Keresés

Részletes keresés

Dutrás-pisti Creative Commons License 2016.09.13 0 0 27893

Szia Furak!

Állítsd össze csavarozás nélkül a kuplungot.Elvileg az alsó kuplung részre felül a felső rész.Szépen lassan enged rá a motorral együtt(behúzod vagy kiengeded a kuplungot).Ha egy vonalban vannak a csavar helyek,akkor jó!

Előzmény: Furak (27892)
Furak Creative Commons License 2016.09.13 0 0 27892

Sziasztok!

Ma megvettem az új kuplung ferodolt a Kf-re csak kicserélem még az öszi talaj munkák előtt legyen rendbe. Ötlete kinek van miként tudnám központosítani a kuplungfelsőt. Lazítsan meg a motortartó csavarokat és húzzam meg mikor már egyébként egyben van a gép, és akkor jó helyre becsúszna? Vagy van más ötlet?

freelancer25 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 27891

Sziasztok!

 

Kis segítséget kérnék, illetve véleményt.

KF-850 Extra Szentkirály kapálógép Briggs & Stratton 850E motor főtengely csapágya megadta magát kb. 2 év után. Csapágycserét követően 2-3 hónappal azt tapasztaltam, hogy időnként fémes súrlódó rendellenes zajt ad a motor.

A motort leszereltem a hajtóműházról, ekkor már sejtettem a probléma okát: a motor főtengelyére szerelt kuplung-csésze és a motor között elszabadult a szimmeringet/csapágyat védő fém alátét, zárógyűrű.

Szerintetek hogyan tudom rögzíteni, vagy egyáltalán szükséges oda az az alátét?

Ahogy láttam amikor beragadt az alkatrész belemart a motorház alsó részébe a főtengelynél. Attól tartok, hogy hiába teszem vissza az alkatrészt a gép rázkódásától rövid időn belül ugyanúgy kiesne a helyéről.

 

Pár kép a motorról: (a kuplungcsészét még nem sikerült leműtenem idő hiányában...)

 

A neten kerestem hasonló tip. motorokról képet B&S 850/950E, és ott szerintem nincs is ez a zárógyűrű:

 

amper_vadasz Creative Commons License 2016.09.12 0 0 27890

Szia. Azt írod félbe vágta, vagy lemetszett belőle egy kis db-ot, szerintem 100%, hogy sekélyen ment a kiszedőd.

Tavaly szintén itt panaszkodott egy fórumtárs, hogy a gyári rota kiszedővel a krumplija megsérült, ö maga is arra gondolt, hogy nem tudott kellő mélységig lehatolni az adaptere...

Ebből az elgondolásból én magam készítettem a krumpli kiszedő adapterem.. Maga a gép se átlagos, 53cm-es körmös vas kerekeken hajt a dupla felezővel ( nyomaték sokszorozó ) , a hasmagassága lazán van 20cm. Ha kicsi a kereked és a kerék nyomtávod, a hasmagasság alapba csak kb. 10cm lehet, így megeshet az egyik kerék a bakhát oldalán futva eleve megemeli a kiszedő munka magasságát, nem tudsz kellő mélységben haladni a kiszedővel, máris könnyebben sérül a krumplid.. A pálcás tisztító rész köracélja kevésbé vágja ketté a krumplit, oda él kell, mint egy kés, az pedig inkább a kiszedő elején található "lap, ami a föld alá megy"... Nem jó, ha gyors a haladási sebesség, és az se jó, ha meredek a pálcák szöge, a krumplit a vonóerő képes a meredek tisztító pálcákhoz préselni, ez még nem vágja ketté, de bizonyára jellegzetes sérülései lesznek..

A krumpli kiszedő függőleges szára egy laposvas, aminek ilyen olyan éle van még, + vonóerőt is csökkent...

Legjobb, ha igyekszünk minden lehetséges élet letörni, ami sérülést okozhat, a haladási sebességet lecsökkenteni, a kíméletes kiszedés érdekében.

Nekem nem volt krumpli sérülésem a saját készítésű kiszedőmmel, pedig az 1. próbálkozásom volt tavaly, jól vizsgázott.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136796560&t=9097147   képek nagyíthatók

 

Adatok: "MPM 10 nagy körmös vas kerék van a gép alatt ø:53cm, így a has magasság az LR-56 felező ellenére bőven 20cm felett van, nem okozott gondot a bakhát. 2db mélységállító csoroszlya vasat hegesztettem össze a krumpli kiszedő növelt hosszúságú szárához. Laposvas elé 8-as köracél lett hegesztve a kisebb ellenállás végett. Az orr 2-es lemezből van, a profilt régi fűnyíró házból vágtam ki, majd némileg tompa szöget adtam még neki, hogy laposabb legyen. A 8db 10-es köracél pálca 50cm +3..5cm a hegesztés miatt, 50cm széles maga a kiszedő. Az M10-es menetes feszítőkkel tudom változtatni az orr szögét, + stabilizálja és kimerevíti a hosszú kiszedő testét. A gép tömege így 70-80kg között van valahol. Álom jó vele dolgozni, szinte gyerekjáték lett a krumpli kiszedés. Előtte még fűnyíróval lenyírtam a gazt és a szármaradványokat."

