Mikor? Jó kérdés! júni 15-re kész kell lenniük a : teljes nagytakarítás külső fényezés kárpit tisztítás és csere oljacserék + elktromos munlák ás a deszka tartók belehajítása
szüxég esetén 1et nagyobb takarítás után ki lehet adni, abba nincs a szivacsba belepenészedve a víz (mert a halasi ülsében szivacs helyett műanyag van)
Nem az. Amióta először felröppent a wuppertali gépek hazatérítésének gondolata, azóta mást sem hallottam, még igen értelmes emberkéktől is, hogy akkor az volna a legjobb, ha mind Újvárosba kerülnének, neeeem? Bogyókáim csak két dolgot felejtettek el, egy, hogy nem ugyanazok motorikusan, kettő, hogy a francokat kell annyi busz Újvárosba. Szóval... nem lehetne néha önállóan gondolkodni? Ilyesmi. :-)
Egyelőre biztos. Most pótlásra, és nem szabad elfelejteni, ha a nép jó buszokon "villamosozik" és megszokja, pártolni fogja az egyéb , hasonló törekvéseket is....
Az ex-miskolci AKD-637 lesz az, ahogy TOMvp is írta. Az oldalán "KÖNYVDISZKONT" felirat van (Grimbinél van róla kép), a "könyvtárbusz" az egészen más téma.
Egyébként ez az AKD-637 nem is igazi "öreg csotri" - legalábbis az én szememben -, mert 1984-es évjáratú, és ezek már fénycsöves világítással, tolóajtós (fekete) vezetőfülkével és vajszínű belső burkolattal jöttek.
Jut is eszembe - ha már a spéci buszokra kanyarodtatok - emléxem egy Ikarusra, ami már jópár éve (talán van már vagy 10 is) be volt vitrinezve, és modellek (autók, stb.) voltak benne kiállítva. Ezt egy dunaújvárosi motorcsónakversenyen volt szerencsém megismerni, valamikor a '90-es években. Erről tudtok valamit?
Butaság. Sokkal több Classic van az Alba Volánnál, mint a martonvásári telep állománya. Legfeljebb, ha minden Classic-ot a 3 kis telepre raknának szét (Martonvásár, Sárbogárd, Enying), akkor működne a dolog. Ezek után pedig a 3 nagyobb telepre (Újváros, Fehérvár, Mór) lehetne venni akármit, vagy legalábbis az újabb típusokat. Martonvásáron többnyire amúgy is csak régi kocsik vannak Classic-felújítással, az pedig messze nem ugyanaz, mint egy gyári C56-os.
A martonvásári AlbaVolán Ikarusfan telephelyen (100% Ikarus, méghozzá kizárólag 200-as és Classic) furcsa jövevény látszik: Classic-homlokfalas Ik263. Valószínűleg GKZ-107 tért vissza a felújításból.
Ezzel a 22 db-os állomány 50%-a már Classic (3 C56.42, 2 C56.22, továbbá 1 Ik250, 2 Ik256, 1 Ik256.44, 1 Ik260.32 és 1 Ik263 átalakított kocsi),
míg a többi hagyományos 200-as (3 Ik250, 1 Ik256, 1 Ik256.44, 1 Ik256.42, 5 Ik260.32).
A képen egy 1973 vagy 74-es gyártású Ik260-as látható 67-es viszonylatjelző táblával. Emlékeim szerint a 67-esre csak 1976-77 körül kerültek 260-asok, a kép ezekből az évekből származhat.
Gyűlésre? Csak azért kérdezem, mert én a szegedi Ik 55-öt a Felvonulásin láttam egy ilyen jellegű tömegrendezvény alkalmával, és ha jól sejtem, akkor most inkább kedden fordulhat elő hasonló okból Bp-n.
Én Volános vagyok ha gondoljátok tehetek fel pár képet a telephelyünkről nem biztos,hogy mostanában lessz mert nincs digit gépem de megoldom ha valaki tud céget vagy magánszemélyt aki megment IARUSZ buszokat én is tudok eggy öreg gépet sajna nem tudom melyik de a faros előtti az bizti
Egy pár friss kép az Ikarus Fánkoknak! :-))A csuklós elvtársról szeretném érdeklődnia gyártási évét és amit tudni lehet róla , ha esetleg valaki tud róla infót ne tartsa magában!!!! :-))
Az alabbi kep fatornyos kisfalum egyik hazanak kertjeben all mar idotlen idok ota. A kepet kb 3-4 eve keszitettem, de a dragasag meg most is ott van.
A egyik kerdesem az lenne, hogy pontosan milyen tipusrol van szo? (Nekem az elejen levo tipusjelzes szerint 630-asnak tunik, de egy kepeslapon latott 630-asnak csak 1 ajtaja volt az utasterben)
A masik pedig, hogy nincs e itthon mondjuk a NoHAB alapitvanyhoz hasonlo egyesulet, ami az ilyen regi kincsek megmenteset tuzte ki celul.
A het vegen megnezem, hogy a motorja meg van e meg a kicsikenek es ujabb kepeket is csinalok (amig el nem bujik a derekig ero gazban...)
Bp-ről Gödöllő felé vonatozva láttam az ablakból egy hétvégi telken egy faros Ikaruszt. Valakiknek esetleg nincs kedvük megmenteni szegénykét? Bár eléggé ki volt már belezve.
elnézést, ha hülye kérdés, csak nekem - aki nem ásta bele magát túlzottan ebbe a dologba - ez pont úgy néz ki, mint a mostanság vett kisalföldes hosszú e94-esek.
"Ezt én se vágom... De ahogy elnézem a hátsó szélvédőt, nem látom a motortornyot. Vki tegyen rendet a fejekben!"
