Keresés

Részletes keresés

B-csabi Creative Commons License 2014.01.04 0 0 14094

Mit gondolsz én hol vettem :-)

 

 

 

 

Előzmény: Zemiator (14092)
B-csabi Creative Commons License 2014.01.04 0 0 14093

Gépkönyv van...meg kell keresni,meg vezérmű alakatrész pár darab.

Előzmény: bbeci (14091)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.04 0 0 14092

Talán érdemes lenne rájuk csörögni,hátha van még készleten !! :-)

Előzmény: B-csabi (14090)
bbeci Creative Commons License 2014.01.04 0 0 14091

Fairbanks álló motorhoz 2 Le,nincs véletlen valami apróságod,vagy leírásod könyvben?

T tipus,1911 évjárat.Jövő szombat meglátogatnálak ha lehet.

Előzmény: B-csabi (14090)
B-csabi Creative Commons License 2014.01.04 0 0 14090

Árpi barátomnak egy újsághirdetés Kállay motorról 1906 ból...

 

tripla3 Creative Commons License 2014.01.04 0 0 14089

Én azt vettem észre, hogy a mai fizetésem Kb. annyi mint 12-13 éve volt.

Az árak + mintha nem úgy változtak volna. (:-(((

Előzmény: Oldengine (14088)
Oldengine Creative Commons License 2014.01.03 0 0 14088

Köszönöm,látom ez nem lesz egyszerű téma. A korábbi készletet még Jugoszláviában vettem, eddig birta. A vasanyagok árai bármilyenek, iszonyúan felmentek, nem tudom észrevettétek-e? A szerszámokról nem is szólva...

Előzmény: Zemiator (14087)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.03 0 0 14087

Egyértelmű ,hogy túlterheltétek ,hiszen a kezelési utasításban is szerepel :

Alacsony széntartalmú- és lágyacélok (<550N/mm2)

80 ezerért elég otromba vicc !

Valóban nem árt figyelni ezekre a dolgokra, ráadásul a "szaküzletben"erre fel sem hívják a figyelmed.

Gabi bá , ha csak ezt a tanulságot vonjuk le, már megérte !

Előzmény: tripla3 (14086)
tripla3 Creative Commons License 2014.01.02 0 0 14086

A hozzánk került készlet M16-os metszője a 2. csavar menetigazításánál

adta + magát. ( az előzőt kb 8 évig használtuk)

Ez + (elkezdett pattogni,szorult) mintha életlen lett volna, pedig csak 5.6-os

csavarok voltak.

A kisebb méretűek sem bírták jobban, törtek és pattogott ki a "foguk" (:-(((.

 

Előzmény: Zemiator (14082)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14085

Most éppen éghajlatot vált, de ezt már nem biztos ,hogy szívesen ! :-)

Amúgy jól tudod, Kínában van.

Előzmény: kisjuhasz2 (14084)
kisjuhasz2 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14084

A festők által használt papír van is otthon pár száz méter. :-) Palceoface kolléga Kínában van ha jól tudom, nem? Vagy már itthon?

 

Előzmény: Zemiator (14083)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14083

Nem bánom ,nevezzük "segítő intelemnek" ! :-)

Hidd el ,nem jársz rosszul ha betartod !

Tömítésnek egy vastagabb barna papírt használok,amit  a szobafestők használnak védőpapírnak , 1 m széles tekercsben kapható . Eddig bevált .

Hengerfejtömítést  tömítéskészítőtől, adagolóelemet pedig  placeoface-tőlkapsz ,nem is kell tovább keresned .

Előzmény: kisjuhasz2 (14081)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14082

Amúgy jogos a fitymázás',de ez nem az én "érdemem" ! :-)

Azt gondolom egy 80 ezres készletnek már illő lenne valamit tudnia, szerintem a cégednél  is emiatt lepődtek meg .

Ha pedig visszamész reklamálni, egyből a fejedhez vágják,hogy ott van az apróbetűs részben ,mire jó :

A készletet elsősorban menet javításra ajánljuk kevésbé szívós és kemény anyagokhoz.

