Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43057

ha beviszem a csapszeget az autó alkatrész kereskedésbe, tudnak majd helyettesítőt adni?

 

Hááát ... nagyon

  • -- ráérős
  • -- jóindulatú
  • -- ismerős

boltos kell hozzá . A kúposság mérése is zűrösnek látszik , a menet talán még rajta van a katalóguson , de a profil már szerintem nincs .

Az alkatrészpótlások összevadászása a mopedautós (tulajdonos) feladata .

Ugyanakkor erőst gyanítható , hogy nem gyártottak külön ilyesmit maguknak , hanem átvették valamelyik (francia) kiskocsi alkatrészét . Van egy barátom aki elég sok alkatrészt be tudott azonosítani a nagypapája Ambráján , megkérdezem , hogy a futóművel mire ment .

Előzmény: daty55 (43048)
barnazol75 Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43056

Szerintem ott csak tipus alapján fognak keresni. Minta alapján nem hiszem. Pl ha igaz a 14x1,5 menet, akkor a bogárban is ilyen van, úgyhogy szerintem sok autóban van ilyen méretű

Előzmény: daty55 (43055)
daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -7 0 43055

Jó, hogy szóltál, mert Bárdit, Unixot, Lángot akartam először megkeresni.

Ilyen régimódi talán egy-kettő van  a környéken, de felkutatom őket!

 

Köszi! 

Előzmény: barnazol75 (43053)
daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -7 0 43054

Köszi  a tippet, mindenképpen autós boltba megyek, és konzultálok az eladóval.

 

Figyelek a többire is amit írtál!

 

Előzmény: ívfény (43051)
barnazol75 Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43053
Előzmény: daty55 (43048)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43052

Előzmény: HPál.03 (43045)
ívfény Creative Commons License 2017.03.06 -3 0 43051

na! látod? megy ez neked! :)

nekem ugyan nem ligierem van, így nem vagyok, naprakész, hogy melyik alkatrész ami jó lehet, de egy tipp, hátha ez jó neked. a képek alapján, 14x1,5-ös menetű lehet a cucc ami tönkrement? ez valami hasonló lehet akkor.

https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/citroen/ax-za-/2151/korm%C3%A1ny%C3%B6sszek%C3%B6t%C5%91-g%C3%B6mbfej/1.html

igaz ez görbített, és ezért vigyázni kell, a jobbos, ballos vásárlásra és meg kell nézni, hogy a menet becsavarási lehetősége, ugyanakkora legyen, mélységében is, mint a régié. az autoboltos tanácsát kérd ki! minimum 2-3 centit benn kell legyen a menet a kormányösszekötőben, a stabil kapcsolat miatt az összekötő és a gömbfej között. ha mindkét gömbfejet cseréled, akkor valószínű, hogy elfog menni egy kicsit a kerékösszetartás egy picit, akárhogy próbálod úgy betekerni, mint a régit! igyekezz nullára állítani, nem nagyon kell összetartás ezeken a kiskocsikon, persze egy mm, még ha van az nem katasztrófa. ha szemre jónak is látszik a csere, akkor is ellenőrizd le, hogy nulla körűli legyen az összatartás, mert lehet régebben, sem volt ez az értéken a kormánymod.

Előzmény: daty55 (43048)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43050

Elektromos és a távirányítóval működtethető.

Előzmény: acca59 (43049)
acca59 Creative Commons License 2017.03.06 -2 0 43049

Sziasztok azt szeretném megtudni,hogy az AIXAM400 zÁRMOTOROK levegősek vagy elektromosak.

daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -9 0 43048

Vajon, ha beviszem a csapszeget az autó alkatrész kereskedésbe, tudnak majd helyettesítőt adni?

 

Vagy elküldenek a pics...ba, hogy mondjam meg milyet akarok?

 

Vagy ott tudnak mérni kúposodást meg "mittudoménmit", és az alapján tudnak adni?

daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -9 0 43047

Össze is raktam:

 

 

 

A tengelyvég/csapszegközép távolsága kereken 45 mm:

 

 

Egy szintén "speciális" "tengely forgás gátló" cucc:-DD :

 

 

 

 

A gumiharang erről a kormányműről vagy miről, lejött, vissza kell tennem?

Elég nehezen lehet hozzáférni, vagy a másik irányba tekerve  a kormányt könnyebb lenne?

 

Pár kép róla, már amennyire látszik:

 

 

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -9 1 43046

Csináltam egy "daty féle egyszerű csapszegkinyomót":-DDD

 

 

A harmadik, nem is túl nagy ütésre ki is jött a csapszeg:

 

HPál.03 Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43045

Üdv mindenkinek.Primer variátorhoz,hol tudok rugót venni vagy esetleg a pontos méretét valaki megtudná adni nekem.

daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -9 0 43044

Meg is kérdezem az autószerelő ismerősömet, van e neki ilyen!

