Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30318

Pedig létezik külön feszültségszabályzó, van egy új és két használt is a szekrényben otthon.

A gyári 14 illetve 14,4 Voltot tölt, ezen a magasságon.

Persze afrikába menő,és skandináv piaci eléggé más, egye más feszültségre töltenek, 12V, 15V.

A nagyobb aksiból még kevesenbbet vesz ki egy indítás, mert nagyobb a kapacitása, kevésbé merül terhelésre.

A generátor meg nem gondolkodik, hanem leadja amit tud, ha kell.

Ergo egységnyi mennyiséget ad 42-es, és 70-es aksiba is.

 

Előzmény: PeeWee33 (30308)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30317

forogna = forognak!

Előzmény: GYURMA 944 (30316)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30316

Az a baj ezzel Bali, hogy a tolatásnál is ugyanabban az irányban foroga lendkerék, a nyelestengely, a kuplung tárcsa, a lendkerék és minden. Csak a váltóban az R fokozat forog ellen irányban.

Arra tudok gondolni, főleg a koppanásra, hogy valami szerkezeti ellem máshogy került összeszerelésre a kuplung cserénél.

Ha előre működik rendesen, akkor a kuplunggal magával és az ottani alkatrészekkel nem lehet probléma. A valeo meg egy világmárka és az egyik legjobb minőség.

A koppanás lehet egy féltengely hang, lehet egy gumibak hang.

Lehet még, ha a váltód rudazatos, hogy az adja a hangot.

A pedál feleengedésénél is adhat hangot, ha laza valami, mert úgy hallod, hogy búg, de az lehet egy rezgés is, mert a váltó alja a pedál felengedésénél felfeszül a talpad alatt és a motor előre akar kibukni, míg az előre menetnél ennek iránya a fordított és akkor, ha pl. a váltó hátsó gumibakja van lelazulva, akkor a váltó lefelé törekszik és nem " reszeli " a kasznit.

Előzmény: PeeWee33 (30315)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30315

Nekem is gondom van kuplunggal. Igaz manu váltó. Adj tippet, mit kezdjek vele. 

Tolatáskor felengedéskor búg a kuplung. Új, gyári Valeo van benne. És csere óta "muzsikál".  Meg néha felengedéskor üt egy nagyot hosszabb állás után (pl. egy éjszaka )

 

   B.

Előzmény: GYURMA 944 (30311)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30314

:-)

Előzmény: PeeWee33 (30313)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30313

Fúúúúúúú, de egy húron pendülünk, koma................. :-)

 

   B.

Előzmény: GYURMA 944 (30310)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30312

Az alábbihoz. Tudok egy helyet, ahol 20-ért kiveszik a váltót és beszereliknagyon rövid idő alatt. ( Tapasztalat ) :-)

Előzmény: GYURMA 944 (30311)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30311

Ha esetleg van E CVT-s punto-s kollega a csapatban, akkor leírom a tapasztalatot és az eseményeket.

 

Vettem tavaly ilyenkor egy  E CVT-s punto-t.

 

Gondoltam olyan lesz, mint a CVT-s uno-m volt.

 

Azzal a hibával vettem meg 120-ért, hogy nem kapcsol szét a kuplung.

Jártunk vele egy darabig, amikor szétkaptam.

Mivel sokat állt, vagy még ki tudja mi történt, a por, ami a szerkezetben van, megtömörödött és ez okozta azt, hogy nem tudott elfordulni a két kapcsolóelem egymástól.

A darabost kiszűrtem és összeraktam. Hibátlanul működött egész nyáron és összel, ahogy nbejöttek a hidegek, elkezdett csúszni a tengelykapcsoló, majd megállt a kocsi.

Hazahúztuk, váltó ki.

A kuplungba nem tudtam pótolni a port, mert 7 anyagból van és 35-50E forint, de nem lehet kapni :-)))

Ráadásul olyan por kell, amiledobja a mágnesességet.

Na mivel ilyen nem volt, szűrtem a köszörű alól. ( :-) :-) :-) )

A cél az volt, hogy a nagy hidegben, de kb egy hónapot elmenjen, amíg nincs másik kuplung, mert a kocsi minden nap használatban van.

Úgy is lett!  Három hét mulva már húztuk is haza. :-)

Közben kerestem kuplungot.

Az eper oldalán van is.

