Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408627

> Igen, azért voltak sikeres szökések a munak s egyéb táborokból, juttattak ki állítólag képeket is, de valahogy a szövetségesek nem nagyon igyekeztek a közvélemény tudomására hozni.

 

A témában: Auschwitz-jegyzőkönyv

 

A lakossági miértekről pedig hosszas könyveket lehet és szoktak is írni. Az biztos, hogy az első világháború igen nagy részben közrejátszott. Nem csak Trianon miatt, amely egy szinte életképtelen országot hozott létre nagy mennyiségű az új határokon túlról menekült, állástalan, sokáig szinte hajléktalan emberrel. Hanem a háború embertelenségei az emberek pszichéjét is tragikusan megváltoztatta: a halált és annak látványát mindennapossá tette, az erőszakot természetessé, sokszor szükségessé. Nem azok az emberek tértek vissza a frontokról, akik odamentek. Emellett voltak a már részben említett egzisztenciális problémák, amit a válság csak még súlyosabbá tett. Emellett nálunk tragikus módon a társadalmi törésvonalak elég közel estek azokhoz a bizonyos - sokszor már elmosódó, de még mindig létező - másfajta választóvonalakhoz.

Mindezeket betetőzte egy, a kora miatt ilyen nehéz időkben már alkalmatlan vezető. Talán, ha 1942. augusztus 20-a másként történt volna, talán... De még ez is úgy történt meg, ahogy.

Előzmény: sörösgigant (408572)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408626

A náciknál az előzmény persze nem ebben a formában volt, hanem abban, hogy a zsidókat fokozatosan megfosztották a jogaiktól (Hitler hatalomra jutása után) Viszont a haltábor nem egy szibériában a tajga közepén volt eldugva, hanem egy-egy város szomszédjában, azaz jobban szem előtt volt. Persze, azért jól elvolt kerítve.

Előzmény: M63 010 (408625)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408625

Így van, voltak előzmények mindkét esetben. Akár a komcsikat, akár a nácikat nézzük. A háború közepén is valószínűleg sokan sejthették, hogy mit takarhat a végső megoldás (Endlösung) kifejezés, de a többség biztosan nem tudta, vagy nem hitte el.

 

Azért azt is értség meg mások, hogy mindezekért nem vagyunk-vagyok hajlandóak vezekelni az idők végezetéig...

Mi már sokkal jobban szembenéztünk a múltunkkal, mint a másik oldalon egyes országok. Hogy konkrétan kik és mit nem tettek meg, az már abszolút OFF lenne itt, ezért bele sem akarok menni, hanem maradok az általánosságoknál.

 

Az 1944-ben szolgáló vasutasok közül a kevés élő meg már 90 éves vagy idősebb, így már nem nagyon van kit megkérdezni arról, hogy hogyan állt hozzá akkoriban a dolgokhoz. Ezt legkésőbb a rendszerváltás után kellett volna megtenni, mert akkor még sokkal többen éltek közülük.

Előzmény: sörösgigant (408604)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408624

A moderátorok azért törölhetnék ezt a hozzászólást.

Előzmény: GOLAZ111 (408611)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408623

Nem. És most már állampolgári jog is, szóval nem törvénysértés. 

Előzmény: K.O. Lompos (408619)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408622

Igen, kösz.

Előzmény: padorjan (408616)
manhattani Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408621

>Szerinted hogy üzemelne a V43-as 25KV 60HZ alatt?

 

Azt nem tudom, de az 50 Hz-re készült X2000 svéd motorvonat trafó áttekerés után jól futkosott az amerikai 60 Hz-es, és más feszültségű drót alatt.

 

Persze ott nem hullámos egyenfeszültséggel táplálták a TC-ket, az másfajta üzemi viszonyokat eredményezne.

 

A Sziliket talán Japán egyik felében lehetne 25 kV-on és 60 Hz-en kipróbálni. Kerülgetnék is a Shinkansenek rendesen...

Előzmény: jwkllr (408613)
Vetesi75 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408620

Mi ebben a kérdés? :(

Előzmény: K.O. Lompos (408619)
K.O. Lompos Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408619

Ez nem káros az egészségre ??

Előzmény: GOLAZ111 (408611)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408618

Ez ránézésre valami mobil WC-nek tűnik. Legalábbis a pedálnak vasúti személyszállítás átlagos körülményei között nem adnék túl hosszú üzemidőt. Szóval esélyes, hogy nem az a konstrukció, amivel majd ténylegesen felszerelik, de azt mégse írhatták a padlóra, hogy itt lesz majd a WC.

 

hm

Előzmény: padorjan (408617)
padorjan Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408617

A zárt rendszerű WC az ottani körülményekkel ennyire nem egyeztethető össze vagy mi az indoka a látszatra pedálos kuka jellegű kialakításnak?

