Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 55

OFF

Szolgálati Közlemény!

Délután megyek, csak nemrég értem a műhelybe.

ON

Előzmény: egly (54)
egly Creative Commons License 2008.03.26 0 0 54

Viesmann ÖBB a nagysebességű nemrég épített Westbahn modellje, hegyi vasútra teljesen elkalmatlan.

Más kérdés, hogy a cégvezető mindenáron el kívánta adni. Még DB AG jelzőket is hoztak Semmeringiként (azért ennyire a nem kellene a pénzt hajszolni).

 

Volker Sommerfeld a göppingeni Modellbahn Treff-en szavát adta az amúgy is programjukban szereplő Semmering Vasút elemeinek elkészítésére, azzal a kiegészítéssel, hogy a sorozatban nem gyártandó szerelvényeket is elkészíti.

Semmering felsővezeték rendszere a többi ÖBB vonaltól teljesen különbözik.

 

A semmeringi kapcsoló keret ( és nem kert) elkészítése külüön kín lesz.

Hernyofan Creative Commons License 2008.03.26 0 0 53
"Kb. ennyi melóm volt nekem is vele......"

Finoman az ilyen kijelentésekkel, a videó mellé oda van írva, hogy két és fél óra alatt el is készült... :)

Az viszont érdekelne, hogy a Semmeringre hogy-hogy Sommerfeldt rendszer kerül? Én nagyon örülök neki, mert csodákat lehet belőle kihozni, de régebben Te is írtad, hogy sokat vesződtél vele ( működés szempontjából ). Hogy-hogy nem a Viessmann ÖBB oszlopaival készül?
Előzmény: martisz (51)
macita Creative Commons License 2008.03.26 0 0 52
köszi hogy emlékeztetsz rá, majd el felejtettem a gonosz ébresztgetésedet!Ha valaki reggel fél 4-kor kel akkor becsúszhat egy-két gikszer!
martisz Creative Commons License 2008.03.25 0 0 51

Jaja, erre a videora gondoltam én is, korábban már láttam :-)))

 

Kb. ennyi melóm volt nekem is vele és még mindíg van mit finomítani...

 

Sokan vagyunk még, akik velem tartottak az éjszakában, Pisti (macita) több ízben is elaludt az asztal alatt a kábelek tengerében :-))

Egy ízben velem is előfordult, igaz, akkor Gergő barátommal már a 36-ik órában voltunk és hajnal 4 körül két blankolás között beszunyáltam Keszthely alatt :-))

 

Előzmény: Hernyofan (47)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 50

Volt szerencsém még a nyitás előtt egy pár nappal bemenni a múzeumba, ahol kedvesen fogadtak és körbevezettek az ott dolgozó kollegák.Rendkívül szimpatikus hozzáállás volt , hogy nem az volt az első hogy nyitás pénteken, gyere vissza akkor, hanem türelemesen végigvezettek, és már én éreztem magam kényelmetlenül, hogy biztos feltartom őket.

 

KÖSZÖNÖM!!!!

 

Az asztalról néhány szót:

Valóban még hiányos a készenlét, de már így is húúú b..meg.Gyönyörű.

Azt hiszem a német pályán van egy nagyobb vízfelület amely csak festett, ez kelt némi hiányérzetet bennem, csak azért mert ha rá van áldozva már idáig is több 100 millió, akkor egy profi pl. NOCH víz nem fér bele?De lehet hogy velem van a baj és nem vagyok elég tájékozott az építési körülményekkel kapcsolatban.

 

Mivel én is családapa(és modellező) vagyok, ezért minden tiszteletem marTRAIN-é.Hallottam hogy éjt-napplá téve megszállottan mennyit dolgozott ott félretéve minden mást , de meg lett az eredménye.

 

PÉLDAÉRTÉKŰ..

 

KÖSZÖNJÜK........KÖSZÖNJÜK..........KÖSZÖNJÜK

 

 

misi

 

Hernyofan Creative Commons License 2008.03.25 0 0 49

Hogy a kiállításról is mondjak pár szót: eszméletlen a képek alapján. A vasútmodelles topicokon azért tudják már rólam, hogy ÖBB-t gyűjtök, én a Semmeringet látva szóhoz se jutok... És ha kész lesz a Sommerfeldt-féle felsővezetékrendszer rajta, akkor nagyon nehéz lesz engem levakarni a túlméretezett üvegekről, az biztos...

