Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SebyHun Creative Commons License 2013.12.03 0 0 30275

Sziasztok!

 

Körkérdést intézek hozzátok.

 

Szeretném a P1-be kicserélni a komplett belsőt, üléseket, oldalkárpitot stb. Az első ülések már eléggé kényelmetlenek.

 

Két kérdésem lenne:

1. Mikortól és milyen kód alatt (felszereletséggel) adták a P1-eket jobb, plüss kárpittal?

2. Mennyire bonyolult lebontani az ajtókárpitot?

 

Esetleg, ha valakinek ilyen plüss, (kék) belsős P1-e van az tudna képet küldeni a belsőről?

 

Üdvözlettel:

SebyHun

R!ck4 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 30274

Én jobbat mondok neked, csak írj a mailemre egyet.

Előzmény: zsO_oCaa (30272)
Pepi 517 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 30273

Szia! még megvan telcsiz rám.

Előzmény: csanyi82 (30268)
zsO_oCaa Creative Commons License 2013.12.02 0 0 30272

sziasztok

 

teljesen új vagyok fiat fronton, egy gyors kérdésem lenne

 

http://aprod.hu/hirdetes/fiat-punto-1-2-16v-alku-lehetseges-ID1Db7j.html#8b50c827b6;promoted

 

ezen az autón mit érdemes meg ill. átnézni ha megyek és megnézném?

 

érdemes ilyen autót venni? város-falu, ide-oda mindennapi használatra lenne

R!ck4 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30271

Csináltam már párszor. :D

Előzmény: GYURMA 944 (30270)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30270

Akkor csináld úgy. :-)

Előzmény: R!ck4 (30269)
R!ck4 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30269

Visszahajtod óvatosan a fülecskéket, amik fogják.

 

Nem kell a füleket hajtogatni, ha az acélszál  közepét lenyomod, a széle felemelkedik, és simán kijön mindkét acélszál. Kb 3 perces művelet az egész.

Előzmény: GYURMA 944 (30260)
csanyi82 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30268

Szia. Engem a vonószem érdekelne, válaszolj, ha megvan még.

Üdv.

Előzmény: Pepi 517 (30052)
kgb201 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30267

Tisztában vagyok vele, hogy nem örültek neki, de mivel nem nem sokat mentem így vele azt is visszafogott tempóban, remélem nem lesz következménye.

90000 km körül voltak cserélve a kábelek, 70000-et bírtak ezek amiket most cseréltem.

Előzmény: Törölt nick (30266)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30266

A vezérműtengely, és a fekvő, és hajtókar csapágyak szerinted mit szóltak hozzá?

Biztos nem tapspltak örömükben...

P2-nél (is) néha ki kell cserélni a gyertyakábeleket is.

Előzmény: kgb201 (30265)
kgb201 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30265

Sziasztok

 

Kicsit hosszú, de tanulságos történet következik:

 

P1-em műszakija lejárt, még a nyáron. Mivel riktán használjuk, szép lassan nekiláttam rendbetenni amit tudok, közben bal küszöbcsere, egy kis fémpótlás itt-ott, alváz és üregvédelem stb. stb.

Aztán úgy 4 hete beadtam a szerelőhöz, tegye rendbe a fékeket, + nem működött a rádió, bal elöl az elektromos ablak, bal hátul meg a központi zár + cserélje ami szükséges, és vizsgáztassa is le.

Bár a ennek hétnek az elejére ígérte, még nincs kész!

De a lényeg: a P2-öt naponta használom, 40 km-re melózom lakóhelyemtől.

Olyan hiba jött elő 3 hete, hogy 3. fokoztattól felfelé, 2500 fordulatig rángat a kocsi.

aztán ez előjött 1. és 2. fokozatban is, majd alapjárat is kezdett ingadozni.

Én 2 dologra gondoltam: lambda szonda hiba, vagy gyújtás hiba.

A szokásos szerelő hibakiolvasást csinált, mely szerint minden rendben, nincs hibakód a rendszerben. Ha elkészül a P1 ezt otthagyom, aztán kiderítik a hiba okát.

Egy másik szerelő szerint üzemanyag ellátási hiba lesz, ott kellene hagyni a kocsit.

