Mivel a ricit csak leszerelt dobnál tudod állitani ezért úgy húztam meg ,hogy a dobot még éppen fel lehessen tenni de mivel a dobnak van valamenyi kopása (válla) ezért felhelyezés utánn nem szorul anyira de azért forgatáskor súrol kicsit. A munkahenger csere kb 2 percet vett igénybe a fékcső meglazításától számolva közben pedig befogtam a végét nem hagytam folyni. A légtelenítést mindig ketten végezzük pumpálós és fékolajba mártott gumcsöves módszerrel (azért nem ma kezdtük). csak a pedál útját sokallom kicsit. A kézifék sokkal jobb lett.
Addig állíts utána, amíg már nem tudod elforgatni a dobot és egy nagyon picit vissza.
A dobot ütögesd körbe kalapáccsal és próbáld forgatni.
Ha forog, akkor surlódo hangot hallasz. (ez nem gond).
Ezután menj el és vasald meg.
Én kettesben szoktam és nem tul nagy fordulaton, de a motor ne erölködjön.
Majd egyenletesen, de nem túl erősen fékezek, (vasalom ) és néha elengedem, mert nem az a cél, hogy a pofa beégjen, feltükrösödjön.
Majd állj le pihentetni, mert ez után még gyengülhet a fékhatás.
Ha visszahült, akkor vagy egy guruló próbát csinálj, vagy emeld meg és kézzel próbáld a kerekeket forgatni és győzödj meg, hogy nem szorul.
Ha jól csináltad, akkor gól.
tedd le az autót és menj el fékpróbázni.
A légtelenítést úgy csináld, hogy hátúl a legtávolabbi légtelenítőt nyisd meg és hagyd csöpögni.
Vagy egy csövet húz a légtelenítőre, vagy valamit tegyél alá.
Ha látod, hogy buborékmentes, akkor a másik oldalon ugyanígy tegyél.
Ha mindkét oldalon kész vagy és visszazártad a rendszert, akkor kérj meg valakit, hogy pumpálja fel a rendszert és légteleníts. Mindig a legtávolabbin kezd És az elsőket is!
le volt dugózva a rendszer a munkahenger cserekor, vagy kifolyt a csőből a folyadék?
kis segítséget kérnék fékszerelés ügyben. Palióban cseréltem hátsó munkahengereket,fékpofákat beszerelőrúgókészlettel együtt a dob nem volt nagyon kopott kb 0,5mm válla van. Az utánállító ricnit addig húztam,hogy a dobot még éppen szorosan fel lehessen tenni. a műveletek utánn természetesen rendesen légtelenítve lett a rendszer elöl hátul. mentem vele kb 100 km-t városban sok fékezéssel de szerintem nagyon bent fog a fékpedál a szerelés óta és mindig csak az első kerekeket hallom megcsúszni. fog ez a helyzet változni vagy valamit mégis roszul csináltam?
Nincs semmi gond,azért szóltam csak mert sokan nem tudják,és kellemetlen meglepetés érné öket.Igaz én már nyugdijas vagyok Lolli müvek ismer is inenn személyesen is nekem eredeti VCDS,Op-Com,ACTIA,van meg scóp cucok az Intent Hungáriátol,Autószerelömühely,Autódiagnosztika,Vag-Com,hasonló fórumokba inkább vagyok ott joban van ilyenekröl szó,mivel legtöbb ott hivatásos szerelö.
De ha érdekel akkor a Googl keresöbe beirod www.jaf.hu ,és elég sok mindenröl tudodmást szerzel.
Nem akarok rossz szinbe tünni,de ha lehet ne reklámozd itt se meg máshol se a müszaki könyvek,dokumentációk,fel-letöltését.Nem hiába nincs a neten sehol elérhetö anyag ami magyar nyelvü meg magyar oldalon semmi,mivel megalakult a NAV,nevü cég,és a Maróti könyvkiadó, Intent Hungária,Bosch, meg egyéb ilyen dokumentációval foglalkozó cégek össze fogásával egy szervezet ami ilyenekre vadászik,és keményen bünteti. Ezért van,hogy a clón cucokat is ha megfognak vele keményen büntetnek,volt pár ismerös aki az e-Bay,meg hasonló helyeken vett diag cucokat,ami kinábol jött sokszor a cucc helyett a NAV-tól kapott levelet,hogy fáradjon be,igaz az nem volt miért csak ott közölték vele,hogy szellemi tulajdon jogtalan felhasználása miatt hivták be.Különbözö mühelyeket is megszálnak,és az összes számitógépet,vagy dokumentációt elenörzik melyik jogtiszta,és melyik nem az ami nem az akkor lefoglalják a gépet,és még büntetnek is.
