Hasonló kellene, mint az eredeti volt. Több váltókód létezik az adott motorhoz, általában megegyeznek mechanikailag, esetleg elektronikában lehet kis változás (de abba úgyis bele kell turkálni).
Renault Megane II 2003-as K4M760 motorkódú autón szeretnék olajat + szűrőket cseréltetni hosszú út előtt. Legutóbbi olajcsere óta 14.000km ment, most utazás kb 1500km-t emésztene fel oda-vissza. Aggódjak és rohanjak olajat cseréltetni, vagy ne piszkáltassam utazás előtt, utána is ráér?
Ha cseréltetni kellene, tudtok BP-en olyan megbízható szervizt aki hozott alkatrészekkel is el tudja vállalni holnap? Igazából az alkatrészek ma érkeznek meg, mert a csudálatos Posta megcsúszott, így a határidő is szűkös lett.
azért elgondolkodtató hogy olyantól vennék e autót aki gyári 30 ezres periódusban cseréli a motorolajat full városi üzemben egy turbódízelben...
Vagy esetleg soha nem cserélt még a 200-250 ezret futott kocsiban automata váltó olajat, mert a gyár az írja hogy "élettertam" olaj van benne. De lehet ez akár kézi váltósnál is....
vajon miért vitte lejjebb a 30 ezres gyári csere periódust nem is egy konszern a dízeljeinél 20 ezerre?
és én gyártok összeesküvés elméleteket :D
tény hogy a gyárak azért trükköznek ezzel azzal...hihetetlen hogy a pl a legtöbb modern láncos vezérlésű kocsiban cserélni kell ezt az alkatrészt 150-200 ezrenként (még a kis teljesítményűekben is), míg a régiekben valamiért kibirta addig míg a kocsi szét nem rohadt.(kb 25-30 év)
speciel én nem bízom a 2000 után gyártott kocsik tartósságában és élettartamában sem
Túlbonyolítják kívül belül apró dologgal, ami aztán jó esetben rendszeresen rövid időközönként tönkremegy, rosszabb esetben belehullik a motorba, vagy egy konstrukciós hiba miatt eltömít ezt azt mondjuk az olajcsatornákban vagy az olajdekniben akadályozza meg az olaj felszívását...
Mindezzel nem is lenne baj ha mindenkinek lenne pénze 5-10 évente új autót venni, vagy esetleg ezeket a fejlesztési zsákutcákat kijavítanák, és nem vinné tovább 5-8-10 évig , 2-3 ráncfelvarráson keresztül is a kocsi..mert akkor mit varrtak fel? :D
Tovább kellene már lépned!! Nagyon leragadtál a 1970-es évekhez.
Evvan :D (pedig csak akkor születtem)
én maradok a 8-10 ezres (vagy évente) motorolaj, és 50-60 ezres (automata), és 80 ezres (kézi) váltó olaj cserénél, a kétévenkénti fékfolyadék és szervóolaj cseréknél..sőt a fagyállót is cserélem 2-3 évente....
és dokumentálom is akár én, akár vállalkozó autószerelő, vagy szakszervíz végzi őket :D
az LL jelölés a Longlife olajcsere periódust jelenti, amit az olajnak és az autónak is "tudni" kell ha alkalmazni akarják.
már miért ne tudná?
GM Dexos2 5w-30:
Az 5W-30 DEXOS 2 a következo gépjármu gyártók jóváhagyásával rendelkezik:
BMW Longlife-04 Mercedes-Benz MB229.51 Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01
Megfelel illetve túlhaladja az alábbi ipari előírásokat:
ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3 API SM/SL / CF
"A BMW LL-4 pedig használható ott ahol az LL-1 az előírás.... (kivétel S54, S62 és S85)"
de mindenki olyan olajat tesz a kocsijába amit jónak lát, és akkor cseréli amikor akarja, szíve joga. De azzal még nem tettek rosszat egy motorral mert előbb cserélték az olajat az előírt intervallumnál... szvsz...
Azért szelepszárszimmeringek és a dugattyúgyűrűk sem álltak már a helyzet magaslatán. Meg ez a saját autójuk, írták, hogy másét nem vállalták volna be.
baszakodas nelkul, csak javitando a folyamatos forditasi hibakat .
(ha olvastad a cikket, kiderult hogy NEM kellett volna szetszedni ..)
Angol nyelvterületen: Pressure regulation valve,"" idezet vege.
helyett.
Positive crankcase ventilation (PCV)
roviden.
ami kartergazt eddig a szabadba engedtek ki,
(GM's Cadillac Division, which had built many tanks during WWII, recognized that installation of PCV on vehicles could bring the first major reduction in automotive hydrocarbon emissions.)
