Segítsetek van egy 93'-as F astrám (X16SZ), ami furcsa hibákat produkál. Melegen nem pörög rendesen a motor, erőtlen, olyan mintha fulladna, és fordulaton eléggé csörög, már a fél autó ki lett cserélve beleértve a motort -injektorostól, motorvezérlővel együtt, ennek ellenére semmi javulás.- Két dolog maradt az egyik a kopogás érzékelő , a másik a gyújtásmodul. Az érdekes hogy a régi motor az X16SZR-es kábleköteggel és motorvezérlővel illetve alaktrészeivel nagyon jól megy egy másik astrában. Ha valakinek van valami ötlete írjátok meg. Köszöntem.
Azért írom le a történetet, mert sokan (legalább ketten) leírtatok egy indítással kapcsolatos hibajelenséget. Lehet hogy mások is jártak, járnak így, de nem is tudatosul bennük a hiba.
A lényeg az, hogy ( Z14XEP motorról írok) hogy a motor beindul, de ahogy elkezd
gurulni, elveszti az erejét. Ki-ki hagy egy henger, akadozik.
Úgy gondolom a saját tapasztalatom alapján, hogy ez a jelenség abból adódik, hogy leürül az olajszűrőház, és egy rövid ideig tartó járás után pont a levegő kerül be a hidrotőkékhez, amik ez miatt nem tudják megtartani a himbát. Rosszabb esetben, ha le van puhulva a hidrotőke, ez addig fajulhat, hogy a himba leugrik a tőkéről és még nagyobb kárt okoz.
Ez az állapot csak rövid ideig tart, mert ha újra indítjuk a motort, és egy kicsi ideig nagyobb fordulaton (2000) járatjuk, akkor már simán lehet tovább autózni.
Én indítás után kb. 3 percig már 2000-res fordulattal járatom a motort, így a légbuborékot átnyomatom a rendszeren, biztos ami biztos alapon, és a továbbiakban nincs gond.
A hibát valószínű az okozza, hogy a szűrőház olajleeresztő szelepe alá bekerül valami kosz, ami minimálisan nyitva tartja a leeresztőt. Ennek egyébként az a szerepe, hogy amikor kivesszük a szűrőt csere céljából, akkor leürítse a szűrőházat.
Ezért kellene az olajcserénél mindig először kicsavarni a szűrőt, de nem kivenni. és csak miután az olajteknő csavarját kivesszük, utána kell a szűrőt kiemelni, mert az eltelt idő alatt leürül a szűrőház.
Ezt javítani csak úgy lehet, ha benyúlunk a szűrőházba, és a szelepet addig csavargatjuk valami lapos fogóval, vagy esetleg olyan dugókulcs fejjel ami rámegy, amíg a kosz ki nem fordul onnan.
A pontos diagnózist úgy lehet ez esetben megállapítani, hogy kicsavarjuk a szűrőház fedelét, és egy kicsit megemelve megfigyeljük, hogy olajban úszik a szűrő, vagy csak látszik hogy valamikor volt ott olaj. Persze alátéve mindenféle olajfogó tálcát ki is emelhetjük a szűrőt. Ha láthatóan sok az olaj a házban, akkor tovább kell keresni a hiba okát, de ha száraz a szűrőház akkor csavargatni kell úgy, mintha szelepet csiszolnánk be. Benyomva egy negyed fordulattal elfordítjuk-és így tovább.
Van még egy visszacsapó szelep a szűrőház alján, amit csak leszerelt háznál lehet látni, de ritka szerintem hogy ez hibás legyen, bár Mörfi törvénye szerint ami elromolhat, el is romlik. Ehhez viszont csak a kipufogó leömlő eltávolítása után lehet hozzáférni. Ehhez bordásszíj le, klímaszivattyú le, nívópálca házastól ki, és a kipufogó hátramenő csöve le. Csak ez után lehet a hengerfejről lehúzni a csonkot az anyák levétele után.
