Jön a klíma-szezon, nekem pedig az első klímás autóm a mostani Mondeom. Klímát jól ismerőket kérdezném, hogy mennyire gáz az, ha bekapcsolt klímával 6000-ig húzatom az autót. Nem teszi tönkre a kompresszort. Vannak olyan praktikák, amivel lehet a klímára vigyázni? Mennyire hajlamos a rendszer tönkremenni?
Ha csak 1 lyuk van rajta be lehet hegeszteni,
de ha porózusos akkor csere. Kiszerelni úgyis ki kell. Hivd fel a Levente fiút Ő elmondja a lehetőségeket.
Reklamálhatsz a márkaszervízben is ha ők szervizelték! 1,5 év alatt nem kéne kilyukadnia.
Az enyém 27 éves és kutya baja.
Szerintem menj be egy renault szervízbe, hogy ez van és meg kell nézni mi a reakciójuk. A cimborámnak felesbe álltak végül egy számítógépet az autóba (R19, úgy 5 éve)
SzaboZE: És azt hogy kellene...?
Garancia= 12 hónap már lejárt, tudom, hogy van "szavatoság" is, de ennek érvényesitéshez nekem kellene bizonyitanom a márkaképviselet felé, hogy a hiba gyártási eredetü.
- Ez egyrészt nagyon macerás lenne az egésznek az értékéhez képest
- Másrészt meg nem újonnan vettem az autót, hanem használtan, "igy" - szóval nem is vagyok benne tök biztos, hogy a hiba bizonyitottan gyártási eredetü...
Azért persze neked is kösz.
Közben felvetödött, hogy ez a "biszbasz" netán forrasztással javitható. Van esetleg erröl valakinek véleménye?
A helyzet az, hogy ma du. megállapitották, hogy a Renaultomban (Megane Classic Alizé 1.4/2002) lyukas az elpárologtató. Remélem, jót mondok - a neten körülnézés után erre az névre "tippelek". [A klimás tán "radiátort" mondott - de ilyet meg a neten nem találtam. Az a rácsos höcserélö izé az, ami közvetlenül a müszerfal elött van és itt hül le a befújt levegö.]
Na szóval ez szállt el - rögtön "biztatott" is a srác, hogy a gyári alkatrész biztosan van vagy 100 eFt - persze megjegyezte, hogy utángyártottban azért olcsóbb lesz: 1-2 nap és megkeres ajánlatával.
Na erre gondoltam én, hogy ezirányban (azaz utángyártott alkatrész ügyben) azért körülnézek én is a piacon, de a legnagyobb meglepetésemre a neten alig találtam valamit. Nemcsak hogy árat nem, de még céget/boltot sem, ahol ezt árusitanák. Nem tudnátok tippet adni, hogy hol tudnék utánanézni ennek a "biszbasznak"?
Avagy esetleg annyit, hogy mennyi lehet a "reális" ára az ilyennek utángyártottban? Bontott is érdekelne - de az az igazság, hogy azoktól meg azért tartok, mert a jó ég tudja ott a helyszinen ellenörizni, hogy hibátlan-e az a darab, avagy ugyanolyan szar, mint az enyém (igy, másfél évesen). Minden tippért örök hála!:-)
Beszereztem egy cuccot a gepjarmube. Nem egy mai csirke, termeszetesen R-12-vel mukodik(mukodott). Sanden gyartmanyu kompresszor, SD-505-os. Megszereztem a teljes szervizkonyvet a cucchoz.
A kerdesem pedig az lenne, hol talalok en olyan klimast, aki rendesen atnezi nekem ezt a kompresszort(ugyebar bontott), majd vegrehajtja azokat a "retrofit" lepeseket, amivel at lehet alakitani R134a-ra a rendszert? Ugye a szervizkonyv termeszetesen angol nyelvu:o)
En tennem be a cuccot magam, csak le kellene ellenorizni a tomiteseket-na meg fel kene tolteni...
Esetleg ha itt lenne valaki aki ert a temahoz, lenne par technikai jellegu kerdesem is...
eladó egy bontott PUG 405 klíma, szíjazat és feszítő nélkül, egyébként komplett (kompresszor, hűtő, párologtató, csövek, kezelőpanel)
ár: megegyezés szerint
Olyan nincs hogy egyszerűen elengedi. Minimális követelmény egy hűtő rendszerrel szemben hogy nem ereszthet. A rendszered valahol lyukas. Ha R404a vagy R22 vagy R134a vagy R12 teszel bele akkor sem lenne szabad elengednie. De neked csak R12 vagy a helyette kifejlesztett R134a jöhet szóba.
Az hogy az R12-s szabálytalan tisztában vagyok vele, csak mivel usa autoról lévén szó, abba az kell, minden évben felkell töltenem ezzel a szar EU(nem tudom a tipusát) gázzal, mert az usa rendszer nem szereti, egyszerüen elengedi. A Hatásfoka kb a fele az R12-shez képest.
Szóval még mindig kellene cim aki R12-vel tölt, BP-n.
"Létezik olyan, hogy ha le kell engedni a rendszert, akkor valami vákuumolt tartályba engedik a gázt, és utána az mehet vissza ?" Ahol én csináltattam Szegeden, ott így csinálták.
Mondjuk ebben az esetben szinte nem is volt gáz a rendszerben, úgyhogy előszőr feltöltötték, majd utána nyomatták át azzal a géppel. Plusz raktak bele fluoreszkáló folyadékot is.
Valoban NEM kellene szabadba engedni , DE ez magyarorszag ..........
Talan ha vallalod a plusz koltseget tartalyba uritik es ha elmentel kiengedik 8-)
Kulfoldon ( nyugaton ) az ilyesmit nagyon szigoruan veszik es R12-ot nem is szabad mar ujra tolteni , de itt viragzik a korrupcio , habar szerintem nalunk is van ilyen jellegu eloiras .
tisztelet a kivetelnek ...