Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144020

Hasonló kellene, mint az eredeti volt. Több váltókód létezik az adott motorhoz, általában megegyeznek mechanikailag, esetleg elektronikában lehet kis változás (de abba úgyis bele kell turkálni).

Előzmény: kecso1982 (144018)
Mike8712 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144019

Szép jó napokat!

 

Renault Megane II 2003-as K4M760 motorkódú autón szeretnék olajat + szűrőket cseréltetni hosszú út előtt. Legutóbbi olajcsere óta 14.000km ment, most utazás kb 1500km-t emésztene fel oda-vissza. Aggódjak és rohanjak olajat cseréltetni, vagy ne piszkáltassam utazás előtt, utána is ráér?

 

Ha cseréltetni kellene, tudtok BP-en olyan megbízható szervizt aki hozott alkatrészekkel is el tudja vállalni holnap? Igazából az alkatrészek ma érkeznek meg, mert a csudálatos Posta megcsúszott, így a határidő is szűkös lett.

kecso1982 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144018

Nagyon köszönöm. Örülök hogy vártam a dologgal... 

Tehát kizárólag a 2.0 jó rá... Az számit, hogy 8, vagy 16 szelepes? Illetve, hogy 140, vagy 170 lovas?

Előzmény: mica-r (144012)
combi27 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144017

azért elgondolkodtató hogy olyantól vennék e autót aki gyári 30 ezres periódusban cseréli a motorolajat full városi üzemben egy turbódízelben...

Vagy esetleg soha nem cserélt még a 200-250 ezret futott kocsiban automata váltó olajat, mert a gyár az írja hogy  "élettertam" olaj van benne. De lehet ez akár kézi váltósnál is....

vajon miért vitte lejjebb a 30 ezres gyári csere periódust nem is egy  konszern a dízeljeinél  20 ezerre?

és én gyártok összeesküvés elméleteket :D

 

tény hogy a gyárak azért trükköznek ezzel azzal...hihetetlen hogy a pl  a legtöbb modern láncos vezérlésű kocsiban cserélni kell ezt az alkatrészt 150-200 ezrenként (még a kis teljesítményűekben is), míg a régiekben valamiért kibirta addig míg a kocsi szét nem rohadt.(kb 25-30 év)

 

speciel én nem bízom a 2000 után gyártott kocsik tartósságában és élettartamában sem

Túlbonyolítják kívül belül apró dologgal, ami aztán jó esetben rendszeresen rövid időközönként tönkremegy,  rosszabb esetben belehullik a motorba, vagy egy konstrukciós hiba miatt eltömít ezt azt mondjuk az olajcsatornákban vagy az olajdekniben akadályozza meg az olaj felszívását...

 

Mindezzel nem is lenne baj ha mindenkinek lenne pénze 5-10 évente új autót venni, vagy esetleg  ezeket a fejlesztési zsákutcákat kijavítanák, és nem vinné tovább 5-8-10 évig  , 2-3 ráncfelvarráson keresztül is a kocsi..mert akkor mit varrtak fel? :D

 

 

 

Előzmény: 409 (144016)
409 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144016

Nincs azzal semmi baj, ha Te így csinálod, csak nem kellene ezt úgy előadni, hogy aki a gyári előírások szerint csinálja, az mind bolond.

Előzmény: combi27 (144015)
combi27 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144015

Tovább kellene már lépned!!  Nagyon leragadtál a 1970-es évekhez.

 

Evvan :D (pedig csak akkor születtem)

 

én maradok a 8-10 ezres (vagy évente) motorolaj, és 50-60 ezres (automata), és 80 ezres (kézi) váltó olaj cserénél, a kétévenkénti fékfolyadék és szervóolaj cseréknél..sőt a fagyállót is cserélem 2-3 évente....

és dokumentálom is akár én, akár vállalkozó autószerelő, vagy szakszervíz végzi őket :D

 

Előzmény: 409 (144010)
skorpio3 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144014

Szia!

 

Csak nem a Te nyaralód?

