Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63138

Repülőről :-)) Athén - Genf

 

 

Előzmény: BJani (63134)
BOLOND Creative Commons License 2016.01.03 0 0 63137

Nagy erdeklodessel fogom kovetni.  Milyen gyakorlata lehet?  En repultem Sokat Rotax hajtotta ultralight-al, de nem biznam ra az eletem terjedelmes viz felett.  (BTW.  hova teszi a felfujhato mentocsonakot)?

Előzmény: BJani (63136)
BJani Creative Commons License 2015.12.31 0 0 63136

Apollo Fox-szal a világ körül

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=30457&sid=dedbbea7400cd5b49543532bf77fa5e6

 

Őszintén kívánom, hogy az illető története végül ebben a topicban landoljon, ne másikban.

 

A név minden esetre némi kétséget hagy a fejben...

BJani Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63135

737NG-n a futónyitás maximális sebessége 270 csomó műszer szerint.

Ha már nyitva van, 320-ig lehet gyorsítani. Ilyenkor nagyon durván lehet vele süllyedni, de ez minden csak nem hatékonyság és utaskomfort.

Előzmény: rezgaras (63133)
BJani Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63134

Dubrovnik. :)

 

Miről fotóztad?

Előzmény: rezgaras (63132)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63133

Milyen sebességneén lehet kinyitni a futót? Gondolom, teljes sebességnél nem.

Előzmény: BJani (63129)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63132

Egy repülős élmény.

 

elefi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63131

Errol beszeltem, itt a grafikon, volt hogy 5000 f/p-el ereszkedtunk, belefekezesesekkel de fogalmam sincs miert.

http://flightaware.com/live/flight/VOZ1384/history/20151207/2010Z/YBBN/YPAD/tracklog

Előzmény: BJani (63129)
elefi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63130

Kosz a valaszt, valoban hatasos volt, gondoltam a futora is, de mas hangja volt, nem lehetett hallani azt a tipikus koppanast a rogzuleskor, meg aztan ujra be lett huzva/csukva. Amikor kesobb a final-on futot nyitottunk, egeszen mas hangja volt. Persze lehet, hogy csak a mas sebesseg es nyomas (magassag) viszonyok miatt. Meg akatam kerdezni a pilotakat utana, de sajnos a hatso ajton kellett leszallni onnet ahol ultem.

Nem tudom hogy valamit elneztek-e vagy pont idokozben megvaltozott a leszalloirany, de a feklapokon meg a futon kivul meg egy fel vargabetu is kellett hogy beferjunk leszallashoz.

Előzmény: BJani (63129)
BJani Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63129

hasznalhatjak a sugafeket igy ereszkedes kozben azon a geptipuson kb 2000-3000 meter korneyeken, vagy cask en kevertem valami massal?

 

Nem, 737-esen nincs sugárfékezésre lehetőség a levegőben.

Esetleg a futót nyithatták ki a fiúk, az nagyon hatásosan fékez nagy sebességnél.

Előzmény: elefi (63128)
elefi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63128

Ma volt egy erdekes repulesem B737-800-al, valamiert tul magasan es tul gyorsan erkeztunk es ereszkedeskor utazorol kb 10000 labig vegig "speedbrake"-kel jottunk le, de meg ez sem volt eleg, mert emelle meg egy valami zajos, razos dolog is be lett kapcsolva ami fekezte a gepet, meg akkor is amikor a "speedbrake"-lapokat visszacsuktak. Hulyen hangzik, de alapjaraton kapcsolt sugarfekre gondoltam, levegoben ereszkedes kozben, sajnos hatul ultem, nem lattam ra a hajtomure. Hangja, razasa olyan volt, vagy 3-4 percig is mukodott, aztan visszacsuktak, es egybol csendes, sima let minden.

