Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408257

Dehogynem.

Előzmény: DJ. Bakter (408253)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408256

Már el is képzeltem, ahogy a 100-ason végighaladó, tengelyátszerelt, másfeles (9 ezer tonnás) vonatok folytatják útjukat Esztergom felé, ott lepakolják a vasércet és a szenet, visszaúton meg a tengelyterhelési lehetőségeket teljesen ugyan ki nem használó, de 780 tengelyes elegyek viszik a mi-autónk-hegyeket szerte a világba. Mindezt persze éjjel, mert nappal tripla (tizenöt részes) Desiro RUS-ok hordják emberek millióit dolgozni.

 

hm

Előzmény: Muurola (408254)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408255

Ez hogy jött ki, hogy 10-szer olyan drága a vasút?

 

Szerintem az van odaírva, hogy a hálózathozzáférés kerül tízszer annyiba. És úgy folytatja, hogy emiatt drágább a vasúti szállítás. Vagy mégse. Vagy nem is lehet igazából tudni.

 

hm

Előzmény: v_peti (408250)
Muurola Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408254

Az egomi vonal alacsony tengelyterhelése tényleg aggasztó. Ha már tengelyátszerelt kocsik futására lett az űrszelvény méretezve (ez nem vicc!), akkor illett volna birodalmi tengelyterhelést építeni! Legalább 70 kg-os sínekkel...

Előzmény: hmsoft (408247)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408253

Egerbe nem ilyen megy?

Plusz a múltkor szembesültem vele, hogy az Agram is ilyen.

Előzmény: v_peti (408251)
koller andor Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408252

A cikk olyan, mintha az egyik olvtárs írta volna. :-)

 

Azért van benne egy-két információ, ami korrekt. (csak jól el van rejtve) :-)

 

Ilyenek pl: Az utóbbi években a vasút részaránya újra növekszik.

 

Az infrastruktúrához való hozzáférés fajlagos költsége is valós. 

 

A többi........

Előzmény: hmsoft (408247)
v_peti Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408251

Csak Szeged és Békéscsaba felé vannak olyan IC-k, amelyeken gyorsvonati kocsik is vannak.

Az 500+-t tutomáson szerint külön kell számolni, ugyanis a MÁV és a GYSEV a km-eket külön számítja. A gyorsvonati pótjegyet (ma már) szerencsére együtt számolják.

Előzmény: vonatpalanta (408245)
v_peti Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408250

Ez hogy jött ki, hogy 10-szer olyan drága a vasút? Ugyanis a vasúton minél több az áru, annál alacsonyabb a fajlagos költség, míg közúton ez lineráisan nő.

Előzmény: hmsoft (408247)
Rajzos20 Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408249

Üdv! Az idei MÁV-os szerelvényfordulót volna-e szíves valaki elküldeni nekem a rajzos20@citromail.hu címre? Előre köszönöm :)

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.05.06 0 0 408248

"Francba, pedig napi ötven pár vasércvonatot terveztem oda."

 

Nahát, Te a vasércet vasúton szállítanád?

Nem tudtad, hogy az közútra való? :)))

Előzmény: hmsoft (408247)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.05 0 0 408247

aggasztó azonban, hogy pl. a jelenleg felújítás alatt álló Budapest-Esztergom vonal sem teljes egészében 225 kN-os tengelyterheléssel épül újjá

Francba, pedig napi ötven pár vasércvonatot terveztem oda.

Az utóbbi évtizedekben kialakított ipari parkok többsége pedig nem rendelkezik vasúti eléréssel, ami tovább növeli a vasút versenyhátrányát.

Vagy fordítva: ha a kutya sem akart vasúton fuvaroztatni, ki és miért dobált volna ki pénzt az ablakon az ipari parkok vasúti kapcsolatának az építésére?

>Amíg egy tonna áru közúti fuvarozása kilométerenként 0,6 forint úthasználati díjba kerül, addig vasúton ugyanez az összeg 6 forint.
>Ezek többsége alapján a magyar vasúton 2 euró körül mozog egy átlagos bruttó tonnatartalmú (a szállításban használt hivatalos mértékegység) rakomány szállítása, ami nagyjából megegyezik a kontinens legtöbb országában tapasztalt értékkel.
>Az azonos országokra vonatkozó különböző forrású adatok közötti jelentős eltérések feltehetően a különböző számítási módszerekből adódnak, de meglétük, illetve friss statisztikák hiánya miatt nem jelenthetünk ki sok biztosat az árak szintjéről európai összehasonlításban.

