Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 408787

Ez a "2013-ban 65 éves" szöveg mennyire illeik egy 2014-es kiállításra? Nem inkább 2014-ben 66 éves?

Előzmény: hkv (408785)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.05.27 0 0 408786

Ittasellátó :-)

Előzmény: hkv (408785)
hkv Creative Commons License 2014.05.26 0 0 408785

hmsoft Creative Commons License 2014.05.26 0 0 408784

Egy kis carszkojeszelói: az ugrásra kész magánvasúti vontatásszolgáltatók (rzd-partner.ru alapján)

Az oroszországi közcélú hálózaton bonyolítandó, magánvasúti vontatásszolgáltatás kérdése évek óta nagyjából egy helyben topog. Az RZsD természetesen teljes gőzzel lobbizik ellene, hiszen ez az egyik fontos bevételi forrása. Állandóan hangoztatott érvük, miszerint ők optimálisan ki tudják használni a rendelkezésre álló infrastruktúrát, bezzeg ha tömegével jelennek majd meg a magánok, elharapódznak a gépmenetek, az ad-hoc döntések miatti többletfutások, ami rontja az áteresztőképességet. Eközben folyik a véget nem érő vita a kormányzati szerveknél és egyéb helyeken, hogy egyszintű vagy kétszintű legyen-e a struktúra. Vagyis hogy legyenek-e külön "országos" és "regionális" szolgáltatók, vagy mindenki döntse el, mire elég a tőkéje, a járműparkja.

Eközben különféle cégek egymás után jelentik be, hogy most már aztán tényleg szülessen meg a döntés, mert ők úgy vontatásszolgáltatnának a közcélú hálózaton, mint senki más. Az e heti bejelentés a Transoil és a Transzmasholding alkalmi párosától származik. A Transzmasholding mint mozdonygyártó, értelemszerűen nem szorul komoly töprengésre, hogy honnan szerezzen mozdonyt a reménybeli bizniszhez. A Timcsenko-féle Transoil jelenleg negyvenvalahány 2TE116-ossal rendelkezik, amelyek mellé tavaly vettek három villanygépet, a Doncsak (2ESz4k) sorozatból. Ezek csak a közcélú hálózati engedéllyel rendelkező, vonali gépeik, tehát nem számítanak közéjük a saját hálózatukon dolgozó (elsősorban nehéztolató kategóriájú) mozdonyok.

hm

sörösgigant Creative Commons License 2014.05.26 0 0 408783

Remélem nem árulok el hadititkot, de vasárnapi napokon a 18702/ 18615 v. mi ellenben az lesz....

Előzmény: zjakabfi (408782)
zjakabfi Creative Commons License 2014.05.25 0 0 408782

Na ezek pont azok a sebesek, amik nem megjósolhatóak. Az elmúlt években volt már halbi, By, sőt Bp is pár éve. 18507 meg ráadásul új vonat, ha jól tudm, akármi lehet...

Motorovonat biztos nem lesz.

 

Előzmény: Aurum08 (408781)
Aurum08 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 408781

Csütörtöki napon 18504 és szombati közlekedési rend szerint 18607 és 18507.
Köszönöm a segítségedet!

Előzmény: zjakabfi (408780)
zjakabfi Creative Commons License 2014.05.25 0 0 408780

Bár idén nagyon korán kihozták a menetrendet, meglepődnék, ha már lenne SZVÖR, de nagyobb változások azért nem várhatóak. Évek óta hasonló  a déli part SZVÖR-je, max a "nyári" plusz sebesek szoktak változni. Melyik vonat érdekel konkrétan? Mert szerintem sok mindent lehet sejteni már.

Előzmény: Aurum08 (408777)
zjakabfi Creative Commons License 2014.05.25 0 0 408779

Mi történt az 528-sal? +108, épp Keleti után tart, és balesetet írnak rá.

gertam Creative Commons License 2014.05.25 0 0 408778

PANTOGRÁFOSAT!

 

Van valakinek olyan dokumentuma, ami tartalmazza a 40-es vonalra az ez

évi  (júliustól decemberig) illetve a 2015 évi vágányzári terveket, hídfelújítást, és esetleges terelést Dunaújváros felé?

 

Más: Van olyan publikus dokumentum, melyben Mo. összes személyszállító vonata szám szerint sorrendben van?

Köszi előre is,

 

ÜDV

 

- gertam -

Aurum08 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 408777

Üdvözlet a fórumozóknak!

Egy kisebb kérésem lenne, ha esetleg valakinek a nyári menetrendhez tartozó SZVÖR a birtokában van, el tudná nekem küldeni? Az asszony osztálykirándulást szervez és jól jönne, ha tudnánk, hogy melyik vonat miből van kiállítva. Vagy ha az egészet nem is, de a 30-as vonalét legalább :)

bonvoyageforev@hotmail.com

Köszönöm szépen!

manhattani Creative Commons License 2014.05.25 0 0 408776

OFF: Volt, hogy egyes IL-ek beugrottak egy kieső Tu-134 helyett. De amelyik egyszer csirkét vitt, az már nem :-)   ON

Előzmény: Rollende Landstrasse (408775)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.05.24 0 0 408775

Az Il-18 a bábolnai fuvarok korában már csak teherforgalomban volt, nem is akarták, nem is tervezték visszarakni személyforgalomba.

