Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408122

Haha! Nem kell szakácsnak lennie ahhoz, hogy megmondjam, hogy sz*r az étel, azaz nem kell pályamesternek lenni ahhoz, hogy lássam, hogy sz*r  pálya.

Előzmény: cs1014 (408117)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408121

Ja, nyilván nem tiroli léptékű, hisz a vonal a Kisalföld Ny-K-i tengelyében fekszik. De gurulni gurul egy darabig... :)

Előzmény: Törölt nick (408119)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408120

Van, több, mint 20km hosszban lényegében folyamatosan lejt a pálya, 1-5%°-es esése van (ti. Sopronból legalább Fertőendrédig simán el lehet gurulni egy alkalmas vonattal, sőt).

Nem tudom, mit értenek azon, hogy kontroll alatt, mert ugye ha kontroll alatt tartok egy járművet, akkor azt meg tudom állítani.

Előzmény: Törölt nick (408119)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408119

Legalább arrafelé nincs lejtő.....

Előzmény: jazzcool1,2 (408118)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408118

Megszökött öt mozdony Sopronból

A fantomszerelvény körülbelül 11 kilométert gurult. Tovább »

forrás: Index.hu

cs1014 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408117
Előzmény: v_peti (408116)
v_peti Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408116

Amúgy elég sokat jártam arra, hogy a saját tapasztalataim alapján formáljak véleményt, és ne csak a monitor mögül okoskodjak!

Előzmény: v_peti (408115)
v_peti Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408115

Nem értem, hogy mit nem értesz!?

 

Annó, jó 15 éve 30a-n kb. 55 perc volt a Bp-Fehérvár menetidő. Ez később ca. 10 perccel romlott. Mostanra viszont jelentősen javult, így ca. 46 perc alatt lehet leérni, azaz 9 perccel hamarabb, mint annó!

 

Levezetve mégegyszer (Lassan mondom, hogy mindenki megértese, nem lesz gáz-ár-e-me-lés!):

Tehát annó a 80-as évek elején kipofozták és villamosították a 30a-t. Ez később kezdett leromlani, de a 90-es évek közepén még tűrhető volt az állapota, pedig Dinnyésnél már akkor is volt egy nagyobb lassújel, és a Velencei tó partján sem száguldottunk, mint pár évvel korábban. Majd a 2000-es években a pálya méginkább leromlott, és már eléggé siralmas volt az állapota, ahhoz képest, hogy kiemelt fontosságú fővonal. Majd pár éve végre nekiálltak felújítani.

Tehát a menetidő a legutóbbi állapothoz képest ca. 20 perccel, a 90-es évek második feléhez, amikoris még 3 óra alatt Kanizsára lehetett érni, 10 perccel csökkent!!! Azaz a pálya jobb állapotú lett. Persze, volt itt még sebességemelés is, de az jelen pillanatban még nem látszik, révén a gyorsvonatok kocsijai csak 120-asak, és nem 140-esek vagy 160-asak.

Nem tudom, mit nem lehet ezen érteni!?

 

Előzmény: mcg (408098)
paca664 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408114

Nekem gyanús, hogy a 6744-6603 és vissza a 6630-6741 valójában egy közvetlen éjszakai vonat a szigeten belül, mint az utóbbi időkben mindig is volt. Pár éve már átbeszéltük, ugyanerre jutottunk.

Előzmény: hmsoft (408100)
paca664 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408113

Pedig a tanulmányban benne van. Persze fenntartásokkal kell kezelni.

Előzmény: manhattani (408097)
VodkaTam Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408112
Igy van, nem a 3-ason megyek. Jártam már arra, meg nézegettem is a továbbjutást, azzal nem lesz gond. Akkor marad a Tiszafüred, mint cél.
Előzmény: easa (408111)
easa Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408111

Ha Tiszafüredre megy, akkor nem kell érintenie a régi 3-ast, gondolom, a gáton indul a Tisza mellett felfelé (én azt tenném a helyébe).

