Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capri-3 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 7092

hat ezt most nem reszleteznem, de meg tudom oldani.

eccer unalmamban kirajzoltam egy frankot, de osszegyurtem, szetteptem es elegettem gyorsan, mielott a titkosszolgalat muholdas felderitoinek jelentese alapjan a rendorok egy tavcsoves puskavel le nem lonek erte:))))

Előzmény: deps (7091)
deps Creative Commons License 2005.02.21 0 0 7091

hy

 

szép teljesítmény volt a fuvarod.......

a lázgörbe nem ment túl????????

hy

capri-3 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 7090

reszletesebben?

 

vasarnap este indultam, delelott Lipcsetol kb 150 km-re mentem egy falucskaba Mennekensteinbe, aztan onnan atkuldott a hulye nemet egy masikba Elrich-be 10 percre onnan, ez haromnegyed oramba kerult:)

elotte lattam a 9-esen felfele egy borult kamion, majd mogotte 29KM-es!!!!!!!! dugot... hihetetlen volt.

ezutan nem sokkal behalt a generatorom... lampa le, cd kikapcs, befosas ahogy kell.

Elrichben leguritottam a cuccom felet, gottingen-kassel-dortmund-Selm, selm-ben volt egy felrakom, azt mar a lassubb menet miatt lecsusztam, de mellette volt egy renault szerviz, ott ejszakaztam, az allofutesem bikakabellel ment:)

masnap reggel amig megjott az uj generator addig meg is rakattam a kocsit (2 es fel raklap) delben indultam Bonnba, ott felkaptam egy vasmacskat... komolyan:) olyan kisebb vitorlase meretut. bonnbol Vallendar (koblenz felett) es leraktam a cucc masik felet, majd szunyaltam egyet a 3-ason egy parkoloban. a szerdamuncsi volt, 1-ig vartam, majd jott a telcsi, koln alatt egy falu ruppichterot es siegen mint felrakok, 1-1 raklap. ruppichterot nem volt kesz, siegen pedig fel 2-kor becsuk, legalabbis a raktarozas. tomeny unalom kozepette ejszaka, majd reggel 7-kor rakodas, 7:10kor mar usgyi vissza ruppichterotba... 10-re ott is kesz voltam, kemeny 34 kilos raklap:)

visszaevickeltem a 3-asra majd csurgas haza 100-110-zel. sporolosan szoktam menni ilyenkor, mert ha neha bele kell huznom, nagyon elszalad a normam es azt nem szeretem magyarazni, miert eszik tobbet neha:)

be is jott a szamitasom, mert a vasmacskat sorponba kellett leraknom. 7-re becsbe ertem, onnan erosen ragyorsitottam, igy kijott a BECS-BUDAPEST 3 ora... sopronon keresztul:))))

ledobtam a vasmacskat a tesco mellett egy cegnel, szenvedtem egy sort a 86-oson, hol az ut miatt, hol a sok bena miatt, akik benak voltak az ut miatt.

a palyan megint belecsokoltam a tankba, 140-150 ami a csovon kifer:)

pentek reggel 4.30kor ebreszto, indiccs Gyula egyik lerako, 7.10-re le is ertem (konnyelmuen 7-et igertem:) utana atcsorogtam Jaszberenybe, ott ledobtam a masik 2 raklapomat es aztan haza pestre, delben mar itthon is voltam.

igy mindosszesen asszem 4300km, tegnap meg ma meg 200 raugrott, lementem elszamolni a fonokkel, lemostam kipucoltam a verdat es haza is jottem vele, keszenletbe, varom a felrakot.

mondjuk annyira nem, nehany napig elleszek meg itthon:)

 

valoban nem a legjobb a Master, de a kovetkezo uton jubilal 400.000km-rel es baja nagyon keves volt, szinte semmi... lassan pdig lecserelodik, megszolgalta az idejet.

ujitunk vmit helyette, mielott valoban szervizigenyes lenne.