 

Munka közben:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZYUb0OTUu1w

 

Ugyan azon a soron 2.x már csak pár szem került elő, ennyire hatékony munkát végez.

 

https://www.youtube.com/watch?v=np9EgAAvrpY

 

Szomszédom felrotálta a krumpliföldjét, rendesen került még elő ki nem szedett krumplija a hagyományos kézi kapás kiszedés után, amit persze meg meg vágott a rota kései is.

Előzmény: arsenalfan007 (27888)
Imperator23 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 27889

milyen mélyre lett ültetve a krumpli?

 

ha gépi műveléses módszerhez van vetve (kb 15 cm mélység, majd utána feltöltve egyből még a kikelés előtt)

ez az ún. bakhátas művelés, akkor elvileg a burgonyakiszántónak ki kéne épségben szántania.

célszerű a legmélyebb munkamélységre állítani.

én a a gyári váltvaforgós ekével szántottam ki idén. nagyon szépen lehetett vele dolgozni.

alig egy-két szemet sértett vagy vágott szét. 

 

nézz pár videót a neten. hátha segít.

 

Előzmény: arsenalfan007 (27888)
arsenalfan007 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 27888

Kedves Fórumtársak!

 

A következő kérdésben szeretném véleményetek/segítségetek kérni:

 

A mai napon életemben először kis kétkerekű traktorral, és a hozzá csatolt krumpli kiszedő szerszámmal szedtem ki a burgonyát. Illetve szedtem volna, ha a jó részét nem sértette volna meg (vagy egy kis darabot metszett le belőle, vagy akár félbe is vágta őket, főként a nagyokat) Az eke, vagy nem tudom mi ennek a hivatalos neve nem gyári tartozék, hanem a helyi gazdaboltokban kapható cucc koppintása. Persze képet most véletlenül sem találok róla a neten. Úgy néz ki, hogy van egy felfogatása, ahhoz jön egy elég meredeken álló kis lap (ez megy a föld alá) majd ebből a kis lapból jönnek hátrafelé ,,pálcák" (ezek is marha meredeken állnak) gondolom a termés félredobása végett. Lehet, hogy mélyebbre kellett volna raknom? (Csak pár centivel tudtam lejjebb tenni, az nem segített) Vagy a krumpli van túl mélyre ültetve? Esetleg az egész konstrukció hibás?

 

Tanácsokat/segítséget előre is köszönöm!

Gyula65 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 27887

Köszönöm, korrekt!

Üdv!

Előzmény: cei (27886)
cei Creative Commons License 2016.09.11 0 0 27886

Szia! 

Válaszoltam  a mailre.

Előzmény: Gyula65 (27885)
Gyula65 Creative Commons License 2016.09.10 0 0 27885

E-mail ment!

Kaptam egy automatikus választ, mely szerint ez az e-mail (a Fórumon megadott) cím nem megfelelő, de, ha ezt tudom akkor a másik e-mail címet is ismerem!

Tájékoztatlak: Nem ismerem!

Üdv!

 

Előzmény: cei (27881)
Furak Creative Commons License 2016.09.10 0 0 27884

Szia!

Nekem Kf Sprint van, csak rotálásra használom. Én inkább a Dragon 55-öset ajánlanám elősebb a motorja 1,5 Le vel meg a szarva masszívabb. Ha munka után kijáratod a karbiból a benzint nem dugul el erre kicsit kényes a honda motor. Meg igyekezzél friss benzinnel használni.

Előzmény: cei (27881)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 27883

A kapálógépem ! Ez egy teljesen más rendszerű gép mint amivel kapcsolatban írtál !

cei Creative Commons License 2016.09.08 0 0 27882

Szia!

 

Nekem tudsz mindkettőre árat mondani? ceiwab@gmail.com

 

Köszi

 

Előzmény: Törölt nick (27858)
cei Creative Commons License 2016.09.08 0 0 27881

Sziasztok!

 

Szeretnék kapálógépet venni és jelenleg a Szentkirályi kapálógép mellett döntöttem. 

Azonban nem tudom, hogy Briggs motorost vagy honda motorost vegyek. 

H 55 vagy Q 60-as legyen. 

Valaki tudna benne segíteni, valakinek vannak tapasztalatai ezen gépekről? 

 

Köszönöm a segítséget 

Péter Láncfűrészalkatrész Creative Commons License 2016.09.08 0 0 27880

Gyere el te is !
Erdő-Mező - Veterán motorfűrész gépbemutató

(2016. szeptember 10. - én szombaton, 13:00) Sopron- InnoLignum

részletek:http://erdo-mezo.hu/2016/09/08/nyeremenyjatekkal-veteran-fureszekkel-es-sok-massal-var-az-erdo-mezo-az-innolignum-sopron-kiallitason/

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.07 0 0 27879

Való igaz,belekeveredtem az olvasás közben,bocsánat!