Kerdes a kovetkezo: hasznalhatjak a sugafeket igy ereszkedes kozben azon a geptipuson kb 2000-3000 meter korneyeken, vagy cask en kevertem valami massal?, Nagyon furcsa volt, meg nem tapaszaltam ilyet ezelott. Koszonom.

trizs77 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 63127

Teljesítette első repülését szerdán a Mitsubishi rövid hatósugarú regionális repülőgépe, amely fél évszázada az első japán gyártmányú utasszállító.A Mitsubishi Regional Jet (MRJ) számos korábbi fennakadás és halasztás után szállhatott fel a szigetország középső részén fekvő Nagoja repteréről, és egy órát repült, mielőtt visszatért oda. Eredetileg májusra tervezték a 35 méter hosszú, 70-90 utas szállítására alkalmas, 3800 kilométeres hatósugarú típus első repülését, de ezt először októberre, majd végül novemberre halasztották a felmerült műszaki problémák miatt.


A gyártó szerint a repülő 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ azonos körülmények között, mint hasonló méretű vetélytársai. A gépet gyártó Mitsubishi Aircraft a brazil Embraer SA és a kanadai Bombardier vállalatok által dominált regionális gépek piacára akar betörni első utasszállító repülőjével.
Eddig 407 rendelés érkezett a 47 milliós dolláros (13,7 milliárd forint) áron értékesített típusra japán és külföldi légitársaságok részéről, az első MRJ-t a tervek szerint 2017 áprilisa és júniusa között szállítják majd le az All Nippon Airwaysnek. A tervek összesen 2000 repülő legyártásáról szólnak.
A MRJ az első japán utasszállító gép a légcsavaros YS-11-es 1965-ös fogalomba állása óta, amelyből mindössze 182 darabot gyártottak. Ugyanakkor bár gyártóként nem, beszállítóként azóta is a repülőgépipar fontos szereplői a japán cégek, az amerikai Boeing legújabb típusa, a 787-es alkatrészeinek például 35 százaléka Japánból származik, így például a gép szárnya is.

DAttis Creative Commons License 2015.10.15 0 0 63126

Nem valami nagy a mozgás itt mostanában


Ezt vagy 20-szor végignéztem, gyönyörű az a felszállás különösen 1:13-tól kb 1:35-ig látványilag, mintha egy láthatatlan zsinóron húznák fel a repcsit:



0:22-nél  mintha egy kicsit "lebillenne" az orra amit aztán azonnal korrigálnak 

trizs77 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 63124

3800 milliárd forint értékű repülőt vesz a Wizz Air

 

2015. szeptember 14. hétfő 14:10:59

 

 

A Wizz Air aláírta a vételi megállapodást az Airbussal 110 darab A321neo repülőgép megvásárlásáról – közölte a cég hétfőn az mfor.hu-val.

 

Aktuális listaáron a 110 darab A321neo repülőgépre vonatkozó rendelés értéke meghaladja a 13,7 milliárd dollárt (3800 milliárd forint), ugyanakkor az Airbus jelentős kedvezményt biztosított a Wizz Air számára a listaárakból. Hogy ez pontosan milyen árat jelent, az nem derül ki a közleményből.

 

 

Ilyen léptékű tranzakció esetében egyébként még a Wizz Air részvényeseinek jóváhagyása is kell, amelyet majd a következő közgyűlések tárgyalnak.

 

A megállapodás értelmében az új gépeket 2019 és 2024 között szálltja majd az Airbus a Wizz Airnek. A repülőgépek lehetővé teszik a légitársaság számára, hogy megújítsa meglévő flottáját, és hogy biztosítsa a további növekedéshez szükséges kiegészítő kapacitást.

 

A jövőben leszállított 110 repülőgép közül 51-et a már meglévő repülőgépek tervezett cseréjére használnak majd, amelyeket visszaszolgáltatnak a lízingbeadóknak vagy értékesítenek 2019 és 2024 között. A megállapodás vételi jogot biztosít további 90 A321neo repülőgép megvásárlásához. Ez a vételi jog négy etapban érvényesíthető, 2017 júniusában, 2018 júniusában, 2019 júniusában és 2020 júniusában.