Ezt a történetet azét is írtam le, mert ha szerelőhöz visszük a kocsit, akkor előszeretettel mondják azt, hogy trafóhiba, vagy injektor hiba. Esetleg mindkettőt kicserélik. Meg találgatnak a mi pénztárcánk rovására.
Hasznos ellenőrzést, remélem megoldódnak a gondok mindenkinél.
Én leírom, hogy hogyan szoktam ellenőrizni a trafót.
Veszek egy 70 cm-es 1mm-es drótot. A helyéről kiemelt trafósorba a gyertyákat bedugom úgy, hogy a gyertyákkal felfele álljon, a drótot rácsavargatom a gyertyák
menetes részére, és a végét letestelem az akksira.
Ha kellően sötét a garázsod, akkor a szélvédőn keresztül gyönyörűen látod a szikrákat. Ki lehet a hibát villogtatni is, gondolom tudod hogyan, vagy elmehetsz egy szerelőhöz, aki 2000-ért megmondja hogy mindenütt van-e szikra.
Az a kérdésem, hogy amikor nem indult, akkor úgy forgott mintha nem lenne benne gyertya?
1.4-es G Astrám van és ma reggel már másodszor szívat meg azzal, hogy nem indul. Két hónappal ezelőtt a hibajelenség ugyan ez volt, hogy az önindító pörög, de nem gyújt a motor. Akkor gyújtótrafó lett cserélve gyertyákkal(két gyertyát nem gyújtott a régi) és a régi akksimat is újra cseréltem, hogy bebiztosítsam a telet. Azóta működött, de ma reggel ugyan azt a hibát produkálta. A héten már észrevettem, hogy valami nem stimmel, mert egyszer nem indult elsőre, de lendülettel álltam le a parkolóba és hirtelen állítottam le és gondoltam, hogy ez lehetett a baj. Azóta ment rendesen a mai napig. Van valami tippetek, hogy mi okozza? Ha megint gyújtótrafót cserélek és ismét ez meg fog ismétlődni, akkor elég drága játék. Gondolom valami okozza a trafó meghibásodását.
Szervusztok márkatársak! A segitségeteket szeretném kérni! A hét folyamán össztörték a G astrám hátsó lökhárítóját (persze a tettes ismeretlen) a bekamerázott céges parkolóban. Ha esetleg valaki tud eladó fekete metál hátsó lökhárítót, akkor azt megköszönném (ha lehet hibátlant). Az autó 2008. 06. havi, 5 ajtós. A segítségeteket előre is köszönöm. Üdv Pete Roland UI.:- akár telefonon is lehet keresni: 06-20/ 569-9237.
Olvastam a hibajelenséged. Az lenne a kérdésem, hogy amikor beindul, utána akadozik-e a motor 1500-as fordulatnál, vagy miután mentél vele egy pár kilométert, utána akadozik?
Amikor ráadod a gyújtást, hallod-e hogy a szivattyú feltermeli a benzint?
Én tavasszal kicseréltem az olajat (az olajszűrő belseje szét volt hullva), a vezérlést***, kipucoltam a pillangószelepet, aztán meghajtottam mint a zállat Paks-Baja oda-vissza (140km) 4-5-6 ezres fordulaton 4.-nél nem is kapcsoltam feljebb. Ettől meggyógyult, és sokkal jobban is ment mint előtte.
Egész eddig. Most kezd megint szarakodni, de nem ugyanaz a hiba, mert rángatózik, újraindítás után nem gyógyul meg, megy minden henger, de gyenge mint a fos, vagy éppen bakkecskézik, viszont a sárga lámpa nem világít.