Sajnos nagyon nincs időm útba ejteni mostanában ( hétvégente többnyire az ország másik végében vagyok ), de valahová be fogom csúsztatni programnak, majd maximum ráveszem Barátnőmet, hogy sétáljunk egyet Keszthelyen, hiszen olyan szép hely, aztán véletlenül belebotlunk ebbe a kiállításba... :)

fityisz Creative Commons License 2008.03.25 0 0 48

Csütörtökön - ha nincs hóesés/eső - lemennék Keszthelyre. Van 3 helyem a kocsiban - természetesen ingyen (ha már úgyis megyek, nem oszt/szoroz).

 

Ha valakinek kedve lenne, akkor szivesen viszem hozom.

 

Digitális ketyékkel (DCC) foglalkozók/fejleszgetők előnyben :)... legyen miről beszélgetni utazás közben.

 

Indulás Bp-ről reggel, érkezés Bp-re este

 

mail: dietrich_lite KUKAC yahoo.com

Hernyofan Creative Commons License 2008.03.25 0 0 47

Úgy tudnék hasonlattal élni, hogy pl. adott egy Paint rajzprogram, mint gyári, és megrajzolod vele vele Da Vinci Mona Lisa-ját, na ez a honosítás :-)

 

Tehát akkor ez honosítás?

 

http://www.youtube.com/watch?v=uk2sPl_Z7ZU

 

:)

 

 

 

Előzmény: martisz (46)
martisz Creative Commons License 2008.03.25 0 0 46

Csörgő:

lehet, hogy félreérthető voltam. Nem attól borult a mozdony, mert nem bírta bevenni a kanyart. A probléma több ennél: Egyrészt digitális üzemben egy bukdácsoló, rángatózó bakkecskeként mozog, másrészt a Tillig  Elite síneken kiugrik lépten nyomon valamelyik karima. Mivel az összes mozdony vezetékkel hídba lett kötve a mögöttük futó kocsikkal (a tökéletes áramellátás végett), így nem áll meg a motor, ha kiugrik a mozdony a sínről (a mögötte lévő kocsi táplálja energiával), úgyhogy a mozdony már a sínről letérve folytatja útját mindaddig, míg a hozzácsatolt szerelvényt is magával nem rántja a mélybe...

 

Program:

Freiwald Traincontroller. Gyári program, ahogy mondod, honosítással. Úgy tudnék hasonlattal élni, hogy pl. adott egy Paint rajzprogram, mint gyári, és megrajzolod vele vele Da Vinci Mona Lisa-ját, na ez a honosítás :-)

 

 

 

Előzmény: marslakó (39)
martisz Creative Commons License 2008.03.25 0 0 45

OFF

 

És így esett, hogy a kiállítás nem jött volna létre, ha nincs Janó bácsi hagymalevese :-))

 

ON

 

Kedves kívülállók részére azért megemlíthatjük, hogy a Janó bácsi konyhája etet bennünket minden éjjel. Amolyan törzshellyé vált keszthelyi pub messze híres hagymalevese kihagyhatatlan, már amikor leparkolunk a kocsival a szakács pirítja a zsemlekockákat :-)))

 

Számomra a legnagyobb fizetség az a lelkes társaság, akikkel a múzeum kapcsán összehozott a sors, és kijelenthetem, hogy életre szóló barátságok alakultak ki. Igazi "team" szerveződött, nálunk nincs rosszkedv, sem veszekedés, azt hiszem ez többet ér minden pénznél.

Előzmény: 3dhazard (44)
3dhazard Creative Commons License 2008.03.25 0 0 44

OFF

 

Akkor hétvégén egy hagymaleves?

 

ON

Előzmény: macita (40)
Vika Creative Commons License 2008.03.25 0 0 43

Mikor elolvastam 'macita' első hozzászólását azt mondtam magamban, ide a rozsdás bökőt, hogy ez a Hotz Pisti, a mezei busz vezető, profi kábelező művész :-)))

 

Így esett, hogy megúsztam a rozsdás bökőt...

