Üdvözlöm az idelátogatót! Ezen a fórumon szeretném azon motorokat bemutatni, melyeket egy helyre fixen letelepítve használtak elődeink. Azért hoztam létre ezt a topikot, hogy kötetlenül beszélgessünk mindazokkal akiket ez a téma érdekel vagy netán gyűjtéssel s restaurálással kívánnak foglalkozni.
Köszönöm,látom ez nem lesz egyszerű téma. A korábbi készletet még Jugoszláviában vettem, eddig birta. A vasanyagok árai bármilyenek, iszonyúan felmentek, nem tudom észrevettétek-e? A szerszámokról nem is szólva...
Így ahogy mondod. Minden csapágy csere tervben van. Gázolajszűrőt vettem újat rá, már az van rajta, felcsavarós, volt otthon egy ha jól emlékszem Vwből kitermelt gázolajszűrő fedél, és azzal építettem össze a motort. Levegőszűrőt egy MANN filter szűrőt kapott.Porlasztóm van hozzá pár, tiszta új is, de adagolóelemem az sajnos nincs egy darab sem, úgyhogy azt valahonnan majd be kell szereznem akkor.
A MIA tömítéseihez milyen tőmítésanyagot használsz?Gondolom nem egyszerű papírtömítéseket, igaz? Tudod úgy vagyok én ezzel a kis motorral, hogy szépen lassan megismerem, mivel ez az első ilyen motor amit újítgatok. Autó motorját azt csináltam teljes generált is nem is egyet nem is kettőt, de ez merőben más technika.
Minden motor érdekes lehet,természetesen egy korosabb, ritkább példány nagyobb megbecsülésnek örvend !
Annyiban módosult kicsit a dolog,hogy azok a motorok amik közt felnőttünk, veteránkorúvá érnek, mint ahogy a motorokkal együtt mi is !
Szerencsére vannak a fiatalabb korosztályból, akik most fedezik fel ezeket a szerkezeteket .
Mivel a 100 éves gépekből megmenthető már alig kerül elő,vagy ha elő is bukkan ,nem a megfizethető kategóriába tartozik,ezért "népszerű"a MIA,MIB ,Csonka, Kismotor És Gépgyári termék .
A másik sajnálatos dolog, hogy a régi MESTEREK nem interneteznek,itt nem tudjuk megosztani azokat a tapasztalatokat amire nagy szükség lenne !
Illetve egyrészt jó ,mert a személyes beszélgetést semmi sem pótólja.
Egy gépésztalálkozó vagy egy veteránbörze után nagy élményekkel lehetünk gazdagabbak ,amit sehol másutt nem találnánk meg.
Ezt javasolnám minden gépszerető Kollégának, mert az idő -mint láthatjuk-rohan, és a kereke nem forgatható vissza !
Erre a legjobban akkor döbbentem rá mikor nagyon kedves falubeli Gépész Mesterünk
Péter bácsi ezt mondta : "Tyerek ,fityelj natyon, mert lehet ,hogy jövöre már neked kell ügyelni a gépekre,mert én már nem leszek ! " És sajnos igaza lett.......
Lehet ilyet kapni Gabi bá, de nem olcsó . Néztem külön darabokat is, de van olyan metsző aminek darabja 23000 Ft ! Szóval érdemesebb beáldozni egy készletre .
A 70 mm-es szelepmarót néztem, hát......az sem mai téma ,már 2009-ben is probléma volt.
Ilyen esetben az ember kénytelen kompromisszumokra ,főleg ha egyedi esetekről van szó .
A helyedben már megoldottam volna egy jó minőségű köszörűkőből.
Vagy -ne mosolyogjatok.......fából ! Keményfából esztergályoznék egy megfelelő kúpszögű darabot,és felragasztanék rá jó minőségű csiszolóvászon csíkokat .
Ugyan úgy befognám a vezetőbe mint a marót, és már mehet is .
Amúgy is annyira "beüvegesedik"a szelefészek néha, hogy nem viszi a maró .
Ha belefogsz egy motorfelújításba, akkor az nem fog megállni egy hüvely-dugó cserénél ,mint ahogy a "mellékelt ábra" is mutatja !
A vezérműtengely csapágyait, de valószínűleg a főtengelycsapágyakat is cserélheted . A gázolajszivárgás az adagolóban pedig egyértelműen indokolja az elem cseréjét .
Az üzemanyagszűrőnek nagy jelentősége van , figyelj oda .
Épp úgy mint a légszűrőnek,amire az eredeti típus csak dísznek jó .
Balgaság ilyet állítani, mindíg az az értékes melyet az ember saját maga annak ítél meg. Itt minden dolognak helye van ami a motorokkal függ össze. Üdv...