Köszönöm a leírást. Akkor elég szűk a keresztmetszet, hogy miből vehette ki az eladó a bontott belsőt.
Szerencsére nincs villanyos ablakom. Próbálkoztam egy ideig utólagos beszereléssel, de meguntam a szívást, valami baja mindig volt. Egyszer -12 Celsius fokban lent ragadt se fel, se le, viszont indulni kellett a munkába... 18 km lehúzott ablakkal. Nah, akkor dobtam ki az egészet a francba.
Üdv:
SebyHUN
u.i.: Találtam a gugliban képeket a ELX belsejéről, azért igényesebb :)
az ELX felszereltségű autók készültek gyárilag plüss kárpittal, de úgy rémlik, hogy csak a '97-es faceliftig, utána azok is szövetesek lettek. A plüss kárpit biztosan létezett a kéken kívül még szürkében, de talán még más színben is.
A '97-es faceliftnél viszont nem csak a kárpitozás változott, hanem a műszerfal és a műanyag burkoló elemek (pl. az ajtókon, oszlopokon) is sötétebb szürke színűek lettek, mint korábban. Láttam már olyan autót, amibe keverve építették be ezeket, elég bután néz ki.
Az ELX-ek ajtókárpitja kicsit igényesebb, ívesebb kialakítású, mint az egyszerűbb kiviteleké, cserébe nem passzol rájuk amazoknak a könyöklője (ez akkor szempont, ha az ablakemelők a te autódban és a donorban nem egyformán elektromosak).
Sziasztok. A problémám : a jobb hátsó indexem gyengébben világít, mint a bal oldali, valamint azóta olyan furcsaságokat is produkált, mint hogy index helyett a helyzetjelző villogott, valamint gyújtáskor egyből megjelent a helyzetjelző visszajelzője a műszerfalon, ami a fék megnyomására elaludt. Ma végre szabadnapos vagyok, úgyhogy sikerült kicsit közelebbről megvizsgálnom a csatlakozókat. A helyzet az, hogy a jobb oldali hátsó lámpa csatlakozóján a fekete kábelnél lévő érintkező fekete belülről (gondolom megégett), valamint teljesen el is van hajolva. Valamennyire visszahajlítottam a helyére, és befújtam kontakt spray-vel. Így most nem világít a műszerfali visszajelző a tompítottnak, valamint csak az index villog, de még mindig sokkal halványabban, mint a bal oldali. Le kellene cserélnem a csatlakozót ? (ha igen, akkor mennyire nehéz beszerezni ? ) Köszi.
1997-ben volt egy apró facelift a tudomásom szerint, akkor változott kicsit a műszerfal számlapja és onnantól lett bővebb, újabb kárpit választék. Nem pont a korábbi verzióknál volt a plüss kárpit jellemző? Nekem úgy rémlik.
Az oldalkárpitok leszedéséhez nem árt ha van patentkiszedő célszerszámod, mert sok rajta a műanyag patent, ami szeret törni ennyi idősen már. Amúgy nem egy nagy ügy lecserélni.
P1-em műszakija lejárt, még a nyáron. Mivel riktán használjuk, szép lassan nekiláttam rendbetenni amit tudok, közben bal küszöbcsere, egy kis fémpótlás itt-ott, alváz és üregvédelem stb. stb.
Aztán úgy 4 hete beadtam a szerelőhöz, tegye rendbe a fékeket, + nem működött a rádió, bal elöl az elektromos ablak, bal hátul meg a központi zár + cserélje ami szükséges, és vizsgáztassa is le.
Bár a ennek hétnek az elejére ígérte, még nincs kész!
De a lényeg: a P2-öt naponta használom, 40 km-re melózom lakóhelyemtől.
Olyan hiba jött elő 3 hete, hogy 3. fokoztattól felfelé, 2500 fordulatig rángat a kocsi.
aztán ez előjött 1. és 2. fokozatban is, majd alapjárat is kezdett ingadozni.
Én 2 dologra gondoltam: lambda szonda hiba, vagy gyújtás hiba.
A szokásos szerelő hibakiolvasást csinált, mely szerint minden rendben, nincs hibakód a rendszerben. Ha elkészül a P1 ezt otthagyom, aztán kiderítik a hiba okát.
Egy másik szerelő szerint üzemanyag ellátási hiba lesz, ott kellene hagyni a kocsit.
Zsákutca. Tovább használtam a kocsit.