Nemrégen töltöttem három hetet Millbrook-ban, azt hittem azon a környéken csak gazdag nyugdíjasoknak van nyaralója!  :)))

Off:

Helyi garázs előtt veterán motor, a szerelő srác szerint ezek ölték meg a brit motorkerékpár ipart!  :)

1970-es gyártmány:

http://indafoto.hu/komar/alap_album

 

Hogy kérdés is legyen:

A Merci 1.7 CD hengerfej leszereléshez  kivenni a motort, vagy a helyén könnyebben megoldható?

Köszönöm!

 

Előzmény: cam aro (144003)
combi27 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144013

bocs, de ezt egy mezei "gyári"  GM olaj is tudja

 

nem tudja

az LL jelölés a Longlife olajcsere periódust jelenti, amit az olajnak és az autónak is "tudni" kell ha alkalmazni akarják.

 

 

már miért ne tudná? 

GM Dexos2 5w-30:

 

Az 5W-30 DEXOS 2 a következo gépjármu gyártók jóváhagyásával rendelkezik:

BMW Longlife-04
Mercedes-Benz MB229.51
Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01

Megfelel illetve túlhaladja az alábbi ipari előírásokat:

ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3 API SM/SL / CF

 

 

"A BMW  LL-4 pedig használható ott ahol az LL-1 az előírás.... (kivétel S54, S62 és S85)"

 

 

de mindenki olyan olajat tesz a kocsijába amit jónak lát, és akkor cseréli amikor akarja,  szíve joga. De azzal még nem tettek rosszat egy motorral mert előbb cserélték az olajat az előírt intervallumnál... szvsz... 

 

Előzmény: Quattroman (143996)
mica-r Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144012

Fel lehet rakni, de más lesz az áttétele és szoftver gond is lesz. Talán még komponens védelem is

Előzmény: kecso1982 (144011)
kecso1982 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144011

Szia!

Nem tudom jól írtam-e le, de a felrakandó váltó is DSG, csak 1.9-es motoron volt, és egy passaton.

Nem átalaítani szeretném kézi váltósra, csak nem szeretném feleslegesen felrakni.

 

Köszönöm

Előzmény: mica-r (143992)
409 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144010

 

  Tovább kellene már lépned!!  Nagyon leragadtál a 1970-es évekhez.

Ezek az összeesküvés elméletek többnyire a gondolkodni nem akarók okfejtései.  ):-((

Előzmény: combi27 (143994)
cam aro Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144009

nem kopas miatt csereltek a gyuruket. 

 

nics itt hiba,. szetturtak, mert kivancsiak voltak.

ha meg szetturtak, vannak kotelezonek velemenyezett cserek.  

ilyenek a szimmeringek, gyuruk.

egyiket sem a kopasa miatt csereltek. :)

 ==========================

Előzmény: varjúistván (144008)
varjúistván Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144008

Azért szelepszárszimmeringek és a dugattyúgyűrűk sem álltak már a helyzet magaslatán. Meg ez a saját autójuk, írták, hogy másét nem vállalták volna be.

Előzmény: cam aro (144007)
cam aro Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144007

baszakodas nelkul, csak javitando a folyamatos forditasi hibakat . 

(ha olvastad a cikket, kiderult hogy NEM kellett volna szetszedni ..)  

 

Angol nyelvterületen: Pressure regulation valve,"" idezet vege. 

 

helyett. 

Positive crankcase ventilation (PCV)

roviden. 

ami kartergazt eddig a szabadba engedtek ki,

(GM's Cadillac Division, which had built many tanks during WWII, recognized that installation of PCV on vehicles could bring the first major reduction in automotive hydrocarbon emissions.

azt most vissza zabaltatjak a motorral. 

...szo nincs nyomas szabalyzo szeleprol. 

===============================

Előzmény: varjúistván (144006)
varjúistván Creative Commons License 2015.07.13 0 0 144006
Előzmény: bxbreak85 (143997)
Roadkill Creative Commons License 2015.07.12 0 0 144005

Nekem elég annyira megértenem, hogy jobban ne csesszek el semmit, és akkor előbb-utóbb csak meglelem mi baja. Jelen esetben ez 2 hét meg vagy 16 munkaóra volt összesen.

Gondolom téged szervízben egy hasonló mutatványért nem dicsérnének meg.:D

Előzmény: cam aro (144000)
cam aro Creative Commons License 2015.07.12 0 0 144004

nalam nem mukodik a linked.

errul van szo. 

