ha beviszem a csapszeget az autó alkatrész kereskedésbe, tudnak majd helyettesítőt adni?
Hááát ... nagyon
-- ráérős
-- jóindulatú
-- ismerős
boltos kell hozzá . A kúposság mérése is zűrösnek látszik , a menet talán még rajta van a katalóguson , de a profil már szerintem nincs .
Az alkatrészpótlások összevadászása a mopedautós (tulajdonos) feladata .
Ugyanakkor erőst gyanítható , hogy nem gyártottak külön ilyesmit maguknak , hanem átvették valamelyik (francia) kiskocsi alkatrészét . Van egy barátom aki elég sok alkatrészt be tudott azonosítani a nagypapája Ambráján , megkérdezem , hogy a futóművel mire ment .
Szerintem ott csak tipus alapján fognak keresni. Minta alapján nem hiszem. Pl ha igaz a 14x1,5 menet, akkor a bogárban is ilyen van, úgyhogy szerintem sok autóban van ilyen méretű
nekem ugyan nem ligierem van, így nem vagyok, naprakész, hogy melyik alkatrész ami jó lehet, de egy tipp, hátha ez jó neked. a képek alapján, 14x1,5-ös menetű lehet a cucc ami tönkrement? ez valami hasonló lehet akkor.
igaz ez görbített, és ezért vigyázni kell, a jobbos, ballos vásárlásra és meg kell nézni, hogy a menet becsavarási lehetősége, ugyanakkora legyen, mélységében is, mint a régié. az autoboltos tanácsát kérd ki! minimum 2-3 centit benn kell legyen a menet a kormányösszekötőben, a stabil kapcsolat miatt az összekötő és a gömbfej között. ha mindkét gömbfejet cseréled, akkor valószínű, hogy elfog menni egy kicsit a kerékösszetartás egy picit, akárhogy próbálod úgy betekerni, mint a régit! igyekezz nullára állítani, nem nagyon kell összetartás ezeken a kiskocsikon, persze egy mm, még ha van az nem katasztrófa. ha szemre jónak is látszik a csere, akkor is ellenőrizd le, hogy nulla körűli legyen az összatartás, mert lehet régebben, sem volt ez az értéken a kormánymod.
kicsit emeld meg az autót azon az oldalon, ahol a problémás gömbfej van, úgy, hogy pár centit (1-2cm) emelkedjen meg a képen amin látszódik, az alumínium kar, az alá kell betenni támasztást, lehetőleg betonon legyen , vagy egyéb oylasmin, amin jó a húzás, majd ráengeded a kocsi súját, hogy a támasztás kellőképpen felfeküdjön az alukarra és letekered az anyát az alukarban, maradt lévő menetes csonkról, hogy jobb legyen a húzás, ha ütöd (mivel ez a gömbfej, már amúgysem kell neked, max a vastelepre tudod elvinni, azt meg összepüfölve is megteheted) olyan gömbfejen szoktuk rajtahagyni az anyát, amit még visszaszándéxunk tenni, és, jól megcélzottan, ráütsz egy embereset, kb fél kilos kalapáccsal, azért túl nagyot ne üss elsőre, mert eltörheted az alukart, ha túlzásokba esel! a támasztást, minnél közelebb tedd a kiütendő gömbfejhez. én kicserélném mindkét gömbfejet, nem tudni a másik miylen állípotban van, nem reckíroznám, hogy esetleg az is kibújik nemsokára a fészkéből. nem nagy pézek ezek, , viszont komoly probléma lehet belőle, ha menet közben kibújik és nem olyan szerencsésen, mint most neked!
Bakancs 4 nem baleset veszélyességről írtam ! Én mikor vettem a kiskocsim kizárólag rendszámozottat kerestem . Amit megvettem se volt olyan ,hogy átment volna a műszakin ,mert !!! csak hajtják hajtják sokan ,nem foglalkoznak vele . Amig megy addig jó ,nem kell vele foglalkozni . Egy vizsga köteles személy autóra legalább 2 évenként ránéznek / protekciós vizsgát " haggyuk " más téma /
Az alufelni valóban rá tud gyógyulni a kerékagyra , barátom mesélte , hogy egyszer egy Peugeot kerekét teljesen szétverte a márkaszerviz a szemben levő gumissal közösen , mert semmilyen módszerrel nem tudták leszedni . Nekem ez ügyben a legkeményebb mutatványom a Volvo donorkocsijának a két hátsó alufelnije volt . Menetes rúddal nem tudtam lesajtolni , végülis a hidraulika leszedte ( plusz melegítés és csavarlazítózgatás) , de azt meg elég nehéz volt rábírni , hogy fekve is működjön . Jó tudom , fektettem volna az oldalára a másfél tonnás autót …Ilyenkor egyébként gumikalapácsot szoktam használni a sérülések elkerülésére . Az idegosztályon használt ( térd-refelxes kalapács jó lenne , csak nagyon kicsi ) .
Ennyire szétesett gömbfejet még nem láttam , ezen a téren csak ilyen rekorddal szolgálhatok ( R-4):
A fék rendben levőnek tűnik , a talpasokat rángasd meg ( így , hogy nem áll rajtuk az autó) kotyognak-e ?
A széthullott gömbfej kiszedésére én is a lánggal melegítést alkalmaznám . Az alu jobban tágul mint a vas így van esély a szétugrasztásukra . Még tuningolnám annyival , hogy amikor felhevítettem az egészet akkor alulról egy pohár hideg vízzel ráközelítenék arra vasgolyóra ( belemártanám ) , hogy sokkszerűen lehűljön , és így az eltérő hőtágulás a kezemre játszana .
Van rá garancia, hogy ugyan olyan kiképzésű és méretű lesz az új? Jogos kérdés . Ha egyezne a akkor a legegyszerűbb lenne megszámolni hány fordulattal jön ki a hüvelyből és az újat ugyanannyira becsavarni . Így viszont mérd meg , az ábrádon szereplő módszer is jónak tűnik .
Nos. máskor ne a felnit üsd, hanem a gumit rugdosd! A fékbetétet az a fedél tartja a helyén, ami két nyolcas imbuszcsavarral van rögzítve. Nekem csak úgy jött ki, hogy hegesztettem rá egy másik csavart, annyira be volt rozsdásodva. Azzal együtt kijön a két tüske. Mozognia nem kéne. A vezeték akkor játszik, ha elkopott a fékbetét és letesteli a visszajelzőt a műszerfalon.
A gömbfejet mérd meg tolómérővel, hogy a rúd szélétől a kúp tengelye mennyire van. Olyat kell keresni, amin szintén ilyen menet van. A nyomatékokat nem tudom most, de van egy általános szabály, hogy bizonyos méreteket mennyivel kell meghúzni, de a kerékcsavarra biztos jó egy másik autó adata. Én rá szoktam állni a teleszkópos kulcs végére oszt' kész.