Miután feleslegesen lefutottam 3 kört (Bárdi, Unix, egy kis maszek autósbolt Sajószentpéteren) megrendeltem a WooDoo által belinkeltet a Kovács autónál.
Igen, "reflektorfényben" vagyok, de azt hittem, a fórumok arról szólnak, hogy a hozzáértő emberek segítenek a kevésbé hozzáértőknek - ami szerencsére 90%-ig így van - nem pedig arról, hogy egymás korlátait, képességeit firtassuk.
Érdekes a fékcsöves történeted.
És ember legyen a talpán, aki el tudja dönteni, hogy most meg kellett volna csinálnod, vagy nem.
te, most itt reflektorfényben vagy! mivel kirakod a dolgaid a nagy plénium elé. szerencsére sok segítséget, kapsz és így szinte elronthatatlannak tűnik a projekt. de van rengeteg olyan beavatkozás, igazi suffni tuningolók részéről, akik teljes gázzal, irányítás és mindenféle jótanács és ellenőrzés nélkűl végzik a buhert, ezerrel! soxor nem is igazán tudják, mit, miért csinálnak. ezekről nem is tudunk, csak utólag, derűlnek ki dolgok, neaggyisten baleset, vagy egy megvásárolt járgány révén. hihhetetlen mikre képesek emberek!!! és ez nem csak a mopedautókra érvényes! mondok egy példát! a drótozás, egy szükséghelyzetben, még bevállalható, mondjuk egy kipuffogónál, míg haza nem ér az ember, de egy kormányszerkezetnél, még hazáig sem!!!!! max, míg feltolja a járgányt az ember a trélerre. a tervezők még 20-adrangú alkatrészeknél sem alkalmazzák ezt a technikát, nemhogy biztonsági berendezéseknél, nem véletlenűl! szerencsére az autók tervezése, biztonságilag jócskán túlfedéssel tröténik, nagyon sok mindennek kell összejönnie, álltalában, hogy, baj legyen, de, nagy ritkán mégis vannak ilyenek. találkoztam már olyannal, hogy , a hátsó fékkör, flexi gumi fékcsövét, egy awabbilincses, megszorítású duplafalú üzemanyagcsővel váltották ki és több érv felhozása révén. hátsó körben, nincs akkora nyomás, a fém fékcsőre bujtatott perem, nagyon jól megfogja a gumi üzemanyagcsövet, nem bír lecsúszni, bírja a gumicső a nagy nyomást, mert dupla falú, és nem utólsósorban óccsó! az első fékkört kelett volna javítani, de nem vállaltam! ki tudja, miylen rejtett meglepetések lakoznak a fékrendszerben, ami, esetleg, engem is börtönbe jutathat. vagy atomjaira szedi az ember az egész rendszert iylenkor és mindenről meggyőződik, hogy olyan, mint amiylennek lennie kell, de ezt meg nem fizették volna meg, sőt! kimondottan, az volt az álláspont, hogy nemrég lett megcsinálva a hátsófék, az még nincsen lehasználva, ahhoz nem kell nyúlni, mert jól működik! legyen, minnél ócsóbb a szereleés. no komment... persze nem feltétlen lett volna itt is, a legroszabb, mivel a tervezés, nem véletlen, két körös fékrendszert alkalmaz, ha az egyik kör, megficcen, azért még marad fékhatás, a másik révén, nem lesz az autóból, száguldó buldózer, egy kör meghibásodása révén..., de, ha jól belegondolok, és az omminózus, autóst elhajtottam, de, lehet otthon, megbuherálta maga az első kört is, így valami hasonló, "jó " módszerrel, mint a hátsót és egyszer csak száguld, majd velem szemben, a pipecnek hitt fékrendszerével!?, ha ezt nézem, lehet meg kelett volna inkább csinálnom!?
Semmi baj a jelzéseiddel, figyelmeztetéseiddel Miklós, csak az a gond, hogy lassan már úgy írsz rólam, mintha retardált lennék.