 

 



Felhasználható az alábbi anyagokhoz

  • Alacsony széntartalmú- és lágyacélok (<550N/mm2)
  • Szürke öntöttvas
  • Gömbgrafitos öntvény
  • Hengerelt aluminium
  • Öntött aluminium (SI<12%)
  • Sárgaréz
  • Öntött sárgaréz
  • Bronz

 

 

Előzmény: tripla3 (14080)
kisjuhasz2 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14081

Így ahogy mondod. Minden csapágy csere tervben van. Gázolajszűrőt vettem újat rá, már az van rajta, felcsavarós, volt otthon egy ha jól emlékszem Vwből kitermelt gázolajszűrő fedél, és azzal építettem össze a motort. Levegőszűrőt egy MANN filter szűrőt kapott.Porlasztóm van hozzá pár, tiszta új is, de adagolóelemem az sajnos nincs egy darab sem, úgyhogy azt valahonnan majd be kell szereznem akkor.

A MIA tömítéseihez milyen tőmítésanyagot használsz?Gondolom nem egyszerű papírtömítéseket, igaz? Tudod úgy vagyok én ezzel a kis motorral, hogy szépen lassan megismerem, mivel ez az első ilyen motor amit újítgatok. Autó motorját azt csináltam teljes generált is nem is egyet nem is kettőt, de ez merőben más technika.

 

Köszönöm a segítő intelmeket. :-)  

Előzmény: Zemiator (14071)
tripla3 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14080

Tudom én hogy nem própáltad, ezért nem is tudhatod hogy mit bírnak ki.

Sajnos, hozzánk a céghez került belőle. Inkább csak barkács célokat szolgál.

Kárpótlásul felajánlom, hogy felkutatom(+próbálom) a régi szálakon futó kapcsolatot

és ha sikerül beszámolok róla.

Talán még Béci is tudhat segíteni ez ügyben ! ?

Előzmény: Zemiator (14079)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14079

Pistikém a Szerb  "oldalakon" nem vagyok jártas, ez csak egy bemutató darab !

Ha másik "bemutató darabot" szeretnél, kérlek ne provokálj,mert nem jellemző rám ! :-)))))))))))

Előzmény: tripla3 (14077)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14078

Minden motor érdekes lehet,természetesen egy korosabb, ritkább példány nagyobb megbecsülésnek örvend !

Annyiban módosult kicsit a dolog,hogy azok a motorok amik közt felnőttünk, veteránkorúvá érnek, mint ahogy a motorokkal együtt mi is !

Szerencsére vannak a fiatalabb korosztályból, akik most fedezik fel ezeket a szerkezeteket .

Mivel a 100 éves gépekből megmenthető már alig kerül elő,vagy ha elő is bukkan ,nem a megfizethető kategóriába tartozik,ezért "népszerű"a MIA,MIB ,Csonka, Kismotor És Gépgyári termék .

A másik sajnálatos dolog, hogy a régi MESTEREK nem interneteznek,itt nem tudjuk megosztani azokat a tapasztalatokat amire nagy szükség lenne !

Illetve egyrészt jó  ,mert a személyes beszélgetést semmi sem pótólja.

Egy gépésztalálkozó vagy egy veteránbörze után nagy élményekkel lehetünk gazdagabbak ,amit sehol másutt nem találnánk meg.

Ezt javasolnám minden gépszerető Kollégának, mert  az idő -mint láthatjuk-rohan, és a kereke nem forgatható vissza !

Erre a legjobban akkor döbbentem rá mikor nagyon kedves falubeli Gépész Mesterünk

Péter bácsi ezt mondta : "Tyerek ,fityelj natyon, mert lehet ,hogy jövöre már neked kell ügyelni a gépekre,mert én már nem leszek ! "  És sajnos igaza lett.......

tripla3 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14077

Nem szeretném én "fitymálni" a találmányodat, de ez nem 1 nagy minőségnek

tűnik.

Volt 1 ismerősöm /sajnos tavaly meghalt (:-((( /, Ő szerbiából jó minőségű

szerszámokat is hozott.