Előzmény: kombi (408110)
kombi Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408110

A bukta ott van, hogy ha a túrajegyet mondjuk, Tiszafüredre kéred, a menetjegyednek is Tiszafüredig kell szólnia, tehát nagyjából kapufa lesz a végösszeg, mert amit esetleg megspórolnál a bringajegyen, a menetjegyeden pluszban kell kifizetned.

 

A továbbringázás is necces lehet, esélyes, hogy a régi 3-as út több helyen bringatilost vagy szentháromságot  mutogat az arra tévedő bringásnak. Tipp: ha van időd, guglizd meg az utat a  guglimapsen--ott többnyire látszanak a  táblák. :) Más kérdés, hogy tetű forgalmas is az út.. 

 

Visszatérve a másik kérdésre: az egri vonatoknál a bringának nem kell másik jegy, neked viszont a menetjegy mellé a gyorspótjegyet is meg kell váltanod még a gyorsvonati részbe (piros csíkos inga +vezérlőkocsi) is. 

Előzmény: VodkaTam (408107)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408109

Mégegyszer elolvasva kezdem érteni (elég nagy a kapkodás a holnapi indulás miatt). Tehát a vonatszerelvény egyik része IC kocsikból áll, a másik fele meg csak gyorsvonat, és a jegy ára is eszerint alakul, ezért mutatja duplán az Elvira.

 

Igen.

Előzmény: VodkaTam (408107)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408108

És mi a helyzet a 13:00-ás IC-vel? Arra csak kell valami kiegészítő? Ha a bringának nem is, nekem biztosan.

Korábban: A különbség Budapest és Füzesabony között abból van, hogy egyik vonat tisztán IC, a másik pedig "hibrid", azaz a rajta lévő kocsik egy része (itt konkrétan: majdnem az összes) csak gyorsvonati.

 

Nem kell egyéb, mint a gyorsvonati, mert ha a "hibrid" IC gyorsvonati kocsijában utazol, az IC-felár mentes.

Előzmény: VodkaTam (408106)
VodkaTam Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408107
Mégegyszer elolvasva kezdem érteni (elég nagy a kapkodás a holnapi indulás miatt). Tehát a vonatszerelvény egyik része IC kocsikból áll, a másik fele meg csak gyorsvonat, és a jegy ára is eszerint alakul, ezért mutatja duplán az Elvira. Azt ugyan továbbra sem értem, hogy ha nem pipálom be a bringaszállítást, akkor miért nem dobja ki ezt a vonatot, valószínűleg ez egy bug, de végülis az én szempontomból mindegy. Arról esetleg tudsz valamit, hogy az a bringa+én kettő az egyben pótjegy létezik-e még IC-re? Bár most nem aktuális, eszembe jutott. Nem teljesen világos még ez a bringás túrajegy sem. Hogy működik ez pontosan a Tisza-tó esetében? Merthogy adott nap azon a szakaszon korlátlanul utazhatok vele, csak a saját jegyem kell mindig megvennem mellé, ezt értem, de megtehetem-e, hogy pl. elsőre csak Füzesabonyig veszek jegyet magamnak? Valójában Tokajra megyek, így nem feltétlen mennék Tiszafüredig, csak mivel így sokat spórolok, ezért találtam ki, hogy onnan már saját keréken is odaérek a megbeszélt időre. Eredetileg Veszprémből végig kétkeréken tettem volna meg a távot, de másként alakultak a dolgok.
Előzmény: VodkaTam (408106)
VodkaTam Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408106
Köszi, ez így jól hangzik, a gyorsvonati pótjegy nekem oké, de akkor oda a bringának nem kell más kiegészítő? Elég a túrajegy? És mi a helyzet a 13:00-ás IC-vel? Arra csak kell valami kiegészítő? Ha a bringának nem is, nekem biztosan. És akkor a képen látható két ár közül melyik a nyerő? Mert azt ha megnézed mindegyik ugyanaz az IC, csak a kiegészítő, vagy pótjegy összege más.
Előzmény: timetable (408105)
timetable Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408105