Állómotor nem egyenlő feltétlenül a motortoronnyal vagy a 412-es féle kialakítással! Az Alfa Localo is állómotoros, ezért kell annyit hegyetmászni a hátsó üléssorhoz. Nyilván azért van a magasítás, hogy ne verd be a fejed, a Localo is azért olyan baromi magas építésű.
Szerintem műanyagból volt, csak nem görönygös, hanem teljesen sima volt és szürkés színű, hasonló, mint a GYROS-okban van, csak világosszürke és a leszállásjelző mellett jobbra még nem volt "kisablak" a vésznyitónak. Szerintem a visznyitó ablak és a rücskös léghengerdoboz 82-83 tájékán jelent meg.
az Euro 4-es motorral szerelt E94-es alvázának jelölése nem L hanem K azaz a motor nem fekvő, hanem álló. Nem mentem be sajna, hogy megnézzem mi is van bent egészen pontosan, de a felső pukli nem véletlenül került oda ahova került - azaz valminek kellett a hely....
De a részeletek engem is érdekelnének ha valaki tudja az ne titkolja!
Azt hiszem, tán 1976, amikor még maradt az egytáblás műszerfal a dömperkormánnyal, viszont eltűnt a külön-külön betűkből álló, széthúzott IKARUS felirat a kocsi elejéről, és megjelentek a feles ablakok.
1965-ben nem volt még 200-as, másrészt a képen szereplő hölgyet szerintem ismerem, harmadrészt meg el tundád nekem ezt küldeni a lehető legnagyobb méretben?:))
Adalék: Azért vagyok biztos benne hogy 260, mert az iránytáblán "ÖRS VEZÉR TERE - TEJÜZEM" áll, ez pedig anno a 67 -es viszonylat volt, és 260 -asok jártak rajta. (És én egészen pici koromban nem messze laktam az Örs Vezér terétől -ha valakinek ismerős: "Hatház").
Hahó! ennek a képnek az eredeti aláírása: "a BKV első női autóbuszvezetőjének munkábaállása, 1965" Namost szerintem a képen egy 200-a sorozatú (260?) busz belseje látható, akkor viszont nem jó az évszám. Nos?
Egyenlőre legyenek meg a próbafutások és az engedélyezés, aztán jöhetnek a megrendelések. Azt, hogy ki csap le rá azt nem tudom de a vajszínű fényezés elérulhat valamit....
Háááát... nem tudom, nem valami esztétikus az a nagy ablak, de talán nem elfogadhatatlan. Ugyanúgy maradt a második ajtó után a két lépcső az utastérben?
Egy Ik 55 vagy 66 gyári fűtésének a prospektusa nem érdekel valakit? Nem fénymásolt, eredeti. Robbantott ábrás alkatrészjegyzék, cikkszámokkal, leírással.
Nem vagyok benne, mert még nem vittek el Bajára.. Holnap megyek, ha jön a srác. Hazamegyek hétvégén, és megnézem..Van egy-két tucat napkerék a szekrényemben(komolyan) Meg van egy hely, ahol lehet-de azt felhívni.....
A múltkori 196 ossal kapcsolatban még annyit jegyeznék meg,hogy később észrevettem,hogy azon az oldalon van külön roncs/selejet galléria is. Ha nem járna,valószinűleg ott találtam volna,de szerencsére nem ott van!
Ez , nem csak a buszgarázsokban hanem minden olyan helyen így van ahol parkoló van!(csak a kocsiknak kis dobozka van és időre álítható, pl:ha te 10-kor mész valahova akkor bepötyögöd és elötte 1 órával a gép elkezdi melegíteni a Vízet!és ha beülsz akkor egyből meleg a víz és pöc-röf indúl és fűtés is van!
1. Mert sokkal közelebb van a fasor az első ajtóhoz-így nem kell sokat sétálni a pisiléshez.
2. Lusták voltak a tolatással bajmolódni, hisz' vége a munkaidőnek. Majd reggel -vagy a délutános váltás- tolat kifelé, hisz' az már benne van a fizetésben.
taxxx: www.rollingeurobus.hu - Jelenleg nincs semmi közöm a céghez, de a volt cégemnél rendszeresen foglalkoztattuk őket. Árban jók voltak, és a főnök, Bognár Feri NAGYON tisztességes, jó fej.
Teszek még róla, hogy ha esetleg netán.... az AKD-683-at oda adom Neked, pedig maganak néztem ki a CORA buszról :-) igaz ő 280.15 de szívó motor praga benne van, Neke csak jó lehet, Neked meg ... ki mit érdemel :-)
A Kedveves kolléga akinál előjött, ő 20 percig járatta alapjáraton, mi sebességben termeltűn 5 percen keresztűl 1100-as fordulaton levegőt, de mire feltermelt akkor érte el a 80C-ot a váltó olaj és a váltó tökkéletesen működött, csak a váltó olaj volt fing záptojás szagú amit cserélni kell.
Jah egy 3 hete felújított tökkéletesn működő váltóról van szó, a többit személyesen, ha üzemképes/mozgásképes leszel.
Próbáld ki: 3-5 percenként járó KT4/2T6-os villamos vonalat 10-12 percenként 4 szóló busszal pótolni és Te vagy a 2ajtós FKN-324-el... a éenne rajta 3-as ajtó akkor nagyon királyságo gép lenne, mert szadi a lábát de nagyon nagyon :-)))))
Szeva Srácok! Eladó üzemképes farost keresek megvétel céljából(nem számít, hogy 55 vagy 66)!
