Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

todi21 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19987

.....Hát,régen a skodás wartburgos korszakban én is egypár fékmunkahengert szét és összeraktam,de tudod kényszerből,mert nem vagy csak ritkán volt újj és lehetett kapni javító készletet(abból egy csomot elraktároztunk)...2017-be fékmunkahenger "gond" egyértelműen gondolkodás nélkűl csere újjra! Szerintem réz fékcső garniturát is árulnak.....Nos ezekkel én se "sporolnák"....Az esztergályost most is feleslegesnek tartom,de persze az csak a személyes véleményem.....

Előzmény: trafo2000 (19986)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19986

Dehogy.Fék nem játék.Vedd le a másik oldalán is,vidd el mintának,gyártass egy újat.Jobb autósboltok,szervizek vagy héfal.

Ja első féked nem lesz jó,le kell szedni a munkahengert,szétszedni,légtelenitőt kifúrni,tisztítani,összerakni.

Előzmény: Peet.. (19985)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19985

Köszi a linket ezt én is megtaláltam. Itt szépen le van írva minden meg jól van ábrázolva az oszcilloszkópos megjelenítés.

A hátsó munkahengerekkel nem bírok. Annyira be van rozsdásodva az egész, hogy se a légtelenítő csavart, se a fékcső csavarját nem bírom kitekerni. Nincs más megoldás el kell vágnom a fém fékcsövet ott ahol a csavarba csatlakozik tőbe. Utána elölről megfúrom a munkahenger rögzítőjét egy 5-ös fúróval és végre leszedem a régi munkahengert. Felrakom az újat M6-os imbusszal. Ezt még be tudom tekerni hátulról egy rövidre flexelt 90°-os imbuszkulccsal.

A kérdésem az lenne, hogy ha levágom a fém fékcsövet, akkor a végére rakhatok egy ilyet ?

http://italmondo.hu/shop/10-fekcsovek-fittingek/1320-fitting-global-system/45-ac4057-fekcsoveg-10*1-negativ-kupos-kulso-m.-hosszu-nikke-allegri-cesar.html

Előzmény: todi21 (19983)
Fiesta1982 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19984

Sziasztok!

 

Keresek 4 gangos váltó kulisszát egy 1982-es MK1 autóhoz.

Vagy olyan bontós címét ahol jó eséllyel találok.

Köszi a segítséget!

todi21 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19983
Előzmény: Peet.. (19982)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.20 0 0 19982

Köszi a segítséget, persze megpróbálok mindent amit lehet. Ez a "hideg reset" egyszer már megtréfált mikor télen behalt a fesszabályzóm amit cseréltem na meg aksit is. Utána csodálkoztam is egy darabig hogy miért pörög fel állandóan a motor amikor csak simán gurul az autó üresben.

 

trafo2000a fojtószelep állás érzékelőt már múltkor kiszereltem és megtisztogattam, pont amikor volt ez az aksi csere, és azt hittem hogy az a bibis. A vezetékeivel kapcsolatban viszont teljesen igazad van. A vezetékek szigetelései el vannak el vannak száradva és már szigetelgettem is. Lehet kicserélem ezeket a vezetékeket teljes egészében. A map szenzort nem ismerem de utána nézek, köszi.

 

A lambda szondát nem tudtam ma kimérni, mert nem jutottam el odáig sajnos. Nem volt valami szerencsés a mai napom, de már nem is csodálkozom mert szinte minden napom ilyen amióta az autót szerelgetem. Azt el is felejtettem mondani, hogy amikor kicseréltem az első féktárcsákat meg a fékbetéteket, hirtelen örömömbe meg hogy legyen egy kis sikerélményem gondoltam ki is próbálom. Beindítottam az autót és elkezdtem pumpálni a féket de nem nagyon akart felkeményedni. Folyamatosan beesett a pedál. Aztán egy pár pumpálás után abbahagytam hogy megnézzem mi a franc van már, és akkor látom hogy én már a hátsó dobokat leszedtem hogy viszem majd az esztergályoshoz. A hátsó munkahengerekből persze kipöckölte a dugattyúkat az a pár fékpedál pumpálás, és nyomattam kifelé a fékolajat a földre. Gyorsan feltöltöttem a fékolajtartályt, de már elég üresnek nézett de azért még reménykedtem hogy nem ment ki sok.