Előzmény: manhattani (408734)
manhattani Creative Commons License 2014.05.24 0 0 408774

No, most már tudhatod, hogy hol hány óra :-))

Előzmény: gertam (408772)
martinaxe1 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 408773

A rendőrök pénteken kapták el a 21 éves dél-koreai egyetemista lányt, aki épp egy Prágába induló vonatra akart felszállni – jelentette szombaton az APA osztrák hírügynökség.

Előzmény: Snake-Mojzi (408693)
gertam Creative Commons License 2014.05.24 0 0 408772

PANTOGRÁFOSAT!

 

Tegnap a 8006-on volt egy „segéd teloc”.

Végzős osztályom a csütörtöki technikus vizsga után meglepett.

Könnyezett is a szemüvegem .... belülről. :-)

KÖSZÖNÖM :-DDD

 

     

 

Üdv

 

 - gertam -

zjakabfi Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408771

Köszi. Pedig több éven át hallgatva, nagyon egyformának tűnik. De az valahogy nekem is feltűnt, hogy nem színészhang. :)

Előzmény: unikumi (408770)
unikumi Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408770

Az említett állomásokon nem ugyanaz a hang beszél, ezek mind egyedi rendszerek, külön-külön hangokkal.

Szentlőrincre és Bátaszékre egy belső fejlesztésű rendszer működik, ehhez egy környékbeli tájszólásos forgalmistával készítettek felvételeket, de ha jól tudom, mostmár ott nem ő hallható.

Egerben az Autocom készítette a rendszert, amelyben volt olyan időszak, amikor a különböző vonatokat is más ember mondta...
Füzesabonyban szintén egy belső fejlesztésű rendszer működik, szintén egy vasutas beszél (és ő is tájszólásos...).

Előzmény: zjakabfi (408769)
zjakabfi Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408769

Félig ON kérdésem lenne.

 

A gépi hangosok tudtommal 3 hangot használnak a MÁV-nál. Szalóczy, Rábai, és van egy idősebb hang, ami ezeken az állomásokon hallható: Szentlőrinc,Eger, Fabony, Bátaszék. Ki ő?

Terben van egyébként valamiféle egységesítés?

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408768

Amúgy persze nem értek hozzá, ezt használtam forrásnak, itt elég jól össze van foglalva a lényege a rendszernek:

http://www.nilsole.net/referate/magnetschwebetechnik-am-beispiel-des-transrapid/

 

Itt pedig ezt írják róla:

 

Flexible Streckenführung:
Die Transrapid-Trasse kann sowohl aufgeständert als auch ebenerdig errichtet werden. Auch sind kürzere Kurvenradien als bei herkömmlichen Schienensystemen möglich. Wegen des fahrwegseitigen Antriebs kann die Schubkraft von den individuellen Landschaftsgegebenheiten abhängig gemacht werden, sodass auch größere Steigungen und Gefälle für den Transrapid kein Problem darstellen.

Előzmény: Törölt nick (408763)
r1232 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408767

A pályát itt sem lehet tetszőleges mértékig dönteni, ugyanis arra is méretezni kell, ha ott valamiért lassabban haladna a jármű vagy épp megállna. És ez igencsak behatárolja a lehetőségeket.

Előzmény: manhattani (408765)
r1232 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408766

Csak épp nem erről beszélek.

Előzmény: manhattani (408764)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408765

>Lehet jobb (olcsóbb) itt-ott pár kis sugarú ív, ...

 

Ha a vonalon minden jármű azonos sebességgel halad, pályadöntéssel kompenzálni lehet a kis sugár miatti oldalgyorsulást.

Előzmény: Törölt nick (408763)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408764

>4-500 km/h-nál nagyon nem mindegy az ív és az emelkedő mértéke, ...

 

A TGV nagyobb emelkedőket visel el, mint a hagyományos vasút. A nagy sebesség nagy mozgási energiát jelent, azzal legyőzi a nem túl hosszú nagy emelkedőket.

Előzmény: r1232 (408762)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408763

Ó, nincs az előírva, hogy mindenhol 500-al kell menni. Lehet jobb (olcsóbb) itt-ott pár kis sugarú ív, meg nagyobb emelkedő, mint alagutat, meg nagy völgyhidakat gyártani. (úgysem a nagy hegyeiről híres Oroszország).

Előzmény: r1232 (408762)
r1232 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408762

Nagy előnye a rendszernek, hogy jól tolerálja az íveket és emelkedőket. Nem nagyon kell neki völgyhíd vagy alagút.

 

Az eddig épült pályákon ennek épp az ellenkezője látszik (ld. Japán, Kína). 4-500 km/h-nál nagyon nem mindegy az ív és az emelkedő mértéke, valamint az ebből következő gyorsulás értékek sem.

Előzmény: Törölt nick (408750)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408761

Fagyon, mocsárba egyszerűbb oszlopokat leverni, mint valahogy elég masszív alapot építeni.

Előzmény: manhattani (408760)
manhattani Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408760

A tibeti vasút is a fagyott talajon lábakon álló pályán fut.

Előzmény: v_peti (408757)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408759

Jól, mivel nem is nagyon ér a vonat a pályához....

Nincs kopás, nincs függés az időjárási viszonyoktól. A hó lehetne gond, de ha van a pályán forgalom, akkor az 500km/ó szerintem garancia arra hogy nem nagyon rakódik le a pályára :-)

Előzmény: v_peti (408757)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 408758

Mert az Japánban van, ahol 337,08 Fö/km2 a népsűrűség, az oroszoknál meg 8 Fő....

Meg az ingatlanárak...

Előzmény: manhattani (408756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!