Egy kis carszkojeszelói: az ugrásra kész magánvasúti vontatásszolgáltatók (rzd-partner.ru alapján)
Az oroszországi közcélú hálózaton bonyolítandó, magánvasúti vontatásszolgáltatás kérdése évek óta nagyjából egy helyben topog. Az RZsD természetesen teljes gőzzel lobbizik ellene, hiszen ez az egyik fontos bevételi forrása. Állandóan hangoztatott érvük, miszerint ők optimálisan ki tudják használni a rendelkezésre álló infrastruktúrát, bezzeg ha tömegével jelennek majd meg a magánok, elharapódznak a gépmenetek, az ad-hoc döntések miatti többletfutások, ami rontja az áteresztőképességet. Eközben folyik a véget nem érő vita a kormányzati szerveknél és egyéb helyeken, hogy egyszintű vagy kétszintű legyen-e a struktúra. Vagyis hogy legyenek-e külön "országos" és "regionális" szolgáltatók, vagy mindenki döntse el, mire elég a tőkéje, a járműparkja.
Eközben különféle cégek egymás után jelentik be, hogy most már aztán tényleg szülessen meg a döntés, mert ők úgy vontatásszolgáltatnának a közcélú hálózaton, mint senki más. Az e heti bejelentés a Transoil és a Transzmasholding alkalmi párosától származik. A Transzmasholding mint mozdonygyártó, értelemszerűen nem szorul komoly töprengésre, hogy honnan szerezzen mozdonyt a reménybeli bizniszhez. A Timcsenko-féle Transoil jelenleg negyvenvalahány 2TE116-ossal rendelkezik, amelyek mellé tavaly vettek három villanygépet, a Doncsak (2ESz4k) sorozatból. Ezek csak a közcélú hálózati engedéllyel rendelkező, vonali gépeik, tehát nem számítanak közéjük a saját hálózatukon dolgozó (elsősorban nehéztolató kategóriájú) mozdonyok.
Na ezek pont azok a sebesek, amik nem megjósolhatóak. Az elmúlt években volt már halbi, By, sőt Bp is pár éve. 18507 meg ráadásul új vonat, ha jól tudm, akármi lehet...
Bár idén nagyon korán kihozták a menetrendet, meglepődnék, ha már lenne SZVÖR, de nagyobb változások azért nem várhatóak. Évek óta hasonló a déli part SZVÖR-je, max a "nyári" plusz sebesek szoktak változni. Melyik vonat érdekel konkrétan? Mert szerintem sok mindent lehet sejteni már.
Egy kisebb kérésem lenne, ha esetleg valakinek a nyári menetrendhez tartozó SZVÖR a birtokában van, el tudná nekem küldeni? Az asszony osztálykirándulást szervez és jól jönne, ha tudnánk, hogy melyik vonat miből van kiállítva. Vagy ha az egészet nem is, de a 30-as vonalét legalább :)
A rendőrök pénteken kapták el a 21 éves dél-koreai egyetemista lányt, aki épp egy Prágába induló vonatra akart felszállni – jelentette szombaton az APA osztrák hírügynökség.
Az említett állomásokon nem ugyanaz a hang beszél, ezek mind egyedi rendszerek, külön-külön hangokkal.
Szentlőrincre és Bátaszékre egy belső fejlesztésű rendszer működik, ehhez egy környékbeli tájszólásos forgalmistával készítettek felvételeket, de ha jól tudom, mostmár ott nem ő hallható.
Egerben az Autocom készítette a rendszert, amelyben volt olyan időszak, amikor a különböző vonatokat is más ember mondta... Füzesabonyban szintén egy belső fejlesztésű rendszer működik, szintén egy vasutas beszél (és ő is tájszólásos...).
A gépi hangosok tudtommal 3 hangot használnak a MÁV-nál. Szalóczy, Rábai, és van egy idősebb hang, ami ezeken az állomásokon hallható: Szentlőrinc,Eger, Fabony, Bátaszék. Ki ő?
Flexible Streckenführung: Die Transrapid-Trasse kann sowohl aufgeständert als auch ebenerdig errichtet werden. Auch sind kürzere Kurvenradien als bei herkömmlichen Schienensystemen möglich. Wegen des fahrwegseitigen Antriebs kann die Schubkraft von den individuellen Landschaftsgegebenheiten abhängig gemacht werden, sodass auch größere Steigungen und Gefälle für den Transrapid kein Problem darstellen.
A pályát itt sem lehet tetszőleges mértékig dönteni, ugyanis arra is méretezni kell, ha ott valamiért lassabban haladna a jármű vagy épp megállna. És ez igencsak behatárolja a lehetőségeket.
>4-500 km/h-nál nagyon nem mindegy az ív és az emelkedő mértéke, ...
A TGV nagyobb emelkedőket visel el, mint a hagyományos vasút. A nagy sebesség nagy mozgási energiát jelent, azzal legyőzi a nem túl hosszú nagy emelkedőket.
Ó, nincs az előírva, hogy mindenhol 500-al kell menni. Lehet jobb (olcsóbb) itt-ott pár kis sugarú ív, meg nagyobb emelkedő, mint alagutat, meg nagy völgyhidakat gyártani. (úgysem a nagy hegyeiről híres Oroszország).
Nagy előnye a rendszernek, hogy jól tolerálja az íveket és emelkedőket. Nem nagyon kell neki völgyhíd vagy alagút.
Az eddig épült pályákon ennek épp az ellenkezője látszik (ld. Japán, Kína). 4-500 km/h-nál nagyon nem mindegy az ív és az emelkedő mértéke, valamint az ebből következő gyorsulás értékek sem.
Jól, mivel nem is nagyon ér a vonat a pályához....
Nincs kopás, nincs függés az időjárási viszonyoktól. A hó lehetne gond, de ha van a pályán forgalom, akkor az 500km/ó szerintem garancia arra hogy nem nagyon rakódik le a pályára :-)