Állítsd össze csavarozás nélkül a kuplungot.Elvileg az alsó kuplung részre felül a felső rész.Szépen lassan enged rá a motorral együtt(behúzod vagy kiengeded a kuplungot).Ha egy vonalban vannak a csavar helyek,akkor jó!
Ma megvettem az új kuplung ferodolt a Kf-re csak kicserélem még az öszi talaj munkák előtt legyen rendbe. Ötlete kinek van miként tudnám központosítani a kuplungfelsőt. Lazítsan meg a motortartó csavarokat és húzzam meg mikor már egyébként egyben van a gép, és akkor jó helyre becsúszna? Vagy van más ötlet?
KF-850 Extra Szentkirály kapálógép Briggs & Stratton 850E motor főtengely csapágya megadta magát kb. 2 év után. Csapágycserét követően 2-3 hónappal azt tapasztaltam, hogy időnként fémes súrlódó rendellenes zajt ad a motor.
A motort leszereltem a hajtóműházról, ekkor már sejtettem a probléma okát: a motor főtengelyére szerelt kuplung-csésze és a motor között elszabadult a szimmeringet/csapágyat védő fém alátét, zárógyűrű.
Szerintetek hogyan tudom rögzíteni, vagy egyáltalán szükséges oda az az alátét?
Ahogy láttam amikor beragadt az alkatrész belemart a motorház alsó részébe a főtengelynél. Attól tartok, hogy hiába teszem vissza az alkatrészt a gép rázkódásától rövid időn belül ugyanúgy kiesne a helyéről.
Pár kép a motorról: (a kuplungcsészét még nem sikerült leműtenem idő hiányában...)
A neten kerestem hasonló tip. motorokról képet B&S 850/950E, és ott szerintem nincs is ez a zárógyűrű:
Szia. Azt írod félbe vágta, vagy lemetszett belőle egy kis db-ot, szerintem 100%, hogy sekélyen ment a kiszedőd.
Tavaly szintén itt panaszkodott egy fórumtárs, hogy a gyári rota kiszedővel a krumplija megsérült, ö maga is arra gondolt, hogy nem tudott kellő mélységig lehatolni az adaptere...
Ebből az elgondolásból én magam készítettem a krumpli kiszedő adapterem.. Maga a gép se átlagos, 53cm-es körmös vas kerekeken hajt a dupla felezővel ( nyomaték sokszorozó ) , a hasmagassága lazán van 20cm. Ha kicsi a kereked és a kerék nyomtávod, a hasmagasság alapba csak kb. 10cm lehet, így megeshet az egyik kerék a bakhát oldalán futva eleve megemeli a kiszedő munka magasságát, nem tudsz kellő mélységben haladni a kiszedővel, máris könnyebben sérül a krumplid.. A pálcás tisztító rész köracélja kevésbé vágja ketté a krumplit, oda él kell, mint egy kés, az pedig inkább a kiszedő elején található "lap, ami a föld alá megy"... Nem jó, ha gyors a haladási sebesség, és az se jó, ha meredek a pálcák szöge, a krumplit a vonóerő képes a meredek tisztító pálcákhoz préselni, ez még nem vágja ketté, de bizonyára jellegzetes sérülései lesznek..
A krumpli kiszedő függőleges szára egy laposvas, aminek ilyen olyan éle van még, + vonóerőt is csökkent...
Legjobb, ha igyekszünk minden lehetséges élet letörni, ami sérülést okozhat, a haladási sebességet lecsökkenteni, a kíméletes kiszedés érdekében.
Nekem nem volt krumpli sérülésem a saját készítésű kiszedőmmel, pedig az 1. próbálkozásom volt tavaly, jól vizsgázott.
Adatok: "MPM 10 nagy körmös vas kerék van a gép alatt ø:53cm, így a has magasság az LR-56 felező ellenére bőven 20cm felett van, nem okozott gondot a bakhát. 2db mélységállító csoroszlya vasat hegesztettem össze a krumpli kiszedő növelt hosszúságú szárához. Laposvas elé 8-as köracél lett hegesztve a kisebb ellenállás végett. Az orr 2-es lemezből van, a profilt régi fűnyíró házból vágtam ki, majd némileg tompa szöget adtam még neki, hogy laposabb legyen. A 8db 10-es köracél pálca 50cm +3..5cm a hegesztés miatt, 50cm széles maga a kiszedő. Az M10-es menetes feszítőkkel tudom változtatni az orr szögét, + stabilizálja és kimerevíti a hosszú kiszedő testét. A gép tömege így 70-80kg között van valahol. Álom jó vele dolgozni, szinte gyerekjáték lett a krumpli kiszedés. Előtte még fűnyíróval lenyírtam a gazt és a szármaradványokat."