Kicseréltem a gyertyákat, kicsit jobb lett, de továbbra is rángatott most már 3000 fordulatig.
Múlt pénteken aztán melóból (délutános műszakból, este) hazafelé 1 henger nem ment.
Este nem áltam neki, viszont szombat reggel lóhalálában áltam neki valamit alkotni, mert du. 2 kor jelenésem volt, ahová csak kocsival tudtam eljutni időben.
A gyújtásrendszerrel kezdtem (noha a szerlők szerint azzal minden oké).
Bár járó motornál nem illik piszkálni, műszerem nem lévén, elkedtem a trafóról lehúzogatni egymás után a gyertyakábeleket. Felvillanyozó érzés volt, de kiderült a trafó működik.
Ezután a gyertyáknál folytattam, és kiderült a 2 hengerhez tartozó kábel áthúz. Hát ez a gond a nem működő hengernél!
Gyors javítás Mcgyver stílusban, szigetelőszalaggal, és láss csodát, minden henger megy + ráadáskénta rángatás is megszűnt!
Vettem gyorsan új kábelszettet, + olajat, kicseréltem azokat és azóta tökéletesen működik minden.
Az olajat azért kellett cserélnem, mert a nem működő hengerből a benzin bejutott a kenési rendszerbe és felhígította az olajat (folyósabb és benzinszagú volt az olaj).
Egy másik következménye is lett a kenési rendszerbe jutó benzinnek. Az már most a cserekor is feltűnt, hogy feketébb az olaj mint általában cserekor (15000 km-enként cserélem), pedig csak kb 4000 km-t mentem a mostani idő előtti cseréig a korábbi cserétől. Ma ellenőriztam az olajszintet, ami rendben van, az olaj is szép tiszta, nincs benzinszaga. Korábban ilyenkorra az olaj már elszineződött, mivel a rendszerben mindig marad valamennyi a régi olajból, ami elszínezi a friss olajat.
Az tudjuk, hogy a benzin jó tisztítószere az olajos szennyeződéseknek, de ez a nyilvánvaló tény csak most esett le.
A benzin ami bejutott az olajba átmosta a rendszert, feloldva a szennyeződéseket.
Mivel nem sokat mentem a kocsival így, remélhetően nem okozott más problémát az olajba jutott benzin. 500 km-t mentem azóta a kocsival, de eddig bárminemű problémára utaló jel nem volt. Remélem így is marad.
Hát ennyi lenne. Tanulság: benzint az olajba a tisztább motorért ;-)
Köszönöm kezd beállni a fék csökkent a pedálút is. Dobokat egyébként azért nem cseréltem mert én nem találtam 3800 ft ért csak 18000-27000/db és így is lassabban folyik be a pénz a kasszámba mint kifelé belőle. Ezenkívül az előző suzukimban ugyanezt a fékjavítást (szakember) végezte a jelenlétemben és olyan kókányolást csinált,hogy gondoltam ettől még én is szakszerűbb vagyok.
ha rám hallgatsz, veszel egy lapátot. leszereled a hátsó törlőt. Kihúzod a gumit. Az újból átteszed az acélszálat és a gumit. Méretre vágod. Visszahajtod óvatosan a fülecskéket, amik fogják.
Köszi a választ! Sikerült is találnom egy helyen, 46 és 56 cm-est vettem, 2 perc alatt rápattintottam és nagyon szépen töröl. Még a hátsó lapáton gondolkodom, de oda nem biztos, hogy menni fog, mert az más rögzítésű.
Többiektől is kérdezem, hogy Fiat Punto I-be (5 ajtós) keresek, első üléseket, párban. FONTOS: ne legyen szakadt, és ne legyen kiülve. Szín nem számít. Érdekel teljes belső ülés rendszer, kárpit, oldal burkolat minden.
Sajnos a 200.000 km után már eléggé elfáradt az első két ülés.
Mennyiért tudnám eladni szerintetek az 1.9-es 2001-es Punto 2-t alkatrésznek? Motor hibátlan, hátsó tengely ferdült, ECU rossz. Újra kéne kábelezni a kocsit, ECU-t cserélni, hátsó tengelyt szintén. Úgy egy hibátlan autó lenne, de nekem se időm se pénzem nincs most erre. Mennyit kérhetek így el érte kb.?
Ha nem is pont ugyanilyen, de kisebb autósboltokban kapható hasonló, talán 300Ft környéke. Azt megérné megpróbálni beletenni. Gondolom egy bontott motorháztetőből se fogják kiszedni ezt.