Lehetőleg már felújított példány kéne. Aki tudna segíteni, az tegye meg h írjon nekem egy mailt az slts(kukac)freemail(pont)hu-ra vagy pedig a netvet(kukac)netvet(pont)hu-ra, ahol megbestéljük az igen fontos részleteket;)
Alkaa ésUjfigura, megkésve bár, de törve nem: kérem az eredeti rencámot, alváz-és motorszámot, hol vették állományba először, mikor kapott vázfelújítást, mikor került Romániába, oda milyen úton ment, és végül mit evett a sofőr aznap reggelire? :-PPPPPPPP
..."Vagy ha megemlíti az ember neki a délelőttös szolgálatot az FKN-324-el :)))"
Tudok jobbat is állatkínzás fegyelmezés témájában. CSAK NEKI, CSAK MOST tessenek megvenni a Méta utcai dögsoron álló 260.00 -k közül valamelyiket, lehetőleg a legvackabbat.
Készítettem én már buszos-trolis vezénylést, sőt, Táged is vezényeltelek már 1-es pótlóra tavaly. Incike meg úgyis megy majd szabira nyáron >:) (na jó, ne vedd komolyan, tudod, hogy nem poénkodok ilyennel...)
Levegőtermeléskor valamitől csak felforrt a váltó olaj, és ternak szó szerint gyilkoltuk a 828-at de nem jött elő... Utána elkezdünk rajta gyalni, hogy mitől és kitől jöhetetett össze... :-(
Látom Te meg szertnél az alblakod altt halgatni nap mint nap a VT MAN-ket a 19-esen, ha jól tudom.... :-))
A beosztás készítőmeg körbeudvaroltam 1-2szer és ... :-)
Bazsinak semmi köze hozzá, de ha délelőttös leszek akkor biztos :)
Az urak a felesleges agykapacitásukat(? ha van ilyen) nem a hülyeségek gyártásásra és SZERÉNY személyem baszogatásásra használnák nagyon hálás lenné, ha másnem 2-val biztos, egyszer jobbról és egyszer balról :-)))
Délben szondával fognak fogadni Makkoson, ha ezt nem érted :)
A két csukós kocsival két normális kolléga volt délelőtt, akik ügyelnek a járművekre. Figyelmüknek köszönhetően észlelték mindkét járműnél a hibákat, és intézkedtek a kocsik telephelyre történő továbbításukra és az ezt követő javításokra. Ennyi. Ha mondjuk más, kevésbé figyelmes kollégák lettek volna velük, akkor lehetségesnek tartom, hogy lesz*rva a hibákat (már ha egyáltlán észlelik), a műszak végéig dolgoztak volna a hibás autókkal. Lenni érteni?
Semmi gond, a hátsó végtaggal az Általad is megjelölt testrészére F erővel mért rúgás általában sikeres szokott lenni a kollégánál! :) Vagy ha megemlíti az ember neki a délelőttös szolgálatot az FKN-324-el :)))
Komolyan? Ezt pont a legpletykásabb rovatot olvasva mondod?? Nade legyen.Én úgyis eltávozok netközelből holnap, belebújok egy hajó gépházába, és ki se jövök belőle a hét közepéig minyimum:-)
Na jó. Most tessék visszamenni a szegedi tömközbe, előkeresni a mindentudó, pökhendi topictárs nyalatkozatát, miszerint lázálom és hagymázas képzelgés a 417-es kommandó, és kinyilatkoztatni neki is, külön. Az ilyen menjen a Mea Culpába, de vilámgyorsan!
Hmmm. Biztosan lehet tudni, hogy az az 5 db most Solingenben van? A korábbi 6 db-os verzió, ami oda került volna, nem úgy alakult, mert azok közül is jött busz Szolnokra.
Értem. Remélem két hét, és itt lesznek a 417-esek. És tőlem aztán cserélhettek autót, csak tartok attól, hogy utána az 520-as állapota romlani fog (bár az is dúúúúrva volt, hogy tegnap de. fél kilenc körül mindkét 280-as telepre ment a dögbe...).
FKB-520 lassan használható lesz akkora itt lesznek a 417-ek, ha jók lesznek akkor csere, de a cserében vmi kopasz jeti a főkolompos :-) 324-hez egyikünk sem ragaszkodik az tuti!
De nem csuklósat! Ezért vették a '90 -es évek elején (talán már a '80 - as évek végén is) az Ikarus Zimony Ik 160 - at. A Jelcz a Renault PR-110 -est gyártotta licencben, kezdetben francia alkatrészekből. Korábban a Skoda RTO - t gyártották (akkor még csuklóst is), ezt váltotta ki a Renault. Volt róla szó, hogy Ikarust gyártanak a lengyelek és nem Renaultot, de a '70 - es években nagyon jók voltak a lengyel - francia kapcsolatok, ezért döntöttek a Renault mellett. Akkor vagy nem volt csuklós változata a PR-110 - esnek, vagy annak a licencét nem vették meg, ezért vettek sok 280 - ast. Gondolom a '90 - es évek elején a yugo busz olcsóbb volt, azért vettek olyat is, kb. 1993 - ig.
Ezt a tipust csak a jugoszláv Ikarus gyártotta. A forma hasonlít a Renault PR 100 - hoz, de nem valószínű, hogy lenne hozzá valami köze. MAN licenc motor van benne.
Akkor ezek szerint Jugóban is volt " IKARUS "nevü buszgyár, és azokat a belgrádi buszokat, ami nagyon hasonlitott a mi "180"-asunkra, azt ők gyártották.
Még azt szeretném megkérdezni, hogy licencbe gyártották, vagy saját fejlesztés volt.
Ez már OFF: A képen látható busz valóban lengyel (ezért is írtam, hogy hasonló), de ezt a típust tudtommal a jugoszláv Ikarus is gyártotta hajdanán (1993-ban változtaták meg a cég nevét Ikarbusra).
Nem ilyen volt, ez egyébbként lengyel busz. (talán JELEZ) Úgy nézet ki mint az Ik 180-as , csak az eleje volt más , valami ilyesmi mint a "196-os". Igaz 30 éve volt, de azóta láttam olyanokat, amik Yugóbol jöttek.