Szomszédom felrotálta a krumpliföldjét, rendesen került még elő ki nem szedett krumplija a hagyományos kézi kapás kiszedés után, amit persze meg meg vágott a rota kései is.
A következő kérdésben szeretném véleményetek/segítségetek kérni:
A mai napon életemben először kis kétkerekű traktorral, és a hozzá csatolt krumpli kiszedő szerszámmal szedtem ki a burgonyát. Illetve szedtem volna, ha a jó részét nem sértette volna meg (vagy egy kis darabot metszett le belőle, vagy akár félbe is vágta őket, főként a nagyokat) Az eke, vagy nem tudom mi ennek a hivatalos neve nem gyári tartozék, hanem a helyi gazdaboltokban kapható cucc koppintása. Persze képet most véletlenül sem találok róla a neten. Úgy néz ki, hogy van egy felfogatása, ahhoz jön egy elég meredeken álló kis lap (ez megy a föld alá) majd ebből a kis lapból jönnek hátrafelé ,,pálcák" (ezek is marha meredeken állnak) gondolom a termés félredobása végett. Lehet, hogy mélyebbre kellett volna raknom? (Csak pár centivel tudtam lejjebb tenni, az nem segített) Vagy a krumpli van túl mélyre ültetve? Esetleg az egész konstrukció hibás?
Kaptam egy automatikus választ, mely szerint ez az e-mail (a Fórumon megadott) cím nem megfelelő, de, ha ezt tudom akkor a másik e-mail címet is ismerem!
Nekem Kf Sprint van, csak rotálásra használom. Én inkább a Dragon 55-öset ajánlanám elősebb a motorja 1,5 Le vel meg a szarva masszívabb. Ha munka után kijáratod a karbiból a benzint nem dugul el erre kicsit kényes a honda motor. Meg igyekezzél friss benzinnel használni.
A komposztáló adapterre ráaplikálható egy robi 52? Ha igen és még megvan a gép, akkor érdekelne. (Ha nincs meg már, akkor is érdekelne, hogy össze lehet-e kombinálni a kettőt)
Eladó ez a kapagép. 12 évig nem használták. Most sok minden lett rajta cserélve, szűrő, előszűrő, gázbovden,gyertya, membrán, teljes porlasztó és benzintank takarítás, gyertya és gyertyapipa. Lecsiszolva, lefújva, lefestve a váz Hemmeritével.
A videóson tényleg nem jól vannak a fülek, de nem minden a fül helyzete: elsősorban a motor pozíciója a meghatározó, hogy milyen távol/közel állítjuk az alvázhoz. Erre szolgálnak a motor talp 4 furatán átmenő csavarok. Ez az legfontosabb művelet. Kisérletezni kell mindaddig, míg üresjáratban nem hajt, erős terhelésnél meg nem csúszik meg az ékszíj.
Két marhaságot is elkövetett az ipse:
1. befeszített kuplunggal indított, bár a váltója szerencséjére üresben volt. ha ezután elkezd váltani, jobb esetben csak recseg a váltó, a rosszabbat meg hagyjuk.
2. hátramenetbe kapcsolt rotával, nagy gázzal! Meg is ugrott hátrafelé a gépe.
Na, ez életveszélyes! Volt olyan, akit emiatt széttrancsírozott a 600-as Hondája, ezt mindíg kénytelen vagyok elmondani.
Ha mégis hátrafelé kell menni, két fő szabály:
1. Kicsi gázzal, csúsztatott, és nem teljesen rányomott kuplunggal, mindíg készenlétben állni, hogy a a kuplungkart visszahúzzuk.
2. A behúzó csoroszlyát nyomjuk be a földbe, hogy fékként működjön.
Olyan ez mint a defenzív vezetés: legyél felkészülve, hogy baj lehet.
A sárgával jelölt két "L" alakú fülnek kell az ékszíjat tartani ha oldod a kuplungot.Akkor fog tapadás nélkül elforogni a főtengely tárcsája.Állítsd úgy a két fület hogy éppen ne érjen az ékszíjhoz, amikor hajt.