Előzmény: macita (40)
macita Creative Commons License 2008.03.25 0 0 42
CSak a beosztásra utaltam! :-)
Előzmény: macita (40)
Briko Creative Commons License 2008.03.25 0 0 41

OFF

Mezei: nem inkább hegyvidéki? :-)

Előzmény: macita (40)
macita Creative Commons License 2008.03.25 0 0 40
Ha ez ilyen közismert a csörgőnél, nem kellet volna a gyártási technológián változtatni? A baj nem csak az ívekben volt, hanem a kitérőkben is, akár húzásban, akár tolásban. A Pannonhalmán álló szerelvénnyel végig kísérleteztünk mindkét változatot! Említettétek a 1.5emberes munkát, igazatok van! A legtöbb ott dolgozó
"megszállotnak" más elfoglaltsága van a hét legtöbb napján. A lenti munka rend az reggel 8-kor kezdődik, este 11-12 ig hajtjuk magunkat! Külön "klikkek" vannak. Van aki a diorámákkal foglalkozik, volt aki az asztalos munkát végezte, van akit csak az asztal alat láttak a vezetékekbe gabalyodva, Martisz barátom krampácsolásba (sin fektetés), és a program feltuszkolásában,(ami nem mindig volt egyszerű, volt hogy a problémák összecsaptak a feje felet, de mindig kiúszott a felszínre) fáradozásában volt a helyzet magaslatán. Egly Tibor azon felül hogy a tervezés, szervezést, anyagbeszerzést, illetve Nünberg vágányhálózatát lefektette, érdekes vasúttörténetekkel, poénokkal
tartotta a lelket a kis csapatban, ahol sok barát megfordult mikor ideje adódott.
Ami látszik, az 9 hónap KEMÉNY munkája! Nem "Megára" törekszünk, hanem valóság közeli állapotra! Így tekintsétek a lelkes csoport munkáját!
Tisztelettel: Hotz István mezei BKv buszvezető
Előzmény: marslakó (39)
marslakó Creative Commons License 2008.03.25 0 0 39

Talán nem OFF:

 

Még az első kiadásnál én a forgóváz sarkaiból reszeltem le, hogy a Roco R2-nél is szűkebb íveket bevegye. Egy OFF topic kiállításon 5 napon át gond nélkül közlekedett így a gép... Szerencsére volt miből reszelni, elég vastag volt a keret.

 

De amúgy mástól sem hallottam még panaszt arra, hogy a Csörgő az ívekben kiborulna - ez persze nem jelenti azt, hogy egyik sem teszi ezt soha.

 

Remélem a 2xlion féle átalakítás megjavítja majd a keszthelyi gépeket - az én M41-esem is éppen 2xlion féle Roco 215-ös hajtásra készül átépülni :-) Bár nem tudom, hogy a keszthelyi mozdonyok is azt kapnak-e.

 

További kellemes fúrást-faragást mindenkinek!

 

Illetve:

 

szívesen olvasnék még a számítógépes vezérlésről! Teljesen hagyományos, gyári rendszer, ami működik, vagy ezt is kellett "honosítani"?

Előzmény: Törölt nick (37)
egly Creative Commons License 2008.03.25 0 0 38

Zalai vonatokról:

 

Mivel vasúttörténetről szeretnénk regélni, felidézzük a gőzös korszakot.

 

Keszthelyre három 377 állomásított. Ezeket a Festetics családtagjairól is elnevezték, mint György, Tasziló és Mary.

Szentiván, Lövő és Szentpéter állomásokra főleg a 275, 375 és 376 sor gépei közlekednek általában három kocsiból álló szerelvénnyel.

megépült a DSA sínautóbusza és a Malacorrúként elhíresült motorkocsi is.

 

A mallett gőzmozdonyokat a 601 és 651 sor képviseli. Utóbbi Tapolcán szolgált hoszabb ideig és kővonatokat továbbított. A 601 Zágrábon kersztül Fiumébe (Rijeka) járt.

 

A 424 háború után épített füstterelős változata Nagykanizsa és Budapest között hozzáillő kocsikkal (MÁV "fekete" korszak) közlekedhet.

A Déli Vasút 206 sor gyorsvonati gépe DSA kocsikkal szintúgy  Bp-Nk vonalra kerül.

A vontató járművek elkészültek, a kocsik jórészt rendelkezésre állnak.

 

Megépítendő még a Festeticsek udvari kocsija, és öt kéttengelyes acélvázasított rövid MÁV személykocsi.

Zalában lesz egy vegyesvonat is.

 

A legendás pacifik 301-ből kettő is van. Ezek a Balaton déli partján gyorsvonati gépek (kanizsai gyors)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 37

Tiszteletem!

 

Röviden azért, mert sajna ilyenek. 500mm az ívek sugara, ezt illene probléma nélkül vennie, de ilyen okok miatt sajna a többségük ezt nem teszi meg.

Előzmény: marslakó (35)
burgeri Creative Commons License 2008.03.25 0 0 36

Köszönöm a háttér ecsetelését, ez jó lenne a jövőben is, mert így teljes a kép.