A három mondat (amelyek közül nem tudom, hogy a másodikat érti-e valaki) után kicsit zavarban vagyok. Mit akart kihozni mindebből a cikkíró?

...óránként 160 km/órás sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal...

Nagyon helyes, a vasércemet tessék csak százhatvannal szállítani, alább nem adom!

...akár a a kínai fejlesztési bankkal kötött, legalább 1 milliárd eurós fejlesztési együttműködés forrásainak felhasználásával is megépülhetne a V0 vasútvonal...

Sőt, akár bármilyen más forrás felhasználásával is megépülhet. Legfeljebb nem épül meg.

hm

Előzmény: koller andor (408244)
manhattani Creative Commons License 2014.05.05 0 0 408246

"dugok az autopalyakon a vasut is tehet rola"

 

Nem veszélyes ez?

És hogy tehet róla a vasút? Úgy, hogy a fülkében nem szabad?

 

Előzmény: koller andor (408244)
vonatpalanta Creative Commons License 2014.05.05 0 0 408245

zjakabfi, v-peti, gertam! köszönöm szépen, hogy foglalkoztatok a hozzászólásommal (ide is írtam választ idejében, de úgy látszik, lenyelte a kibertér...)

A pótjegyek egyben vagy külön vétele esetemben most nem játszott szerepet, mert egyetlen eggyel megúsztam :) viszont ezt a probelmatikát (s a GYSEV-es számolást), nem értem (de ha itt nagyon OFF, olvasom az Öszázplusz c. beszélgetést is). A GYSEV-es rész egy többszázas MÁV-szakaszban újraindítja vagy sem a kilóméterszámlálót? Pl. 400 km MÁV + 100 km GYSEV + 200 km MÁV-val lehet ötszázplusszolni, vagy sem? (GYSEV-en egyébként volt szerencsém utazni, de még a MÁV felségterületén, így ebből se lett probléma - most még :)) De előbbutóbb oda is szeretnék férkőzni.

 

Általánosságban lenne pár "vonatbuzullus" kérdésem:

- IC-ken van, hogy elég a gyorsvonati pórjegy, nem kell helyjegy... ez mindenhol így van, vagy csak egy(-két) vonalon?

- van olyan vonat, amire csak helyjegyet kell venni, pótjegyet nem?

- tudja valaki, hogy a Budapest-Miskolc vonalon kívül van-e olyan, ahova jobb ű előre megvenni a jegyet, mert indulás előtt 20-30 perccel már nem adnak el, férfőhely hiányára hivatkozva? (Ez többször is előfordult, laikusként persze felmerült a kérdés, hogy láthatóan lenne igény még egy-két kocsira).

koller andor Creative Commons License 2014.05.05 0 0 408244
paca664 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 408243

Van ebben igazság, de annyiban árnyalnám a képet, hogy cseheknek mi vagyunk a perifériális útirány, így az ottani állomány kevésbé acélos egyedeit (maradékelven) felénk és a kassai vonatokra osztják be, a nyelvi követelményeket az utóbbira optimalizálják. Ugyanezen az irányon a magyar személyzetnek viszont a válogatott tagjai dolgoznak, ezért tűnhet fel a különbség.

Előzmény: vrobee (408195)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408242

Közben megtaláltam, és beletrafáltál :)

Tegnap is volt, és ma is.

Véglegessé vált az MVM EHF Bajnokok Ligája FINAL4-ra szombaton és vasárnap Győrből induló különvonat menetrendje:

2014. május 3. szombat

Indulás, Győr, pályaudvar 11:12
Érkezés, Buadpest Keleti Pu. 13:00

Indulás, Budapest Keleti Pu. 20:00
Érkezés, Győr pályaudvar, 21:47

2014. május 4. vasárnap

Indulás, Győr, pályaudvar 10:39
Érkezés, Buadpest Keleti Pu. 12:23

Indulás, Budapest Keleti Pu. 20:00
Érkezés, Győr pályaudvar, 21:47

Előzmény: zjakabfi (408239)
zjakabfi Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408241

Jogos, siettem.

 

Előzmény: Snake-Mojzi (408240)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408240

Papp Ferenc

Papp László

Előzmény: zjakabfi (408239)
zjakabfi Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408239

Nem a Papp Ferenc csarnokban volt a mai női BL meccse a Győrnek? Mert akkor egy szurkolói különvonatra tippelnék.

