Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Hehe, epp most vettem egy labhajtasos rollert jomagam is, igaz kicsit nagyobbacskat, 175mm-es kerekut. Rollerezni jo, miert ne? Vegtere is nem rosszabb mint a gorkorizas :-))) Vagy a tai chi-zes :-))) Ennel hulyebbnek mar ugysem fogok kinezni :-)))
Nah, lehet hogy megiscsak megmarad az auto :-) Talaltunk egy muhelyt, egy oreg szakival, aki mar korabban is megjavitotta egy-ket (teljesen) remenytelen autonknat (nem is tudom miert nem gondoltunk erre az urgere eddig). Szoval kapasbol tudta mindenrol hogy mi miert meddig (marmint ennel a konkret kocsinal es motornal), elvitte a kocsit probakorre, egy rakas dolgot megnezett, mondta egybol a lehetseges dolgokat. Alapjaiban semmi veszeset nem talalt (belertve a motor mozgasat is a motorterben), szerinte nem volt kidobott penz, es szerinte ha rendesen karban volt tartva a kocsi (es ket evvel ezelottig markaszervizben szervizeltettek az eloriasoknak megfelelo rendszeresseggel, szoval lehet hogy rendesen karban volt tartva), akkor a motornak minimum meg 50, de inkabb 100 ezer merfoldet el kellene mennie - ami a mi evi kb 5K merfoldunkkel egy orokkevalosag :-). De a legjobb az, hogy felhivta a biztositos ceget, vitatkozott veluk egy kicsit (na jo, eleg rendesen vitatkozott veluk) es most fizetik a motortarto bakok meg az illeto lengescsillapito cserejet. :-) Ha minden jol megy, akkor tenyleg csak az olajcsere, olajszuro, legszuro, uzmeanyagszuro koltseget kell fizetnunk, meg majd egyszer majd a hatso kerekivek ujrafenyezeset (meg nagyon korai stadium, raer jovore boven). Szoval HA igaza van, akkor megiscsak jo autot vettunk. De jovo heten amikor viszem hozza, mielott nekikezdene a javitgatasoknal eloszor csinal egy teljes checkup-ot, es szol ha talal barmit. Ja, es a teljes checkup (ami mashol 2-3 ora munkadij szokott lenni), nala csak 1 ora kiszamlazott munkat jelent, a mostani fel ora amit ram szant az meg ingyen volt. :-)) Ha gáz van, meg mindig el lehet adni, most ugyse tudjuk meg amig nem jott meg a DVLA-tol a papir. Maximum bunkunk rajta az atnezest 35 fontjaval tobbet...
(a forrás részt nem értem :)) egyébként én általában hivatalos statisztikát használok (ONS, Data.gov, stb.))
mellesleg háttérben a BBC-n megy egy főzőshow.
Elég humoros, hogy végül egy pie-t sikerült csinálni (mi mást? :)) és most egy meghívott francia séf dolgozik valamin :))) elég gyorsan kifújt az angol szakácsművészet :))
Par info mindegykinek. Repuloterek megkozelitesehez egyedi logisztika kell. A transzfer koltseg nagyobb lehet, mint maga az ut. Olcso utazasi reklamok atveresek, a vegosszeg a tobbszorose lehet. Olcso utakban kereso weboldalak fifikasak, mindent tobbszor ellenorizni kell. Victorian egy hete atepites van, sok minden valtozott.
Szerintem a legnagyobb különbség a kompakt és a dslr gépek között a képérzékelő méretéből fakad. Egyszerű fénytan: nagyobb képérzékelőnél ugyanakkora rekesznyílásnál teljesen más mélységélességet kapsz. Nekem volt sok kompakt gépem, és sok éve van egy D40-em, amihez vettem ebayen egy régi manuálfókuszos fix objekítvet is. Tudni kell, hogy ez a legeslegolcsóbb Nikon dslr volt akkor, és ennek már sok éve. De a manuálfókuszos obinál jöttem rá, hogy döbbenetes különbség van az f1.8 és az f4 között :) Ez portréknál pl. nagyon jól jön, itt egy macska fotója pl. amit ezzel a gép-objekítv kombóval készítettem, de persze ez csak egy példa.
A másik pedig a modern dslr-ek (mármint az enyémnél modernebbek) és a jó objektívek részletgazdag képalkotása. Ezeket egyszerűen nem lehet visszaadni kisméretű érzékelővel. Én nagyon szeretek fotózni, de mivel sosincs rá időm, ezért általában csak a telefonommal készítek képeket, amik persze online megosztásra még tök jók. De mégis arról ábrándozom, hogy nyugdíjas koromban majd egy középformátumú géppel járom majd a brit tengerpartokat, és tájképeket készítek a magam örömére :)
Lehet, hogy Greenwich kicsit hosszu seta lenne onnan? Akkor korulnezunk az O2 korul... Nektek Jubilee line jo? Az az O2 nal van. A DLR-t mindig elvezik a gyerekek, ugyhogy DLR ozhatunk egy kicsit Greenwich helyett... Pl a terkepen del fele van ott egy Greenwich Peninsula Ecology park, az lehet hogy erdekes? Meg sosem jartam ott es az idojaras nem igerkezik rossznak. (vigyunk piknik kajakat, biztos ami biztos).
mint láthatod a táblázatokban hetente 94,4 font megy el takeaway és ottülős éttermi kiadásra. A kettő együtt már heti 170 fontot havi 680 fontot ad ki kajára egy 3 tagú családnál (230/30=9 font per családtag per nap, és nincs benne pia) szerintem elégnek kellene lennie...
atsetalunk Greenwichbe? mekkora setara gondolsz? csakhogy lelkileg felkeszuljek... es hol fogunk kikotni? Nekunk Greeniwch annyira kint van, h jo lesz az 5 oras veg, mert kb 2 ora az ut :(
Kollegaim szerint is hulyeseg. Kettot kerdeztem meg, egyikuk agglegeny, o 350 font korul kolt kajara egymaga (ebben pia meg nincs benne, heti £87.5), egy masik meg ket gyerekkel es feleseggel havonta nagyjabol egy ezrest kolt kajara (azaz heti 250 fontot).
Nem tudom... Mikor kijottunk Angliaba meg mindenevok voltunk. Akkoriban 350-400 fontot koltottunk kettonknek havonta kajara. Mostanra (het evvel kesobb) ez felment 450-500 fontra havonta. Es nem eszunk junk foodot, sem alkoholos italokat, sem csokikat, es nem eszunk tul sokat / nem vagyunk koverek. Nem tudom masok mit esznek, de furcsa. Hogy johet ki egy haromtagu haztartas havonta 200 fontbol kajailag? Hmm...