Előzmény: kiggyo (43039)
daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -8 0 43043

Köszönöm a tippet!

Előzmény: ívfény (43038)
daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -8 0 43042

Köszi!

Előzmény: Bakancs4 (43036)
daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -8 0 43041

Jól rajzoltam be, hogy hol mérjem?

Előzmény: barnazol75 (43035)
daty55 Creative Commons License 2017.03.06 -11 1 43040

Csak meg akartam nézni, hogy mozognak a fékdugattyúk, nincsenek e berohadva.

Mert azt látom, hogy a fékbetétek még szinte újak.

Mint írtam, az egyik stiftet simán lehet kézzel mozgatni, nem tudom miért, de ilyen volt, mikor leszedtem a kereket.

 

Akkor  a melegítést passzlom, jöhet a püfölés.

Ladánál is így volt, mindíg kijött, hátha ez is!:-) 

 

 

Előzmény: barnazol75 (43035)
kiggyo Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43039

Az autóknál még úgy szokták kiszedni hogy oldalról ütik meg a kart, és a zömüléstől kiköpi a kúpos gömbfejet.

 

Viszont az alumíniummal óvatosan kell bánni, könnyen eltörhet.

 

Én a helyedben vennék vagy kérnék kölcsön egy gömbfej kinyomót mielőtt menthetetlenül kinyírod a lengőkart.

Előzmény: daty55 (43033)
ívfény Creative Commons License 2017.03.06 -6 0 43038

 kicsit emeld meg az autót azon az oldalon, ahol a problémás gömbfej van, úgy, hogy pár centit (1-2cm) emelkedjen meg a képen amin látszódik, az alumínium kar, az alá kell betenni támasztást, lehetőleg betonon legyen , vagy egyéb oylasmin, amin jó a húzás, majd ráengeded a kocsi súját, hogy a támasztás kellőképpen felfeküdjön az alukarra és letekered az anyát az alukarban, maradt lévő menetes csonkról, hogy jobb legyen a húzás, ha ütöd (mivel ez a gömbfej, már amúgysem kell neked, max a vastelepre tudod elvinni, azt meg összepüfölve is megteheted) olyan gömbfejen szoktuk rajtahagyni az anyát, amit még visszaszándéxunk tenni, és, jól megcélzottan, ráütsz egy embereset, kb fél kilos kalapáccsal, azért túl nagyot ne üss elsőre, mert eltörheted az alukart, ha túlzásokba esel! a támasztást, minnél közelebb tedd a kiütendő gömbfejhez. én kicserélném mindkét gömbfejet, nem tudni a másik miylen állípotban van, nem reckíroznám, hogy esetleg az is kibújik nemsokára a fészkéből. nem nagy pézek ezek, , viszont komoly probléma lehet belőle, ha menet közben kibújik és nem olyan szerencsésen, mint most neked!

Előzmény: daty55 (43026)
Miklós51. Creative Commons License 2017.03.06 0 0 43037

         Bakancs 4  nem baleset veszélyességről írtam !  Én mikor vettem a kiskocsim kizárólag rendszámozottat kerestem . Amit megvettem se volt olyan  ,hogy átment volna a műszakin ,mert !!! csak hajtják hajtják sokan ,nem foglalkoznak vele . Amig megy addig jó ,nem kell vele foglalkozni . Egy vizsga köteles személy autóra legalább 2 évenként ránéznek  / protekciós vizsgát " haggyuk " más téma / 

Előzmény: Bakancs4 (43016)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.05 0 0 43036

Az alátámasztás így jó , váznál lehet emelni .

 

Az alufelni valóban rá tud gyógyulni a kerékagyra , barátom mesélte , hogy egyszer egy Peugeot kerekét teljesen szétverte a márkaszerviz a szemben levő gumissal közösen , mert semmilyen módszerrel nem tudták leszedni . Nekem ez ügyben a legkeményebb mutatványom a Volvo donorkocsijának a két hátsó alufelnije volt . Menetes rúddal nem tudtam lesajtolni , végülis a hidraulika leszedte ( plusz melegítés és csavarlazítózgatás) , de azt meg elég nehéz volt rábírni , hogy fekve is működjön . Jó tudom , fektettem volna az oldalára a másfél tonnás autót …Ilyenkor egyébként gumikalapácsot szoktam használni a sérülések elkerülésére . Az idegosztályon használt ( térd-refelxes kalapács jó lenne , csak nagyon kicsi ) .

 

 

 

Ennyire szétesett gömbfejet még nem láttam , ezen a téren csak ilyen rekorddal szolgálhatok ( R-4):

A fék rendben levőnek tűnik , a talpasokat rángasd meg ( így , hogy nem áll rajtuk az autó)  kotyognak-e ?

