Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408755

12 milliós nagyváros van Oroszországba, meg 25 fél és egymillió lakos közötti....

Előzmény: Törölt nick (408754)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408754

Nézz rá a térképre. Attól függ, honnan hova terveznének ilyen vasutat...

Előzmény: v_peti (408753)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408753

Az utolsó mondat az tényleg előny, na de mennyi arrafelé a hegy?

Előzmény: Törölt nick (408750)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408752

Gyorsan változik a helyzet, ha felszöknek az energiaárak, esetleg az üzemanyag árak (repülés költségei)

Előzmény: v_peti (408749)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408751

20 méterenként egy oszlopot állítani a mocsárba drágább, vagy egy négypályás nehéz vasútvonal?

Előzmény: v_peti (408748)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408750

A sztyeppén inkább a vadak lehetnének problémaforrások, de megkockáztatom, hogy egy erős kerítésrendszer olcsóbb lenne mint oszlopokra tenni az egészet ott ahol gyakorlatilag ingyen van a föld és ott vezetik a vasutat ahol kedvük tartja. A sűrűn lakott részeken kellene oszlopos megoldás.

Nagy előnye a rendszernek, hogy jól tolerálja az íveket és emelkedőket. Nem nagyon kell neki völgyhíd vagy alagút.

Előzmény: manhattani (408747)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408749

Lehet! De ez kissé olyan, mint a Holdbázis vagy a Marsutazás. 15 év múlva megvalósul. Értsd: mindig az aktuális évhez kell hozzáadni 15-öt!

 

Nem mondom, hogy nem lenne jó, csak azt, hogy magasnak érzem a költségeit, és alacsonynak a közeljövőbeli megvalósulás eshetőségét.

Előzmény: Törölt nick (408746)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408748

Alépítmény: A mágnespályának és a rajta futó kocsiknak is van súlya. Azok meg nem folyamatosan a betontalpakra, hanem 20 vagy mennyi méterenként  egy-egy oszlopra támaszkodik.

 

Előzmény: Törölt nick (408740)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408747

Jobb ha.

Még valaki megpróbálna átkelni a MAGLEV pályán... Mire meglátja a távolban, már repül is...

Előzmény: Törölt nick (408744)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408746

http://de.wikipedia.org/wiki/Shinkansen-Baureihe_L0

A japánok is építik a magukét, Svájcban is kísérleteznek vele, stb.

Ez az egyik lehetséges jövő.

Előzmény: v_peti (408739)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408745

Ebben mondjuk igazad van!

Előzmény: manhattani (408742)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408744

Nem muszáj lábakon állnia.

Előzmény: manhattani (408742)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408743

Egy tenyészállattal nem lenne Magyarországon sok fajtiszta Holstein-Fríz marha :-)

 

De az utazásuk nem volt mindennapos, az tény. A marhák kicsit el voltak kábítva, mégis Ferihegyen, mikor kiszálltak, a saját lábukon mentek, és mesterlövészek kóvályogtak körülöttük, hogy ha valamelyik elkezdene rohanni egy repülőgép felé, lelője.

Bocs az OFFért.

Előzmény: sörösgigant (408741)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408742

>Azért csak olcsóbbak a sínek meg a drót, mint a mágnespálya.

 

A négyvágányos pályánál nem biztos. A mágnespálya lábakon áll, kevesebb földet kell kisajátítani. Aztán nem nagyon van hókotrási költség... :-) se aláverés... meg síntörés se nagyon van...

 

Előzmény: v_peti (408739)
sörösgigant Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408741

Egy tenyészállat más, meg gondolom nem volt mindennapos....

Előzmény: manhattani (408734)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408740

"Azért csak olcsóbbak a sínek meg a drót, mint a mágnespálya."

 

Az még csak-csak. De a nehéz alépítmény, a járművek, na meg a szükséges energia nem.

 

Előzmény: v_peti (408739)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408739

Azért csak olcsóbbak a sínek meg a drót, mint a mágnespálya.

 

Amúgy meg ha annyira jó, akkor miért van az, hogy egyik nagyhatalom (USA, EU, Kína) sem épített még komolyabb pályát? Van egy német próbapálya és egy rövid kínai vonal.

