Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
A fékezőszelepeknek jellemzően van egy állítószerkezete, amellyel szabályozni tudod a menetálláshoz tartozó nyomást, leggyakrabban egy rugó előfeszítésének beállításával. Sok fékezőszelepen ez igen egyszerű művelet, bár a beállítható nyomásértékek sávja véges.
A 7,6 bar nekem kicsit erősnek tűnik, bár nem tudom, az amcsi vasutak mekkora főlégtartónyomás-értékekkel harcolnak.
A hadikikötőt - és nyilván a kereskedelmit is - kiszolgálták vasúttal, de erről részleteket egyelőre nem tudok, még nem néztem utána. Más ilyen Pearl Harbor-os képeken is előbukkannak a sínek. Viszont volt egy baromi nagy szénrakodó, ez itt jött elő, a fejlében a 3 vonalra kattintva rá tudsz menni az akkori hozzászólásokra, ott vitattuk meg a témát:
RhB nem kezd el 35-45 $-os InterMountain/NARC hoppereket pingálni, hogy pont a lényegből ne lehessen látni semmit. :-) Majd ha egyszer nagy leszek, és baromi ügyes, és baromi sok ilyen kocsim lesz, meg rendszeresen fognak járni a vonatkáim a leendő amcsi modulokon (és nem a szekrény tetején áll dobozban az a jelenlegi tizenegykét kocsi), akkor egy szolid graffiti szóba jöhet... :-) Na meg koszolás...
Ez nem vezérlőkocsi!! A vontatómotorok bent vannak a forgóvázban, a meghajtáshoz a "delejt" a mögötte levő mozdonyról kapja. Indításkor nagy hasznát veszik a "plusz" vonóerő kapacitásnak.
OFF Pedig tisztán TE3-ból készült. Tulát ismerők szerint ebből lehet válogatni a donort illetően: 1384,5321,5590,5647,7483,7549,1003,572,523,1007. Ami a nyúlbódét illeti, a házi körülmények között busztert építők körében is hasonló a vélemény, a neten körülnézve... :) ON
Egyébiránt kb. egy TE7 szekcióból ollózták össze, a főkeret, a forgóvázak, a homloklámpák (ez a legkérdőjelesebb nálam), és a géptérburkolat lemezei legalábbis erősen hasonlítanak.
Ez olyan, mint a kacsacsőrű emlős. Több, különböző állatból varrták össze mókás utazók, és úgy egyben elég hülyén néz ki. :) (Tudom, pont a nevezett állat létezik, ellenben elég elterjedt volt akkoriban a kereskedelmi célú állatpuzzle.)
hmsoft szvsz lemezre meg tudja mondani, melyiknek mi volt a donorja.
Külsőre - a pályaszámon kívül (22xx-23xx sorozat) - az oldalsó géptér ajtók és szellőzők, valamint a tetőn a szellőzők hiánya az árulkodó jel. Középen a dinamikus fék nagy szellőzője megmaradt. És hátul nincs pályaszám tábla és reflektor. Ezeket GP30, GP35 és GP40(-2) gépekből alakították át, a vezérlő mozdony többnyire GP40-2. Jórészt ezeken is bütyköltek valamit, ezek a 69xx-es pályaszámúak, de mennek "eredeti" gépekkel is. Ja, amit írtam, az a CSX-re vonatkozik, de más cégeknél (pl. NS) is van ilyen.
Itt van két kép, ahol ezek jól látszanak. Az első egy ex-GP35, a szürkén jó látszik az "ajtóhiány". A másik képen egy ex-GP40-2 slug van. Mivel azonos típus a vezérlő mozdonnyal, jól látszik a tetőn a szellőzők hiánya - nagyobb képből van kivágva a két mozdony a jobb láthatóság kedvéért.
Régebben olvastam, hogy ezeket azért szeretik a mozdonyvezetők, mert a vonat elején használva nem zavarja őket a dízelmotor által keltett rezgés (zaj).... mivel ebben az egységben az nincs...