 

A Wizz Air addig sem marad új gépek nélkül, ugyanis már van egy meglévő szerződése az Airbussal. Ennek értelmében további 48 repülőgépet vásárolnak majd, egészen pontosan 21 A320ceo és 27 A321ceo típust. Az első Wizz Air A321ceo repülőgép 2015 novemberében áll majd szolgálatba fedélzetén 230 üléssel.

 

A Wizz Air  jelenleg 63 darab Airbus A320 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, több mint 380 útvonalat kínál 22 bázisról, 112 desztinációra, 38 országban.

 

mfor.hu

Nighthawk9 Creative Commons License 2015.09.13 0 0 63123
Előzmény: trizs77 (63122)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.09 0 0 63122

Ad pénzt a kormány a helikopter-beszerzésre

 

Propeller ma, 06:47

 

A kormány a Honvédelmi Minisztérium előterjesztésére döntött arról, hogy biztosítja a helikopter-beszerzéshez szükséges fedezetet – írta szerdai számában a Magyar Hírlap.

 

A napilap Hende Csaba leköszönő honvédelmi miniszter – képviselői, írásban feltett kérdésére adott – hétfői válaszára hivatkozva azt írta, ez azt jelenti, hogy a kormány megkezdi a nemzeti helikopterképesség létrehozását.

A Magyar Hírlap megjegyezte, összeget a miniszter nem közölt, de korábbi információk szerint 172 milliárd forintos költségről van szó.

 

manhattani Creative Commons License 2015.09.08 0 0 63121

>szépen elfékezték itt a gumikat, tiszta fekete a pálya ...

 

A futópálya a vége felé szokott fekete lenni, azt gondolom, hogy attól, hogy a leszálló gép kerekei a betont érés pillanatában állóról, nagy gépnél >200 km/h kerületi sebességre gyorsulnak föl. Ilyenkor a gumi egy része a pályára is kenődik. Más része eléghet, látni, hogy amikor a kerék betont ér, kis füstpamacs támad.

 

Egyszer Cessnával szálltunk le a tököli betonra, a kis Cessna döcögött a betonra kenődött vastag gumicsíkokon.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (63119)
oldrad Creative Commons License 2015.09.05 0 0 63120

1959, BP-Pécs (a régi reptérre, Uránváros helyén), kutatások alapján talán a HA-LIA, kapaszkodtunk is rendesen...

(később a sok Tréner, Góbé, Wilga, Morava, Gawron, Ju-52-es már nem okozott gondot...)

 

 

 

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.09.05 0 0 63119

Runway Run

 

Mai futásom hangfelvétele:

 

BUDAPEST INFORMATION Ne dobd el a poharat a frissítőpont után, mert fájni fog a repcsinek, és kék mezben fussál, nehogy kikapjanak a biztonságiak – Approach, SK expecting 13R, information HARDY – SK, radar contact, descend altitude 0, QNH a béka feneke alatt, de most állt el az eső – 13R – 6 miles to go, you are number 900, no speed restriction – szépen elfékezték itt a gumikat, tiszta fekete a pálya – parallel traffic on your left, A320 on final – ne fuss a fehér csíkon, mert csúszik – turn right 180 degrees – 31L – continuous traffic on your right – vajon ha a pályára köpök, azon is elcsúszik a göbzaj? – turn right 180 degrees – 13R – 3 miles to go, maintain high speed – hehe – turn right 180 degrees for final, 2 behind you – cleared for VFR 31L – aerodrome in sight – contact tower – cleared to land 31L, wind is just fine – jé, pont most fordult meg a pályairány, de minden gép a felhőben száll fel – tényleg, hát egy kis szembeszélben érkezünk, így is kell – a separation sajnos nagyon rendben van – contact ground

Hamster Creative Commons License 2015.09.04 0 0 63118

A kamera 50 kockát vesz fel másodpercenként, ami kzöte van, az kimarad :)

