejlődni, ehhez kétség sem fér.
A fizető utasok természetesen igénylik, hogy a helyes tájékoztatás legyen kiírva. Személyes megfigyelés: a Keletibe beérkező szerelvényen rajtamarad a "Keleti" felirat, indulásig, sőt néha még azután is (az aktuális Sűlysáp/Gödöllő ... felrat helyett). A jegyvizsgálónak, sőt a forgalmistának ellenőrizni kellene a zárlámpa/zártárcsa meglétével együtt. Megértem, hogy irányváltáskor az elhagyott vezetőállást renben le kell zárni, de a helyes felirat kiírását még onnan kellene kezdeményezni, és menet közben - átmenve az új irány szerinti vezetőállásba - a mozdony/járművezető saját maga meg tud győződni a helyes kiírásról, kapkodás nélkül, mint ahogy az említett 4 perc éppen csak elegendő. Hiszen az utasért van az egész munkája!
Tessék csak G...kó elvtársra gondolni. Vezérként indult ...
1972 és 1975 között a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán, 1981 és 1986 között a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen tanult.
1975 és 1990 közt az állami vasúti vállalat MÁV-nál dolgozott különböző beosztásokban: Ormosbányán állomásfőnök volt, ezután Kazincbarcikán dolgozott, Budapest-Rákosrendezőn körzeti gazdasági üzemfőnök-helyettes volt, majd a Budapesti Igazgatóság gazdasági főmunkatársa. (wikipedia.hu)
azt sem szokták észrevenni, amikor valós dolgok vannak odaírva. Arra amivel valóban utazni akarnak...
Bizony.
Öles betűkkel virít a célállomás, zengi a hangos, mégis minden arrajárót megkérdeznek, hogy tényleg ez az, meg hogy egészenbiztosan? És a végén mégsem oda szállnak, és a végén nekik áll feljebb. De ez már egy másik történet... :(
Köszönöm a jótanácsot , máskor légyszíves add parancsba, különben nem értem.
Ha ezzel végeztél, arra is megkérnélek, hogy szüntesd meg a bűnözést, az igazságtalanságot és az rtlklubot. Aztán majd mentsd meg az esőerdőket, a jegesmedvéket és még sorolhatnám...
Jó hát legyen igazad, te véletlenül csupa körültekintő emberrel utaztál (egy másik vonaton).
Még csak arra szeretnélek kérni, hogy sorold el, mi mindent csinálhatok munkaidőben, persze most nem az utasításokról beszélek, mert ahhoz nincs szükségem a segítségedre. Ilyenekre gondolok, mint például rágyújthatok -e a vezetőálláson, böföghetek vagy énekelhetek -e hangosan ott egymagam, meg ilyesmi. Csak nehogy megsértsem az érzékeny lelkedet...
Valós tény az, hogy egy hónap alatt ez már a SOKADIK ilyen felirat!!!! volt
Még mindig nem tudtuk meg, hogy neked ehhez mi közöd, annak fényében különösen, hogy saját állításod szerint erre a vonatra fel sem akartál szállni. Ennyi, hogy bántja a kis szemecskéidet?
A többi utas semmit nem mondott, hiába hantázol itt össze-vissza, azt sem szokták észrevenni, amikor valós dolgok vannak odaírva. Arra amivel valóban utazni akarnak...
A szűk, baráti-ismerősi körben használt frázisokkal egy másik kör nem nagyon tud mit kezdeni.
Lehet, hogy az osztályod, meg a volt diákjaid tudják mihez kötni, de mi nem, így itt elég gáz hangzása van.
A kijelzőhöz még annyit - mert efelett ügyesen elsiklottál - hogy sokszor az embernek az utolsó utáni problémája. Mindenkinek jobb, ha a masiniszta elsősorban a pályával, a jelzőkkel, és a vezetéssel van elfoglalva, semmint a kis táblákkal.
Saját praxisból: összezár, kiüzemel, átballag 70 métert, aktivál, fékpróbázik, adatmegad, rádiót pötyögtet, kottát, lassúmenet-füzetet, rendelkezéseket tereget, és megy. Mindezt 4 perc alatt. És nekünk nincs MFB, meg MIG, meg kalauz, meg mittudomén. A kijelző tényleg az utolsó, amivel foglalkozunk, sokszor már mozgásban, és bizony, a zsebszámológépnyi kezelőfelületen nem kevésszer fordul elő, hogy mellényúlunk. És akkor a kütyü még nem is tört borsot az orrunk alá, mert van, hogy te pötyögtetsz valamit, de nem az jelenik meg, sőt olyan is, hogy az utastérben, az oldalsó kijelzőkön, és a homlokfalon más-más felirat virít.