Az első képen lévő busz érdekesnek tűnik. Úgy látom (persze lehet, hogy rosszul), mintha Scania alvázas lenne, az elején mégis rajta van a Volvo jel és a B10M felirat.
Ez a Ikarus 196 Nagyon hasonlit azokhoz a buszokhoz, amit a 70-es évek közepén Belgrádban láttam. Furcsáltam is akkor, hogy Ikarus márkajel volt rajtuk, és mégse pont úgy néznek ki, mint amelyek nálunk közlekedtek. Ezek szerint valami speciális széria lehetet, vagy esetleg a Yugók csinálták maguknak?
Ez a "csoda" érzésem szerint a svéd ipar remeke, szerintem mára a huszas éveit tapossa, nem is rosszul. Egy pár még most is fut kishazánkban, talán egy pár képet tudok hamarosan egy hasonló szerszámról.
Egyébként a költség ütheti a -szerény becsléseim szerint- félmilliót, munkadíjjal, mindennel együtt. Malwin kartács talán pontos árat, helyet is tud mondani, háthisz Rába motorról van szó. ;o)
Ezeket a képeket, ha nagyon szépen megkérlek el tudnád küldeni?
Itt a képeken az a 9 busz ami a bizonyos céghez kerül még rajtava, vagy ez már csak a maradék? Nem azért, mintha hozzám kerülne az egyik :) Még véletlen sem :) 5-ből egyet csak sikerül kiválasztani, FKB-520-at meg ideje lecserélni :)
Nem tudom sajnos. A kép alapján elképzelhető,és a fotó is 2005 juniusi. Reméljük igen. Becsületesen meg lehettek ezek csinálva. Szerintetek kb hanyas gyártás?
Erről a buszról már volt feltéve kép a télen valamikor, éppen Kavics mondta is, hogy mennyire rossz lett a hátulja a busznak... :-) Egyébként volános felújítás eredménye.
Pont axondtam én is, mint Te az eggyel előbbi hozzászólásodban, hogy már nem nemzetgazdaságokban kell gondolkodni. :-) De buszt gyártani miért ne lehetne... magán kockázatra. :-)
Üdv mindenki ha esetleg ismer valaki olyan embert aki IKARUS-okat ment meg az jelezzen Szigethalmon ahol lakom van egy jármú még a faros előtti kiadás raktárnak használják úgy tudom a tulaj egy fészer felépítésért cserébe odaadná szerintem megmenthető állapotban van. Elérhettek a 06305165190 számon
Magyarországon buszt gáyrtani felesleges luxus. Itt túl drága a munkaerő, vagy nagyon drágán adod el és nagyon igényes luxuspiacra törsz be a termékeddel, ami nehéz s kisfelvevőképeségő, vagy olyan iszonyatos sorozatgyártás kell, amit lehetetlen biztosítani. Itt speciálisabb nagyobb tudást igénylő ágazatok ének meg jobban, vagy pl olyan nagy gyárak mint az Audi Suzuki ...
Audit végszerelik, Suzukit itt karosszálják, hatalmas menyiségben gyártják (egy EAg éves termeléséhez képet) igy megéri nekik. (ugy ahogy) + ezekbe a gyárakba az állam iszonyatos pénzeket is nyomott.
Ki tudja Szélest menyivel támogatja az Iráni kormány ... (no jó ez kicsit nonszensz)
A nemzetgazdaságok kora rég lejárt, mi még csak most próbálgatunk magunkhoztérni a rendszerváltásból, de széles látom kicsit kinyitottam a föcikönyvet.
Hisz a nemzetgazdaságok ott bukták el, hogy mindent egy helyen próbáltak csinálni.
Namost a széles gyár példáján levezetve, van egy Team, aki tervez mindent megcsinál a busz rajzolásától az értékesitésig.
Fehérváron kell egy iroda meg egy internetkacsolat stb stb stb stb
Iránban vagy Izlandon vagy bárhol ahol olcsó a részegység gyártása vagy akár az egész folyamat gyártása van egy gyár.
széles elküldi a dokumentációt s elküldi hogy 100 darabot kér a 415-ből.
Ott mindenki tudja mi a dolga, s legyártja. Hisz a technológiát Széles a kezükbe adja, s zárt rendszerben folyik a cumó. :D
S kigördül a világszinvonalú busz a végén :D
No jó lehet hogy ez csak utópia, de ezt is könnyen meg tudná csinálni Széles, hisz a nagy gyárak VOLVO MAN MERCI igy csinálják, lengyelben törökben zöldmezősen minden igényt kielégítő gyárat fel kell húzni legutolsó technika hugyért szarért dolgozó munkások.
Kell egy központ, ott elküldik a terveket meg mint s menyit kell gyártani s csak csinálni kell.
Ha széles csinálna egy zöldmezős beruházással egy gyárat Iránba hugyért szarért tudná gyártani az 415-öst (most csak egy pl, ki tudja mi lesz a tipusa :D ) akkor még az is megérné hogy vonatrapakolná s elvonatoztatná ide pár hét alatt és itt eladná szép uj Ikarus buszként, s tán a kényes magyar piac árérzékenységét is ki tudná elégiteni. Török árakon tudná hozni az Ikarust. S azért mert valamit Nem magyaroszágon csinálnak, az még nem szar.
Megveszel egy MP3-t Tv-t stb rajta van Made in china. Akkor az mind szar? :D
A Nagy cégek kiviszik a technológiát, s a kinainak / iráninak/ akárkinek csak oda kell álnia és csinálnia azt amit betanitanak neki.