Hátha még tanulunk, okulunk is belőle!

Úgy tűnik, az építés meg a határidők nem teljes embert kívánnak, hanem egyszerre 1,5-et. Szurkolok nektek.

 

Előzmény: martisz (32)
marslakó Creative Commons License 2008.03.25 0 0 35

Köszi az infókat!

 

A Csörgő miért esett vajon ki?

Előzmény: martisz (32)
macita Creative Commons License 2008.03.25 0 0 34
Nekem van szerencsém abban a megtiszteltetésben hogy építhetem az asztalokat.
Olvasva a hozzászólásokat, jóérzés volt abban a tudatban lenni, hogy nem csak nekem tetszik a saját munkánk. A zalai részen 275-ös, és 375-ös gőzösök voltak tervbe véve hogy 2-3 kocsival közlekedjenek, de erre még várni kell! A Fuggert csörgők pedig egyszerűen KIUGROTTAK a kanyarokban a sínről! A szilik pedig csak a nagy állomásokon járnak valójában. Aki felső vezetéket, és a jelzőket hiányolta, annak meg csak annyit, hogy szerintem ezek nélkül is felismerhető hogy mely tájról készültek az asztal részletek! Vagy nem? Akinek ez a legnagyobb baja, az csak akkor nézze meg, ha már egy fűszálat sem kell az asztalon felállítani!!! Hogy mikor lesz kész? Kilátott már teljesen kész asztalt? Igazatok van a magassággal kapcsolatban, az illetékesek biztos gondolkodnak a megoldáson!
Vanitatum Creative Commons License 2008.03.25 0 0 33
(Nem mertem firtatni a műgyanta-víz dolgot, mert nem is gondoltam, hogy ilyen óriási felületen bele mertek vágni. Alig várom már, hogy legyen időm leruccanni)
Előzmény: martisz (32)
martisz Creative Commons License 2008.03.25 0 0 32

Kedves Fórumozók és Látogatók !

 

Annyiból válaszolok burgeri hozzászólására, mert többségében a többi kérdésre már érkezett válasz. Valóban ma volt egy kis gubanc, kedves kis vonataim hiányolták a gazda hízlaló szemét és makacskodni kezdtek. Ennek legfőbb oka, hogy az elmúlt két hónapot burgeri által említett, és egyébként rendkívül lelkiismeretes és megbízható 2 srác betanítása helyett "villamosmérnöki diploma" megszerzésével töltöttem. Magyarra fordítva január elejétől március 22-ig nem sikerült életet lehelni az asztalt irányító elektronikába, ugyanis óránként égtek korrommá a dekóderek, vezetékek, stb. Ez idő alatt heroikus küzdelmet folytattam az épületet  kivitelezővel, a tervezővel, az ilyen-olyan zrt-vel, Eon-nal és sorolhatnám tovább. Hogy jobban megértsétek, ha semmeringen dolgozó kollega bekapcsolt egy porszívót vagy reflektort, a tőle 50 méterre lévő zalai asztalon a digitálisan felprogramozott váltóállító hajtóművek 180 fokot fordultak, majd vagy széttörtek vagy szénné égtek. Kaptam vagy 10 mérési jegyzőkönyvet és egy "okos" választ: Magyar Szabványnak megfelel a hálózat. Ja, nekem meg nem... Aztán segítségünkre sietett etwg kollega, áthozta egy kedves villamosmérnök ismerősét Ausztriából, aki először ugrott egy hátast, majd ő is írt egy jegyzőkönyvszerűséget, ami alapján végre átépítették a nagyfeszültségű villamos-hálózatot, valamint  hozzá kapcsolódóan a kisfeszültségű rendszert is több helyen át kellett építeni, még a védelem is védelmet kapott.

Naszóval, pont arra nem volt lehetőségünk és időnk, amire kellett volna. Murphy meg makacs ember volt, persze, hogy minden kezdet nehéz, szegény srácok meg abszolút felkészületlenek voltak kárelhárításban. A mai gigszert egy kipurcant mozdonydekóder okozta Zalában, Semmeringen pedig egy hamis foglaltségjelzés, ami nekem rutin, nekik még ismeretlen volt.

Ahogy írtad, megérkezésem után helyreállt a rend, most már ők is tapasztaltabbak, kezdenek kiúszni a mélyvízből.

