ha rám hallgatsz, veszel egy lapátot. leszereled a hátsó törlőt. Kihúzod a gumit. Az újból átteszed az acélszálat és a gumit. Méretre vágod. Visszahajtod óvatosan a fülecskéket, amik fogják.
Köszi a választ! Sikerült is találnom egy helyen, 46 és 56 cm-est vettem, 2 perc alatt rápattintottam és nagyon szépen töröl. Még a hátsó lapáton gondolkodom, de oda nem biztos, hogy menni fog, mert az más rögzítésű.
Többiektől is kérdezem, hogy Fiat Punto I-be (5 ajtós) keresek, első üléseket, párban. FONTOS: ne legyen szakadt, és ne legyen kiülve. Szín nem számít. Érdekel teljes belső ülés rendszer, kárpit, oldal burkolat minden.
Sajnos a 200.000 km után már eléggé elfáradt az első két ülés.
Mennyiért tudnám eladni szerintetek az 1.9-es 2001-es Punto 2-t alkatrésznek? Motor hibátlan, hátsó tengely ferdült, ECU rossz. Újra kéne kábelezni a kocsit, ECU-t cserélni, hátsó tengelyt szintén. Úgy egy hibátlan autó lenne, de nekem se időm se pénzem nincs most erre. Mennyit kérhetek így el érte kb.?
Ha nem is pont ugyanilyen, de kisebb autósboltokban kapható hasonló, talán 300Ft környéke. Azt megérné megpróbálni beletenni. Gondolom egy bontott motorháztetőből se fogják kiszedni ezt.
Ha jó az utánállító, utána fogja állítani, viszont ha most ekkora válla van, legközelebb hogy veszed le? Amúgy csondálkozom azon, hogy képes vagy visszatenni egy dobot szabályzás nélkül, az csak egy dolog, hogy válla van, de lehet épp ovális is. Igazi megoldás egy 3200Ft-os új dob se rossz választás, ha jól működő féket akarunk többnapos fórumos beszélgetés, meg újbóli szétszedés helyett.... Amúgy meg 2800Ft a komplett rugószett, 3000Ft a pofaszett, 2100Ft a fékmunkahenger, szóval ha mindent cserélsz, akkor szívás nélkül megvagy 15 ezresből, és ebben már a fékfolyadék is benne van...
Mivel a ricit csak leszerelt dobnál tudod állitani ezért úgy húztam meg ,hogy a dobot még éppen fel lehessen tenni de mivel a dobnak van valamenyi kopása (válla) ezért felhelyezés utánn nem szorul anyira de azért forgatáskor súrol kicsit. A munkahenger csere kb 2 percet vett igénybe a fékcső meglazításától számolva közben pedig befogtam a végét nem hagytam folyni. A légtelenítést mindig ketten végezzük pumpálós és fékolajba mártott gumcsöves módszerrel (azért nem ma kezdtük). csak a pedál útját sokallom kicsit. A kézifék sokkal jobb lett.
Addig állíts utána, amíg már nem tudod elforgatni a dobot és egy nagyon picit vissza.
A dobot ütögesd körbe kalapáccsal és próbáld forgatni.
Ha forog, akkor surlódo hangot hallasz. (ez nem gond).
Ezután menj el és vasald meg.
Én kettesben szoktam és nem tul nagy fordulaton, de a motor ne erölködjön.
Majd egyenletesen, de nem túl erősen fékezek, (vasalom ) és néha elengedem, mert nem az a cél, hogy a pofa beégjen, feltükrösödjön.
Majd állj le pihentetni, mert ez után még gyengülhet a fékhatás.
Ha visszahült, akkor vagy egy guruló próbát csinálj, vagy emeld meg és kézzel próbáld a kerekeket forgatni és győzödj meg, hogy nem szorul.
Ha jól csináltad, akkor gól.
tedd le az autót és menj el fékpróbázni.
A légtelenítést úgy csináld, hogy hátúl a legtávolabbi légtelenítőt nyisd meg és hagyd csöpögni.
Vagy egy csövet húz a légtelenítőre, vagy valamit tegyél alá.
Ha látod, hogy buborékmentes, akkor a másik oldalon ugyanígy tegyél.