Tector Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7089

..."Meg egy aggregátot generátorral amivel áramot termel, hogy álló autónál is tudjon szórakozni. :o)"

 

Nem kell leállítani a motort. Ellenben új elszámolási tényezőt kell lajstromba venni:

"Telekommunikációs korrekció: 1,6 l/h"

 

 

Előzmény: Gasolin (7088)
Gasolin Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7088
Mobcsitelcsin is megy az internet.
A Vodafone árul külföldön és talán itthon is olyan PCMCIA kártyát amit laptopba beduva lehet internetezni. Meg gondolm biztosan van adatkábel is amivel megy az egész ezerre.

A lényeg, ha valaki kamionozni akar kényelmesen az vesz egy laptopot, bele egy TV tunert az esti filmezéshez (persze DVD-s a laptop), GPS vevőt a napközbeni munkához, hogy ne tévedjen el, és egy mobil internet előfizetést, hogy fórumozni is tudjon. :o)
Meg egy aggregátot generátorral amivel áramot termel, hogy álló autónál is tudjon szórakozni. :o)
manf2000 Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7087

Igen arra gondoltam, valamelyik tv műsorban láttam igaz az amcsik kamcsikról szólt de neki is ugyanolyan volt a kocsiján és ő tudott vele e-mailt küldeni a családnak gondolom akkor tud!!!  :)

Előzmény: _Gabesz (7078)
csabicsucsu Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7086

nincs vkinek fényképe egy olyan szerelvényről ami:Scania 4,rövid fülke,tetőkabin,3 tengelyes igen hosszú felépítmény(ponyva) és egy igen kicsi két tengelyes pót.

Asszem volt a Kádár-Tr-nak és a Volánnak is.Mostanában fehérben látom.

 

Ja, nem! a Kádárnal pont a fordítottja volt.hosszú pót és rövid gépes.

 

KODI Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7085

előszőr ezekről a fehér kerek dobozokról talán 10-éve hallottam előszőr, az akkor még jólhangzó Kádár-Transnál!

 

Kodi

Előzmény: manf2000 (7077)
csabicsucsu Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7084
volt egy belső kiadványuk,a könyv címe nem jut eszembe ,de kis alakú kék fedőlapja volt.
itreb Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7083

Sziasztok!

Már régi olvasója vagyok a forumnak. Nagy öröm volt számomra amikor rátaláltam. A Moldova könyvnek volt egy olyan része amit az Auto-motor ujság közölt Nyugati kamion címmel. Ez a könyv Moldova úr azthiszem fogfájása miatt maradt abba, vagy a rendszer nemtudom. Az lenne a kérdésem valakinek megvannak azok a példányok?

Gasolin Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7082
A mai világról meg elég ha elmész egy kamionos parkolóba, annyi info-t kapsz, hogy nem 10 oldalnyi, hanem minimum 10x10 oldalnyi anyg jön össze, és megcsinálhatód a mai pénz szaga c. könyvet. Így még pénzt is keresel vele. :o)
Előzmény: Gasolin (7081)
Gasolin Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7081
Ha ez a kamionos világ érdekel régebbről, akkor elolvashatod Krasznai János Kamionsztori című könyvét, ott írnak ezekről a rekordokról.
Mellesleg a pilóta volt az első magyar kamionversenyző még 1987 körül (pár ezt e fórum aktív tagjai ismerik).
Meg Moldova György-nek is volt a Pénz szaga c. könyve. Az akkori kamionos világot (1980-as évek) nagyon jól a könyv, mert a szerző kamionosokkal járta a nyugati világot, hogy elég sztorit szerezzen a könyvhöz. A könyv amolyan riport szerű kb. 2 hete tettem be róla egy rövid részletet.
Előzmény: flower by kenzo (7067)
Gasolin Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7080
Nyugaton a kamionokban már a 70-es évek második felében volt tachográf, azaz több mint 25 éves a dolog.
Sebességkorlátozó is már régebb óta van de nem olyan rég óta mint a tachográf.