Előzmény: Törölt nick (408237)
vjano Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408238

Ezt ugye a "részes vasutaktól" lehetne megtudni...

 

Eddig még sose volt helyjegyem, de arra odafigyeltem, hogy foglalt helyre ne nagyon üljek, mert mondjuk Pozsonyban nyaranta elég nagy tömegek szállnak fel Prága felé, és elég kellemetlen ott a nagy nyüzsiben átcuccolni...

Előzmény: vrobee (408236)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408237

Valaki tudja, hogy milyen vonat megy most 13948 számon a Keletiből Győrbe?

Vonatinfón látszik, Tatabánya előtt jár épp.

vrobee Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408236

Az miért van, hogy a mávos 19 euróban van helybizti, a ČD-sben meg nincs?

Hogy hova ülsz, az tapasztalatom szerint senkit soha nem érdekel, a kalauzt meg főleg nem. Ha üres a vonat, akkor azért nem, ha pedig tele van, akkor úgyis leül a nép a foglalt, de üres helyekre is...

Előzmény: vjano (408233)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408235

az állomás kipofozóinak feltételezhető nemzetiségét tekintve az a felírat azért lehet a vasutak minőségén kicsit túlmutató referencia is

OFF
Természetesen nem hagytam ki a képletből az "aláfűtési tényezőt" sem. Tehát a kipofozóknak zsigeri (és persze a maguk szempontjából teljesen érthető) vágya volt belekombinálni egy olyan szimbólumot, amely... de nem ragozom, érti úgyis mindenki. De aki ennek a szimbólumnak a megtestesüléseként pont ezt a hárombetűset választja, nyilvánvaló, hogy ott él, és nem itt. Mert ha megkérdez bárkit, aki itt él, hogy jó lesz-e szimbólumnak az a három betű, bármelyik itt élő rávágja, hogy értjük a célt, barátom, de erre a célra ezt inkább ne használd. Bármit, csak ezt ne. És miért? Mert itt él, és nem ott. Onnan nézve a három betű szebb. Innen nézve valami más szebb, illetve bármi más szebb, mint ez a három betű. :)
ON

hm

Előzmény: vrobee (408232)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408234

ez az új betonmonumentum

 

majd újabb húsz év múlva lesz gáz, amikor karbantartás nélkül, elhanyagolva rohad majd, elődjéhez hasonlóan, galambszarosan, odaégett büféolajtól hányingerkeltően, hajléktalanok által sokszoros rátával amortizálva...

Előzmény: GOLAZ111 (408231)
vjano Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408233

Én általában is a bicós kocsiban szoktam utazni, mert szerintem is ez a legjobb, legutóbb ez volt, gondolom erre gondolsz:

 

 

Most MÁV-startos jegyet vettem, amihez jár helybiztosítás is, persze nem volt lehetőség választani, csak kiosztotta a rendszer (egy fülkés BMZ-be).

Gondolom azért oda ülök ahova akarok és nem lesz bünti, ha máshova ülök...:-)

 

Előzmény: DVB (408210)
vrobee Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408232

az állomás kipofozóinak feltételezhető nemzetiségét tekintve az a felírat azért lehet a vasutak minőségén kicsit túlmutató referencia is, persze ez csak tipp. A másik lehetőség, hogy az a betongyűrű száz éves, és csak kihúzták tussal a meglévő felíratot :) .

Előzmény: hmsoft (408215)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408231

Igen, az is vacak. De ez az új betonmonumentum semmivel sem lenne jobb. Ha valaki naponta arra járt lehetne valami ötlete is. Esetleg tudjon rendesen másolni.

 

Előzmény: schlumbergerrrr (408224)
sssey Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408230

Pdaw

 

Optimista, ha TGV-t tervez oda RJ helyett.

 

A diplomamunkában is...

Lehet, hogy francia a program? Anno a zuglói terveken is TGV szerepelt.

 

Ami érdekesebb, hogy hol dizel TGV van rajta, hol villanny, de felsővezeték sehol... :-))))

(tudom, hogy itt nem az a lényeg!)

 

sssey

Előzmény: Pdaw (408227)
manhattani Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408229

Dehogyis.

Egyik megy Budapest felé, a másik Bécsbe, a harmadik Oroszlányba.

Előzmény: Pdaw (408227)
1014 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 408228

 

W43 mozdony

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!