A széthullott  gömbfej kiszedésére én is a lánggal melegítést alkalmaznám . Az alu jobban tágul mint a vas így van esély a szétugrasztásukra . Még tuningolnám annyival , hogy amikor felhevítettem az egészet akkor alulról egy pohár hideg vízzel ráközelítenék arra vasgolyóra ( belemártanám ) , hogy sokkszerűen lehűljön , és így az eltérő hőtágulás a kezemre játszana .

 

Van rá garancia, hogy ugyan olyan kiképzésű és méretű lesz az új? Jogos kérdés . Ha egyezne a akkor a legegyszerűbb lenne megszámolni hány fordulattal jön ki a hüvelyből és az újat ugyanannyira becsavarni . Így viszont mérd meg , az ábrádon szereplő módszer is jónak tűnik .

 

 

 

 

Előzmény: daty55 (43022)
barnazol75 Creative Commons License 2017.03.05 0 1 43035

Hajszárító, hősugárzó nem jó, mert pontszerűen kell melegíteni. Ha mindkettőt melegíted, nem történik sok minden. 

 

A két külső csavar. a belsők az egész nyerget tartják. Miért akarod kivenni a betéteket? a stiftet ne ütögesd, mozognia sem kéne. 

Előzmény: daty55 (43033)
daty55 Creative Commons License 2017.03.05 -6 0 43034

Köszönöm Neked is Kobor!

Előzmény: kobor1954 (43031)
daty55 Creative Commons License 2017.03.05 -9 0 43033

Ez ugyan az, amit Kobor javasolt?

 

Mert, hogy gázlámpám sincs.:-((

 

Mivel tudnám helyettesíteni a gázlámpát?

Hajszárító, hősugárzó?:-DD

Előzmény: barnazol75 (43030)
daty55 Creative Commons License 2017.03.05 -9 1 43032

Igen, akkor jött le a kerék, mikor elkezdtem rángatni a gumit, de ugye buta ember a saját kárán tanul.:-(

Mindegy, már lent van  a kerék.

 

Erről a hátsó két imbusz csavarról van szó?

Ez nem az egész féknyerget tartja a helyén?

 

 

 

Vagy erről a két első imbusz csavarról?

 

 

Akkor ha azt a két stiftet kiütöm a helyéről, akkor attól még nem jönnek ki a fékbetétek?

Vagy azt jobb, ha nem piszkálom?

 

Oké, vezetéket most már értem.

 

Tehát a rúd szélétől a gömbfej közepéig, vagyis tengelyéig mérjek, úgy lesz pontos.

 

Valahogy így?

 

 

Ha sikerül kivennem, viszem az autó alkatrész boltokba, ha nem lesz sikerem, akkor beszerzem máshonnét, már van egy lehetőségem is.

 

Oké, a nyomatékkal igazodok más ilyen méretű csavarok nyomatékához.

 

 

 

Előzmény: barnazol75 (43029)
kobor1954 Creative Commons License 2017.03.05 0 0 43031

Ha rámhalgat gázlámpával melegitse fel az alaminiumat utána üsse és kijön én igy oldottam meg az enyémet

Előzmény: daty55 (43026)
barnazol75 Creative Commons License 2017.03.05 0 0 43030

A villát

Előzmény: daty55 (43026)
barnazol75 Creative Commons License 2017.03.05 -1 0 43029

Nos. máskor ne a felnit üsd, hanem a gumit rugdosd! A fékbetétet az a fedél tartja a helyén, ami két nyolcas imbuszcsavarral van rögzítve.  Nekem csak úgy jött ki, hogy hegesztettem rá egy másik csavart, annyira be volt rozsdásodva. Azzal együtt kijön a két tüske. Mozognia nem kéne. A vezeték akkor játszik, ha elkopott a fékbetét és letesteli a visszajelzőt a műszerfalon. 

A gömbfejet mérd meg tolómérővel, hogy a rúd szélétől a kúp tengelye mennyire van. Olyat kell keresni, amin szintén ilyen menet van. A nyomatékokat nem tudom most, de van egy általános szabály, hogy bizonyos méreteket mennyivel kell meghúzni, de a kerékcsavarra biztos jó egy másik autó adata. Én rá szoktam állni a teleszkópos kulcs végére oszt' kész.

 

Előzmény: daty55 (43028)
daty55 Creative Commons License 2017.03.05 -9 0 43028

Elnézést, és türelmet kérek a sok hozzászólásom, és képem miatt, de annyira nem vágom még a szakszavakat, így biztos jobban érthető vagyok képekkel.

 

A kerék csavarok meghúzási nyomatéka mennyi?

100 Nm, mint a többi 4 csavaros keréknél?

 

Az új csapszeget mennyivel húzzam majd meg?

(Szerencsére van 2 nyomatékkulcsom is, egy kicsi, meg egy nagy.)

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!