Buszgyártás kényesebb dolog, de ha a széles pl egy használt VOLVO vagy MAn vagy valami jó technológiát megvesz, és ezt még gazdaságosan ki tudja futtatni, olcsó buszokkal elárasztani Ázsiát és Kelet európát, és mindent jó csinál, s csak keveset rak zsebre meg csak 3 pirosbiciklit vesz belőle nem 6-t, s beforgatja a cégbe a cénzt, aztán vesz uj technológiát, stb stb . S mindent jól csinál, egy idő után le tudja söpörni akár a nagyobb gyártókat is bizonyos országok piacairól stb stb stb stb ....
Ha jól csinálja, elehtősége adott rá, hisz jól kezdi el, csak jól is folytassa. :D
No ez kis eszmefuttatás volt (NEM IGY FOGJACSINÁLNI! csak elgondolkodtunk, hogytotál mindegy hol gyártod, a technológián van a hangsuly)
S nem azt kell nézni hogy MADE in Hungary, az felesleges.
Simensen is az van MADE in Siemens
Szal azt kell majd nézni, hogy MADE in Ikarus.
S akinek ez nem jó az nem jó, ott a MAn, merci stb :D
Az EAG meg rosszul csinálja marad kicsi egyszer valaki bakapja s putyy. Sima kis multicég csak ....
Persze a Széles csak egy normál kis Transnaciónális vállalatot hoz létre. Ugy ahogy a MAN, Merci, Volvo, stb ...
Meg kell hagyni van esze.
Attól még gyárthat itt egy frankó kis buszt, mert volt ideje arra hogy a tervezők valami tutit összepakoljanak. Most legyártsa, s megy túrnézni, valaki csak megveszi itthon is, s nem ez a nagy biznisz mert iránban meg mit tom még hol lehet hogy nagy felszívópiaca lesz, de itthon is eladogat, s egy idő után lesz referenciája s tud tenderezgetni is, mint a Credo stb :D
Ők is így kalkulálnak, hogy olyan 50 lesz a busz, de nem tudnak semmi többet. 50 férőhely körüli kellene nekik, de nem tudják mit érdemes venni.
Elvileg abban a helyzetben vannak, hogy hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás lehet, ahol a potenciális ajánlattevőkkel közvetlenül tárgyalhatnak a konkrétumokról, de ahhoz tudni kéne, hogy kikkel érdemes tárgyalni...
De leginkább finomítani kéne a preferencialistájukon...
Egyébként a körülmények mindenki elött ismertek, most itt az a kérdés, hogy a kocsikat behozó cégnek Pesten hol van a telephelye? Magyarán hogy hol fotóztad?
A mobile.de - n érdemes körülnézni, hogy nagyjából mi mennyibe kerül. Vegyetek egy használt Mercit, vagy Neoplant, esetleg Setrát. Nagyon fontos, hogy alaposan nézzétek át, hogy nem rohad - e.
Érdekes amit írsz,de abból kivehető hogy az ÖNKORMÁNYZAT-nak nem nagyon van pénze (erre). Akkor már is szűkíthető a kör. Egy autóbusz (új) ára kb. 50 eske a 45-50 férőhelyes, az üzemeltetési költségeket is hozzá kell adni, ami a mai szabályozások miatt meg egyebek miatt sem kevés.
A használt autóbusz azért nagyságrendekkel más.
Vásárlás ügyében, ha máshol nincs megfelelőbb, a VOLÁN-okat is meg lehet nézni!?
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Tudom, ez a topic nem elsősorban erről szól, de tanácsra lenne szükségem.
Egy önkormányzati cég szeretne buszt túristabuszt venni. Kb. 50 férőhelyes kellene nekik, új vagy max 3-4-5 éves használt. Csak részletre tudnák kifizetni, de ötletük sincs, merre induljanak. Mit éri meg jobban. Olcsó és talán gagyi újat, vagy márkás használtat. Milyen felszereltséget kell feltétlenül elvárni. Kiktől lehetne érdeklődni stb.
Ja bocsi akkor regebben rosszul olvastam a dolgokat (Ugy tudtam hogy itthon meg keletre akarja eladni, meg ha nehany kis peldanyt is tudna nyugatra eladni). De akkor rosszak voltak az infoim :(
Emlékszem a volánbuszos főnőkők akkor voltak az egyedibe E94 rendelni mikor a beázás miatt ott voltam,97febr.aztán fehérvárra is vittük futomü beállitásra,olyan keresztben ment az uton.Egyszer a főkábel is elégett rajt,persze a hozzá kőtőzőtt müanyag levegő csővek is megolvadtak,a biztositék tarto is megolvadt,de a biztositék ép maradt.Mástol is hallottam ilyet.de mára naggyából ősszeállt.Gyakorlatillag csak a kuplung taposó és munkahenger ami rendszeresen mentést okoz, de a főnökök azt mondták drága lenne átalakítani.(Már kb 40 db volt rajt), de a tesójaival is ez a hiba.
Az új Nabikból ki akar esni az ablak, beáznak, zajosak.
Még a Credot vezető haverom elégedett az 1 éves busszal.Műhelybe szinte nem járnak azt mondja olyan kényelmes vezetni a buszt mint egy személykocsit.
Az egri GDK-567-essel sincs semmi probléma. Lassan már 10 éves lesz és nem látszik rajta egyáltalán. 2 éve, amikor lejöttek az Egyediből átnézni a buszt, az egyik mérnök azt mondta, hogy ilyen jó állapotú E94-est még nem láttak. 2 éve ázott be először, azóta sajna rendszeresen beázik (hátsó ülés sor felett és az első ajtónál), de előtte nem ázott be.