HURRRÁ!  440Ezer forint. Ez csak a kuplung! :-)

Elmentem egy boltba, ahol szoktam vásárolni. Mivel bontanak is, gondoltam megpróbálom.

Mondja a főnök, hogy nincs, de felírja a nevemet és, ha mennek olaszba, hoz be egyet, de egyébként tud rendelni, de nézzem meg 800ezer forint lenne.

Mondom, beverem a szélvédőjét a kocsinak, feldarabolom és elásom, mert az a Porsche, amivel jöttem, az annyi! :-)

nem veszek egy 120ezres, de amúgy négykilós autóba nyócázér semmit! :-)

Na de, hogy munkaeszköz, mennie kell.

és akkor Paulovics bontó.

Még be sem értem a boltba és csak annyit mondtam  E C, egy nagyon kedves idős ember már mondta is, hogy ne folytassam, mert ott van a polcon egy komplett váltó. Mondom, csak a kuplung kell. Az nincs külön, úgy nem lehet.

Akkor elhoztam a váltót is.

Most van egy tartalék váltóm. Van egy kuplungom, amit valszeg meg tudnak javítani, de legalább megy az autó és van egy kivül-belül makulátlan szép és műszakilag jó Punto-m. :-)

Ja! Karácsonyom az nincs, mert 120 volt a cucc és az egyébb kétszeri szerelés meg a többi, mert már ilyen hidegben két sérvvel én nem szerelek.

:-)

Úgyhogy, akinek E CVT- ben kell tanács, segítség, esetleg alkatrész, kereshet. A bontóban van hozzá féltengely, önindító, stb.

 

Paulovics bontó Péceli út 248.

GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30310

Punto-s társaim figyelmébe egy másik okosság!

 

A punto önindítóját kell átalakítani úgy, hogy a két szénkefés állórészt ki kell cserélni az uno négy szénkefés állórészére.

Ennek hatására az önindító "hallásra" duplát teker.

 

Olyat képes csinálni, hogy a vad hidegben, ha le van merülve az akku, akkor, ha eltekerem a kulcsot, az önindító még forgat és a motor beinduld, de már a riasztó is elkezd ugatni.

Ebben az esetben a gyári önindító már nem is mozdítja meg a motort.

 

Nekünk megszünt a szopás a téli huza-vonával! :-)

 

A gyárr által ajánlottnál nem jobb a nagyobb, mert a generátor nem tudja megtölteni és mint tudjuk, akkor hamarabb tönkre megy.

Akkor lehetne egy 6E12-es IFA aksi is a csomagtartóban. :-)

 

Csatlakozom Balihoz!

 

Gyári, de jó minőségű akku és megszűnt a hiba.

Mi, öcsémmel a Periont protezsáljuk.

Nagyon jó!

PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30309

Egy ídézet egy másik fórumozótól:

 

"Tomi904

 

Most reggel beindítottam, álló motornál 12.55, járónál 14.67, ha van kedve tölt, ha nincs akkor nem..
Motor testelésén hogy tudok javítani? Bár nincs látható sérülés a kábelen. Sarukat akkor kicseréljük, biztos ami biztos, meg egy akkut is muszály leszek venni, aztán meglátjuk mi lesz belőle. 

Amúgy Pesten van a kocsi, 23. kerületben."

 

Olvasható a hsz-ben, hogy a töltés értéke : 14.67 V.    Ez a lehető legjobb. Ez az autó egy Uno még a régi rendszerből marelli generátorral.

Előzmény: peti.olah (30300)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30308

Szia! Ha elfogadsz egy tanácsot, akkor leírom.

Egy 70ah akku nem fér bele az eredeti akkutálcába. Túl nagy bele. Viszont ennek az árából tudsz venni kisméretű csúcsminőségű kisebb, méretben belevaló akkut.

Neve: Exide prémium, szürke színű akku. Kétfélét ajánlanék a figyelmedbe ebből.

A 47 ah ----> 450A indító képességű. 170 mm magasságú. A másik 53ah ---> 530ah indító képességű, 195 mm magasságú. Ezek fullos paraméterek. Árban nem több, mint a 70-es akku, és nem kell annyit barkácsolni a motortérben. Tapasztalattal tudom alátámasztani ezeket a tényeket.

Ezekben az akkukban van elég tartalék energia.