Nekem elég annyira megértenem, hogy jobban ne csesszek el semmit, és akkor előbb-utóbb csak meglelem mi baja. Jelen esetben ez 2 hét meg vagy 16 munkaóra volt összesen.
Gondolom téged szervízben egy hasonló mutatványért nem dicsérnének meg.:D
Köszönöm a segítséget. Az elözö tulaj igaz mindig hivatalos bmw szervizben hordta az autót (Németországban) ,de sajnos voltak 20-ezer km-es intervallumok is. (Gondolom agyon hajtva nem volt mert 1930-as évek-ben születt a gazda) A 15-ezer szerintem azért nem sok mert ebben az intervallumban min.3- liter rátöltésre kerül.. Elöször én is a tökéletesen bele passzoló liqui-moly olajat tettem= ette, Másodszorra liqui-moly 5w-40 következett= eszi. Ezért gondoltam megpróbálni 10w-40 MoS2- liqui-moly olajat. A molibdén -diszulfid adalék nem fog szerintem kárt okozni..
Egy ilyen idös ,de egyébként müszakilag,esztétikailag (rendszeres ápolás,szíjak,szürök,gyertyák,polírozás,viasz,új fékek,új gumik,szilentek,alváz évente seil-fett-el kezelve+az üregek..) rendben lévö autót Németországban egyszerüen nem éri meg szétszedni apróra: teljes hengerfej felújítás,gyürüzés,töm.garnitura,vezérmü lánc?? stb.
Ha már a gyürüzés akkor gondolom motor ki vagy bölcsö le,hogy lejöjjön a karter??
Egy ilyen volumenü munka szerintem jó anyagokkal,hozzáértö mühelyben Magyarországon is kb 300 000 ft. Javítsatok ki ha tévedek.
Persze ha kész van akkor sem fog egy centtel sem többet érni..
Én ragaszkodom az autóimhoz,de a nöi tulaj ezt a felvázolt problémát nem így látja... -->1-2 évet még kibír utána csere.
A hangja hidegen melegen nagyon szép,jól húz nincsenek világító hibaüzenetek. Az utasoldali légzsákot pedig a helyi bmw ingyen cserélte így 14 évesen..
Ha lecseréltem az olajat majd beszámolok a fejleményekröl..
BMW LL-01 olajjal szemben támasztott követelmények:
teljes mértékben szintetikus, viszkozítása: 0w-40, 0w-30 és 5w-30, valamint ACEA: A3/B3, API: SJ/CD, EC II
bocs, de ezt egy mezei "gyári" GM olaj is tudja
persze a "gyári" GM vagy a "gyári" Mazda olajok tönkreteszik a kocsit, míg a "gyári" BMW olajok ugyebár fényévekkel jobbak. Sztem meg azért mert rá van írva hogy BMW attól nagyon nem jobb...
aki sajnálja a kocsijától az évenkénti olajcserét, "mert hát nem megyek én vele csak 7-8 ezret, jó lesz az még egy évig" , az ugye tudja hogy a rövid utak meg a sok indítás jobban igénybe vesz bármilyen hiper szuper olajat mint amit optimális hőmérsékleten és tartós optimális fordulatszámon használnak.
De mindenkinek szíve joga miben hisz..és speciel mivel rövid távokon használom a kocsit ,az évenkénti VAGY 8-10 ezer km-es cserében hiszek, valamint a gyári, vagy annál jobb minőségű olajban..nem vág földhöz évente az a plusz 10-12 ezer a szűrővel együtt...
azért 8 év alatt a másik kocsimmal 57 ezret mentem..ha mondjuk egy modern (2008-2009) dízel BMW lett volna, akkor ez addig max két olajcserét jelentett volna..szerinted? :D
Ez benzinesnél is elég húzós lett volna..és ne beszéljünk arról hogy a váltókba is élettartam olaj van a gyártó szerint..persze , hiszen a váltó élettartama addig tart amíg tönkre nem megy (az olajcsere hiánya miatt)...és persze nincs feltüntetve sehol hogy mennyi is egy váltó élettartama :D
Előző hsz.om kapcsán kérdezném hogy az említett autóra (Leon 2006' Bkd, DSG váltóval) fel rakható-e egy 2008-as passat 1.9 Pd váltóját? Gondolok itt csatlakozo vezetékek számára, kiosztására, illetve kell-e tanítani, kódolni?
Neten lehet olvasni minden félét az abszolut nemtől a tanítani, kódolni kell, illetve csak felszerelni és használni között mindent. Esetleg tapasztalat?