Érdekes, a Volánbuszos gépek egy részével nincs ilyen probléma. Legalábbis amik a Szabolcs utcához tartoztak... jó, szegény GBS-391-et sokáig hanyagolták, hogy tegyenek vele bármit, aztán meg is szívta, de komolyan, vannak nagyon jó darabok is, mint pl. GSZ-348. Az idő vasfoga mondjuk minden buszt kikezd, de ez nem újdonság. Pár hete GBS-400-at pedig bent az EAG-ban láttam. Hát, jó az néha, ha létezik még az egykori gyártója egy busznak... :-)
Nekem volt szerencsém egy 26 éves egyedis kocsit megnézni belülről,érdekes mód sehol nem látszott beázás.Pedig azt mondják ami nem azik be az nem is igazi Ikarus:-)).
Tegnap egész nap esett!Sajnos az E94-esemben is folyt több helyen.Volt úgy, hogy a rádióból is csepegett, de nem csak akkor amikor az időjárásjelentést mondta.Amúgy amikor meghoztuk a gyárból (1997) két hetes korában az első esőben özönvíz volt a buszban.Vissza a gyárba, de a mai napig is igaz kevésbé, de ha esik, bent is esik, és Nekem ez rosszul esik. Pedig Ikarus "megszálott" vagyok!??
Én azt kérdeztem, mit eszik azon, hogy "új Ikarus", szoktam vele dumálni máskor is. Te azt szoktad mondani: "Igyál egy kávét..." - ugyanott tartunk, már ami a cseszegetést illeti. A szándékot persze értem, de az ilyen megjegyzések sajnos megkerülhetetlennek tűnnek néha, nem tudunk ellene tenni. Vigyázni, azt tudunk.
Ismétlem: nem biztos, hogy olyan jó nekünk az a 100%-ban magyar busz. Az természetesen jó, ha egy buszgyártó minél nagyobb mennyiségben alkalmaz magyar beszállítókat. Még jobb, ha a fődarabok is itt készülhetnek. De ezt el is kell tudni adni. Amíg a nyugati cégek jobb buszokkal alájuk tudni verni árban, addig nincs igazi nyereség a dologban. Amíg nincs piacvédelem, ez a valóság.
Ha már választani lehet, én Ikarus márkanéven inkább egy minőségi látszatot keltő, eladható, jól üzemeltethető autóbuszt szeretek látni, mint egy hulladékvasból összerakott, kockaformájú, olcsó piacokra tervezett vacakot. Be kéne azért látni, hogy a hazai utazóközönség szemét nem lehet vacak buszokkal kiszúrni, abban az értelemben, hogy az utasok egyre igényesebbek. Ennek persze ára van, de a legtöbb volán járműparkjában azért kedvezően jelentkezik a komfortszint pozitív változása. Ha ehhez használt buszok kellenek, jöjjenek. Az az állam hibája, ha nem adja meg a kellő támogatást, hogy legalább 2x annyi új buszt helyezhessenek évente üzembe, mint amennyit szoktak. Ide azért kellene a pénzt pumpálni. Persze, ez sem egy egyszerű dolog, de semmi sem az.
Széles tevékenysége pedig csak negatív értelemben beszél magáért. Neki köszönhető, hogy annyit ér az Ikarus, mint márkanév, amennyit. Ami jót még jelképezhet a brandname, az a jó éppenséggel mind az EAG kerítésein belül van jelenleg. És szerintem sokkal többet ér az, hogyha a márkanév valami jó minőséget jelképez Finnországban, Norvégiában, Izlandon, Lettországban és Görögországban, mintha handabandázva dobálóznánk egy nemlétező busszal és több ezres eladásokkal különböző olcsó piacokon, egy pejoratív értelemmel társult márkanévvel.
Széles csak egy milliárdos, nem egy egyszemélyes multinacionális vállalat.
Credonak is egyre jobban szélesedik a gyártási palettája, Alfa is vmennyire magyar (az egy másik dolog h szar:))
A magyar munkaerő 2x 3x olyan drága, mint az iráni, vagy a kínai. Onnan ha behozzák ide a buszt, akkor is még nyernek vele, mintha itt Mo.-n gyártanák.
"De bevallom őszintén, engem már nem tudnak lekötni az EAG újonnan gyártott típusai. Nem találom izgalmasnak, hogy a padlószinten és a hosszúságon valamint az alvázakon és motorokon kívül nem sok változást eszközölnek egy-egy kocsinál."
Szerintem meg pont ez a jó. Ne az izgalmon legyen a lényeg, hanem az eladhatóságon és a minőségen. Változott annyit a világ gazdaságának helyzete, hogy már más dolgok számítanak, mint 15-20 évvel ezelőtt. Az állami szektor végérvényesen kivonult az iparból. A nagy Ikarus így is, úgy is tönkrement volna. Az a korszak nem hozható vissza. Ha nosztalgia kell, vegyél tisza cipőt. :-) Ebből a szempontból, ami van, az most még egészen jónak mondható, az EAG esetében.
"Arról nem is beszélve, hogy sajnos még most is igen sok hibával tudnak gyártani. (beázás, stb.)"
Minden busznak megvannak a maga hibái. Minden busz beázik. Főleg az Alfa. :-))))
Ne foglalkozz az ilyen hsz.-ekkel.Én úgy gondolom hogy Széles Gábor Kínában és talán oroszországban kíván gyárat létrehozni.És nem fordítva,hogy onnan hoznak szarokat és arra ráteszik hogy ikarus.Meg ha Székesfehérváron beindul a buszgyártás,akkor nem valószínű,hogy amit itt legyártanak azt kiviszik és a világ másik végéről hoznak ide.Ezért nem világos a legtöbb embernek ez,mert valakik ilyeneket mondanak.
Alkaa:neked meg csak annyit mondanék,hogy nem másokat kell cseszegetni hogy nem örül annak a Rába alvázas EAG-nak,hanem neked kéne örülni annak,hogy újra lehet 100% magyar busz.Addig még nem látsz kínából ikarust ami valójában nem ikarus addig,nem kéne ilyen "marhaságokat" mondani,mert még semmi nem biztos.A remény hal meg utoljára!Hátha!