Egyébként az olasz autóknak a gyári töltés szintje éppen kielégítő a rendszernek. Alig tudnak 14V-ot. Hideg időben kevés használat mellett illene 14.4-14.6V-ot tölteniük. De hát ezt nem nagyon tudják.Kis kapacitású gyengélkedő akksik esetében a reggeli első indítás sok autónál kritikus tud lenni emiatt.

 Fesz.szabályzó cserével ez megoldható lenne, csak még én nem találtam a piacon ilyet, pedig kutakodok rendesen. Japán autókhoz, vw.hez, skodákhoz létezik.

A probléma megoldására próba képpen már faragtam japán fesz.szabot (ugyebár a fiat denso generátor is valahol japán) a punto gen.be, sikerrel. Igaz kis átalakítás kell a generátoron belül is, de megoldható.

    B.  Autóvill.szer.

Előzmény: peti.olah (30300)
El Padre Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30307

arról nem is szólva, hogy eddig kétszer láttam élőben 500L-t. mindkét alkalommal tréleren...

Előzmény: Törölt nick (30306)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.10 0 0 30306

Ezzel egyetértek - az 500L egy hányadék autó, szerintem nagyon mellé fognak lőni vele..

Előzmény: El Padre (30302)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.10 0 0 30305

Ha megnézed a telszkópok két végét, kis C alakú lemezek tartják a helyén.
Azokat kell kis csavarhúzóval lepattintani, és le is lehet húzni oldalirányban a gömbről.

Ezzel egyidőben a fejedre is esik az ajtó, szóval seprűnyéllel nem árt kitámaszatni, vagy megkérni valakit hogy fogja már meg.

Előzmény: El Padre (30301)
El Padre Creative Commons License 2013.12.10 0 0 30304

annyira nem, unixban van 4-5E körül. bontott gondolom van olcsóbban is.

Előzmény: Mentol frász (30303)
Mentol frász Creative Commons License 2013.12.10 0 0 30303

Teleszkópot tudsz olcsóért?

Előzmény: El Padre (30301)
El Padre Creative Commons License 2013.12.10 0 0 30302

ja, még egy: olvastátok, hogy a fiat megszűnteti a puntot? szerintem -- túl azon, hogy én is puntós vagyok, és emiatt szomorú is -- elég nagy butaság. azt értem, hogy a fiat próbál szabadulni a GM utolsó emlékétől is (az evo és a grande, meg az azutáni sima puntók is a GM-fiat közös supermini platformján alapulnak, akár a linea is), meg racionalizálás, de giugaro az evo formájával eszméletlen dögössé tette a puntot megint. az alap 500 meg szupercuki, ahogy kinéz, ültem is benne, nagyon király, de... az 500L egy szörnyeteg a külsejét illetően, és nem hinném, hogy az ötajtós 500as is jól jönne ki. szóval szerintem nagy kár ezt a dizájnt kidobni, meg a nevet is.

 

szerintetek?

El Padre Creative Commons License 2013.12.10 0 0 30301

hali emberek,

 

két kérdés, punto 1-el kapcsolatban:

- valaki próbált-e már bluetoothos OBD csatlakozót P1-en, és működött-é neki;

- a csomagtartó-ajtót tartó lift-o-mat telók ki- és beszerelésével kapcsolatban van valakinek ötlete, hogy kell? az egyikből kifolyt az olaj, vennék újat, csak amíg nem tudom, hogy kell szerelni, nem akarok kockáztatni.

peti.olah Creative Commons License 2013.12.09 0 0 30300

A műszeregységre nem is gondoltam, a BX-emben kézzelfogható mechanika van, nem ilyen villanyos-műanyag izé :)

Riasztó nincs, táirányító nincs a zárhoz. Azt tudom, hogy a napi 2x20 perc tötymörgés nem tölti fel az aksit, pont ezért tartom kicsinek a bennelévőt.

Veszünk bele akkor egy 70Ah körülit, az egy rendes hétvégi töltéssel valószinűleg bírni fogja a heti strapát.

Köszi az észrevételeket.

Előzmény: grandegabo (30299)
grandegabo Creative Commons License 2013.12.09 0 0 30299

18mA szerintem teljesen jó érték. A fő offline áramfogyasztók elsősorban a készenléti funkciókat ellátó vezérlők (pl. body computer, riasztó), másodsorban amik v.milyen memóriát tartanak (rádió, műszeregység)..

