Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

diessel Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13380

Üdv

 Base fixet szoktatok használni? Mennyit vártok a felfujása után? Csak a szélekhez fujtok  basefixet- vagy az egészet lefujjátok?

Lefujás után  a basefixre telibe az elfujás széléig fujtok vagy  csak a széleknél ködöltök rá ,hogy  fogadja be a szemcséket?  Bocsi a sok kérdésért csak kiváncsi vagyok ki hogy használja.

Base fix vagy szintelen bázis ként ismerik  :)

mykeman72 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13379

ha nincs kikopva az alap akkor nem szükséges!

Előzmény: wrc01 (13377)
bexxter Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13378

Hosszútávi használatnál én fújnék.

Előzmény: wrc01 (13377)
wrc01 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13377

A kerékívek belső oldalán csak alap  bevonat(galvanizált) van.

Oda is javasolt epoxi alapozó?

Előzmény: mykeman72 (13376)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13376

Vegyszeres alváztisztítás után a fémes részeket epoxi alapozóval kezelni,majd mehet rá a kaucsuk alapú alvázvédő! Más felületkezelés nem szükséges.

Előzmény: wrc01 (13372)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13375

Ilyennel még én sem találkoztam,de ez csak úgy egyik pillanatról a másikra külső beavatkozás nélkül aligha elképzelhető!

Előzmény: joco320d (13367)
wrc01 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13374

Kösz.

Alapozokból melyik a jobb epoxi vagy más alapú?

a festett  vagy galvanizált részekre megfelelően tapadnak ezek az alvázvédők?

Egyébként te mit használtál és hány rétegben?

Üregvédelem is tervbe van véve.

Előzmény: Törölt nick (13373)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13373

csak a rozsdát érdemes csiszolni.majd lehet alapozó ahol kilátszik a fém.

jó ez a teroson ,5-6 kg nekem rá szokott menni,igaz én mást fújtam.

küszübökbe meg a kerékívekbe fújnék üregvédőt is.

 

Előzmény: wrc01 (13372)
wrc01 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13372

Alvázvédelemmel kapcsolatban lenne kérdésem.Tavasszal tervezzük az autónk alvázvédelmét rendbetenni (Ford focus), mert gyárilag csak részleges van.

Valahol csak egyrétegű festék ill. alapozó ,a kerékdobok belső oldalán csak bevonat(galvanizálás) van a részleges alvázvédelem mellett(ami 1-2mm vtg.rugalmas rücsiszerű bevonat...nem tudom, hogy műanyagot tartalmaz-e)

 A Teroson rb 2000hs szórható alvázvédőt szeretném használni.Ebben az esetben megfelelő-e ez az anyag,  tapad-e ezekre a felületekre?

Opcióként más javaslatot is megfontolok.(bitumen alapút nem szertenék...) 

Megfelelő tisztítás, zsírtalanítás után kell-e még valami előkészítés?pl a felületek csiszolása, alapozás stb?Néhány helyen a csupasz fém is látszódik . valamint a galvanizált felület. Itt kell-e külön alapozót használni, ha igen melyiket javasolják? Egy autóra mekkora mennyiség szükséges az alvázvédőből?

Jason88 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13371

En az amerikai chrysler voyagereknel lattam hasonlo.lakk levallast.  Nekem is volt egy kis resz ahol lejott a lakk majd esett az eso es pont ugyan igy nez ki. Nekem viz jutott a bazis es a lakk koze es ezert jo nagy resz lett ilyen. 

Előzmény: joco320d (13364)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13370

Biztos nem fólia ez...?

Előzmény: joco320d (13364)
Mafia05 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13369

Nem baj hogy víz ment alá úgyis le kell csiszolni azt a lakk réteget de előfordulhat hogy még attól is jobban.

Előzmény: joco320d (13367)
Mafia05 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13368

Én csináltam gyári fényezett B5 passatot ami lakkhibás kettőt is és már máshol is elkezdtek vedleni azóta.

Előzmény: mykeman72 (13366)
joco320d Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13367

Olajszerü, szivárványmintás folyadék van alatta,  a szaga mart festék szagra emlékeztet.A fényező sem tudott rá mit mondani, többnél is érdeklődtem, azért raktam ide fel is hátha tud vki valamit, több szem többet lát alapon.Most hogy pár nap után kiszakadt viz is ment alá.

Előzmény: mykeman72 (13366)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13366

Az szinte bizonyos,hogy ez nem gyári fényezés!Ez a probléma akkor jelentkezik ha gyenge minőségű lakkot használnak.

Szerintem nincs sok értelme az okot keresni,mert úgyis újra kell fényezni a motorházfedelet ahhoz pedig a régi festékrétegeket le kell pucolni a felületről.A fényezőt kell majd megkérdezned,hogy talál-e valamit a lakkréteg alatt!

Előzmény: joco320d (13364)
Mafia05 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13365

Szerintem elég gyanús hogy lakk hibás az autó legalábbis a motorháztető, lehet volt már javítva, de azt nem értem miért nyomta fel így a lakkot főleg hogy 1 helyben állt de még ha használat közben lenne akkor sem érteném, Nem láttam még ilyet.