De remélem azzal is tisztában vagy, hogy mennyi időt töltök Baján és mennyit 270 Km-re tőle.
Ebből a szempontból sajnos nem igazán tudok örülni egy olyan busznak, amit egy évben egyszer látok, de akkor is olyan rohammenetben, hogy fotót sem tudok róla készíteni, nemhogy kipróbáljam, vagy élvezzem a hasznát!
Sajnálom, de lehet, hogy akkor lennék csak olyan jó ember, mint Te, ha attól fosnám össze magam, ha meglátok egy EAG buszt!?!
De bevallom őszintén, engem már nem tudnak lekötni az EAG újonnan gyártott típusai. Nem találom izgalmasnak, hogy a padlószinten és a hosszúságon valamint az alvázakon és motorokon kívül nem sok változást eszközölnek egy-egy kocsinál. Arról nem is beszélve, hogy sajnos még most is igen sok hibával tudnak gyártani. ( beázás, stb ).
Abban az importált Ikarusban (a kínából vagy iránból hozottban) egy magyar kéz sem segítkezett. Már most sem Ikarus. Legalább 1 ember lenne ott magyar.....
Miért érdekel ez téged annyira? Ha idehozzák a legutolsó kínai fejlesztésű autóbuszt, de ráírják, hogy Ikarus, akkor máris össze fogod magad fosni örömödben, hogy Ikarus, igen, igen, és van új Ikarus, szép Ikarus, igen, van?
Megérthetnéd végre, hogy nem a márkanéven van a lényeg.
És főleg nem a Széles-féle vonalon, ha már itt tartunk.
Egyszer nem hallottam, hogy örültél volna annak a nyamvadt KBK-839-nek. A Bács Volán összetöri magát azért az 1 db Rába alvázas E94-esért, épp odakerül, ahol Te laksz, aztán nem is hallak örülni a buszt illetőleg. Ennyit rólad.
Nem ártana néha beleolvasni az index-hírlapba,vagy híradót nézni.Én ezeket megtettem mikor ez volt a főtéma,de sokmindent nem értek meg,ezért szeretném ha válaszolna olyan valaki aki tud is valamit róla,mert nem világos számomra.
Most hogy vissza lett vásárolva az egyik teljes gyár,a buszgyártást mikorra tervezik,vagy vannak már tervrajzok vagy mi új?Engem ez a téma nagyon foglalkoztat(na).Az igaz hogy neveztek a 2006-os volán tenderre?
Aha, értem. Mondjuk meg is érte azokat a buszokat hazahozni, ha más nem, akkor az áruk vagy a jó műszaki állapotuk miatt. No meg azért jórészt csak ugyanolyanok, mint a 400-as Ikarusok. Rendben, hogy egy újabb típus, de nem valami egészen más.
Én nem szándékozom buszt venni, csak érdeklődöm, hogy mennyiért lehet megvenni egy olyan motort, amivel már forgalombahelyezhető? Euro 3 kell, gondolom már az Euro2 sem elég. Szóval mennyiért lehet venni egy használt Euro3-as motort, mondjuk MAN-t, vagy D10-est (ebből volt E3?).
Ismeritek őt? Hol szolgált új korában? Hargitai a rendszáma, és egy Kolozsvár- Toplica távolsági járatot teljesít a mezőségen, úttalan utakon. A megyében és Erdélyben levő nem túl sok 300-as egyike. Pontosan hányas is?
Igen a KRESZ szerint, piros világító fényforrás nem lehet a jármű elején, de van korlátozás a halogén fényekre is. Ez viszont nem minősul annak, tulajdonképpen nem tud megtévesztő lenni, mindamellett ez narancssárgás. Egyelőre csak az alba amelyik ilyenekkel pakolta meg a buszait, de nem nagyon jöttem még rá, hogy milyen célból, mert a táblákat ugyanúgy használják....
Uram! Elnézést a zavarásért, de megkérdezhetem, hogy honnan tud ilyen információt? Illetve akkor már teljesen biztos, hogy ezúttal nem csak nagyotmondásról van szó?
Ehhez fűznék hozzá valamit: itt Dunaújvárosban is piros ledes táblákat szereltek az OFF távolságis kékségekre. Ráadásul ezek időnként fel-fel villanak. Én nem emléxem jól, de a kreszben nem az áll, hogy a jármű elején pirosan világító fényforrás nem lehet?
Érdekesen következetes ez az albavolán. Emléxem olyan nyilatkozatra, hogy a volvobázis a dunaújvárosi üzemigazgatóság lesz. Úgy látszik ez csak addig volt fontos cél, amíg az IK-395/E95 és C56.42 típusú buszokat kellett valamilyen ürüggyel innen begyűjteni. Talán stratégiaváltás történt, mert akkor holnap küldjük az alfabuszokat is?!
A mai lapszemléből: (Világgazdaság) Keletre tart az Ikarusbus
"Ezekben a napokban tárgyal Kínában az Ikarusbus Járműgyártó Zrt. küldöttsége, az elmúlt hónapben pedig szándéknyilatkozat született ötezer busz iráni gyártásáról-mondta el lapunknak Széle Gábor....már folyik a második modell, a csuklós tervezése. Az első modell végszerelése folyamatban van, és még ebben a hónapban bemutatják a sajtónak."
Ha igaz amit Széles úr mond, akkor el vagyok képedve, hogyan lehetséges az, hogy a Túró Rudi kifejlesztése tíz évig tartott....
az uj hasznalt Volvokhoz tudnatok nehany adatot fejbol, hogy hany loeros, kornyezetbarat-e, hanyan fernek el rajta, milyen gyorsan megy, mennyit fogyaszt...stb:-)
Valóban. Csak a te linked sem működik,akárcsak az enyém. Legalábbis Firefoxban nem nyitja meg. Így én azt nem tudhattam,hogy te mit ajánlottál. De inkább kétszer,mint egyszer sem. Persze ha ez neked problémát okozott akkor mélyen kérem az elnézésed.