Elvittem ma a fékdobokat esztergáltatni, szépen meg is lett csinálva 181mm még éppen határeset de jó lett. Hazaértem, gyorsan neki is álltam. Vissza akartam rakni a fékpofákat, de szanaszét ugráltak azok a rohadt rúgók állandóan. Nagy nehezen összeraktam, szét vágtam még a kezemet is de sikerült jó fél óra alatt. Felraktam a dobot is, a másik oldal kb. 2 perc volt.

Nagyon örültem hogy milyen szépen haladok :) és gondoltam nekiállok a légtelenítésnek. A bal első oldali kerékkel kezdtem ahol kapásból beletörtem a légtelenítő csavart. Most egy szép kis lyuk van a csavar helyén. Még jó hogy nem sikerült meglazítani mert akkor most ki is folyna a fékolaj és nem tehetnék ellene semmit. Gondoltam akkor letekerem a gumi fékcsövet és kifolyatok egy tartálynyi fékolajat, azalatt biztos kijönnek a bubik. 14-es kulcs kell hozzá amiből össz-vissz 1db-ot találtam a szerszámaim között pedig van nem kis repertoárom. Ezzel a kulccsal szépen le is nyaltam a csavar sarkait olyan szinten hogy abszolút nem lehetett megmozdítani. El is könyveltem hogy a légtelenítés kilőve. Azért nem a hátsó kerekeknél kezdtem, mert azt el is felejtettem mondani hogy a hátsó munkahengereket nem sikerült kicserélnem mert olyan szinten hozzáférhetetlen és be van rohadva hogy rendesen élet-halál harcot kellett vívnom hogy kiszereljem, de nem sikerült. Egy 5-ös imbuszt leflexelgettem annyira hogy beférjek hozzá, de nem lehet egyszerűen megmozdítani. Erre holnap visszatérek mert új ötletem támadt. Visszatérve az első kerékhez egy vízpumpafogóval csak sikerült kilazítanom a fékcsövet, és kitekertem a féknyeregből. Kifolyattam egy tartály olajat aztán visszatekertem. Szerintem elég sok bubi kijött belőle. A jobb oldalit hála Istennek sikerült meglazítanom onnan tudtam rendesen légteleníteni. Hát ennyi a mai napom, remélem holnap szerencsésebb leszek egy kicsit.

Előzmény: todi21 (19980)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19981

Lambda szonda gyakori hiba,de nézd meg a fojtószelep állás érzékelőt is.Központi injektorosnál gyakori hiba hogy ami megy rá három vezeték,elöregszik a szigetelés,lepotyog és zárlat lesz,meghülyítve az ecu-t

Lehet még map szenzor hiba is,z is előfordul. ő az: http://www.aahmotorsport.com/ekmps/shops/aahmotorsport1/images/ford-fiesta-transit-scorpio-p100-sierra-map-sensor-1648138-1652345-e6ef9f479a2a-1380-p.jpg

Nézd meg a vákumcsöveket,nem szív valahol falsot.

Előzmény: Peet.. (19979)
todi21 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19980

..Lambdaszonda...valahol olvastam ,hogy elsőkörben lehet tisztitani és egy ideig ismét használható lesz..! A  cikk író szerint a kiszerelt szondát, alkoholos (NEM acetonos) fék tisztító spray -al alapossan át öblítjük és visszszerelve jól működik...egyébként valahol le van írva a szonda vizsgálata is /fűttés,szakadás stb./...