Előzmény: crossroad (27877)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.07 0 0 27878

 Bocsáss meg, de nem tudom a választ. Nekem Szentkirály Kft-és kapám van. A többiek talán megtudják mondani.

 

 A kapa motoron megfolyt az alsó szimering. Leveszem a kuplungot, akkor további szétszerelés nélkül kilehet cserélni a szimeringet?   

Előzmény: crossroad (27874)
crossroad Creative Commons License 2016.09.07 0 0 27877

Szia!

 

Vagy a link ment félre, vagy én gondolok valamit rosszul a komposztálásról... Szerintem ez egy szivattyú!

Előzmény: Törölt nick (27875)
oljeg12 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 27876

Ha ezzel próbálnál komposztálni, azt megnézném.

Előzmény: Törölt nick (27875)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.07 0 0 27875
Előzmény: crossroad (27874)
crossroad Creative Commons License 2016.09.07 0 0 27874

Szia!

 

A komposztáló adapterre ráaplikálható egy robi 52? Ha igen és még megvan a gép, akkor érdekelne. (Ha nincs meg már, akkor is érdekelne, hogy össze lehet-e kombinálni a kettőt)

 

Üdv: B.

Előzmény: Törölt nick (27858)
rönótulaj Creative Commons License 2016.09.06 0 0 27873

Szia!

Én is! Válaszoltam is!

Üdv:rönó

Előzmény: Törölt nick (27869)
ezputnok Creative Commons License 2016.09.06 0 0 27872

Eladó ez a kapagép. 12 évig nem használták. Most sok minden lett rajta cserélve, szűrő, előszűrő, gázbovden,gyertya, membrán, teljes porlasztó és benzintank takarítás, gyertya és gyertyapipa. Lecsiszolva, lefújva, lefestve a váz Hemmeritével.

kracek5 Creative Commons License 2016.09.05 0 0 27871

Köszi,megkaptam!Üdv!

Előzmény: Törölt nick (27870)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.05 0 0 27870

Neked is írtam. Üdv. 

Előzmény: kracek5 (27867)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.05 0 0 27869

Írtam egy e-levelet a címedre.

Előzmény: rönótulaj (27864)
gombászok Creative Commons License 2016.09.05 0 0 27868

Mindkét hozzászólásodhoz:

 

A videóson tényleg nem jól vannak a fülek, de nem minden a fül helyzete: elsősorban a motor pozíciója a meghatározó, hogy milyen távol/közel állítjuk az alvázhoz. Erre szolgálnak a motor talp 4 furatán átmenő csavarok. Ez az legfontosabb művelet. Kisérletezni kell mindaddig, míg üresjáratban nem hajt, erős terhelésnél meg nem csúszik meg az ékszíj.

Két marhaságot is elkövetett az ipse:

 

1. befeszített kuplunggal indított, bár a váltója szerencséjére üresben volt. ha ezután elkezd váltani, jobb esetben csak recseg a váltó, a rosszabbat meg hagyjuk.

 

2. hátramenetbe kapcsolt rotával, nagy gázzal! Meg is ugrott hátrafelé a gépe.

Na, ez életveszélyes! Volt olyan, akit emiatt széttrancsírozott a 600-as Hondája, ezt mindíg kénytelen vagyok elmondani.

 

Ha mégis hátrafelé kell menni, két fő szabály:

1. Kicsi gázzal, csúsztatott, és nem teljesen rányomott kuplunggal, mindíg készenlétben állni, hogy a a kuplungkart visszahúzzuk.

2. A behúzó csoroszlyát nyomjuk be a földbe, hogy fékként működjön.

Olyan ez mint a defenzív vezetés: legyél felkészülve, hogy baj lehet.

Előzmény: ps2jani (27866)
kracek5 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 27867

Üdv! Ha még nem kelt el,engem érdekelne a szivattyú,kracek@freemail.hu! Köszi.

Előzmény: Törölt nick (27858)
ps2jani Creative Commons License 2016.09.04 0 0 27866

 A sárgával jelölt két "L" alakú fülnek kell az ékszíjat tartani ha oldod a kuplungot.Akkor fog tapadás nélkül elforogni a főtengely tárcsája.Állítsd úgy a két fület hogy éppen ne érjen az ékszíjhoz, amikor hajt.

Előzmény: ps2jani (27865)
ps2jani Creative Commons License 2016.09.04 0 0 27865

https://www.youtube.com/watch?v=_NzhNWFOcgo        Üdv! Ezen a videón is látszik a hibás szíj beállítás!

Előzmény: tzsoti (27860)
rönótulaj Creative Commons License 2016.09.04 0 0 27864

Szia!

Engem a komposzt aprító érdekelne.

Az elérhetőségem: finland@freemail.hu

Üdv: rönó....

Előzmény: Törölt nick (27858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!