Mérd meg a hosszát a kocsin lévő lapátoknak és az alapján vegyél újat. Én is azt tettem. Ha hosszabb 1-2 centivel az se baj. Én megmértem az enyémen mi fér el leghosszabb és olyat vettem inkább rá. Bal: 60 cm, jobb 46 cm. De nem puntom van, hanem paliom.
Van valakinek tapasztalata Nexus Monsoon ablaktörlő vs. Punto 2 ? Apósomék autóján ez a monsoon típusú gumibetét van fent és piszok jól töröl. Lehet kapni is sok méretben, de a 2es Puntot sehol sem sorolják fel a kompatibilis autók között. Valakinek van erről tapasztalata?
Szia ! Én is megköszönném szépen ha eltudnád küldeni a leirást, kezdő puntosként/ 96-so 1.2 16-v/sokat segithetne ,hogy rendbe tegyem a kis táltost.Előre is köszönöm.
Nem tudja esetleg, hogy a Punto I-esek váltójába 75W90 vagy 75W80 olaj kell a gyári előírás szerint? Tutela ZC 75 Synth-et ad meg mindhez a kezelési, de néztem, hogy abból 90-es és 80-as is létezik. A Bárdinál 75W90-est dobott ki a gép, de azt azért nem tekintem szentirásnak.
Nincs teljesen igazad, a második azért kopik meg, mert a legtöbbet kapja, az mindig be van váltva.
Na és persze ha nincs rendesen kinyomva a kuplung, az is ellene van.
Anno ladánál nem hasznéltam kuplungot csak induláskor, és visszaváltáskor. Éveken át, csak el kellett találni a fordulatot, és beesett a fokozat. Amikor Puntot vettem, fél évig legalább így váltottam, most van benne 380.000 km, és köszi, jól van.
Szia! Jellemző az olasz váltókra, hogy a 2-es fokozat szinkronja hamarabb megadja magát, mint a többi.......................................... az évek során.
POnt amiatt is, mert "csak" úgy áthúzod 1-ből 2-be. Ezt nem szeretik. És most, hogy a váltást "kivárod, így ahogy gyurma is írta a motor ford.száma esik lefelé váltás közben így könnyebben megtalálod az adott fokozatot. Ha ügyes vagy akkor egyébként kuplung nélkül is tudsz váltani az autókkal. CSak rá kell érezni a lényegre............
Összefoglalva: A váltódat lassan cserélheted majd, mert a kettes szinkron megadja magát. Javítani nem nagyon érdemes.
Keresek Punto II/b vagy MK3 tempomat kart, 1.3 Mutijethez kellene, megegyezik a benzines karral? Nem találok róla képet se, (megegyezik a punto2 vel?) ha valaki tudna segíteni információval vagy beszerzési hellyel megköszönném.
a múltkor írtam, hogy valszeg haldoklik a 2-es fokozatom szinkrongyűrűje. azóta érdekes fejlemény: megfigyeltem, hogy ha nem is duplakuplungozok, hanem csak annyit teszek, hogy egyesből először beengedem középre a váltókart, aztán onnan balra+le, akkor nincs semmi hang, és szépen beveszi (eddig általában egyesből simán egy lehúzással raktam be kettesbe). eddig csináltam szarul, vagy mi lehet a gond?
Célszerű mindig azon gondolkodni, hogy mit csináltál utoljára a hiba jelenség előtt. Így azt mondom, hogy a pasztát takarítsd ki a spricni fejből. Első lépésben.
Akkor esetleg még: Fagyközeli hőmérséklet? Vagy a motor vízköves.......... így az cserés lehet
1999. áprilisi MO.i 0km-rel vásárolt 1.1 55S autónk elérte a 200.000km-t. A kép készülte óta, már mondjuk mentünk 1000-ret, de csak most volt időm írni.
Amióta a benzinpumpa elszállt, azóta nagyjából minden rendben volt. Viszont vasárnap egy nagyon érdekes hibát tapaszaltam. Szombaton lemostam a verdát, az egészet felpasztáztam stb.stb.
Másnap indulunk haza vidékről, mosnám le a szélvédőt és olyan "intenzitással" jött a nyál, mint egy 120 éves prosztatás bácsika, akadozó vizelete.
Nah, mondom egy újabb meglepetés :)
A szivattyú jó, szétszedtem a spricnit, széthúzgáltam a csöveket átmostam stb. Nem folyik sehol a cucc.
Arra tippelek, hogy nem kap elég áramot az ablakmosó szivattyú és így kisebb a nyomás. De ez csak tipp.