Abban kérek segítséget , hogy lehet a nap szívta hátsó lámpaburát kifényesíteni .
Régen a Gázos Sanyi csinált ilyeneket , csak már nem találtam vissza a hozzászólásához . Sikítóval csinálta , csak nem tudom még mi kell hozzá: pl. milyen korong , használt e valami pasztát. Számít-e fordulat , az én flexem fordulatszámszabályozós.
Az a gondom , egy kis utánfutót viszek nyáron vizsgára és a baloldali fényes , jobboldali pedig látványosan mattabb.
Ha valaki már csinált ilyent az leírhatná . Elég-e csak kívülről polírozni , mert belülről biztosan nem férek hozzá.
Üdvözlök Mindenkit.Félig igaz a multkoriban beharangozott hír,miszerint,meg szűnik az Érdi vállalkozás.Kisautós társunktól tudom,aki ismeri őket,hogy családi problémák miatt az apa külön céget és üzletet alapitott Érden,most 2 helyt lehet Érden mopedautót vásárolni,az új hely az apáé,a régi helyen a gyerek van,.
a talpas csapszeget a legkönnyebben úgy tudod kimozgatni, ha fogsz egy kerékszerelő, vagy egyébb pajszer félét és kitámasztod a villa és a kerékagy közé és nyomogatod a pajszert és közben figyeled, vagy akár kezed ráteszed a talpascsapszegre, hogy látni érezni e kotyogást. a kormánymű gumiharangot célszerű, akkor cserélni, vagy felrakni, mikor a szélső gömbfej még le van szedve a kormányösszekötő rúdról.
Megérkezett a futárszolgálat értesítése, miszerint holnap kézhez kapom a kormányösszekötő csapszegeket.
Egy kis iránymutatást kérnék a hozzáértőktől!
1. Mivel a talpas csapszeg lent van, akkor úgy gondolom, hogy lent kell megrángatni, hogy lóg e.
Jól gondolom?
2. Nem, nem tekergettem el a kormányösszekötő rudat, de egyáltalán el lehet tekergetni, gondolok itt arra, hogy esetleg ki lehet tekerni a helyéről?
Vagy direkt lehet tekergetni, ugyanis ezzel lehet állítani a kerékösszetartást, ha már a helyére van szerelve a csapszeg??
Jól gondolom?
3. Próbáljam meg így visszavarázsolni a gumiharangot a "kormányműre" jobbra kitekert kormánnyal, ahogy ugye a legjobban feszül, vagy majd, ha összeraktam, akkor álljak fel egy aknára, és alulról jobban hozzáférhető lesz, és egy awab bilinccsel rögzítsem a gumiharangot?
4. Egy körülbelüli meghúzási nyomatékot írtok a csapszegre, a csapszeg kontra anyájára, meg a kerékcsavarokra?
A segítő szándékú hozzászólásokat előre is köszönöm!
Mi érvényes a Magyar KRESZ szerint? Segédmotor 40Km/h és pont. Az számít segédmotornak, aminek egyéb paramétereken kívül a tervezési legnagyobb sebessége 45Km/h azaz tud menni 45-tel, de nem mehet.
Hoz ez mennyire köztudott dolog, itt a Wiki szócikk a mopedre. Nagyon jól látható, hogy Magyarországhoz képest miben más a Német, vagy Osztrák szabályzás. És miből következően van az ilyen irányból behozott Mopedautókon 45 ös matrica.
CCsongrád megyei mopedosokknak irom ha nem értessültek vollna most hallotam hogy nagy kanyaró járványvan itt csongrád megyébe vigyázatok magatokra!!!!!
Előre bocsájtom nem értek a számítógéphez,tehát akkurátus ismertetőt,fényképet ne várjatok.De szívesen ajándékba adom a tegnapig még rendszerben volt SP PC-met,régebbi Belinea monitorral,klaviatúrákkal,egérrel+ Wincehterrel,kábelekkel,mert a "gyerekek" megleptek egy számmal "fiatalabbal" akit érdekel,és vállalja ,hogy Monorra eljön érte írjon egy személyes emilt
részben az van, amikről beszélsz, velem kapcsolatban, de semmiképpen nem osztottam, a drótozásért, vagy firtattam a korlátait Datynak! csak arról beszéltem, ha már szóba jött a korlát, egy embernél, hogy valszeg ő tisztában van a saját korlátaival és, a drótozást is csak annyiban hoztam szóba, hogy veszélyes manőver, de hálisten jól alakult a végkifejlet. én annak a hirmondója vagyok, hogy Datyt és a hozzáhasonló embereket segíteni kell, nem lehúzni, mert a végén nem publikálja a bajait és, ha, illegalitásba kényszerűl, mert itt basztatják, akkor könnyebben mellényúlhat valamivel. mert, ahogy nekem, az életemben megtapasztalt, sok példa mutatja, még a szakemberek is mondanak és csinálnak soxor nagy hülyeségeket, beleértve magam is! Daty nagyon is jó, hogy itt mozog, mert legalább hajlik a jó szóra és ebből talán okulhat más mopedautós is, aki szép csöndben otthon kummnatva olvasgat és tervezgeti a mindenféle veszélyes átalakítgatásait, műszaki alkalmazásait, egy olcsóbb megoldás reményében, vagy egyébb okokból vezérelve. szerintem ez nem csak mopesautós probléma, hanem nagy autós vonalon is játszik! említettem példát is az üzemanyagcsöves, fékcső kiváltással, pl.