Mint az első Willi Betz-es kép mutatja, a nyergesvontatót nem a "Dakar"-ra találták ki. Egy ilyen huppanónál könnyen bele tud verni a félpótkocsi a vontató alvázába. Nem véletlenül nem ajánlja egyik gyár sem az keleti fuvart a mega (1000mm alatti) kapcsolási magasságú szerelvényhez.
Előzmény: _Gabesz (7079)
_Gabesz Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7079
Ha már ilyen jól belejöttem a képek linkelésébe, feltolok még egy párat :)))
Előzmény: _Gabesz (7078)
_Gabesz Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7078
Az a GPS antennája, márha erre gondolsz (azt nem tudom, hogy netezni lehet-e vele):
Előzmény: manf2000 (7077)
manf2000 Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7077

Sziasztok

 

Tudomásom szerint van egy fehér kis kerek doboz a kamionok tetején (már akinek) ez a hejmeghatárazó rendszer ez a cég műholdjával ál kapcsolatban és a kabinban lévő laptop segítségével lehet felmenni a netre, de ezzel is figyelik a mozgását a kamionak ahogy már mondották elöttem, ha rosszul tudom akkor kérem a kolégákat, hogy javítsanak ki!! :)

Előzmény: flower by kenzo (7075)
_Gabesz Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7076
Oohhh...
Előzmény: _Globetrotter (7072)
flower by kenzo Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7075

Van internet a kamionban?

Hogy tudsz felmenni a fórumra? Laptoppal?

Vagy hogy van ez?

A mobilon keresztül van a kapcsolat?

Ez annyira jó, soha nem unatkozol. 

 

Bocsika, hogy egy ilyen laikus kellemetlenkedik itt köztetek, de tényleg érdekel, aztán, ha kész a riport, eltünök.

De addig is köszönöm.

deps Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7074

kiveszem pihe-NŐ-met......

brékóóóóbrééékó.....

 

szerintem (nemkerényimivel) én úgy tudom, legalábbis a nyugaton már ha nem tíz éve nincs bevezetve, akkor...... itthon olyan 2000 magasságába lett(balti) hivatalosan bevezetve, nem kis hangulatot kiváltva... a korlátozót (csak sebességet, és téged ha be voltál v vagy kötve) is vele együtt vezették be.... ez így logikus...

én konkrétan emléxem olyan esetre mikor faterommal vittünk ki munkenba emböröket pézetkeresni :o) ..... a német autópályákon mi a transittal csorogtunk olyan 110zel és a pelyhecskék meg lazán elmasíroztak mellettünk.... gondolhatod a sebességet.... azért 40tonnának nem 40méter a  fékútja 100ról.....

ma már nem így van ez.....

azért az az egyseggelhazajövünknyugatról már erős manapság.....sokmindent befolyásolt az hogy bevezették a dolgot, gondolj bele a 21.században a felgyorsult világnak köszönhetően nemkis események születnek... lásd autópályaszerencsétlenségek.... stb...

azért a régebbi tachográfokat(analóg, nohitelesítő) lehetett molesztálni és nemigazán érdekelt senkit, hogy kihogy szabadúszózik..... mostmár levesznek a bakról is és pénzügyileg is ezért....

sofőrbarátom egyhuzamba annakidején lenyomta a teherán-isztambul utat egyhuzamba..... a kilométert nem mondom, mert sok volt+a várakozás a határon....

ez a tahográf jóóóis meg nem is, kell is meg nemis..... piacversenyből legalábbis korrekt, és az egészségedet is tisztítccsa..:o)

szerintem úgy tudsz gyűjteni anyagot az órádra ha pölö a ct&b magazinnal felveszed a kapcsolatot és ők ellátnak infókkal, de ittis megfordúl pár veltmájszterúr aki mond pár érdekes dolgot, ha van ideje erre......

brééékóóóóbréékó a vasaknak......

és már a pihe-NŐ-m is letelt.....

flower by kenzo Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7073

Köszönöm a rengeteg segítséget.

Nem csalódtam a kamionosokban!!!!

Azt szeretném még kérdezni, hogy mikor vezették be a tachográfot (lehet nem jól írom) és a korlátozót? Elötte mindenki ment amennyit akart és amennyivel csak tudott?

Előzmény: _Gabesz (7069)
_Globetrotter Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7072
Előzmény: _Globetrotter (7071)
_Globetrotter Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7071
És egy nagyon jó link egy kamionos által készített oldalon, egy jó fuvar sztorival.
_Globetrotter Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7070
Én ugyan nem kamionozom még de én akkor voltam kísérni fuvarban, amikor még nem volt E. U, leírom egy pár mondatban, hogyan is zajlottak a dolgok a határon.

