Itt inkabb arrol van szo, hogy a szohasznalatban nincsen a magyar "orszagos"-nak megfelelo szo, inkabb a celostatni vagy narodni a jellemzo, nem feltetlen a magyarban hasznalt NEMZETI (dohanybolt, muzeum, bank, italbolt stb) ertelemben.
Hivatalosan ugye cseh, morva es szilezia nemzetiseg van 1991 ota. De nemzet = nemzetiseg.
Az utinaplo megint kellemes volt, tobb ido kellene, hogy rendesen vegig tudjam olvasni a sok remek stilusban megirt beszamolot.
OFF Na most az a helyzet, hogy ha létezik "amerikai nemzet" fogalom - márpedig lépten-nyomon használják -, akkor innentől kezdve élőlények tetszőleges halmazára ráhúzható a nemzet fogalma. :) ON
Egy kis önfeledt vasútijármű-mustrára invitálok mindenkit, a brnói "Nemzeti Vasútnapra". Sokak számára ismert és kevésbé ismert mozdonyok, kocsik, a vége felé pedig némi dinamikus bemutató. A vasút napja, 2012.09.29. (Csehország, legfelül)
Jó olvasgatást és nézelődést, illetve most elsősorban nézelődést! hm
Egy Szombathelyen végetért mozdonyról elnevezett nick (:) ) hozta fel Szulejmánt, Nérót és a többieket, erre topictársunk készített egy dugót, E428 formájában. Én meg ráöntöttem a dugóra a viaszt. :)
Pedig egyszerű: mindeddig csak 2 vasutas halt meg a hibás forgóvázak miatt, és nem történt semmi, most már civilek is meghaltak, vajon ezután fog-e valami érdemi intézkedés történni?
Az oroszországi, teherkocsi forgóváz hossztartó törési mizéria újabb fejezetéhez érkezett. Az előre felállítható evolúciós vonal ugyebár a következő: 1. Törik a forgóváz hossztartója, siklik a teherkocsi (vele együtt esetleg több is). Anyagi kár. (Vonatkésések, helyreállítási költségek.) A különféle pályás és közlekedési felügyeleti, vezetői szintek próbálnak felelőst keresni. Aztán megállapítják, hogy ejnyebejnye, az a csúnya xy gyártó, hát teringettét. 2. Az 1. eset megismétlődik néhányszor. Ismét megállapítják, hogy azok a csúnya gyártók, hát miért gyártottak szart. A leginkább kompromittálódottat eltiltják a közös vodkázásoktól. Hogy ki legyen a leg-eltiltottabb, abba a politika is beavatkozik egy kicsit (majd rámutatnak a legkevésbé védekezőképes ukrán játékosra). 3. Az 1. eset még többször megismétlődik. Néhány szén-, acél-, stb. oligarcha szól, hogy most aztán már csináljanak valamit, máskülönben nem járnak jól. A felügyeleti szervek, RZsD-vel karöltve, újabb intézkedést hoznak: minden forgóvázat ultrahangozni, minden gyártót naponta egyszer felpofozni. 4. Az 1. eset úgy ismétlődik, hogy a kisikló tehervonatba beleszáll egy gépmenet. A mozdonyvezető és a segéd szörnyethal. Ezek után a gyártók naponta már két pofonért állnak sorba, és minden forgóvázat kétszer is ultrahangoznak. Emellett megállapítják, hogy a konjunktúrahelyzetek bizony ilyesmit eredményeznek, és azt is megállapítják, hogy ez csúnya dolog. Meg hogy többet nem fordul elő. (Ebben biztosak lehetünk, egészen a következő konjunktúrahelyzetig, amikoris majd ismét mindenkinek elmegy az esze.)
...na és itt jön az ötödik pont, aminek a bekövetkezésére a mai napig kellett várni. Moszkvai idő szerint 12:38-kor, a Bekaszovo-Nara állomásközben tehervonat siklott, és ráborult a szomszédos vágányon közlekedő, 341-es számú Moszkva-Kisinyov távolsági személyszállító vonat 7-es számú kocsijára. Az eredmény: három (egyes források szerint négy) halott, több sérült. Kérdés, hogy az ötödik pont bekövetkezése hatására vajon mit lépnek az illetékes felügyeleti szervek...
Ez az E428 226, vagyis egy 4. sorozatú 428 - as mozdony, 1940 és 1943 között gyártották. Az első 2 sorozat még szögletesebb volt, a 3. már félig áramvonalas.
Az Umberto D című film végén van egy 428 - asról felvétel 1948 - ból.
Szulejmán, Néró és Mussolini utazik a vonaton. Egyszercsak azt mondja Mussolini a többieknek: - Figyuzzatok, látom rajtatok, hogy buktok az osztott főkeretesekre. No, akkor tőlem vegyetek mozdonyt, és nem bánjátok meg!