Előzmény: joco320d (13364)
joco320d Creative Commons License 2015.01.23 0 0 13364

Véleményeket várok, szerintetek mi történhetett a lakkréteggel? 1 éjszaka alatt, este semmi baja nem volt reggelre igy nézett ki, éjjel esős idő volt, fagy nem volt, a fényezés eredeti, 10 éves auto.Mindig a szabad ég alatt áll és pont most az egyszer  hagytam kint az ucán.

 

 

 

 

Imre69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13363

Köszönöm szépen. Hegeszthető alapozóra 4980 találatot kaptam 0,25 másodperc alatt.

te melyiket ajánlod?

Előzmény: Sanyi-ka (13362)
Sanyi-ka Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13362

A fémtiszta felületeket én a würth rozsdagátlójával kezelem, onnan a tényező folytatja. A Merci az prémium minőségű savas alapozásról indult. A zárt, később már nem jól hozzáférhető részeket mindig festem hegeszthető alapozóval, majd összehegesztés után kifújom szintén ezzel, de üregvédő pitsuval, olyannal ami a végén porlaszt, ezután Lehetőleg festékkel is, majd fényezés után üregvédelem kiki igénye szerinti üregvédővel.

A tiszta lemezeket zsírtalanítani és csiszolni kell,majd nfesteni. Én a würthel is szoktam, jó foszfátos, savas alapot ad.

Előzmény: Imre69 (13356)
Sanyi-ka Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13361

Másként viselkedik/vetemedik a lemez egyengetésnél és hegesztésnél is. Hegeszteni szinte lehetetlen szépen és jól. Arról nem beszélve, hogy a horganyzott lemez hegesztésekor belélegzett levegő igen fura tünetekkel jelentkező rosszullétet okozhat, nem egy vitamindús az emberi gépezetnek. Arról nem is beszélve, hogy a frissen horganyzott lemezt festeni se lehet tertósan, a frissességet akár 2-3 évre is taksálom. De a fényezéséről majd Miki jobban tud itt nyilatkozni.

Előzmény: Imre69 (13353)
Sanyi-ka Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13360

Nem tudom kinek az őrült ötlete lett ez, dolgoztatnám vele naphosszat....

Előzmény: Mafia05 (13352)
ridelife Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13359

nekem is el tudod kuldeni?koszonom.

pesti festekbolt engem is erdekel.

Előzmény: mykeman72 (13348)
HollyBoni Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13358

Sziasztok!

Most lett kompresszorom, mindig is érdekelt a festés, most hogy van lehetőség rá ki szeretném próbálni. Viszont totálisan elvesztem. Nem tudom milyen festékszóró pisztolyt vegyek, mennyitől lehet normálisat kapni. Festékek világában is elvesztem, van ezerféle dolog, kétkomponensű, akril, ha jól értem kell hozzá edző is, de azt sem tudom mi az. Totál káosz. Annyit tudok, hogy fémre és műanyagra szeretnék festeni. Először számítógépház, aztán bringaváz, meg még ki tudja mi.

 

Tudna esetleg valaki linkelni valami jó gyorstalpalót, és mondani 1-2 jó festékboltot Budapesten a belvárosban? 

 

 

Imre69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13357

Köszönöm. A festék is leég hegesztéskor. Lehet, hogy túlparázom ezt a kérdést.

Előzmény: Mafia05 (13355)
Imre69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13356

Ezt a karosszéria alakú szobrot mivel kezelted?

Illetve mit ajánlasz az üregek kezelésére, még bezárás előtt?

Kell-e passziválni a tiszta lemezeket, ha igen mivel lesz tartós?

2k epoxi ipari festék jó küszöb és fenéklemez festésére?

Szívesen honorálom krémessel a rámfordított időd :-).

 

Előzmény: Sanyi-ka (13261)
Mafia05 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13355

Valamilyen szinten biztos tartósabb, de mindig a hegesztésnél kezdődik elölről a rozsda. Amennyire lehet le kell kezelni  mindent és a végén ki üreg védőzni.

Előzmény: Imre69 (13354)
Imre69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13354

Igen, ezért gondoltam én is. A hegesztés mellett le lehet köszörülni. Cserébe a küszöb belülről kap egy tartós korrózió védelmet.

Előzmény: Mafia05 (13352)
Imre69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13353

Biztos voltam benne, hogy te leszel az első válaszoló.

A "sőt" mire vonatkzik? Milyen kárt okoz a horganyzás? Elhúzódik a melegtől?

Előzmény: Sanyi-ka (13351)
Mafia05 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 13352

Sok autóra van már utángyártott horganyzott küszöb. Klokkerholm-nál legalábbis. De külön horganyoztatni szerintem nem éri meg. És hegeszteni is szar.

Előzmény: Imre69 (13350)
Sanyi-ka Creative Commons License 2015.01.20 0 0 13351

Nincs, sőt...!

Előzmény: Imre69 (13350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!