Kerékpáros túrajegy: igen, kérd ezt Veszprémben, csak mondd hogy a Tisza-tóhoz lesz. (Mert van balatoni és fertő-tavi változata is). -->420 Ft

 

Vegyél egy teljes árú jegyet Veszprémből Tiszafüredre -> 4430 Ft

 

A különbség Budapest és Füzesabony között abból van, hogy egyik vonat tisztán IC, a másik pedig "hibrid", azaz a rajta lévő kocsik egy része (itt konkrétan: majdnem az összes) csak gyorsvonati. Ezek a Keletiből 13:00-kor illetve 15:00-kor induló vonatok. Mivel neked a veszprémi indulás (10:00 vagy 12:00) adott, úgyis ezeket tudod elérni, nem kell foglalkoznod a 13:30-as vagy 15:30-as IC-vel (ahol a helyjegy ára az elővétel napjától, és az utazás napjától is függhet).

Tehát, kérj még egy gyorsvonati pótjegyet Veszprémből Füzesabonyig (mondd a pénztárban, hogy 240 kilométeres távolságra lesz) --> (355 Ft)

 

A végösszeg tehát 5205 Ft. Budapestig a gyorson szokott lenni egy bicikliszállító szakasz, az egri vonaton pedig a csíkos vezérlőkocsiba tudsz felszállni biciklivel. Füzesabonyon túl nem tudom most mi jár, valószínűleg szintén vezérlőkocsis ingavonat.

Előzmény: VodkaTam (408104)
VodkaTam Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408104

Tudom, hogy tilos rajtuk szállítani, anno' ezzel jöttek Veszprémben is (ott mindegyikre értették), mire erősködtem, aztán kiderült, hogy ezen a vonalon tényleg lehet. Az Elvirán nézem a menetrendet, és bejelöltem a kerékpárszállítás opciót is, de így sem világos, hogy most akkor milyen jegyeket is kéne vennem. Megkérdezném a vasútállomáson, de a korábbi tapasztalatom alapján még én is többet értek hozzá, pedig jó ha egy évbe egyszer vonatra ülök (az idén mondjuk már a 2. lesz).

 

Egyébként többek között erre gondoltam tegnap:

 

 

Közben nézem, hogy ha nem jelölöm be a kerékpárszállítást, akkor ezt a vonatot nem is dobja ki, hanem egy 13:30-kor induló Rózsa IC-t ad ki helyette, így meg azt nem

látom. Utóbbi oké, nyilván nem lehet rajta bringát szállítani, de a 13:00-áson meg nem lehet bringa nélkül utazni? Érdekes :)

 

Az sem világos még, hogy ez a pót/helyjegy összege is függ a napszaktól is, és ha jól értem csúcsidőn kívüli utazásnál olcsóbb, ha neten veszem.

 

Szóval arra keresem a választ, hogy hogyan úszom meg ezt a Veszprém - Tiszafüred útvonalat biciklivel együtt vonattal utazva a legolcsóbban, és ehhez pontosan milyen jegyek szükségesek? Veszprémből legkorábban a 10 órásival tudok csak indulni, ezért személyvonat kilőve.

Előzmény: v_peti (408103)
v_peti Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408103

IC-n tilos kerékpárt szállítani, kivéve, ha külön jelezve van a kerékpárszállítás lehetősége, egyes vonalakon és vonatokon a kijelölt kocsikban. Olcsóság. A kerékpárszállító kocsi csak pótjegyes, és nem helyjegyes, ezért olcsóbb, mint a normál IC. Bár nem tudom, hogy most mi van, mert a gyorsvonati pótjegy rendesen bekavart. :( Az Elvirán és a menetrendben jelezve van, hogy melyik IC-vonaton lehet kerékpárt szállítani. Pl. az 1-es vonalon az IC-ken nincs kerékpárszállítás, de pl. a 40-esen, vagy 80-ason vagy a 100-ason vannak ilyen vonatok.