Lassan teljesen hülyének nézel, és ez már kezd bántó lenni.
Hidd el, tisztában vagyok a korlátaimmal, sosem kezdenék hozzá olyasmihez, amiről úgy érzem, hogy nem tudnám megcsinálni.
Amiket kérdeztem, mint pl akku leszorító, voltmérő bekötés stb, csakis azért kérdeztem - mint ahogy erre Ívfény nagyon jól rá is érzett - hogy könnyebb úgy megcsinálni valamit, ha kapok előtte segítséget, megerősítést.
Azt hiszem, ebben a témában - mármint a határaimat, és debilitásomat illetően - nem kívánok többet hozzászólni.
De hidd el, anno sokat szereltem Pannoniát, Trabantot, Zsigulit, és igaz, hogy nem vágtam mindennek a nevét, de aminek nekiláttam, megcsináltam.
És arról is biztosítalak, hogy ha szembetalálom magam egy olyan dologgal, amit nem tudok megcsinálni, vagy veszélyesnek érzem, fogok szólni az autószerelő volt iskolatársamnak.
Volt, és jelenlegi motorjaimnál a mai napig én szerelem ki a kerekeket gumicserére.
Itt le kell venni a féknyergeket, stb... ez is elég veszélyes egy motornál, ha nem rendesen rakják vissza, de szerencsére ezzel sem volt gondom eddig.
Igazából itt a kormányműhöz hozzá sem nyúlok, csak egy kormány összekötőt cserélek ki.
Amit elronthatok, az maximum a kerék összetartás, de ha így lesz, akkor beviszem egy szerelőhöz, és beállíttatom.
A devecseri webshopban ez is 8500 Ft, itt már bő 400%-os a felár. Vajon hány ember keres rá a google-val egy alkatrészre, mielőtt megveszi sokszoros áron???
Belső kormányösszekötőt, axiál rudat sajnos még nem látok az alkatrészek között, de ha majd ha ráérek, kinyomozom melyik autóé használható. Ha szerencsénk van, akkor azért sem kell majd 10e Ft-ot fizetni a mopedautókra szakosodott "kereskedőknek", ha az arányok hasonlók, akkor 2-3e Ft körül lehet egy axiál rúd a "normális" autóalkatrész boltban..
Sajnos nincs tisztában a korlátaival . Számára teljesen természetes ,hogy a gyári akkumulátor rögzítés helyett / amihez csak szerszámot kellett volna megfogni / inkább kerített két arckrémes müanyag kozmetikai tégelyt hogy kiékelje ,jót mosolyogtunk rajta ,de jelenleg ő játszik a kormányművel s megy ki vele közútra .
A félkúpszög mérése azért nem atomfizika, szükség van hozzá egy olyan tolómérőre, amivel tized mm pontosan lehet mérni, meg némi középiskolás geometria tudásara, de a google ebben is segít.
De amúgy nem is kell méricskélni, itt van a Ligier Ambra kormány gömfej cikkszáma: 91-06010 RTS/BE , most akciósan 2600 Ft a Kovacsauto webshopban:
szerintem is van abban igazság, amiket leírtál! én még mondtam is, anno, hogy alap autószerelői tudás nélkűl veszélyes ezeket a kis masinákat berhelgetni, mert a műszaki megoldások egy az egyben olyanok, mint a nagyokon és attól , mert mopedautóban van egy kormánygömbfej, ugyanolyan veszélyes, lehet adott esetben, ha meghibásodik, vagy roszul van szerelve. de, ha már szegény Daty mégis rákényszerűl a szerelésére, akkor, talán az lenne a nagyobb baj, ha magára maradna és kút főből, fabrikálna. így jobb, ha kap segítséget, talán kisebb esély van, elkövetnie szarvas hibát, ami aztán később visszaüt? persze benne van az is, hogy a segítséggel bátorítjuk és esetleg nem kéne? hány olyan mopedautós társunk lehet, aki eleinte azt hitte a villáskulcsra, hogy a reggelihez való eszköz, de aztán belerázódott a dolgokba valahogy. aztán persze vannak akik sosem lesznek kész, autószerelés tekintetében. ezt minden felnőtt, ép elmével rendelkező embernek, magának kéne tudnia, hogy alkalmas a feladatra, vagy sem! ha nem tudja az ember a korlátainak határait, akkor hiába minden, úgy is, menni fog előre és vagy falnak megy, vagy nem... Datynak is ki tudja, mik a határai? lehet ő tudja, hogy sokkal többre képes, csak segítség kell neki? nem tudhatjuk. ezt neki kell tudnia!