Nem én kritizáltam a műanyagdobozokat.Felőlem maradhatott volna ha neki jó úgy.
A lényeg hogy azért mert vész esetén ilyen megoldást választott a hazajutásra,még nem kell a fejét venni.Van itt cukrásztól a pékik mindenki,aki maga javítja a felmerülő problémák jó részét.Mindenki szokott kapni útmutatást hogy mit hogyan cseréljen/javítson ki,függetlenül attól hogy kezdetben nem ért hozzá.Ezért még senkinek nem kellett a korlátait firtatni.Bár ő ügyesen vonzza az ilyen ügyeket,lásd a munkájával kapcsolatos osztást.
inkább örüljünk, hogy Datynak nem lett semmi baja, és másoknak sem a veszélyes kaland révén!
viszont!
"
Az akksi rögzítetlenségét csak azért írtam,mert a dobozzal kiékelés feljött mint példa a hozzánemértésre."
az akksi rögzítését, még Daty is jobban megoldotta a dobozzal kiékeléssel, a szerinted hozá nem értésével mint te! mivel te magad írtad, hogy nem rögzítetted sehogy, autoszerelő létedre. én az ilyenre írtam, hogy azért, mert autoszerelő vagy dönthetsz kérdésekben roszul... emberek vagyunk, tévedhetünk. és autószerelőként a drótos megoldást is preferálod, hátt nem is tudom... lehet nem egy helyen tanultunk anno, vagy nem ugyanazt a szakmát? de az is lehet, hogy egyszerűen csak nincsen igazam!? és én gondolom rosszull?
a fékkel kapcsolatban pedig ténylegesen volt valami károgás féle, de a végeredményt tekintve, a minek azt? úgy sem lesz jó, meg hülye vagy hozzá, ne nyúlj bele, kitalálták azt a gyárban okosabbak, és egyebek ellenére, ki lett cserélve és nagyon jól szuperál, könyen fog, nem kap be, nem kell taposni, mint állat, olyan lett, mint amit szerettem volna, mintha egy nagy autós fékrásegítős citroen saxoé lenne kb. csak egy első tárcsát cseréltem és hátul egy 15,6-os fékmunkahengert kapott és tökéletesen hozza a tervet! ja! és a lengőkar is meg lett erősítve, hogy tűrje az erősebb fékhatást.
Ne érts félre,nem is akarom hogy mindenben igazam legyen.Az akksi rögzítetlenségét csak azért írtam,mert a dobozzal kiékelés feljött mint példa a hozzánemértésre.
Lehet keverlek akkor!
De te építetted át a motort,nagy adagolósra.Úgy rémlett a féket is te említetted,hogy autóéra cserélnéd.
valakivel keversz szerintem, de mindegy is! nem szándékom senkit osztani, csak, inkább volt egy véleményem, de meaculpa! kedves kolléga! legyen neked igazad! mindenben!de egyet azért megjegyeznék, ha nem haragszol meg érte? az akksit azért rögzítsd le, mert nem tesz jót neki , ha rázkódik a szükségesnél jobban, leválnak az ólomdarabkák könnyen, aztán jön a cellazárlat. és mérnök tényleg nem vagyok! csak a kollégád.
Téged sem osztott ki ennyire senki mikor a főfékhengert vagy a munkahengereket akartad cserélni.Akkor véleményeztük a dolgot,de senki nem írta hogy nem ismered a korlátaidat meg hasonló.Pedig te sem vagy ez irányú mérnök ha jól emlékszem.Az rémlik hogy valamilyen gépész vagy.Azt meg hogy drótoznám nem a végzettséggel hozom összefüggésbe,hanem hogy én is megpróbáltam volna megoldani akár így is hogy hazajussak.Tehát szerelőként sem gyalogoltam volna inkább haza,mert ez kókler megoldás.Persze nem is mentem volna még fél gázzal sem.
20-30-40 km/h amit írtál nem sétatempó . Én úgy görbüljek meg ,hogy nem bántani akarlak Téged ,de olyan magas labdákat dobsz folyton . Azt írod " ha veszélyesnek látom, nem kockáztatok. " Bántás nélkül ,értessz hozzá hogy megítéld veszélyes -e vagy sem ? Tegnapi napig még a talpas gömbfej létezéséről se tudtál ,de azt már meg tudod ítélni ,hogy összedrótozott szétesett kormánygömbfejjel veszélyes-e elindulni vagy sem !
Már elnézést, de te nem egy szituációról írsz más véleményt, hanem folyamatosan a korlátaimat kutatod, képességemet vitatod, magyarul fikázol úgy, hogy egyáltalán nem is ismersz.
Te mit szólnál hozzá, ha én is ezt tenném veled?
Nem unnád meg egy idő után?
Mint jeleztem már feléd kultúráltan, én is kezdem unni.
Jó lenne, ha leszállnál rólam, és ha ezt nem tudod feldolgozni, ne sértegess engem, a napi frusztráltságodat pedig légyszíves máson vezesd le!