Más téma:

 

Köszönöm(jük) mindenkinek a kritikáját, a negatív is, én azt tudom mondani, hogy 3 napja más sem látok, mint önfeledten bámuló gyerekeket és felnőtteket, vakuvillanást, videókamerát (utóbbi kettőre megjegyzem INGYEN!!!), és azt mondom értük már megérte, gyakorlatilag enni-inni nem volt időnk, mert záporoztak a kérdések. 

 

Jelenlegi helyzet:

Zala vezérlése kész Balatonszentgyörgyig, innen a Déliig csak a faváz van meg. Nagykanizsa, Keszthely és előtte minden a Déliig villamosított lesz, tehát lesz felsővezeték, valamint lesznek jelzők is (Nürnbergi vásáron sikerült gyártót találni rá). A terep kidolgozottsága is félkész, pl. az említett víz színe csak ALAPOZÁS, erre jön még a folyékony vízutánzat (erre nem találok jobb nevet), ami szintén színezve lesz (+hullámok, kövek, aljnövényzet, stb...)

Vonatok: Zalában főleg kis gőzmozdonyok fognak járni, plusz pár M41, Bobo, stb, ezért rövidek a vágányhosszak. Most kénytelen vagyok Nohabokat és Szergejeket nyomatni oda, GOSA, Fugi és Tillig kocsikkal, ezek idővel mennek a fővonalra, 15 Szilivel és a nagygőzösökkel együtt. A Gőzösök kész vannak, sajnos a hajtásukkal és az áramellátásukkal még dolgoznom kell, valamint a hozzájuk illő Fleischmann kocsik talán a héten indulnak Nürnbergből gyorspostával. Tegnap éjjel megkíséreltem egy M41-et feltenni, az első kanyar után az üveg fogta meg a szerelvénnyel együtt. Épp ma beszéltem Vikával, 2xlion kollégát meg kell keresnem, hogy átalakítsa a Csörgőket használhatóra.

 

Semmering: itt jobb a helyzet, gyakorlatilag 15 kg-nyi fűvel és növényzettel kellene még megdobni a tájat, valamint megcsinálni a peronokat lámpákkal együtt, plusz némi utcai világítás a házak közé, figurák, táblák, stb... A felsővezeték és a jelző ügyében Tibor mindent elmondott, egyedileg készülnek nekünk, fényképek és ÖBB rajzok alapján.

 

Német pálya:

Terep hasonlóan, mint Semmeringen, vágányok lefektetve, az asztal alatt viszont üres. Most 2 vonat mozog a tervezett 45-50 db helyett, mert össze vannak csomózva a betáp kábelek, oszt kézivezérlés egy körpályán. Kb. 2 millió forintnyi elektronika van rendelés alatt, LENZ, Lifftinski, Viessmann és Ct Elektronik cégektől. Ezeket be kell építeni, majd közéjük kb 10 kilóméternyi kábelt másodmagammal. Apropó, a villamos is ugyanezen a rendszeren lesz. Ezután számítógép, programírás, hangolás, betanítás.

 

Végül lesz egy Marklin Mythos asztal, a sarokban, Harry Potter vs Thomas és társai, valamint Porsche Taurusok mítikus elegye :-)))

 

Az üvegről nem tehetünk, nem ezt kértük, ezt kaptuk. Péntek reggel egy kérdésem volt, miután a második robbant szét a kezünkben, miközben megpróbáltuk kiemelni: "ugye van felelősség-biztosítása a múzeumnak?" Eddig nem történt baj, én naponta szajkózom, hogy csináljanak vele valamit... mást nem tudunk tenni sajnos.

 

Sajnos a magasság, bár magasabb, mint kellene, indokolt, mert bár fotózás szempontjából kritikus, sajnos mindenki mindent meg akar fogni. Nem is a lopástól félek, mert akkor az egész szerelvényt vinnie kell a kedves látogatónak, hanem a tapogatástól, ugyanis a digitális rendszer a emberi test vezetőképességét is nagyra értékeli, egy pár másodperces síntapizás pont hülyét csinál a vezérlőprogramból és szélsőséges esetben, akár össze is omlaszthatja, mint ma például...

 

Még egy lényeges szösszenet a 160 vonatra, sajnos ez úgymond "politikai dezinformáció": A közbeszerzési pályázat 146 db motoros vonategységről szól (mozdony, motorvonat, tehát amiben motor van az 1 db-nak számít). Ebből kb 20-25 db tartalék lesz, tehát dobozban várja, hogy a pályán lévő társa kipurcanjon, és megy a helyére a javítás ideje alatt. A maradék közel 120 db 4 asztalon lesz. Semmeringen összesen pl 12 szerelvény fér el, ennyit tudok forgalmilag összehangolni, így is kb 20 perc lesz, amire mindegyik megfordul és visszatér a kezdőpontba.