Mivel hűtős kocsival voltunk sikerült egész előre menni tehát a 3 órás sorban állás nekünk csak egy fél óra volt. Utána mérleg, majd parkoltunk a terminálba.
Irány az iroda, ha jól számoltam 12 ablak volt abból csak max. 2 volt nyitva, és ismét egy jó hosszú sor csak nem kamionokból, hanem kamionosokból, hihetetlen látvány volt a különböző nemzetek sofőrjeit látni. A szövetnadrágot viselő töröktől kezdve, a tréninget viselő oroszon át, akik nagyon hasonlítottak Puttyinra, , a bundeszliga viselő szöszi tejfölös szlovák a jólfésült borotvált labanc, amúgy itt jöttem rá, hogy a magyar kamionosok igen kulturáltan néztek ki farmer, égy ing vagy póló és normális cipő nem klumpa meg papucs. Beadtunk minden papírt, amit a felkaron kaptunk, ezek az árut kiérő okmányok, kocsi papírjai mérleg cetli, vámokmányok.
Ezeket begépelték a számítógépbe és egy tízperc után, végeztünk is, ha nincs probléma utána irány az osztrák oldal, mert, előbb ha kiléptünk Magyarországról be, kell lépni az osztrákokhoz is. Ugyan ez a procedúra, kb. egy óra után ismét ültünk a kocsiba és tolakodtunk kifelé, meg laza útlevél ellenőrzés és irány vissza sztráda hát ilyen „egyszerű” is volt egy probléma mentes átjutás anno.
Előzmény: flower by kenzo (7067)
_Gabesz Creative Commons License 2005.02.20 0 0 7069
Jól vetted ki. Teherszállitásban még csak 1.5 éve ha vagyok folyamatosan (bár én még fiatal is vagyok -Road majd úgyis megmondja jól :DDD)
Szerintem a fizetések is jobbak voltak +ahogy irtad, elég sok mindent be tudtál szerezni kint, ami itthon még nem volt kapható.
Az ellenőrzés részét is jól látod. Akkoriban nem volt mobil telefon, GPS (szerencsére ez még most sincs mindenütt), de ezt a részét le is irtam a mostani hátrányának ;))
Tachot már belföldön is ellenőrzik és ha nincs rendbe, akkor büntetnek is érte. Viszont jó szervezéssel is lehet egy csomó időt nyerni.
Pl.:
sofőr1 -> tachos autó1 aztán tachos autó2
sofőr2 -> tachos autó2 aztán tachos autó1
Vagy ha van ezek mellett kis autó is (és arra épp van is munka) akkor az bármelyik helyére behelyettesithető. Igy simán le lehet dolgoz(tat)ni napi 18+ órát is, minden feltűnés nélkül. A "lejárt" korongokat és fuvarleveleket meg nem igazán ellenőrzik utólag.
Mivel ezt nemzetköziben elég nehéz lenne kivitelezni, ezzel szerintem nagyjából válaszoltam a hajtás kérdésedre is.
Határ...
A régi (és persze ami tőlünk keletebbre még mindig megy) határos átkelésekről nem tudok irni, akkor én még nem jártam külföldre. Az Eu irányába viszont most nagyon leegyszerűsödött. Beállsz a teherautó sorba, a határőrnek beadod az útlevelet, ő visszaadja és nagyjából ennyi. Visszafele ugyanigy működik. Beállsz a teherautós sorba, ha zöld a lámpa ráálsz a mérlegre, mérlegcetlit leadod a következő ablakban és már mehetsz is tovább. Az autóból ki se kell szállni és ha minden jól megy, ez autónként nem több mint 2 perc (legutóbb nekem kb. ennyi volt, mert senki se állt elöttem :))

