Én csak azt nem értem (és erre remélem tud vki válaszolni, aki velem szemben kicsit ért is ehhez a sportághoz), hogy miért lassult körről-körről körre Dixon? Ill. épp ez az hogy nemcsak Dixon, mert aztán a videó végén Carpenternél is uez a tendencia látszik (és így akkor megkockáztatom azt a feltételezést hogy ez rendszeresen így van Indy kvalik alkalmával). Szóval miért? Az én józan paraszti eszem inkább azt mondaná, hogy körről-körre gyorsulniuk kellene, hisz az üza folyamatosan fogy az autóból.
Mondanám első körben a gumikat, hogy ennyire gyorsan kopnak, dehát annak csak akkor kellene látszódnia a köridőkön ha emiatt egyre inkább el-elvennék a gázt a kanyarbejáratokon. Csakhogy erről szó sincs, mert - legalábbis a közvetítés "grafikája" alapján - se Dixon, se Carpenter egy pillanatra sem vette el a lábát a gázról, full nyélgázon tolták le mind a 4 kört.
Gondoltam a szélre is, ill. a széljárás változására is, de megint ott van erre az az ellenérv hogy egymás után két pilótával is uez történt, és az már annyira valószínűtlen hogy egymás után 2x, két versenyzőnél is pontosan úgy változzanak meg közben a szélviszonyok is.
Szóval akkor hogy? Vagy akkor a motorok, pontosabban azok "kopása", és emiatt, vagy a különböző alkatrészek melegedése miatt bekövetkező hatásfokuknak a csökkenése az amelyek egy ennyire, egy ilyen a végletekig kiélezett szituációban már ezalatt a pár perc alatt úgymond láthatóvá, kézzelfoghatóvá válik?
"Amúgy emlékszem már, a Talmácsi féle motoros időszakban néztem a 125-öt rendszeresen, sőt még a többi géposztályba is belelestem, ott egy pár évig a MotoGP-vel is tisztában voltam. Legdurvább emlékem Philip Island, atyaúristen ott milyen izgalmas versenyeket láttam... biztos van még ilyen klasszik motoros pálya, de ez az ausztrál ez nagyon megmaradt bennem."
Akkor ez még mindenképpen egy must see neked, mert bárkinek, aki szerette vagy akárcsak szerette valaha a kétkerekűek versenyzését is, annak ez egy kötelező anyag :) 2015, Phillip Island, a valószínűleg örökre überelhetetlen:
Nem tudom mekkora trauma volt ez neki, és hogy így ennek esetleg lesz-e hatása Dixon vezetésére vasárnap (és/vagy aztán), mert azért az csak nem egy mindennapi dolog hogy fegyvert fognak a halántékodhoz........
Most olvasom egy cikkben és tisztázódott lenne bennem: szóval a teljes Indy 500 programot teljesítők két motort használhatnak fel. Azt, hogy ki mikor cseréli le a motorját újra, nincs szabályozva: bármikor megtehetik. A legtöbben a versenyre teszik be a friss motort, érthető okokból. Ezért amikor pl. Alonso alatt elfüstölt vasárnap, akkor büntetés nélkül cserélhető volt, de akár elfüstölés nélkül is lecserélhették volna. Nyilván nem tették volna meg ha nem muszáj, mert így Alo motorja a versenyre már jóval használtabb lesz, hiszen a Hondások többsége, akiknek nem füstölt el motorja, azok a hétfői edzés után cseréltek, hogy a pénteki Carb Day-en már a versenymotorokkal körözhessenek.
És miért fontosak a versenymotorok? Mert ezek már azok a specifikációk, amiken egész évben tilos változtatni, tehát az idénre engedélyezett fejlesztéseket ezekbe lehetett utoljára berakni, az Indy 500 után már nem lehet változtatni a specifikáción. És ki tudja, milyen nüansznyi jóságokkal pakolta tele a Chevy és a Honda a saját motorját? A Hondánál különösen izgalmas a helyzet, mert jelenleg még azt sem tudják, hogy az elmúlt hetekben tapasztalt meghibásodásokat mi okozza. Annyit árult el az HPD, hogy Bourdais, Alonso és Rahal esetében ugyanarról az okról lehet szó, Harvey más tészta, míg Oriol hétfői látványos elfüstölése szintén egy külön kategóriába tartozik. Tehát potenciális három különböző dolog is okozhatja a Honda motor meghibásodását. Azért ez elég aggasztó lehet.
Megkérdezték még az HPD vezető Millertől, hogy a teljesítmény csökkentés megoldás lehet-e ezekre a problémákra, amire az volt az egyenes válasz, hogy nem, de egyébként sem fogják pusztán a motorok védelme miatt letekrni a teljesítményt a versenyre, mert akkor gyakorlatilag megadnák magukat. Szóval kutatják és keresik a problémák gyökereit, de egyelőre válaszaik nincsenek.
Szóval ez a helyzet most motorfronton. Ha a versenyen elkezdenek szépen lerohadni a Hondák, akkor ez még könnyen egy Penske diadalmenet lehet. :)
Legkésőbb jövő hét végéig szeretnék megmutatni a jövő évi autó road/short ovál renderelt rajzait is, sőt az aero csomag gyártójáról, a tesztelés folyamatáról is megismerhetünk részleteket. Frye és az IndyCar egyelőre nagyon elégedett, hiszen az eddigiek alapján óriási a lelkesedés és mindenkinek tetszik az autó, de igazán fontosak majd a valós tesztek lesznek, hiszez ott dől el, hogy sikerül-e elérni minden kitűzött célt az autó teljesítményével kapcsolatosan.
"A baleset másnapján azt mondta nekem, hogy Sonomában már versenyezni akar. Erre azt válaszoltam, 'Nem, kihagyod Sonomát, így még négy hónapod lesz gyógyulni, aztán majd januárban folytatjuk.'
Erre ma már azon agyalt, hogy Le Mans-ban esetleg ott lehet-e Chippel. Az a jövő hónapban lesz! Na erre Claire mondott nemet..."
Kész a csávó! RACER!
A helyettesének szóba került RC Enerson és Matthew Brabham is a szezonra, szerintem mindkettő jó választás lenne.
Nem, viszont ha valaki valamit elhagy az autójáról vagy olyan ütközés történik, ami miatt alkatrészek potyognak le a pályára, akkor besárgáznak, nem kockáztatják hogy valaki ráhajtson és defektet kapjon ilyen sebességnél.
Castroneves a tegnapi kvali után: "Mindent elkövettünk, hogy gyorsuljunk... lehet nem is rajtunk múlik. Talán a hőmérséklet, nem tudom. Lassúak vagyunk. Egyszer csak eltűnt a sebességünk. Nem tudom a megoldást. Indianapolis néha rejtélyes, ettől is olyan különleges. Ez a hónap nekünk nem jött össze. Egyáltalán nem vagyok elégedett."
Elkezdődött a mai edzés, magyar idő szerint este 10-ig tart, majd egy másfél órás Indy Lights teszttel folytatódik a program, amin a Lights újoncoké a terep, azt hiszem heten vannak.