Ha mindkét oldalon kész vagy és visszazártad a rendszert, akkor kérj meg valakit, hogy pumpálja fel a rendszert és légteleníts. Mindig a legtávolabbin kezd És az elsőket is!
le volt dugózva a rendszer a munkahenger cserekor, vagy kifolyt a csőből a folyadék?
kis segítséget kérnék fékszerelés ügyben. Palióban cseréltem hátsó munkahengereket,fékpofákat beszerelőrúgókészlettel együtt a dob nem volt nagyon kopott kb 0,5mm válla van. Az utánállító ricnit addig húztam,hogy a dobot még éppen szorosan fel lehessen tenni. a műveletek utánn természetesen rendesen légtelenítve lett a rendszer elöl hátul. mentem vele kb 100 km-t városban sok fékezéssel de szerintem nagyon bent fog a fékpedál a szerelés óta és mindig csak az első kerekeket hallom megcsúszni. fog ez a helyzet változni vagy valamit mégis roszul csináltam?
Nincs semmi gond,azért szóltam csak mert sokan nem tudják,és kellemetlen meglepetés érné öket.Igaz én már nyugdijas vagyok Lolli müvek ismer is inenn személyesen is nekem eredeti VCDS,Op-Com,ACTIA,van meg scóp cucok az Intent Hungáriátol,Autószerelömühely,Autódiagnosztika,Vag-Com,hasonló fórumokba inkább vagyok ott joban van ilyenekröl szó,mivel legtöbb ott hivatásos szerelö.
De ha érdekel akkor a Googl keresöbe beirod www.jaf.hu ,és elég sok mindenröl tudodmást szerzel.
Nem akarok rossz szinbe tünni,de ha lehet ne reklámozd itt se meg máshol se a müszaki könyvek,dokumentációk,fel-letöltését.Nem hiába nincs a neten sehol elérhetö anyag ami magyar nyelvü meg magyar oldalon semmi,mivel megalakult a NAV,nevü cég,és a Maróti könyvkiadó, Intent Hungária,Bosch, meg egyéb ilyen dokumentációval foglalkozó cégek össze fogásával egy szervezet ami ilyenekre vadászik,és keményen bünteti. Ezért van,hogy a clón cucokat is ha megfognak vele keményen büntetnek,volt pár ismerös aki az e-Bay,meg hasonló helyeken vett diag cucokat,ami kinábol jött sokszor a cucc helyett a NAV-tól kapott levelet,hogy fáradjon be,igaz az nem volt miért csak ott közölték vele,hogy szellemi tulajdon jogtalan felhasználása miatt hivták be.Különbözö mühelyeket is megszálnak,és az összes számitógépet,vagy dokumentációt elenörzik melyik jogtiszta,és melyik nem az ami nem az akkor lefoglalják a gépet,és még büntetnek is.
Mérd meg a hosszát a kocsin lévő lapátoknak és az alapján vegyél újat. Én is azt tettem. Ha hosszabb 1-2 centivel az se baj. Én megmértem az enyémen mi fér el leghosszabb és olyat vettem inkább rá. Bal: 60 cm, jobb 46 cm. De nem puntom van, hanem paliom.
Van valakinek tapasztalata Nexus Monsoon ablaktörlő vs. Punto 2 ? Apósomék autóján ez a monsoon típusú gumibetét van fent és piszok jól töröl. Lehet kapni is sok méretben, de a 2es Puntot sehol sem sorolják fel a kompatibilis autók között. Valakinek van erről tapasztalata?
Szia ! Én is megköszönném szépen ha eltudnád küldeni a leirást, kezdő puntosként/ 96-so 1.2 16-v/sokat segithetne ,hogy rendbe tegyem a kis táltost.Előre is köszönöm.
Nem tudja esetleg, hogy a Punto I-esek váltójába 75W90 vagy 75W80 olaj kell a gyári előírás szerint? Tutela ZC 75 Synth-et ad meg mindhez a kezelési, de néztem, hogy abból 90-es és 80-as is létezik. A Bárdinál 75W90-est dobott ki a gép, de azt azért nem tekintem szentirásnak.