Irok egy Orosz (akkor még Szu.) történetet is, amit egyik volt HC-s kolléga mesélt.
Ketten mentek 2 autóval Kievbe, a rakomány meg ilyen női betét volt. Azt hiszem Svájcból.
Átértek a Szu-ba és egy idő után feltűnt nekik, hogy egy fehér autó hol lehagyta őket, hol ők hagyták le (100km-eken keresztűl). Ez még nem is lenne olyan érdekes, de éjszaka mikor megálltak pihenni egy "őrzöttnek tűnő" parkolóban, a portán egyből leadták a drótot róluk valaki(k)nek. Egy idő után a fehér autó is előkerült, és mivel akkoriban elég sok kamiont kiraboltak már tökre biztosak voltak benne, hogy most őket is ki fogják. Reggelig "kipihenték" magukat, de érdekes módon semmi nem történt az éjjel. Visszafele (vagy már itthon, nem emlékszem) kiderült, hogy a kolléga spanja már volt kint régebben és véletlen bele is keveredett egy lövöldözésbe (felvett egy sérült embert a kocsijába). Na ez az ember nem volt más, mint az egyik helybéli maffiafőnök és amiért akkor felvette, cserébe ő figyeltette őt/őket, nehogy valami bajuk essen. Hát ennyi. Még tudok pár hasonló történetet, ha kedvem lesz lehet, hogy le is irom.

Na jóéjt.
Előzmény: flower by kenzo (7062)
csabicsucsu Creative Commons License 2005.02.19 0 0 7068

igen létezik.Ez olyankor volt amikor időre kellett hazaérni,fontos volt időre hazaérni.

Ilyen alkalmak:születésnap,ballagás,karácsony,szilveszter,családi üdülés.ha belegondolsz ez egy szörnyú helyzet volt.

aki egy seggel hazaért tapasztalt sofőr volt, ha nem lett volna az akkor bizony megállt volna.

Akkoriban volt összetartás a sofőrök között.Önzetlenül segítették egymást,intettek egymásnak,segítették egymás munkáját.

 

Előzmény: flower by kenzo (7067)
flower by kenzo Creative Commons License 2005.02.19 0 0 7067

Látta valaki a Fekete kutya címü filmet? Tényleg van olyan, mint ami a filmben volt egy ilyen "egy seggel" hazajövetel alkalmával?

Elég félelmetes.

 

A határ mennyiben volt akadályozó vagy zavaró régen? Jobb most csak úgy átsuhanni a határoknál? Már aki arra fele jár. Az, hogy nem kell vámkezelni, az is könnyebbség, igaz?

 

Mikor lehetett többször hazajönni? A höskorban, vagy most?

Egy nemzetközis átlag hány hetet tölt kinnt?

Előzmény: csabicsucsu (7065)
Roadtrain Creative Commons License 2005.02.19 0 0 7066
"

Írtad a pihenöket. Mivel te belföldezel meg tudod mondani, hogy itthon is olyan szigorúak a pihenöidökkel a rendörök, mint külföldön? Nem kell állandóan menni? Úgy hallottam, hogy itthon nem nagyon kérik a korongot, így a fönök a belföldeseket nagyon hajtja. Igaz ez?"

 

 

Egyre több rendőrnél van kis bélyegző ami elengedhetetlen a korong kivételéhez,sőt tanfolyamra is küldték őket  :o((( magyarul egyre jobban ellenörzik és elég szigorúan veszik.Persze ettől még lehet játszani a koronggal,de nagyon észnél kell lenni.

Ha jól tudom akkor már az összes autópálya rendőrnél van bélyegző.

Előzmény: flower by kenzo (7062)
csabicsucsu Creative Commons License 2005.02.19 0 0 7065

már csa kazéert is volt érdekes az az időszak,mert a vezetési idővel a vezető rendelkezett.Akkoriban születtek az "egy seggel haza  jöttem x helyről"

Ilyenkor sokszor 20-24 órában döngettek az utakon.

Előzmény: flower by kenzo (7062)
manf2000 Creative Commons License 2005.02.19 0 0 7064

Ha nem akkor én mondok valamit szerintem a belföld jobb mint a kölföld igaz csak néhány évig amíg megismered az országot utána jöhet a külföld!!

Ahogy elötem mondta már a kolléga régen nagyobb becsden tartották a kamionosokat ma már nem annyira mára már felhigult egy kicsit a szakma. :) 

Ha tudsz angolul akkor a külföldi honlapokat is ajálhatom PL: ez :)

Előzmény: manf2000 (7060)
csabicsucsu Creative Commons License 2005.02.19 0 0 7063

A családdal lehetett CB-n beszélni már akinek volt.

Szerintem a hőskor a nyolcvanas években volt.bővebben később.

Előzmény: flower by kenzo (7062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!