Base fixet szoktatok használni? Mennyit vártok a felfujása után? Csak a szélekhez fujtok basefixet- vagy az egészet lefujjátok?
Lefujás után a basefixre telibe az elfujás széléig fujtok vagy csak a széleknél ködöltök rá ,hogy fogadja be a szemcséket? Bocsi a sok kérdésért csak kiváncsi vagyok ki hogy használja.
Alvázvédelemmel kapcsolatban lenne kérdésem.Tavasszal tervezzük az autónk alvázvédelmét rendbetenni (Ford focus), mert gyárilag csak részleges van.
Valahol csak egyrétegű festék ill. alapozó ,a kerékdobok belső oldalán csak bevonat(galvanizálás) van a részleges alvázvédelem mellett(ami 1-2mm vtg.rugalmas rücsiszerű bevonat...nem tudom, hogy műanyagot tartalmaz-e)
A Teroson rb 2000hs szórható alvázvédőt szeretném használni.Ebben az esetben megfelelő-e ez az anyag, tapad-e ezekre a felületekre?
Opcióként más javaslatot is megfontolok.(bitumen alapút nem szertenék...)
Megfelelő tisztítás, zsírtalanítás után kell-e még valami előkészítés?pl a felületek csiszolása, alapozás stb?Néhány helyen a csupasz fém is látszódik . valamint a galvanizált felület. Itt kell-e külön alapozót használni, ha igen melyiket javasolják? Egy autóra mekkora mennyiség szükséges az alvázvédőből?
En az amerikai chrysler voyagereknel lattam hasonlo.lakk levallast. Nekem is volt egy kis resz ahol lejott a lakk majd esett az eso es pont ugyan igy nez ki. Nekem viz jutott a bazis es a lakk koze es ezert jo nagy resz lett ilyen.
Olajszerü, szivárványmintás folyadék van alatta, a szaga mart festék szagra emlékeztet.A fényező sem tudott rá mit mondani, többnél is érdeklődtem, azért raktam ide fel is hátha tud vki valamit, több szem többet lát alapon.Most hogy pár nap után kiszakadt viz is ment alá.
Az szinte bizonyos,hogy ez nem gyári fényezés!Ez a probléma akkor jelentkezik ha gyenge minőségű lakkot használnak.
Szerintem nincs sok értelme az okot keresni,mert úgyis újra kell fényezni a motorházfedelet ahhoz pedig a régi festékrétegeket le kell pucolni a felületről.A fényezőt kell majd megkérdezned,hogy talál-e valamit a lakkréteg alatt!
Szerintem elég gyanús hogy lakk hibás az autó legalábbis a motorháztető, lehet volt már javítva, de azt nem értem miért nyomta fel így a lakkot főleg hogy 1 helyben állt de még ha használat közben lenne akkor sem érteném, Nem láttam még ilyet.
Véleményeket várok, szerintetek mi történhetett a lakkréteggel? 1 éjszaka alatt, este semmi baja nem volt reggelre igy nézett ki, éjjel esős idő volt, fagy nem volt, a fényezés eredeti, 10 éves auto.Mindig a szabad ég alatt áll és pont most az egyszer hagytam kint az ucán.
A fémtiszta felületeket én a würth rozsdagátlójával kezelem, onnan a tényező folytatja. A Merci az prémium minőségű savas alapozásról indult. A zárt, később már nem jól hozzáférhető részeket mindig festem hegeszthető alapozóval, majd összehegesztés után kifújom szintén ezzel, de üregvédő pitsuval, olyannal ami a végén porlaszt, ezután Lehetőleg festékkel is, majd fényezés után üregvédelem kiki igénye szerinti üregvédővel.
A tiszta lemezeket zsírtalanítani és csiszolni kell,majd nfesteni. Én a würthel is szoktam, jó foszfátos, savas alapot ad.
Másként viselkedik/vetemedik a lemez egyengetésnél és hegesztésnél is. Hegeszteni szinte lehetetlen szépen és jól. Arról nem beszélve, hogy a horganyzott lemez hegesztésekor belélegzett levegő igen fura tünetekkel jelentkező rosszullétet okozhat, nem egy vitamindús az emberi gépezetnek. Arról nem is beszélve, hogy a frissen horganyzott lemezt festeni se lehet tertósan, a frissességet akár 2-3 évre is taksálom. De a fényezéséről majd Miki jobban tud itt nyilatkozni.
Most lett kompresszorom, mindig is érdekelt a festés, most hogy van lehetőség rá ki szeretném próbálni. Viszont totálisan elvesztem. Nem tudom milyen festékszóró pisztolyt vegyek, mennyitől lehet normálisat kapni. Festékek világában is elvesztem, van ezerféle dolog, kétkomponensű, akril, ha jól értem kell hozzá edző is, de azt sem tudom mi az. Totál káosz. Annyit tudok, hogy fémre és műanyagra szeretnék festeni. Először számítógépház, aztán bringaváz, meg még ki tudja mi.
Tudna esetleg valaki linkelni valami jó gyorstalpalót, és mondani 1-2 jó festékboltot Budapesten a belvárosban?
Valamilyen szinten biztos tartósabb, de mindig a hegesztésnél kezdődik elölről a rozsda. Amennyire lehet le kell kezelni mindent és a végén ki üreg védőzni.