Előzmény: V.Gy. (63116)
Foltos Creative Commons License 2015.09.04 0 0 63117

Hölgyek, urak, repülésszerető gyűjtők, esetleg klubok vagy intézmények!
Eladó egy meglehetősen kiterjedt kollekció: a Flight International hetilap jó néhány évfolyama.
Egészen pontosan:
- 1996-tól 2003-ig mind a nyolc évfolyam bekötve,
- 2004-től 2013. április végéig bekötetlenül.
Ami hiányzik ebből, de még előkerülhet a költözés egykori zűrzavarából, az a 2007-es évfolyam első fele.
Árról személyesen tárgyalhatunk, örülnék, ha egyben menne el.
Antikváriumban példányonként 350-et kérnek érte, én olcsóbban adom.
Érdeklődni privátban illetve emailen (marvanyi.peter@gmail.com)

V.Gy. Creative Commons License 2015.08.15 0 0 63116

Érdekes, hogy 0:21-nél megállni látszanak a habverők. :-)

Előzmény: Hamster (63108)
Miocsó Creative Commons License 2015.08.15 0 0 63115

gratulálok!

Nagyon jó képek !

Köszönöm!

Előzmény: Vgyuri1946 (63114)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 63114

Ha azt akarom, hogy itt rögtön beágyazódjon, mit kell tennem? Ezt?

 

Előzmény: Vgyuri1946 (63113)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 63113
Előzmény: Vgyuri1946 (63112)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 63112

A földről nézve is nagy élmény a hőlégballon, tömegesen pedig még inkább. Ez adott minden reggel és este Debrecenben 08.18-ig, a 19. hőlégballon Európa-bajnokságon. 100 körüli ballon indult, felszálláskor tényleg elsötétítik az eget.

 

Sok kép és video

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.08.12 0 0 63111

Ennyi repülő még sosem húzott át az ország felett egy hónap alatt

 

2015. augusztus 12., szerda, 14:59

 

 

MTi

Rekordot döntött júliusban a Magyarország fölött közlekedő repülőgépek száma: az év hetedik hónapján közel 75 ezer átrepülő gépet irányítottak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. szakemberei.

 

A szám csaknem 11 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

Emellett július 26-án új napi rekord is született 3644 gépmozgással.

 

Nem csak az átrepülő, de az érkező és induló gépek száma is nőtt: júliusban kereken 9 ezer gép érkezett és indult Budapestről, közel 10 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest.

 

Az év első hét hónapjában az átrepülő gépek száma 360 ezer volt, 14 százalékkal több, mint egy évvel korábban, az érkező és induló gépek száma pedig 6 százalékkal, 52 ezerre emelkedett.

 

A HungaroControl szerint a szezonális hatásokon túl is növekvő forgalmat elsősorban a 2014-es ukrán események hatására átrendeződött légi útvonalak, valamint a repülőgépek számára a teljes magyar légtérre vonatkozó korlátozások nélküli, szabad légtérhasználat eredményezte.

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.08.02 0 0 63110

Ilyet még nem láttam a flightradaron a ferihegyi menetrendnél, mire utalhat?

 

15:15DY2496London (LGW)NorwegianB738EI-FHADiverted to FRA

Hamster Creative Commons License 2015.07.31 0 0 63109

A legnagyobb élménytől azért messze volt, de volt Ancsa, meg be lehetett ülni MiG-21-esbe, szóval elvoltam :)

 

Legendák a levegőben, 2013
A repülőnap, aminek gyakorlatilag a végére értem oda...

Hamster Creative Commons License 2015.07.27 0 0 63108

Spontán egyperces (se) videó: a Red Bull Air Race kapcsán a belváros fölött bemutatózó Super Constellation a XI. kerület fölött fordult, gyakorlatilag ki se kellett hajolnom az ablakon, úgy levideózhattam majd' minden oldalról :)

 

 

SZVSZ egész jó lett ahhoz képest, hogy egy kézben tartott minikamerával készült...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!