Zsákutca. Tovább használtam a kocsit.

Kicseréltem a gyertyákat, kicsit jobb lett, de továbbra is rángatott most már 3000 fordulatig.

Múlt pénteken aztán melóból (délutános műszakból, este) hazafelé 1 henger nem ment.

Este nem áltam neki, viszont szombat reggel lóhalálában áltam neki valamit alkotni, mert du. 2 kor jelenésem volt, ahová csak kocsival tudtam eljutni időben.

A gyújtásrendszerrel kezdtem (noha a szerlők szerint azzal minden oké).

Bár járó motornál nem illik piszkálni, műszerem nem lévén, elkedtem a trafóról lehúzogatni egymás után a gyertyakábeleket. Felvillanyozó érzés volt, de kiderült a trafó működik.

Ezután a gyertyáknál folytattam, és kiderült a 2 hengerhez tartozó kábel áthúz. Hát ez a gond a nem működő hengernél!

Gyors javítás Mcgyver stílusban, szigetelőszalaggal, és láss csodát, minden henger megy + ráadáskénta rángatás is megszűnt!

Vettem gyorsan új kábelszettet, + olajat, kicseréltem azokat és azóta tökéletesen működik minden.

Az olajat azért kellett cserélnem, mert a nem működő hengerből a benzin bejutott a kenési rendszerbe és felhígította az olajat (folyósabb és benzinszagú volt az olaj).

 

Egy másik következménye is lett a kenési rendszerbe jutó benzinnek. Az már most a cserekor is feltűnt, hogy feketébb az olaj mint általában cserekor (15000 km-enként cserélem), pedig csak kb 4000 km-t mentem a mostani idő előtti cseréig a korábbi cserétől. Ma ellenőriztam az olajszintet, ami rendben van, az olaj is szép tiszta, nincs benzinszaga. Korábban ilyenkorra az olaj már elszineződött, mivel a rendszerben mindig marad valamennyi a régi olajból, ami elszínezi a friss olajat.

Az tudjuk, hogy a benzin jó tisztítószere az olajos szennyeződéseknek, de ez a nyilvánvaló tény csak most esett le.

A benzin ami bejutott az olajba átmosta a rendszert, feloldva a szennyeződéseket.

Mivel nem sokat mentem a kocsival így, remélhetően nem okozott más problémát az olajba jutott benzin. 500 km-t mentem azóta a kocsival, de eddig bárminemű problémára utaló jel nem volt. Remélem így is marad.

 

Hát ennyi lenne. Tanulság: benzint az olajba a tisztább motorért ;-)

DP1 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 30264

Köszönöm kezd beállni a fék csökkent a pedálút is. Dobokat egyébként azért nem cseréltem mert én nem találtam 3800 ft ért csak 18000-27000/db és így is lassabban folyik be a pénz a kasszámba mint kifelé belőle. Ezenkívül az előző suzukimban ugyanezt a fékjavítást (szakember) végezte a jelenlétemben és olyan kókányolást csinált,hogy gondoltam ettől még én is szakszerűbb vagyok.

vviktor1 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 30263

Szia, P II-höz privátban jöhetne... abból nem lehet bajod Mailom publikus, és jó a link is. Köszi !

Előzmény: kissoma-69 (30232)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 30262

Ha megkeményedik a pofa és beállnak az alkatrészek, akkor keményebb lesz a pedál is.

Előzmény: DP1 (30251)
fede94 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 30261

punto II-t vennék 2000-2002-est

GYURMA 944 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30260

Szia!

 

ha rám hallgatsz, veszel egy lapátot. leszereled a hátsó törlőt. Kihúzod a gumit. Az újból átteszed az acélszálat és a gumit. Méretre vágod. Visszahajtod óvatosan a fülecskéket, amik fogják.

Jobb, mint az új! :-)

Többszörös tapasztalat.

Előzmény: c.m.r (30259)
c.m.r Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30259

Köszi a választ! Sikerült is találnom egy helyen, 46 és 56 cm-est vettem, 2 perc alatt rápattintottam és nagyon szépen töröl. Még a hátsó lapáton gondolkodom, de oda nem biztos, hogy menni fog, mert az más rögzítésű.