(erdemes a csoveket is cserelni, azok sem fiatalabbak mint a pcv  ) 

 


 

 

Előzmény: bxbreak85 (144002)
cam aro Creative Commons License 2015.07.12 0 0 144003

ha mindent megakarsz javitani... 

 

kicsit tul notte magat ez a szakma,

..amin belul persze lehet szakosodni,- de sk meglatas - hogyha valamit jol is akarsz csinalni 

akkor csak egy fejben kell lennie az osszes teruletnek.. es az nem kicsi.

szvsz folyamatos tanulas nelkul nincs eletkepes piac. :( ...ennyit meg tanulni ..gyááá ... )  

 

node.

nezzuk a jo oldalt. 

erossen off ...elnezest. :)

 

Előzmény: mica-r (144001)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 144002

Az jó hír ,hogy gyürü dugó nem szokott probléma lenni.. Indítási nehézség soha sem volt. Gondolom ez az alkatrész kellene:

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/BMW/3-_E46_-1998---2006/2001/2_2/BENZIN/szurok/kartergaz-szuro/

Előzmény: cam aro (143999)
mica-r Creative Commons License 2015.07.12 0 0 144001

Kevesek vagyunk sok mindenhez, van ilyen...

Előzmény: cam aro (144000)
cam aro Creative Commons License 2015.07.12 0 0 144000

kiműveltem magam az elosztó rendszerű adagolókból, ""

 

gyors vagy, nekem ehez evek is kevesek.. :D 

==============

Előzmény: Roadkill (143998)
cam aro Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143999

szelepszar szimm.  problem valos ezeknel a motoroknal.. de henger/dugohoz vétek nyulni.

(igy latatlanban ) 

ami elofordul veluk, hogyha hosszabb ideig nincs inditva leragadnak a gyuruk. 

ez eloszor is inditasi problemaban jelentkezik, majd olajfogyasztasban. 

de a tobbseg par szaz km utan -friss, jo olajal- ongyogyul. 

 

mintavetel 4-5 auto ez oilfogyi problemel.. tehat meg tevedhetek is.

ja. varj. csereld a karterszuszogot.

az is segiteni fog a probleman.  

Előzmény: bxbreak85 (143997)
Roadkill Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143998

No azóta kiműveltem magam az elosztó rendszerű adagolókból, meg sportageból is.:)

A gázolajellátása akadozott a tankban lévő előszűrő eltömődése miatt, mert a kia még bőven 2000 után is jó ötletnek gondolta a fém tankot...:/

Előzmény: 409 (143759)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143997

Köszönöm a segítséget. Az elözö tulaj igaz mindig hivatalos bmw szervizben hordta az autót (Németországban) ,de sajnos voltak 20-ezer km-es intervallumok is. (Gondolom agyon hajtva nem volt mert 1930-as évek-ben születt a gazda) A 15-ezer szerintem azért nem sok mert ebben az intervallumban min.3- liter rátöltésre kerül.. Elöször én is a tökéletesen bele passzoló liqui-moly olajat tettem= ette, Másodszorra liqui-moly 5w-40 következett= eszi. Ezért gondoltam megpróbálni 10w-40 MoS2- liqui-moly olajat. A molibdén -diszulfid adalék nem fog szerintem kárt okozni..

Egy ilyen idös ,de egyébként müszakilag,esztétikailag (rendszeres ápolás,szíjak,szürök,gyertyák,polírozás,viasz,új fékek,új gumik,szilentek,alváz évente seil-fett-el kezelve+az üregek..) rendben lévö autót Németországban egyszerüen nem éri meg szétszedni apróra: teljes hengerfej felújítás,gyürüzés,töm.garnitura,vezérmü lánc?? stb. 

Ha már a gyürüzés akkor gondolom motor ki vagy bölcsö le,hogy lejöjjön a karter??

Egy ilyen volumenü munka szerintem jó anyagokkal,hozzáértö mühelyben Magyarországon is kb 300 000 ft. Javítsatok ki ha tévedek. 

Persze ha kész van akkor sem fog egy centtel sem többet érni..

Én ragaszkodom az autóimhoz,de a nöi tulaj ezt a felvázolt problémát nem így látja... -->1-2 évet még kibír utána csere.