Tistiotás után az akkumulátor sarukat visszarakva ,indítás gáz nélkül és kb. 50km megtételével újjra tanul az ECU. -a "szerelő mesterek" ezt nevezik hideg resetnek....elméletileg ha tiszta a légszűröd,jó a gyertyád,a kábelek épek,és műkődik a gy.trafó...jónak kell lennie a CO értéknek...persze az sem mindegy milyen tipúsu járműről van szó,mert a megengedett értéket katalogusból nézik ki... , ha jól tudom más az értéke az 1.1 nek mint az 1.3.nak..

  Biztos van egy szaki aki olvassa ezeket a sorokat kérem szóljon hozzá ,hogy is van ez pontossan.....!

 

Előzmény: Peet.. (19979)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19979

Hát ez nem hangzik olyan egyszerűnek és szerelőre is bíznám csak már kb. 1 hónapja keresek autószerelőt és egyszerűen nem lehet találni sehol a világon. Egy lett volna a közelben, megbeszéltük hogy csütörtöktől tudja vállalni az autót. Odaviszem csütörtök reggel 9-re, erre azt mondja hogy már bevállalt egy csomó melót és amúgy sem vállalja úgy ha én viszem az alkatrészeket. Persze mellé még azt mondta, hogy csak akkor vállalja, ha ők vihetik vizsgáztatni. Ha nem, akkor nem. Ez egy kicsit elég sumákolás szagú. Valami nem stimmel szerintem az autószerelőkkel. Elmentem egy másikhoz az meg épp nem volt otthon. Hagytam üzenetet a barátnőjénél meg megadtam a számom, de még mai napig nem hívott. Felhívtam egy másikat az meg csak a hónap végén tudná megcsinálni de a magas CO-val semmit nem tud csinálni, azt mondta. Na itt már elég ingerült lettem, úgyhogy nekiálltam mindennek saját magam.

Amúgy igen mk3-as de 96-os márciusi. Ez még ugyanaz mint a 95-ös és az előttiek. Utolsó szériás. Mk4-esbe nincs is 1.1-es azt hiszem hanem 1.3-tól indul. A vizsgapapíron is elírták a bénák. Na ennyit a nagy Magyar autóklubbról :).

 

Todi21: köszi a linket, igazad van, én is azt szeretném ha minden új lenne de már annyira necces a lóvém, hogy nagyon meg kell gondolnom mindent. A fékek talán így rendeződnek, de még mindig ott van a magas CO. Holnap kimérem a lambdaszondát oszcilloszkóppal. Még jó hogy elektronikai műszerész vagyok :). Erre gyanakszom legalábbis, de az árának nem örültem annyira. Ez is egy 20-as plusz akkor már kicserélem a gyertyákat is még 6000.

Az első féktárcsákat meg a fékbetéteket már kicseréltem. Holnap ha végzett az esztergályos feldobom a dobokat és lecserélem a fékolajat.

 

Amúgy szerintetek segíthet a lambdaszonda cseréje? Nagyon remélem mert nem szeretnék még gyűrűztetni is.

Előzmény: trafo2000 (19977)
todi21 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19978

...Ha ,mindenképp csak esztergályos a megoldás én mindeképpen elgondolkoznák újj fékdobon: https://alkatreszek.hu/lpr_7d0054_be_1

ha igaz a méretei leovashatóak az autó típust pontosítani kell...! A dötés a Tied....

Előzmény: Peet.. (19974)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19977

Dehogy , az csak egy  kiegyensúlyozó.

Féltengely anya le,autó felemel,talpasgömbfej  kiüt,féltengely az agyból kinyom.

Azonban azt tanácsolom ne állj neki,inkább bízd szerelőre.

Előzmény: Peet.. (19972)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19976

Fém fékcső?Akkor nem 96 os az autód,a tied még mk3

Előzmény: Peet.. (19971)
njtamas Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19975

Sziasztok!

 

A fiam szeretne venni egy Ford Fiestát. 2009-2010-es évjárat körülire van pénze. Tudnátok néhány tanácsot adni hogy mire érdemes figyelni van-e sűrűn előforduló hiba, melyik motor a megbízhatóbb, stb. Előre is köszönöm! 