Előzmény: PeeWee33 (30241)
SebyHun Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30258

Sziasztok!

 

Többiektől is kérdezem, hogy Fiat Punto I-be (5 ajtós) keresek, első üléseket, párban. FONTOS: ne legyen szakadt, és ne legyen kiülve. Szín nem számít. Érdekel teljes belső ülés rendszer, kárpit, oldal burkolat minden.

 

Sajnos a 200.000 km után már eléggé elfáradt az első két ülés.

 

Üdv:

SebyHUN

 

 

SebyHun Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30257

Szia,

 

Bontottan többet ér.

 

Pl.:  az első két ülésre vevő lennék, ha áttudom tenni a Punto I-be őket.

 

Üdvö

Előzmény: Abras (30255)
R!ck4 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30256

Ha szétbontod, többt kapsz érte, mint egyben.

Előzmény: Abras (30255)
Abras Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30255

Mennyiért tudnám eladni szerintetek az 1.9-es 2001-es Punto 2-t alkatrésznek? Motor hibátlan, hátsó tengely ferdült, ECU rossz. Újra kéne kábelezni a kocsit, ECU-t cserélni, hátsó tengelyt szintén. Úgy egy hibátlan autó lenne, de nekem se időm se pénzem nincs most erre. Mennyit kérhetek így el érte kb.?

R!ck4 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30254

Ha nem is pont ugyanilyen, de kisebb autósboltokban kapható hasonló, talán 300Ft környéke. Azt megérné megpróbálni beletenni. Gondolom egy bontott motorháztetőből se fogják kiszedni ezt.

Előzmény: SebyHun (30253)
SebyHun Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30253

Sziasztok!

 

Sikerült megtalálni az ablakmosó folyadék eltűnését és a nyomás problémákat.

 

A szelep műanyag pöcke eltört.

 

A képen látható szelepből van valakinek felesleges?

 

Menetes, de még nem találtam megfelelő menetemelkedésű csavart bele.

 

Üdvözlettel:

SebyHUN

 

R!ck4 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30252

Ha jó az utánállító, utána fogja állítani, viszont ha most ekkora válla van, legközelebb hogy veszed le? Amúgy csondálkozom azon, hogy képes vagy visszatenni egy dobot szabályzás nélkül, az csak egy dolog, hogy válla van, de lehet épp ovális is. Igazi megoldás  egy 3200Ft-os új dob se rossz választás, ha jól működő féket akarunk többnapos fórumos beszélgetés, meg újbóli szétszedés helyett.... Amúgy meg 2800Ft a komplett rugószett, 3000Ft a pofaszett, 2100Ft a fékmunkahenger, szóval ha mindent cserélsz, akkor szívás nélkül megvagy 15 ezresből, és ebben már a fékfolyadék is benne van...

Előzmény: DP1 (30251)
DP1 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 30251

Szia

Mivel a ricit csak leszerelt dobnál tudod állitani ezért úgy húztam meg ,hogy a dobot még éppen fel lehessen tenni de mivel a dobnak van valamenyi kopása (válla) ezért felhelyezés utánn nem szorul anyira de azért forgatáskor súrol kicsit. A munkahenger csere kb 2 percet vett igénybe a fékcső meglazításától számolva közben pedig befogtam a végét nem hagytam folyni. A légtelenítést mindig ketten végezzük pumpálós és fékolajba mártott gumcsöves módszerrel (azért nem ma kezdtük). csak a pedál útját sokallom kicsit. A kézifék sokkal jobb lett.

Előzmény: GYURMA 944 (30250)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 30250

Szia!

 

Addig állíts utána, amíg már nem tudod elforgatni a dobot és egy nagyon picit vissza.

A dobot ütögesd körbe kalapáccsal és próbáld forgatni.

Ha forog, akkor surlódo hangot hallasz. (ez nem gond).

Ezután menj el és vasald meg.

Én kettesben szoktam és nem tul nagy fordulaton, de a motor ne erölködjön.

Majd egyenletesen, de nem túl erősen fékezek, (vasalom ) és néha elengedem, mert nem az a cél, hogy a pofa beégjen, feltükrösödjön.