***nincs köze a hibához, csak azért cseréltem, mert már amúgy is ideje volt, de addig nem mertem meghajtani, nehogy akkor szakadjon el a kissé öreg szíj.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. F astrám van 1,6 benzines és inditáskor felpörög, össze vissza jár majd 10-20 másodperc elteltével minden ok. Sokat eszik és a müszerfalon világit a baloldali sárga lámpa folyamatosan. Merre keressem a hibát?
segítséget szeretnék kérni. van egy 1.4 g astrám 98-as kiadás. le akartam állítani a kulcsot elfordítottam kivettem a gyujtáskapcsoloból és a gyújtást levette de a motor továbra is járt alapjáraton.semmi nem kapott áramot gondolok itt rádió,hűtöventilátor stb. tudna valaki segiteni mi lehet a probléma??? elöre is köszönöm
2006-os astra G Z14XEP , 1500as fordulat környékén rángat, elmegy az ereje, mintha nem menne az egyik henger! Ha ilyenkor erőltetem, nagyobb gázt adok neki, akkor elkezd villogni a check engine lámpa, és teljesen letiltja at egyik hengert! Ilyenkor gyújtás levétel, újraindítás feloldja a henger folyamatos tiltását, de továbbra is rángat! Gyertya, trafő csere megvolt!
Astra F-el kapcsolatban lenne kérdésem. Menet közben, ha kinyomom a kuplungot, nem esik rögtön vissza a fordulat. Valamint ha pl. lámpához érek, az autó már áll, de a fordulat még mindig 1700-1800 Rmp. Van ötletetek?
Rángatás, lambda szonda visszajelző, meg check engin visszajelző.... :) Korábban írtam ide a problémával, meg persze tallóztam is rendesen, kinek mi a tapasztalata. Elrettentő példák voltak, amikor valag pénzért javítás, és nincs eredmény.
A problem tömören az volt, hogy hidegen, később melegen is rángatott a kocsi, jellemzően alacsonyabb fordulaton. Később vagy a lambda, vagy a check engine visszajelző világít. Egyszerre a kettő sosem, vagy az egyik, vagy a másik.
Mivel nem vagyok szerelő, nehezebb az ügy. Első körben a kérdéses alkatrészek körüli kábelek kontaktjait ellenőriztem, szétszedtem, spray, összedug. Aztán második körben a légszűrőtől kezdve végignéztem a levegő útját, nincs e repedés vagy egyéb hiba a csövön.
Aztán leszoktam a mindenféle szir-szar benzinről, fél éve kizárólag ÖMV kúton tankolok. Próbáltam injektortisztító adalékot is, végülis ártani nem árt :)
Egyébként a probléma nem szűnt meg ebben a fázisban. Ki lett olvasva a hibakód, egyértelműen AGR problémára utalt. Kézenfekvő lett volna egy csere, mert leprogramozni nem tudta senki a környéken, levakolni én nem tudtam, szerelő szerint "ha szétszedi nem tudja összerakni, inkább csere dolog volt"...
Közben esedékes volt egy olaj és gyertya csere is, ezt megoldottam, Castrol olaj ment bele, megy sima NGK gyertya.
Aztán szétszedtem a pillangószelepet, egy fain youtube videó alapján. Olyan szinten volt koszos, hogy magam is meglepődtem. Szépen kitisztítottam, de alapvetően nem volt sok javulás, csak a visszajelzők nem mindig világítottak illetve voltak periódusok, amikor tünetmentes volt a kocsi.
Aztán jött a nyár, meg Horvátország. Szerelő azt mondta, h ha baj lesz, kizárólag a határ után fog bekövetkezni... Megnyugtatott, kötöttem biztosítást, meg vittem kötelet ;)
Pályán nyomtam neki Zadarig, néhány megállóval (kávé, wc, schlossgold). Az utolsó 100-200km-en arra lettem figyelmes, hogy a visszajelzők közül csak a lambda világit kicsit néha... Reggeli rövid utaknál enyhe bólogatás volt, de megszoktam, már... Hazafelé szintén nyomtam neki.
Jelenleg tünetmentes a kocsi, jön-megy, hidegen picit néha bebólint, de közel sem olyan szinten, mint ahogy elkezdte, semmi nem világít, maximum ha sokat szarakodok a városban lámpától lámpáig gyök kettővel...