Peet.. Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19974

Köszi a videót, megnéztem. Most már tudom hogy csináljam a fékolajcserét normálisan.

Sajnos ma nem tudtam csinálni a gépet mert egész nap esett az eső. Remélem holnap már jobb idő lesz. Hétfőn viszem esztergályoshoz a dobokat is. A képet azért raktam fel mert a jobb oldali féltengely külső gumiharangját is ki kell cserélnem mert szakadt, és nem tudom hogy csináljam. Ezért gondoltam hogy onnan esetleg ha megbontanám le tudnám szedni a régit és felraknám az újat.

Előzmény: todi21 (19973)
todi21 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19973
Előzmény: Peet.. (19971)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19972

A képen a bekarikázott résznél szét lehet szedni a féltengelyt? Vagy mi az?

Peet.. Creative Commons License 2017.03.17 0 0 19971

Holnap hívom az esztergályost aztán majd viszem a dobokat (remélem legalábbis mert elég gyökér :). A hátsó munkahenger elég harcos lesz. A rögzítő csavarja hátul van és olyan helyen hogy abszolút nem lehet hozzáférni, főleg imbusszal (ha jó láttam). Nagyon díjaztam a Ford mérnökeinek eme agyszüleményét hogy le kell szedni hozzá az egész dobfék tárcsáját hogy ki tudd cserélni a munkahengert. Pláne mikor rájöttem hogy az első féknyereg levételéhez a 8-as imbusz nagy, a 6-os meg kicsi, annak külön örültem mivel az összes imbuszkulcskészletem 4,5,6,8,10 nagyjából. 7-es az persze nincs de nem is nagyon lehet kapni. Nagy nehezen persze azért kaptam aztán sikerült leszednem mindent. Már megvannak az új féktárcsák, fékbetétek, hátsó munkahengerek, úgyhogy holnap rástartolok. Majd rakok fel képeket, amúgyis lenne egy kérdésem, de ahhoz le kell fotóznom hogy miről is lenne szó.

Nekem a munkahengerbe nem gumicső van, hanem fém fékcső. Köszi mindent ha elakadok jelentkezem.

 

Todi: köszi a linket, olvasgatom.

Előzmény: trafo2000 (19969)
todi21 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 19970
Előzmény: Peet.. (19968)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19969

Először is,mutasd meg a fékdobot esztergályosnak.Ha üt,már lesz fékingadozás ami miatt kivághatnak.Lehet volt is,nem látom jól a fékpapírod.

Munkahenger cserénél mindig cserélni kell a gumicsövet is mert közvetlen a munkahengerbe tekerték.

Nem kell leengedni az összes fékolajat,a sok éves főfékhenger nem szereti.

Amikor szétkötöd a kerékjáratnál a gumicsövet a fémcső találkozásánál,utána a fémcső végére teszel egy gumisapkát,azt ami a légtelenítő csavaron van.  Az megtartja a fékolajat amíg szerlesz.

Dot 4 est vegyél.

Légtelenítésnél használj egy sima befőttes üveget,a kupakjára fúrj egy lukat amin átfér a benzincső,ezt húzod a légtelenítő csavarra.Az üveget ne a földre tedd,egy sámli vagy akármi,a lényeg hogy kicsit magasabban legyen a munkahengernél.

Egyedül is lehet légteleníteni.

Előzmény: Peet.. (19968)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19968

A fékmunkahengereket kicserélem holnap. Mivel a fékcsövet le kell kötni róla, gondolom a fékolajat is le kell eresztenem. Nem tudom még csak filózgatok. A légtelenítés menetét már megtanultam. Segítségnek itt van a párom, ő is nagy szerelő :) Bár inkább motorosok vagyunk de az autó meg kell a melóhoz sajna.

Féktisztitó sprayt is veszek, meg youtube-ozok is egy kicsit.

Milyen fékolaj kell bele? Dot hányas? Vagy valami más?