Gratulálok ha egyedül csináltad . De nagyon nem értek egyet a gondolattal ,hogy valaki ilyen műszaki szaktudással / imént kérdezted döbbenten mi az a talpas gömbfej / pont a kormányművel álljon le kísérletezni . S még a féket is buheráltad volna ,ha nem szólnak Rád a többiek . Fék ,futómű ,kormánymű alkatrészek nem játék ,sajnos felelőtlenül egyes Fórumozók adják alád a lovat . Aztán ha a hírekben hallunk Rólad ,nem tudom mit szólnának ,benne van a pakliban . Még várjuk ki a végét nem raktad össze . Ilyen munkáknak akkor szabadna neki látni ha minden más egyszerűbb munkálatot biztonsággal el tudsz végezni ! Jelenleg elemi fogalmakkal se vagy tisztában / ez nem bántás ,más a foglalkozásod / kormányművel játszol ,legrosszabb mikor valaki nem ismeri a saját korlátait ,magad kéne belátni hogy nem vagy azon a műszaki felkészültségen hogy kormányművet piszkálj ,ami miatt balesetet is okozhatsz az úton .
ha beviszem a csapszeget az autó alkatrész kereskedésbe, tudnak majd helyettesítőt adni?
Hááát ... nagyon
-- ráérős
-- jóindulatú
-- ismerős
boltos kell hozzá . A kúposság mérése is zűrösnek látszik , a menet talán még rajta van a katalóguson , de a profil már szerintem nincs .
Az alkatrészpótlások összevadászása a mopedautós (tulajdonos) feladata .
Ugyanakkor erőst gyanítható , hogy nem gyártottak külön ilyesmit maguknak , hanem átvették valamelyik (francia) kiskocsi alkatrészét . Van egy barátom aki elég sok alkatrészt be tudott azonosítani a nagypapája Ambráján , megkérdezem , hogy a futóművel mire ment .
Szerintem ott csak tipus alapján fognak keresni. Minta alapján nem hiszem. Pl ha igaz a 14x1,5 menet, akkor a bogárban is ilyen van, úgyhogy szerintem sok autóban van ilyen méretű
nekem ugyan nem ligierem van, így nem vagyok, naprakész, hogy melyik alkatrész ami jó lehet, de egy tipp, hátha ez jó neked. a képek alapján, 14x1,5-ös menetű lehet a cucc ami tönkrement? ez valami hasonló lehet akkor.
igaz ez görbített, és ezért vigyázni kell, a jobbos, ballos vásárlásra és meg kell nézni, hogy a menet becsavarási lehetősége, ugyanakkora legyen, mélységében is, mint a régié. az autoboltos tanácsát kérd ki! minimum 2-3 centit benn kell legyen a menet a kormányösszekötőben, a stabil kapcsolat miatt az összekötő és a gömbfej között. ha mindkét gömbfejet cseréled, akkor valószínű, hogy elfog menni egy kicsit a kerékösszetartás egy picit, akárhogy próbálod úgy betekerni, mint a régit! igyekezz nullára állítani, nem nagyon kell összetartás ezeken a kiskocsikon, persze egy mm, még ha van az nem katasztrófa. ha szemre jónak is látszik a csere, akkor is ellenőrizd le, hogy nulla körűli legyen az összatartás, mert lehet régebben, sem volt ez az értéken a kormánymod.