Lehet hogy ki kellett volna cserélnem az AGR-t, valószínű hogy hosszabb távon nem is úszom meg, de jelenleg megspóroltam a több 10 ezer forintos alkatrészcseréket, amik után nem tuti, hogy van eredmény.
A mellékelt kép a pillangószelep, kb 285 ezer kilóméter után....
Azzal tudok még segíteni, ha megadod az email címed (az enyém publikus, arra is jó) és feltöltöm a G Astra javítási útmutatót. Ott képekkel, rajzokkal van illusztrálva minden javítási helyzet.
rsiNem vagyok a motorokkal kapcsolatos szakmai terminológia nagymestere, de megpróbálom nagyjából leírnia azt, amit a külhoni oldalakon ezzel kapcsolatban legtöbbször hangoztatnak:
Az a szitu, hogy a Z20LEH motorok alapvetően magas olajnyomással dolgoznak a dugattyúk olajsugaras hűtése miatt... A leírások szerint ez 7 bar (100 psi) közelébe is felmehet, ami már feleslegesen terheli a turbó olajtömítéseit. Állítólag (a leírások szerint) alapjáraton elég ennek a turbónak kb. 2 bar, és jól megpörgetve sem kell neki 4 bar-nal több... A "szakértők" szerint, a magas olajnyomás főleg akkor problémás, ha valaki katalizátor nélkül, és/vagy mindenféle nagyobb átmérőjű kipufogórendszerekkel szaladgál, mert akkor nincs meg a szükséges (ellen)nyomás a kipufogó oldalon, ami megnöveli a turbó olajtömítéseinek igénybevételét és közelebb hozza azok halálát... Kezdeti tünetként alapjárati füstölés jelentkezik egy kis olajfogyással karöltve (bár természetesen ez nem csak ettől lehet...).
Tudja a fene, én még nem terveztem egyetlen motort sem... Bár elgondolkodtató, hogy a 2008 előtti Z20LEH motorra való turbók sima olajfurattal jöttek ki, a későbbiek meg már szűkítettel (mint a nemrég belinkelt képen az jól látszik)...
Azt a mindenit ,ez profi lírás aminek természetesen van valóságalapja !
Úgy gondolom ,mivel az enyém eléggé ki van hegyezve / 280 LE 430 Nm nyomatékkal / semmi vesztenivalóm nincs ha beszerzek egy ilyen csavart és kicserélem !
Ez persze csak a benzines turbós fórumtársakat érinti Z20LET vagy Z20LEH motorral de ha vagyunk egy páran aki ugyan úgy gondolkodik mint rsiés én,akkor akár meg is rendelhetjük és a durva szállítási költséget szétdobjuk !
Teljesen normális a hűtővíz mennyisége,javíttatva mostanában nem volt. A motor hőfokával sincs gond,pályán olyan max 90 fokra áll be. Lehet hogy akkor a radiátor körül kell körbenéznem.Remélem nem sok aggasztó dolgot találok majd.Örülnék ha sikerülne kezdenem vele valamit,ha nem akkor marad a szerviz.
Az első kérdésem az, hogy nézted-e a kiegyenlítő tartályt? Nem kevés a hűtővíz?
Ha nem, akkor kerülj egyet a verdával, vagy járasd alapjáraton e negyed órát
és a motortérben nézd meg, hogy a csövek amik mennek a fűtőradiátorhoz milyen hőmérsékletűek. Egyformák-e azzal, ami a hűtőradiátorhoz megy. Mert ha igen,
lehet hogy a termosztátod kinyitott állapotban ragadt, és a motor is hideg.
Lehet még a fűtéscsap is.
A másik gondolatom az, hogy úgy jártam egy favorittal, hogy javításkor a szervizben sok ragasztót tettek a radiátor tömítéshez, és eldugaszolta a csövet.
Volt javítva mostanában?
Esetleg az is lehet, hogy a fűtőradiátor tök forró, de a kulisszák nem nyitják a légterelő lamellákat, és nem vezetik a radiátorhoz a levegőt, és így a kerülőúton jut be az utastérbe.