Előzmény: todi21 (19966)
todi21 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19967

...A vizsga lapot sajnos nem ismerem ,talán valaki eltudja magyarázni hozzá értő /én is kiváncsian várom/.. annyit még a kézi fékzez (rözítő..)ha jól tudom vizsga előtt a szerelők rászokták "spanolni "hogy a 3.-4. racsninál fogjon ,vizsga után kicsit vissza szokták lazítani..legalábbis régen ez volt a szokás....

Előzmény: Peet.. (19965)
todi21 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19966

Nem tudom mikor cseréltél fék folyadékot? ....Elképzelhető, hogy azt is célszerű lenne frissiteni ,fékmunka hengereket cseréled újjra friss fék olaj és légtelenítés!

Arra vigyázz,hogy segítség nélkűl nem tudsz légteleniteni....!Ha nem cserélsz fékolajat,csak munkahengert akkor is kell légteleníteni...!

Féktisztitó sprayt vegyél egy halommal...A neten rengeteg jó videó van ami alapján akár a szakmát is kitanulhatod...Egyébként nem nagy ördöngösség,csak mindenre figyelj oda ,ne kapkodd el, és sose felejtsd el,hogy a sajátodat csinálod....!

Előzmény: Peet.. (19965)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19965

Szia. Igen a betéteket a beszerelőkészlettel együtt kicseréltem, de a munkahengert sajnos nem. Már bánom. Most rendelem meg holnap azt is ki kellene cserélnem csak még nem csináltam ilyet. Remélem nem folyatom el a fékolajat. Te már cseréltél munkahengert?

Előzmény: todi21 (19964)
todi21 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19964

Szia! Cserlélted a hátsó betéteket? 

Előzmény: Peet.. (19961)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19963

Így jobban látszik.

Előzmény: Peet.. (19962)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19962

Itt vannak a papirok amiket kaptam. A fékvizsgálatnál mit jelentenek pontosan azok a számok? A másik papíron a fék minősítésnél meg mi az a A, B tengely? A CO-nál milyen értékek kellenének?

Peet.. Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19961

Köszönöm a tippet, meg is csináltam ahogy mondtad és nagyon szép lett. Nem volt nagy perem, max 0.5mm ha lehetett.

Sajnos a vizsgán nem ment át mert gyenge a hátsó fék azt mondták, és az elsőfék meg koppan nagy fékezésnél. Lefotózom a papírt amit kaptam gondolom ti jobban értitek.

Előzmény: todi21 (19956)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.16 0 0 19960

Sziasztok. Bocsi hogy nem válaszoltam de sajna nem voltam gépközelben pár napig. Köszönök minden segítséget, és igazatok van. Megnéztem a fékmunkahenger porvédője alatt bizony van olaj és tiszta rozsda amúgy is az egész. Ez tuti cserélnem kell. Ehhez kérnék egy kis segítséget hogy hogy cseréljem ki. Ha le tudnád írni, azt nagyon megköszönném.

Előzmény: trafo2000 (19957)
sscom Creative Commons License 2017.03.15 0 0 19959

kavicsfelverődés után megrepedt a szélvédőm..
Az anyósülés előtti sarokból indult, már a rendszámos matricánál jár a repedés.
mennyire lehet így használni a kocsit ? a rend éber őrei nem panaszkodnak miatta ?
jövő héten lenne aktuális a csere (már több helyen vannak karcok,ezért szántam magam rá a cserére) . Meg milyen árakra készüljek kb ? 

Illetve ha kicseréltetem, a mostani minden "extra" ( szélvédőfűtés nincs, nem színezett ) nélküli szélvédő helyett rakathatok bele legálisan színezett üveget is ? 

todi21 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 19958

Az esztergályos ugyanazt lát,mint te..,csak neki egy munkadarab amire minimális ideje van . A kocsi viszont a tied ,magadnak csinálod,az a perem normális kopás nagyon szépen meg lehet munkálni.. ha a fék munkahenger nem szivárog akkor a betéteket cserélni és mehet tovább...

Előzmény: trafo2000 (19957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!