Majd állj le pihentetni, mert ez után még gyengülhet a fékhatás.

Ha visszahült, akkor vagy egy guruló próbát csinálj, vagy emeld meg és kézzel próbáld a kerekeket forgatni és győzödj meg, hogy nem szorul.

Ha jól csináltad, akkor gól.

tedd le az autót és menj el fékpróbázni.

 

A légtelenítést úgy csináld, hogy hátúl a legtávolabbi légtelenítőt nyisd meg és hagyd csöpögni.

Vagy egy csövet húz a légtelenítőre, vagy valamit tegyél alá.

Ha látod, hogy buborékmentes, akkor a másik oldalon ugyanígy tegyél.

Ha mindkét oldalon kész vagy és visszazártad a rendszert, akkor kérj meg valakit, hogy pumpálja fel a rendszert és légteleníts. Mindig a legtávolabbin kezd És az elsőket is!

 le volt dugózva a rendszer a munkahenger cserekor, vagy kifolyt a csőből a folyadék?

 

Azért nagy bátorságra vall, hogy féket szerelsz!

 

Előzmény: DP1 (30249)
DP1 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 30249

Sziasztok

kis segítséget kérnék fékszerelés ügyben. Palióban cseréltem hátsó munkahengereket,fékpofákat beszerelőrúgókészlettel együtt a dob nem volt nagyon kopott kb 0,5mm válla van. Az utánállító ricnit addig húztam,hogy a dobot még éppen szorosan fel lehessen tenni. a műveletek utánn természetesen rendesen légtelenítve lett a rendszer elöl hátul. mentem vele kb 100 km-t városban sok fékezéssel de szerintem nagyon bent fog a fékpedál a szerelés óta és mindig csak az első kerekeket hallom megcsúszni. fog ez a helyzet változni vagy valamit mégis roszul csináltam?

kolcsar Creative Commons License 2013.11.27 0 0 30248

Szevasz!

Nincs semmi gond,azért szóltam csak mert sokan nem tudják,és kellemetlen meglepetés érné öket.Igaz én már nyugdijas vagyok Lolli müvek ismer is inenn személyesen is nekem eredeti VCDS,Op-Com,ACTIA,van meg scóp cucok az Intent Hungáriátol,Autószerelömühely,Autódiagnosztika,Vag-Com,hasonló fórumokba inkább vagyok ott joban van ilyenekröl szó,mivel legtöbb ott hivatásos szerelö.

 

De ha érdekel akkor a Googl keresöbe beirod www.jaf.hu  ,és elég sok mindenröl tudodmást szerzel.

Előzmény: kissoma-69 (30247)
kissoma-69 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 30247

Helló !

 

Na ez frankó !  Akkor bocsi és törlök mindent !  Ezekről nem tudtam ! Elnézést mindenkitől de nem akarok énsem bajt magamnak !  Köszi,hogy szóltál !

 

Üdv

Előzmény: kolcsar (30246)
kolcsar Creative Commons License 2013.11.27 0 0 30246

Nem akarok rossz szinbe tünni,de ha lehet ne reklámozd itt se meg máshol se a müszaki könyvek,dokumentációk,fel-letöltését.Nem hiába nincs a neten sehol elérhetö anyag ami magyar nyelvü meg magyar oldalon semmi,mivel megalakult a NAV,nevü cég,és a Maróti könyvkiadó, Intent Hungária,Bosch, meg egyéb ilyen dokumentációval foglalkozó cégek össze fogásával egy szervezet ami ilyenekre vadászik,és keményen bünteti. Ezért van,hogy a clón cucokat is ha megfognak vele keményen büntetnek,volt pár ismerös aki az e-Bay,meg hasonló helyeken vett diag cucokat,ami kinábol jött sokszor a cucc helyett a NAV-tól kapott levelet,hogy fáradjon be,igaz az nem volt miért csak ott közölték vele,hogy szellemi tulajdon jogtalan felhasználása miatt hivták be.Különbözö mühelyeket is megszálnak,és az összes számitógépet,vagy dokumentációt elenörzik melyik jogtiszta,és melyik nem az ami nem az akkor lefoglalják a gépet,és még büntetnek is.

Előzmény: kissoma-69 (30245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!