Bezárt állapotban mérjél áramot, zárás után érdemes még 1-2 óráig figyelni, akár mégjoban le is csökkenhet..

Előzmény: peti.olah (30297)
kgaboroo Creative Commons License 2013.12.08 0 0 30298

Elméletileg egy teljesen feltöltött akkumulátor egyszeri indítás után kb 10 perc töltést igényel ahhoz, hogy újra full töltöttséget lehessen mérni rajta.

Tudod az aksid típusát és az indítási amperóráját? Vagy rá van írva az aksi oldalára vagy csak a hozzá adott papíron van.

Pl 12V 40Aó 360A

Lehet bele eggyel nagyobb 45-55 Aó-ás aksit venni viszont figyelni kell az indítási amper értéket is. Minél nagyobb annál könnyebben indít és kevesebb energiát veszít indítózáskor.

Ha az aksi állandóan csak 80 %-os akkor így a hidegebb időszakokban már nehezen forgatja az önindítót.

Ha be van kapcsolva a fényszóró plussz a fűtés ventillátor vagy még megy mellé a zene erősítőstül akkor az aksi töltésére elég kevés amper jut főleg rövidebb szakaszokon, így elképzelhető, hogy nem tud fullra töltődni.

A gyengébb aksit jobban szívja a rádió memóriája vagy egy riasztó készenlétije.

Előzmény: peti.olah (30296)
peti.olah Creative Commons License 2013.12.08 0 0 30297

Alapjáraton 14-14,1V , kicsit emelt fordulaton 14,2V terhelés nélkül. Nem tudom, mennyi a normális elektromos fogyasztás egy pihenő Puntónál. Ha jól emléxem, 18mA-t mértem, lehet hogy ez már nem üzemszerű? Mi fogyaszt egy álló autóban? A rádió memóriáján kívül mi van még áram alatt egy Puntóban?

Előzmény: grandegabo (30295)
peti.olah Creative Commons License 2013.12.08 0 0 30296

Napi 16 km, kétszeri indítással.

Előzmény: kgaboroo (30293)
grandegabo Creative Commons License 2013.12.08 0 0 30295

Ha elfér, jobb a nagyobb, de nem feltétlenül szükséges. Nem ártana megnézni nem szívja-e valami a kelleténél jobban (vagy megfelelő-e a töltés), ha ezekkel gond van az ugyanúgy tönkreteheti a következőt is idő előtt..

Előzmény: peti.olah (30292)
JeffTDi Creative Commons License 2013.12.08 0 0 30294

Üdv puntó guruk! Vecsésen vagy a környékén keresnék egy megbízható szerelőt, asszony puntójához (99/12). Sajnos a jelenlegi szerelő (mondhatnám hogy egy tróger) itt helyben nem áll a helyzet magaslatán..

Jelenleg amik sos javításra szorulnak: bal külső féltengely porvédő, kormánymű porvédők, szelepfedél tömítés, futóműnél néhány szilent.. Tudtok ajánlani valakit?

kgaboroo Creative Commons License 2013.12.07 0 0 30293

Mennyit mész vele naponta és hányszor indítod?

Előzmény: peti.olah (30292)
peti.olah Creative Commons License 2013.12.07 0 0 30292

Sziasztok!

Az akkumulátorral kapcsolatban kérném a véleményeteket.

P2, 1,2-es 16V, 2000 évjárat. Még nincs 3 éves az akksi, az utóbbi 1 évben 1,5-2 havonta akkutöltővel is töltöttem. Ennek ellenére ezekben a hidegebb napokban már kinlódik a reggeli indításnál. Az nem megoldás, hogy esténként felcipeljük a 3. emeletre.

Megoldás lenne a mostani 40Ah-ás helyett egy 65-70Ah-ás csere?

bimmerzoltan Creative Commons License 2013.12.06 0 0 30291

köszönöm a segítséget!

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.05 0 0 30290

Keresd őt, postáz is.

 

http://www.puntoclub.hu/user/9998

 

Előzmény: bimmerzoltan (30289)
bimmerzoltan Creative Commons License 2013.12.05 0 0 30289

sziasztok!
2000-es évjáratú benzines puntóba kellene gyújtáskapcsoló!
Ha valakinek van érdekelne!
Illetve a cserével kapcsolatos jótanácsok érdekelnének!
Az autó inditásgátlós! van ennek köze a cseréhez?

előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!