 

Előzmény: Törölt nick (408733)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408738

Tudod, amikor a szekeres szállítók leragadtak azon, hogy a kocsi az, ami másfél nap alatt ér el Vácra, ki is haltak :-)

 

A vasútnak sincs örök jövője hasonló hardverrel, amilyen a XIX. század közepén is volt már.

Előzmény: division by zero (408737)
division by zero Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408737

"az a vasút, ami sínen megy és csattog a váltókon! :-) Az a mágnesesen szélhámoskodó izé meg más :-)"

Ez így van! :-)

Előzmény: manhattani (408736)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408736

>a két normál+2 nagysebességű vágányon a jelenleginél jóval gyorsabban lehetne a terheket elszállítani.

 

Viszont a MAGLEV-nél lassabban...

Valld be, Peti, hogy azért haragszol a MAGLEV-re, mert neked az a vasút, ami sínen megy és csattog a váltókon! :-) Az a mágnesesen szélhámoskodó izé meg más :-)

Előzmény: v_peti (408732)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408735

Előzmény: Törölt nick (408733)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408734

>Élőállat ? Egész tehéncsordák, kondák repülőn ?

 

Amikor a 80-as években hozták a Holstein-Fríz tenyészbikákat, repülőn hozták.

 

Meg Bábolna is repülőn exportálta a csirkéket az araboknal. IL-18-as gépekkel, és ami egyszer csirkét vitt, többet nem mehetett személyjáratban, a csirkék olyan tartós szagot okoztak a repülőben.

Előzmény: sörösgigant (408717)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408733

"A repülő költsége a távolsággal arányosan csökken, míg a MAGLEV-é lényegében nem!"

 

De ez nem számít. Az számít, hogy összességében melyik olcsóbb.

 

"hm írása alapján először csak rövid távon kísérleteznének, ott meg a sebességnyereség nem jön át."

 

A kísérletezésnek nem is ez a lényege.

 

"Nem lenne olcsóbb a 4 vágányos normál pálya? (azaz a két normál vágány mellé két nagysebességű) Ha lennének nagy sebességre alkalmas tehervonatok (160-200-as sebesség)"

 

Mitől lenne olcsóbb, keresztül a tundrán, tajgán? Sem a pálya nem olcsó, sem a rá való járművek, sem az elhasznált energia, ami ehhez kellene. Mindez fele sebesség mellett....

Előzmény: v_peti (408732)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408732

Ez tökéletesen igaz!

Csak van egy nagy különbség:

 

A repülő költsége a távolsággal arányosan csökken, míg a MAGLEV-é lényegében nem!

Itt írja valaki, hogy a német MAGLEV nem lett megépítve a túl kicsi távolság miatt nem érte meg.

 

hm írása alapján először csak rövid távon kísérleteznének, ott meg a sebességnyereség nem jön át.

 

Szóval nem mondom, hogy hülyeség, csak azt, hogy drága. Nem lenne olcsóbb a 4 vágányos normál pálya? (azaz a két normál vágány mellé két nagysebességű) Ha lennének nagy sebességre alkalmas tehervonatok (160-200-as sebesség), még ha kisebb tömeggel is, mint a normál terhesek a megfékezhetőség miatt, akkor a két normál+2 nagysebességű vágányon a jelenleginél jóval gyorsabban lehetne a terheket elszállítani.

 

Előzmény: Törölt nick (408731)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408731
Éppen ez az Petikém! Nem áll össze a kép? Mi a nagy távolságok ellenszere? A nagy sebesség. Minek lehet nagy sebessége? Repülönek, maglevnek...
Előzmény: v_peti (408730)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408730

Ez igaz, de odaát jóval nagyobb a fő csomópontok egymástól való távolsága, mint a németeknél.

Előzmény: Törölt nick (408726)
v_peti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408729

Csak megéri-e? Ez a nagy kérdés.

Előzmény: hmsoft (408725)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408728

Szép történet!

Előzmény: paca664 (408727)
paca664 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408727
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408726

És ez hogy jön ide?

A távolságok adottak, nem szabadon választott...

Szabadon csak az választott, hogy két pont között hogyan teszed meg az utat....

Előzmény: v_peti (408724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!