A hangja hidegen melegen nagyon szép,jól húz nincsenek világító hibaüzenetek. Az utasoldali légzsákot pedig a helyi bmw ingyen cserélte így 14 évesen.. 

Ha lecseréltem az olajat majd beszámolok a fejleményekröl..

Előzmény: cam aro (143995)
Quattroman Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143996

 

bocs, de ezt egy mezei "gyári"  GM olaj is tudja

 

nem tudja

az LL jelölés a Longlife olajcsere periódust jelenti, amit az olajnak és az autónak is "tudni" kell ha alkalmazni akarják.

10K km-kénti csereperiódusnál természetesen felesleges longlife olajat használni

Előzmény: combi27 (143994)
cam aro Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143995

ott csak a csove van. (amibol harom kell ) 

a levalaszto bent lakik a fojtoszelep mogott/szivosor  alatt. 

nemi rutinnal szivosor bontas nelkul is cserelheto, ami ez idos korban erossen javallot. 

 

itt van egy kis how to.. 

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E46/12-ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement/12-ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement.htm

 

motorba meg mehet a 10w-40.  2001-es autorol beszelunk. 

...azt vagy jo lesz olajfogyasra, vagy nem.. de kart nem csinal. 

Előzmény: Törölt nick (143982)
combi27 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143994

BMW LL-01 olajjal szemben támasztott követelmények:

teljes mértékben szintetikus, viszkozítása: 0w-40, 0w-30 és 5w-30, valamint   ACEA: A3/B3, API: SJ/CD, EC II

 

bocs, de ezt egy mezei "gyári"  GM olaj is tudja

 

persze a "gyári" GM  vagy a "gyári" Mazda olajok tönkreteszik a kocsit, míg a "gyári" BMW olajok ugyebár fényévekkel jobbak. Sztem meg azért mert rá van írva hogy BMW attól nagyon nem jobb...

 

aki sajnálja a kocsijától az évenkénti olajcserét, "mert hát nem megyek én vele csak 7-8 ezret, jó lesz az még egy évig" , az ugye tudja hogy a rövid utak meg a sok indítás jobban igénybe vesz bármilyen hiper szuper olajat mint amit optimális hőmérsékleten és tartós optimális fordulatszámon használnak.

 

De mindenkinek szíve joga miben hisz..és speciel mivel rövid távokon használom a kocsit ,az évenkénti VAGY 8-10 ezer km-es cserében hiszek, valamint a gyári, vagy annál jobb minőségű olajban..nem vág földhöz évente az a plusz 10-12 ezer a szűrővel együtt...

azért 8 év alatt a másik kocsimmal 57 ezret mentem..ha mondjuk egy modern (2008-2009) dízel BMW  lett volna, akkor ez addig max két  olajcserét jelentett volna..szerinted? :D 

Ez benzinesnél is elég húzós lett volna..és ne beszéljünk arról hogy a váltókba is élettartam olaj van a gyártó szerint..persze , hiszen a váltó élettartama addig tart amíg tönkre nem megy (az olajcsere hiánya miatt)...és persze nincs feltüntetve sehol hogy mennyi is egy váltó élettartama :D

Előzmény: Törölt nick (143993)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143993

amúgy jobb ha évente vagy 10 ezrenként cseréled...

 

Ez nem egy Fiat, az olajjal szemben tamasztott kovetelmenyek kicsit magasabbak :)

Előzmény: combi27 (143990)
mica-r Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143992

Nem érdemes szerintem. Vezetékelés, szoftver kódolások, stb....

Persze meg lehet csinálni, de szerintem lehet benne DSG-t is cserélni (ha azzal van gond)

Előzmény: kecso1982 (143991)
kecso1982 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 143991

Üdv ismét mindenkinek!

 

Előző hsz.om kapcsán kérdezném hogy az említett autóra (Leon 2006' Bkd, DSG váltóval) fel rakható-e egy 2008-as passat 1.9 Pd váltóját? Gondolok itt csatlakozo vezetékek számára, kiosztására, illetve kell-e tanítani, kódolni?

Neten lehet olvasni minden félét az abszolut nemtől a tanítani, kódolni kell, illetve csak felszerelni és használni között mindent. Esetleg tapasztalat?

Előre is köszönöm a segítséget.

Kecso

Előzmény: kecso1982 (143892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!