De nyilván ezt is te (és a lelkes vasútbarátok) sokkal jobban meg tudnád(k) oldani, mint a hivatásosok.
Igaza van Kacsának, innét már aligha lehet lejjebb... :((
Azt nem értem a vakus dologban, hogy ha a házibulin két méterről félhomályban lefotóz valaki, akkor a vaku egy kicsikét zavaró, de azért az ember kibírja. (pislant egyet) Na de egy jól kivilágított állomáson 6-8 méterről mitől annyira zavaró? Mekkora távolságig tud bezavarni a vaku fénye?
Na ja. Úgy is lehet. De a balatoni mezők amúgyis lábjegyzettől zsúfoltak, nem lett volna egyszerűbb inkább a vastagbetű/vékonybetű jelentését kihasználni?
Azt hiszed, ő gépelte be a kijelzőbe? Előre elkészített feliratok ezek, talán véletlenül egy sorral lejjebb nyúlt.
Az a tény, hogy áprilisban nem ez volt az első ilyen felirat, nem a véletlenre utal.
Szánalmas vagy
Köszönöm az elismerő szavakat! Egyébként miért is….?
Remélem, töksötétben vakuztál a szemébe...:-(
Azt hiszem erre nincs mit válaszolnom, mindenki magából indul ki….
A hitelesség kedvéért, évente több mint 10 000(!) vonatos fotóm készül, - van benne sok szabálytalanság is – de SOHA EGYETLEN EGYET sem tettem közzé, de még nem is jeleztem senkinek sem. nem az én stílusom! (persze volt olyan eset, amikor az illetővel – NÉGYSZEMKÖZT – beszéltem, aki mindezt megköszönte!!)
Ami a szembe vakuzást illet szintén nem az én stílusom, a fotó a szerelvény hátsó traktusáról készült, s csak azért nem tudtam átlépni a szerelvényhez, mert a másik vágányon jött a vonatom. De ígérem legközelebb, ha a későbbi vonattal is megyek tovább, megkérdezem….
Versenyzővel is beszéltél már? Mert én igen... A vakusokat meg nálunk sem küldik el a peronról (sajnos). Legfeljebb én, magamban, valahova.
Miért is kellene elküldeni az a fotóst, aki a fotózásával nem veszélyezteti a közlekedés biztonságát?
r1232
Szvsz úgy nem próbálta, látva az itten stílusát.
Lásd fentebbi okokat…
Ami meg a stílust illeti ….
Érvelni, kritizálni, csak a valós tények ismeretében illik.
Valós tény az, hogy egy hónap alatt ez már a SOKADIK ilyen felirat!!!! volt.
Ennyiszer félrenyúlni?
Jajaj szegény ujjacskák …
GOLAZ111
Vakuzni tényleg nem szép dolog. Engem nem érdelne kijelző, de ha mégis biztos nem a vakus módszert választanám. Abból rögtön kiderül, hogy semmi közöm a vasúthoz.
Abból a távolságból és olyan sötétben csak így lehetett.
Az meg, hogy semmi közöm a vasúthoz, …..
Ha mindenki csak ennyire …..
És akkor csak egy apró szegmensről beszéltem….
cs1014
….de nekem kissé falsul hangzik a "gyerekesség", mint minősítés annak a tollából, aki minden hsz-ében a teljes ollós áramszedőt kívánja köszönésképpen.
Gyerekesség és pantográf.
A köszönésnek története van, méghozzá ollós és nem félpantográf, így azt hiszem ebben semmi kivetnivaló nincs.
Meg lehet kérdezni a volt osztályomat. Van közöttük VEZÉR ÚR is !!!
Legyen úgy. A lényeg, hogy bizonyos nyelveken van a Co-Driver/Navigator-nak megfelelője, míg másikakon nincs. A magyarok gondolom az alapján használják egyiket vagy másikat, hogy milyen nyelvkörnyezet uralkodik a csapatuknál.
Inkább valami átnevelőtábort kellene vezetned. Ott mindenkit jobb belátásra bírhatnál. Mindenki úgy viselkedne, ahogy te szeretnéd.
Érdekes mekkora probléma, hogy mi van kiírva arra a hulladékra, de ezt ugyanazon réteg egy tagja sérelmezi, akik gond nélkül odajönnek kuncsorogni, hogy füstöljön már az a tetves gép amikor elindulok...
Szóval némely egyedek kicsit sokat képzelnek magukról, amikor megpróbálnak győzködni hogy mi a vicces és mi nem.
Igen, rosszul. A rally nyelve angol, a mitfahrer meg német szó, vagyis a navigátor lefordítása németre. Minha azt mondanánk hogy segédsofőr, vagy hasonló...