Előzmény: hmsoft (408614)
padorjan Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408616
Előzmény: GOLAZ111 (408612)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408615

Szerintem 50 Hz - n kell kipróbálni. Úgy még csak-csak.

Előzmény: jwkllr (408613)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408614

Egy kis carszkojeszelói: Transzmasholding-féle villamos motorvonat (rzd-partner.ru, tvz.ru, tvernews.ru, rus-etrain.ru alapján)

A történet egyik szála ott kezdődött, hogy várható volt, hogy a Transzmasholding - Alstom páros ad valamilyen választ a Szinara - Siemens páros Desiro RUS villamos motorvonatára. Az Aeroexpressz cég Stadler KISS beszerzése egy dolog, ettől függetlenül az elővárosi társaságok új járműigényeit a Transzmasholding (TMH) nem akarja önként átjátszani a konkurenciának, márpedig az ED4/ED9 családok fejlesztési lehetőségei kimerültek. Illetve lépésről-lépésre történő fejlesztéssel el lehet éppen jutni egy ED4m-től bármihez, csak nem biztos, hogy érdemes (illetve hogy van rá idő).

A történet másik szála a Transzmasholding részét képező Tveri Vagongyárnál (TVZ) van. A TVZ az utóbbi években lelkesen gyártotta a 61-44xx családba tartozó személykocsikat, aztán egyszercsak elértek oda, hogy a távolsági vonatok döntő hányadát adó Szövetségi Személyszállítási Társaság (FPK) lecserélgette velük a régi darabokat, és ma már azokban a vonatokban, amelyekben valamennyire is fizetőképes közönség fordul meg, nem maradt túl sok cserélgetnivaló. Tehát a rendelésállomány zuhanni kezdett. A TVZ-nél először áttértek a négynapos munkahétre (értelemszerűen ennyivel csökkent az alkalmazottak jövedelme), de egyre közelebb került a komolyabb mértékű leépítés. Idén áprilisban a gyár dolgozói tiltakozó megmozdulásokat szerveztek, ami a tveri önkormányzatnak nem különösebben hiányzott, de nem hiányzott a TVZ menedzsmentjének sem. Így határoztatott el, hogy az ellen-Desiro RUS gyártása Tverben történik majd.

Az új járműből az érdeklődők egyelőre a vezetőállásos kocsi részletének az 1:1-es makettjét láthatták. Év végére ígéri a gyártó a két prototípust. A lokalizáció tervezett mértéke 73%, a járművek 4-től 12 részesig terjedő konfigurációban közlekedhetnek (arról nem szólnak a cikkek, hogy annyira szabadon lesz-e legózható a konstrukció, mint az ED4/ED9), az EG2Tv sorozatjelet kapott bázismodell 7 részes, 5,2 MW teljesítményű. A legnagyobb üzemi sebesség városon belüli és elővárosi kivitel esetén 120 km/h, városközi kivitelben 160 km/h. A városon belüli és elővárosi kivitellel indulnak, ahol a vezetőállásos kocsik 24 (+2 kerekesszékes), a közbensők 52-58 ülőhelyesek, 2+2 illetve 2+1 elrendezésben. Ennek megfelelően aránylag sok állóhellyel számolnak, hasonlóan, mint pl. a Moszkva-Mitiscsi között ingázó "Szputnyik" (EM4) motorvonatokon. Egyelőre a moszkvai kis körgyűrűre pályáznak és az EM4-esek leváltására, ezért 3 kV= feszültségneműek lesznek az első vonatok.

A makett, illetve egyes látványtervek, az elrendezést bemutató ábrák itt, itt és itt tekinthetők meg.

hm

jwkllr Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408613

Az én mailom legalább publikus...

Szerinted hogy üzemelne a V43-as 25KV 60HZ alatt?

Előzmény: GOLAZ111 (408611)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408612
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408610

Láttam. Teljesen értelmetlen.

Előzmény: Fradista Utazó (408598)
manhattani Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408609

Arra kérek minden beszólót, "bealázó beírást" tevőt :-) , meg fenyegőzőt, hogy ne rongálja tovább ezt a szerencsétlen topikot.  Azok a szövegek a kocsmába valók.

cs1014 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408608

Elin, abb, sgp, siemens.

Előzmény: sörösgigant (408607)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408607

Az Elin, ami a Sissyket gyártotta ? 

Előzmény: cs1014 (408606)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408606

AEG: vépetisen fogalmazva összekevertem az Elinnel, az lett Siemens. :-) 

 

És köszönöm a kiigazítást!

Előzmény: rm40 (408605)
rm40 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408605

> Az AEG megvan, de más a fő profil, és volt pár tulajdonosváltás.