 

 

Előzmény: VodkaTam (408099)
v_peti Creative Commons License 2014.04.29 0 0 408102

Az IC-korszak kezdetekor sem a mv sem a kaller nem hadart, hanem 3 nyelvű géphang tájékozatott. Ez hová tűnt? Miért visszafelé fejlesztették ezt a szolgáltatást? Nem igaz, hogy nem képesek felvenni a szabványszövegeket újra éves menetrendváltozások esetén, és rárakni egy mp3 lejátszóra, amiről a kalauz be tudná játszani. Ha régen futotta CD-játszóra (állítólag sokáig arról ment a hang), akkor most miért nem futja kütyükre? :((( Miért van ez a visszafelé fejlődés? Milyen szolgáltatás ez???

 

Előzmény: schlumbergerrrr (408101)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408101

Csütörtökön oda-, vasárnap visszaút: Tatabánya - Nyíregyháza. Elég hosszú útvonal, Nyugati - Nyh között IC-vel. Teljesen korrekt, késés nélkül, minden rendben. Talán csak annyi, hogy a TB-i pénztáros nem tudott két egymás mellé szóló jegyet adni, de az aktuális utastárssal ezt korrigáltuk a helyszínen, miután szembesültünk a helyzettel.

Talán csak annyi, hogy a mozdonyvezető erősen hadart, amíg végigdarálta a bemondott szabványszövegeket. Nem lehetne ezt is egy géphangra bízni? Egy nem anyanyelvi utas egyetlen kukkot nem értett volna a szövegből. Visszafelé meg hálistennek csend volt, senki nem mondott semmit, nem köszöngette kényszeredetten, hogy a vasutat választottam.

Egyébként miért nem tudja a MÁV rendesen beállítani a hangerőt? Egyik vonatban alig hallani, másikban üvölt, ahogy a termosztát is egyik vonatban fagyaszt, másikban meg teljesen jó.

Van a MÁV-nál ISO 9000?

hmsoft Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408100

Látva a kercsi vonal menetrendjét, bennem nem merült fel a kérdés, hogy miért nem indult rajta távolsági utaztatás a kikötő és Szimferopol között.

 

Na igen. Megnéztem az RZsD keresőjével, hétfői napra, Szimferopolig. Dzsankojban minden esetben át kell szállni, és a vonat frankón körbemegy, a távolság így 320 km a komptól. Van egy 870P nevű vonat (a száma alapján gondolom valami emelt komfortfokozatúra átszabott D1, DR1), ami Kercsből 6:05-kor indul, 9:18-kor van Dzsankojban, illetve a 614P (ez meg valami dízelmozdonyos vegyesfelvágott lehet), ami 13:25-kor indul és 18:30-kor van ott. Dzsankojból 9:19-kor indul tovább a 28K, csakhogy én egyperces átszállást ott nem vállalnék, az a rendszer nem arra van optimalizálva. A másik vonat, a 17J, 11:38-kor indul és 15:10-kor van Szimferopolban. Szóval egy egésznapos műsor a vonatozás, kizárólag hardcore user-eknek, akikben fel sem merül, hogy a vasutat nem szórakozás, hanem A-ból B-be történő utazás céljából vegyék igénybe. :)

hm

Előzmény: Muurola (408095)
VodkaTam Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408099

Sziasztok!

 

Évekkel ezelőtt már kisegítettetek egy Veszprém - Tisza-tó kerékpárszállítással egybekötött vonatozással kapcsolatban, most ismét ugyanez az útvonal lenne, és szintén bringaszállítással. Tudom, hogy nem illik itt ilyent mondani, de őszintén megvallva utálom a vonatot, most viszont rákényszerülök, ezért nem is igazán vagyok tisztába a díjszabással, különösen amióta bevezették ezt a minőségi feláras pótjegyet. Órák óta bogarászom a MÁV honlapján az ezzel kapcsolatos információkat, de túl sok érdemi választ nem találtam.