Előzmény: Zemiator (14075)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14076

Tégy egy próbát, majd kiderül ! :-)))))

Előzmény: tripla3 (14073)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14075
Előzmény: Zemiator (14074)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14074

Lehet ilyet kapni Gabi bá, de nem olcsó .  Néztem külön darabokat is, de van olyan metsző aminek darabja 23000 Ft !  Szóval érdemesebb beáldozni egy készletre .

 

A 70 mm-es szelepmarót néztem, hát......az sem mai téma ,már 2009-ben is probléma volt.

Ilyen esetben az ember kénytelen kompromisszumokra ,főleg ha egyedi esetekről van szó . 

A helyedben már megoldottam volna egy jó minőségű köszörűkőből.

Vagy -ne mosolyogjatok.......fából ! Keményfából esztergályoznék egy megfelelő kúpszögű darabot,és felragasztanék rá jó minőségű csiszolóvászon csíkokat .

Ugyan úgy befognám a vezetőbe mint a marót, és már mehet is .

Amúgy is annyira "beüvegesedik"a szelefészek néha, hogy nem viszi a maró .

Előzmény: Oldengine (14054)
tripla3 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14073

Vajon kinek ?

Előzmény: Zemiator (14072)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14072

Fogd vissza magad , egy 40 napos "hancúr" böjt jót fog tenni ! :-))))))))))

Előzmény: tripla3 (14070)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14071

Ha belefogsz egy motorfelújításba, akkor az nem fog megállni egy hüvely-dugó cserénél ,mint ahogy a "mellékelt ábra" is mutatja !

A  vezérműtengely csapágyait, de valószínűleg a főtengelycsapágyakat is cserélheted . A gázolajszivárgás az adagolóban pedig egyértelműen indokolja az elem cseréjét .

Az üzemanyagszűrőnek nagy jelentősége van , figyelj oda .

Épp úgy mint a légszűrőnek,amire az eredeti típus csak dísznek jó .

 

tripla3 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14070

Szevasz Anti !

 

Jó hogy írtál, ez fájdalom csillapító hatású. (:-)))

 

Hancúrozni bírnék most is, csak nem merek !

Előzmény: Zemiator (14069)
Zemiator Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14069

Szia Pisti !

Szerencsére meg-sem,meg el-sem ! :-)

Olvasom,hogy Te kis veszteséggel, féregnyúlvány nélkül folytatod a Boldog Új' évet ?

Mielőbbi felhőtlen hancúrozást kívánok !

Előzmény: tripla3 (14057)
tripla3 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14068

Sajnos eü. problémák és egyéb okok miatt nálam kicsit összefolynak a nappalok és éjszakák...(:-((( Majd az idő +old mindent!

A Bokor-i találkozó be van már tervezve.

Mezőkövesdre mégjobban el kéne jutnom.

Halasra + "kötelező" elmennem !

 

1 x csak összefutunk. (:-)))

Előzmény: Oldengine (14064)
tripla3 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14067

Folyt.:

Szegeden láttam őket, 3-4 komplett, plussz még néhány +bontva. Mind ez

kb, 12-13 éve volt (azóta már nem is léteznek).

Én makói vagyok, de biztosan összefutunk majd valami találkozón vagy börzén.

És sok érdekes, megszállott gépészember jár ide is akik "küldetésnek" tekintik

a régi dolgok +mentését.

Irjál csak nyugodtan bármiről, bármikor.

 

Viszont látásra !

Előzmény: tripla3 (14066)
tripla3 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14066

Gábor Bátyámhoz hasonlóan úgy gondolom, mindem motor idetartozik.

Még azok is, amik csak stabillá váltak. Pl.: Bánom már mint a kutya amelyik

10-et kölykedzett, hogy nem hoztam legalább 1 Moskvics motoros agregátort a

MÉH-től.

Előzmény: Lki1 (14063)
Oldengine Creative Commons License 2014.01.01 0 0 14065

Balgaság ilyet állítani, mindíg az az értékes melyet az ember saját maga annak ítél meg. Itt minden dolognak helye van ami a motorokkal függ össze. Üdv...

Előzmény: Lki1 (14063)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!