Nem tudom adni, holott megvan.A fényképezőgépen:-) de most nem ott vagyok, ahol a gép, szóval türelem. Különben is más dolgom van.Készülődik kifele a második unokám:-)
Kizárt. Nézd meg jobban. Az amire gondolsz, szerintem a 861 lehet. Legalábbis ha jól emlékszem, sajna elkevertem azt a listát, amiben ezek a dolgok voltak:))
Hú, erre mit tudnék írni, vazze:-))) De már nem, mert még a végén megint vérig sértődsz, én meg mehetek egyhetes büntire (ismét). Bár az nem lenne gond, mert úgysem leszek netközelben:)
De neked is írom:
Én elhatároztam tavaly, hogy idén kedves gyerek leszek. Ne akadályozz ebben.:))
Még nem dobom, majd ha eléggé kilihegtétek magatokat:-9 Különben is, ezen a gépen nincs meg, majd, ha a másikhoz jutok. addig is, Alkaa jobban tenné, ha a szegedi topicban meggyőzné a npéet auz Ik 417-ről, mert nekem nem hisznek..
Hö, mi ez a veszett anyázás itt? Na vigyázzatok én megunom, és hozzátok vágok egy román Ik260-as képet azzal, hogy annak az eredeti rencámát szíveskedjetek előperezentálni:-))))) De vigyázzatok, mert endékás kivitel!
OFF Hát kár, hogy nem tudod, ilyesmivel nyilvánosan nem poénkodik az ember, főleg nem úgy, hogy nem is nekem mondod, hanem Tectornak. Én sem szidom anyádat, mert semmi közöm hozzá, ugyanígy Neked sem az életemhez. Van egy határ, amit nem lépünk túl, mert nem alázzuk meg egymást. ON
Legfiatalabbak egyike.Bátaszéken helyijáratként használják, tán 1 éve lett lemezelve.Tudomásom szerint rajta kívül ami még van azok tartalék kocsik.Amugy előtte probáltak egy Győrből mentett Ik 260-al helyijáratozni,de az nem jött be.A pilóták szinte könyőrögtek az Ik 266-ért.:-))
Ajánlom az erősebb idegzetű olv.társak figyelmébe az alábbi videot, aminek egy Ikarus az egyik főszereplője. Előre jelzem viszont, hogy nagyon durva...
Nem értem mit ír a linkre,de a lényeg menj a www.mobile.de lapra, a bal oldali menüben kattints az LKW ra,válaszd ki a buszt majd jelöld be a típusoknál az IKARUSt. Ott már megtalálod.
Tutira a GPR-555 a másik. Tegnap este keresgéltem, hogy mi lehetett a JTB-926, akkor a két említett jászberényi 415-öst leszámítva mindegyik megvolt az ismert rendszámával.
Egyébként ex FEZ-803, törökszentmiklósi kocsi. Nem volt sárga rendszámos, ugye? Nem láttam még képet a buszról... Szerintem csak egyszerű rendszámvesztés lehet.
Ó-tíznek újabb kedvenc busza van. :-))) Tegnap láttam az Örs környékén egy 260-ast, asszem AAU-042, vagy AAN? "Csúnya" sárga színe van. Tudna valaki seíteni, hogy ez milyen busz, hol szolgál(t)? Köszi!
Villamospótlásra kellenének. Az pedig biztosan tudható, hogy arra nem Citarókat fognak venni. A fiúk már elmentek "valahova" belföldön kinézni a beszerzendő buszokat. Többet egyelőre nem mondok.
Én úgy gondolom (persze lehet hogy tévesen) , hogy inkább venne az SZKT használt 3-5 éves citaro buszokat (akár szóló, akár csuklós kivitelben), mint 10 éves Ik417-et. Bár azért örülnék a zöld fehér színben pompázó Ik417-es buszoknak, de sokra nem menne velük az SZKT, hiszen ha megnyeri a buszpályázatot (vagy annak legalább egy részét) akkor nem tudná használni eme buszokat csak korlátozott módon, ugyanis meg van szabva mely vonalakon hány ajtóval rendelkező busz mehet.
Ha a Jászkun vitte el az alkatrészbányát, akkor nem borul a papírforma. Vagy a görögök, vagy nem tudom. Ami a 17 wuppertalert illeti, 1 db ottmarad múzeumbusznak. Marad 16. Ebből 9 (vagy 10?) most hazakerült. Marad 7 (vagy 6?). Ebből az SZKT elvileg megvenne 5-öt. Marad 2 (vagy 1?). Akkor elvileg vihettek a görögök is... de a fene az arcukat. :-))))
Nem mindegy? A pécsi két ősöreget is elkapkodták maszekok, nem lettek bontva. Írj neki, hátha kiesik valami az idén a tarjáni helyi állományból, ezt Te tudhatod jobban. :-)
Elvesztettem a fonalat... Tudná nekem valaki összefoglalva leírni, hogy akkor most mi is van azzal a tizenvalahány 417-essel, amit selejtezgettek az utóbbi időben Németországban? Köszi!
Vazze, Tupi, nem kaptál tőlem egy mail-t kb. 2 napja? Bár lehet, hogy a narancssárga-zöld az a tunéziai kivitel volt. Az igazat megvallva, gőzöm sincs.
Az egyiket! De a másikat nem :o) Ha minden rosszul megy, még lehet hogy fotózni is tudjátok. (Nem azzal van a baj, hanem amiért lehetőség nyílna rá, de erről majd később)