 

Emlékszem anno' volt olyan lehetőség az IC-n, hogy a saját+ a bringa pót/helyjegye együtt jelentősen olcsóbb volt (persze erről itt Veszprémben semmit nem tudtak). Ez létezik még?

 

Látom, hogy van most olyan, hogy "Kerékpáros túrajegy" 420 Ft-os áron. Ez érvényes az IC-re is? Gondolom igen. És ha nem tévedek nagyot, ezt megint csak nem lehet online megvenni, remélem Veszprémben ezt ismerik. Ez esetben mi a helyzet a pótjeggyel? Nekem nyilván ugyanúgy kell, de a bringára is? Mert ha még létezik ez a kettő az egyben pótjegy, akkor az lehet, hogy szerencsésebb. Nem tudom, az most mennyi, de akkoriban talán 500 Ft se volt.

 

És akkor most hány jegy is kell? Kell nekem egy menetjegy, a bringának szintén. Ha pótjegyes (Pest felé szinte minden az), akkor abból is kell nekem (eddig világos), és a bringára is? IC-nél meg még helyjegy is, vagy ott hogy van?

 

A másik érdekesség, rákerestem az Elvirán a Budapest - Tiszafüred útvonalra, ahol 13:00-ás indulással kétszer is kidobta ugyanazt az Agria IC-t (ugyanazzal a csatlakozással), két különböző árral. Az elsőre 50% kedvezménnyel 1925 Ft-ot mond, és ott a kerékpár piktogram, a másodiknál ugyanerre 1625 Ft-ot ad, és nincs mellette a kerékpár piktogram. Most akkor melyik a jó ár?

 

Hírtelen ennyi kérdés jutott eszembe, ha valaki érthetően elmagyarázná, azt megköszönném.

mcg Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408098

"..., pedig a 30a akkor sokkal rosszabb állapotban volt."

 

Ezt most láttad, azt hitted, gondoltad...vagy mégis honnan szülted?

Vagy meg se kérdezzük? :)

 

Bár kérdés, mit értesz a rosszabb állapotú 30a alatt...

 

 

Előzmény: v_peti (408096)
manhattani Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408097

Leragadtok a vasúton és környékén történt baleseteknél. Pedig az fontosabb adat a cikkből, hogy jó nagy beleölt pénzből gyönge minőség jön ki.

 

Kerestem mindenfelé, hogy más országokban mennyit költ az állam a vasútra, szerintem a MÁV iránti kiméletből nem írták meg :-)

v_peti Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408096

Kombijegy: Nálunk is volt annó ilyen a ZEG-Budapest IC-re, az IC-busszal kombinálva. Akkor még 3 óra alatt le lehetett érni Kanizsára, pedig a 30a akkor sokkal rosszabb állapotban volt. Most, ha a 30-as valóban megújulna, és nemcsak gányolva lenne, mint a 120a, akkor 2 és fél órának kellene lennie a menetidőnek odáig egy IC-vel!

 

Muurola Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408095

Látva a kercsi vonal menetrendjét, bennem nem merült fel a kérdés, hogy miért nem indult rajta távolsági utaztatás a kikötő és Szimferopol között. Kábé gyalog gyorsabb az erdőn át... :)

Előzmény: paca664 (408093)
paca664 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408094

És természetesen az erdeti tanulmány nem is arról szól, hogy utasként vonatra ülni milyen biztonságos, ezt már csak a fordítás és a sokadik utánközlés költötte hozzá. Mint a többi hasonló sztereotip megállapítást is. A tanulmány általában a vasúti rendszerek biztonságát vizsgálja, ebbe pedig a széles körben alkalmazott metodika szerint az átjárók biztonsága is beleértendő. Ebből a szempontból sajnos reális az alacsony pontszám.

Előzmény: Lovrin (408092)
paca664 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 408093

Akkor már csak az a kérdés - számomra is - hogy a Krímben miért nem vonatra szól a vonatjegy? Kercsben gyakorlatilag a kikötőig van (volt?) személyforgalom. Az UZ-RZsD átadás húzódik el?

Előzmény: hmsoft (408085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!