 

Az AEG-nek a hajtástechnikában érintett része (amel az újraegyesüléskor visszaszerezte a hennigsdorfi üzemét) az ABB hasonló részével együtt az ADtranzba olvadt, ami ma már Bombardier

 

> Brown-Boveri Co., később ABB (Asea - Brown-Boveri), ma Siemens.

 

Az ABB soha nem volt Siemens. Egy részével a fent leírtak történtek, a maradék ABB viszont újra belépett a vasúti szektorba és jelenleg a Stadler összes hajtástechnikáját ők készítik (meg néhány más cégnek, pl Vossloh is beszállít).

 

> A Westinghouse két részéből a villamos céget 1995-ben a CBS vette meg (igen, a tévétársaság), a WABCo. (Westinghoue Air Brake Company) köszöni, jól van.

 

A mai Wabco a közúti szektorban működik, a vasútban érdekelt SAB-Wabco céget a Faiveley cég vette meg.

Előzmény: cs1014 (408584)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408604

No, azért Recsknek volak előzményei, mert azok akiknek "köszönhettük"azok már bizonyítottak, lásd a Szu, illetve a Tanácsköztáraság. Nem véletlenül harcolt ellene aki tudott.....

 

Amúgy valóban hihetelen hogy ember, emberrel művelje azt ami megtörtént, de azért volt rendes felderítés a szövetségesek részéről, és bizonyos szervezetek, nevzhetjk őket cio...-nak, bárminek, ők zért szolgáltattak elég bizonyítékot. Aztán lehet valahol nem nagyon fűlöt a foga egyes köröknek mindezek nyilvánosságra hozásához...

 

Igen, amúgy is valóban az emberek passzívak, és általában az embert a saját túlálése, saját javai foglalkoztatják, és ez érthető. Azért azt is értség meg mások, hogy mindezekért nem vagyunk-vagyok hajlandóak vezekelni az idők végezetéig...

Ha jól emlékszem 44 nyarán voltak az erdélyi, és a vidékiek deportálásának zöme.....

Előzmény: M63 010 (408602)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408603

Tudod általában a korral jár a böcsesség, az idő, a tapasztalatok, stb..

Aztán van amikor mindezeket sajnos felülírja az időskori el...Mindegy....

Előzmény: Rollende Landstrasse (408601)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408602

Meg  ha tudtak is volna róla, vajh mi tehettek volna ? Megtagadni a szállításokat, azom megszervezését ? Ugyan már ! Megnézném némelyik netharcost, vagy ma igen divatos, ajvékoló suttyó széplelket, hogy kérne kihallgatás Weesenmayertól, netán Eichmanntól és lelkesen megtagadná a követelések teljesítsét, és bónuszként elküldené abba a jó germán anyjába....

 Bizony ez is egyféle szállítási feladat volt, erős nmet nyomásra, és tudjuk megszállt területen ( Mindenhol ott ültek  a németek ), ami ha valaki jót akart magának, biza teljesíteni kellett...

 

Pont azt mondtam én is, hogy azt, hogy itt deportáltakat szállítanak, azt nagy valószínűséggel sejthették, a korábban említettek miatt. Viszont azt, hogy pontosan hová viszik őket és miért, azt valószínűleg nem tudhatták, maximum szóbeszéd lehetett róla. Arra meg pont én céloztam, hogy ha valaki megtagadta volna a munkát, az valószínűleg rosszul járt volna. Ugyebár ott volt az állomásparancsnokság a háború idején valószínűleg minden állomáson, és az felügyelte a vonatforgalmat - a katonai szállításoktól a gyanús utasokig mindenre kiterjedően.

 

Ezt a kérdést amúgy egy, a témával foglalkozó ismerősöm feszegette (ahogy már említettem), ezért foglalkoztam érintőlegesen vele.

 

Igen, azért voltak sikeres szökések a munka s egyéb táborokból, juttattak ki állítólag képeket is, de valahogy a szövetségesek nem nagyon igyekeztek a közvélemény tudomására hozni.

 

Recskről is megszökött egy fogoly, és először neki is alig akartak hinni.

Előzmény: sörösgigant (408572)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408601

Szerintem most hagyd abba...

manhattani Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408600

Hümm-hümm... Érdekes információk. Esetleg elküldhetnéd valamelyik vasúti hoba. Úgy hallom, mostanában szívesen írnak mozdonyvezetők tudásáról.

Előzmény: sörösgigant (408599)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408599

Ugyan már...Hámános nem voltam, az Ohm törvényről viszont tudom, hogy egy új adójogszabály, a Kirchoff féle törvény meg igazából egy remek, szárazon köthető horgászcsomó....

A Gay Lussac pedig újabban nagyon időszerű mert ugye az új európai trend..Bocsi hogy a villamosságba a fizikát is belekevertem, de az eletro is fizika végül is...

Előzmény: manhattani (408597)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408598

manhattani Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408597

Te?

Előzmény: sörösgigant (408596)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!