Marklin mythos szintén 20-25 db, a maradék 85-90 db a német és a magyar asztalon lesz, de számba kell venni, hogy kb 15-20 db pl a fűtőházakban vesztegel, néha ki-be állnak, egy-kettő elmegy mozdonymenet, aztán vissza. A többi pedig váltva közlekedik, hogy legyen idejük pihenni, különben szétégnek a motorok nagyon hamar. Egyszóval ne tessék várni, hogy 160 vonat fog egyidőben zakatolni, de ígérem, minden szegletben lesz minden percben mozgó vonat !!!

 

A szerelvények sebessége kalibrálva van 1:87 arányban, Zalában a max sebesség 50 km/óra osztva 87-el pontosan!!! Semmering 70/80-as, mint a valóságban, a Német pályán is csak 160 lesz egy két helyen a csúcs (egyenes szakaszon) az ICE-knek és a DB 101, 146-os mozdonyoknak. A többi max 100/120.  

Folyt.köv, mára ennyi, sok volt ez a 3 nap :-))

 

 

Üdvözlettel:

 

Martisz Gábor

marTRAIN

Előzmény: burgeri (29)
Briko Creative Commons License 2008.03.24 0 0 31
A térképért sorry, hirtelen ennyire jutottam a guglival, Vika azóta már megcsinálta rendesen - kinn is van a honlapon.
Előzmény: burgeri (29)
burgeri Creative Commons License 2008.03.24 0 0 30

A magyar részen az állomási vágányhosszak nekem fel sem tűntek. Érdekel engem is a magyarázat.

 

burgeri Creative Commons License 2008.03.24 0 0 29

Ma én is meglátogattam a kiállítást.

Előtte jót szívtam Briko 5-ös hozzászólásában szereplő térkép miatt, meg a tudatlanságom miatt: Helikon kastélymúzeum = Festetics kastély. Nem olvastam elég figyelmesen.

Az asztalokat irányító két fiú nem volt a helyzet magaslatán. Martisz Gábort visszarendelték, hogy rendet tegyen. Beszéltem vele pár szót, miután végre megindította a magyar részen a vonatközlekedést. Előtte siralmas volt - főleg ahhoz képest, hogy a prospektus, amit a pénztárnál kaptam, 160 egyidejű szerelvény közlekedéséről ír. (Ez a távoli jövő.) 3 óra előtt 2 német, 2 semmeringi és 1 magyar vonat közlekedett.

A Gábor szerint még kb. fél év kell a teljes befejezésig. Amit készen/félig készen láttam, az nekem tetszett, a fények (hiánya) ellenére nekem tetsző képeket készítettem, vaku nélkül. Az üvegek nagyon magasak, valóban. Attól tartok, hogy a kiállítás népszerű lesz, és a terepasztalok közötti közlekedés a zsúfoltság miatt katasztrofális lesz.

E-lok Creative Commons License 2008.03.24 0 0 28

Üdv

Ma volt szerencsém megtekinteni a kiállítást. Ha lenne kalapom, megemelném a készítők előtt! Sokkal szebb mint ahogy sejtettem a néhány fotó alapján amiket eddig láttam. A Semmering nagyon szép csak kár hogy fotózni képtelenség rendesen. A német témából még nagyon sok van hátra, és ma szinte egyáltalán nem mentek ott vonatok. Leginkább a zalai részre voltam kíváncsi és összességében tetszett is, ami nagyon furcsa volt hogy mindössze kétkocsis személyvonatok közlekedtek. De az állomásokra be se nagyon fért volna több! Ez azért készült így mert majd kis gőzmozdonyok fognak járni rövid vonatokkal, vagy marad a szergej + 2 IC kocsi felállás? Mert ez nem túl szerencsés (privát vélemény).

Kíváncsian várom a végeredményt, különösen a Déli pályaudvart! Van kitűzött dátum a teljes befejezésre?

k.joe Creative Commons License 2008.03.24 0 0 27
Köszi a válaszokat, örülök hogy rendben lesz:-)
Az új fejleményekről majd kérnénk tájékoztatást!
Köszi
K. Joe
alsó madárfogás Creative Commons License 2008.03.24 0 0 26
Nem vitatom, még csak nem is kritizálom. Van előnye és van hátránya, előző hozzászólásom erre utal.
Előzmény: Briko (23)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!