ugyanúgy mint az elsőt.kinyitod az ajtót.kiveszed a műanyag kupakot,mögötte van a csavar.kitekered és közben a kilincset húzod kifelé és mozgatod 1 kicsit a vakdugót.
Sziasztok Nekem egy Opel astra van, olyan problémám lenne, hogy az autó menet közben furcsa hangot ad ki. Tehát ha csak a motor jár akkor semmi különös, de ha kerekek forognak ekkor kis idő után először kezdődnek a hangok. Ha nagyon lassan megyek erős kattoas, kb 50 surolo hang, 70 felett sípoló illetve surolo hang. Először azt hittem a fék surol, de mikor fel emelem az autót szép csendben forog a kerék. Pontosan azt sem tudom, hogy honnan jön a hang. Köszike
Én kerestem, megbíztam, odavittem, nem alkudtam, kifizettem. Nem egyszer, nem kétszer.
Aztán féktárcsa csere utáni ABS lámpára (hibakód nincs, csak világít) a diagnózis: ABS szivattyú csere, vagy nem tudják.
Itthon kivillogtatva hibakód van, (lejjebb írtam) még nem tudom, mi a pontos ok (elcsesztek valamit a féktárcsa cseréjekor, esetleg elkoszolódott érzékelő, stb) de oda vissza nem viszem.
Az autószerelő is olyan, mint az orvos. Kell keresni egyet, akiben megbízol, azt rendesen megfizeted, és nyugodtan visszajárhatsz hozzá. Ha úgy mégy oda, hogy "na, engem aztán nem húzol le", akkor biztos lehetsz benne, hogy le fog. Két szereplős erősen a játszma.
drága, drága , persze hogy az, mert mindenki meggazdagodni akar gyorsan.
Hogy lehet az hogy a saját autómba a gyári minőségű olaj (GM Dexos2 5w-30 5 liter)
Márkaszervízben: 15 ezer plusz a csere díja
webshopban: 8-13 ezerig
ugyanabból a márkaszervízből ahol 15 ezer, rokon által "szerezve" (ott melózik, számlát hozott) 6600 pénz?
Szóval nem drága, csak az ember lusta körülnézni, elviszi a kocsit az első útjába eső helyre, majd csodálkozik hogy: Mennyi? aztán besokall a sokadik ilyen után , és a saját kezébe veszi a kocsija sorsát.
Miért? mert valóban lehúzzák az esetek felében, kétharmadában.
De miért is? Pont azért mert inkább az ember otthon szuttyog azzal amihez nem ért...Miért? mert lehúzzák...és kezdődik az ördögi kör előlről.
Kevés az olyan szakszervíz vagy maszek ahol ezt megértik..de azért vannak :D
Külföldön se olcsó a szervíz, de ott "könnyebben" megfizetik az árát
leáll úgy hogy kigyullad a motorhiba lámpa, a töltésjelző, meg a piros stop felirat. Tehát úgy mintha levennéd a gyújtást. Utána a motor egy másodperc múlva beindul a lendülettől, a visszajelző lánpák két három másodperc múlva kialszanak.
Elektromos gázpedált nem tudom, ez még a gömbölyű megane.
De hogy félreértés ne legyen, én ezen a lokomotív szinten értem kb a dolgot, ahol a bütykös tengely löködi a minden hengerhez külön tartozó nyomóelemeket. Akkor ebben valami egészen más megoldás lakozik?
Ja igen, nem mellékes, hogy azért gyanakodom valaminek a ragadására/szorulására mert nem volt napi használatban az autó. Az utóbbi évben lehet hónapokat is állt.
Kia sportage 2.0TD (mazda motoros, hagyományos adagolós tádé) 1999 170K km, most vettem. 2000 alatti fordulaton kis gázokon (tipikus városi 50-60-as gurulás) berángat. Kigyorsítás rendben, 2000 feletti fordulatokat tartva (itt kapcsol elvileg a turbo) szépen megy.
Változó intenzitású a dolog, amikor vettem kis gázon tartva szó szerint rángatni kezdett, aztán ez egy 100km tempósabb menet hatására sokat simult, de bánatomra nem múlt el.
Melléktünet, hogy eléggé rázkódva áll le, valamint a mögöttem jövő leírása alapján tolóüzemben hajlamos kicsit kormolni ami nekem elég furán hangzik. Más füstje nincs, nem kormol be padlón gyorsítva se.
Azt gondolom első körben lehet rossz a gázolaj, valami szutyok/víz van benne, vagy egyik henger adagolóeleme "ragad". Kiürítem amennyire merem a tankot és megküldöm egy tisztító adalékkal meg egy tank gázolajjal, hátha.
Sziasztok! Van egy 2002-es 1.4 16v megane aminek a motorja néha leáll egy pillanatra menet közben, ránt egyet a kocsin majd megy tovább. Szervizben lambdaszondát cserélnének. Szerintetek mi okozhatja? Főtengely jeladó esetleg?
99' Subaru Legacy 2.5 Ellenőrizd minden tankolásnál
2004 Fiat Stilo JTD Ellenőrizd minden 1000km után, fogyasztás 1000km/400gr-ig terjedhet.
Volt egy E21 320 BMW, ott egy szervizben kiakasztott táblázatból 1000km/0,8L -es adat rémlik, kért is annyit.Azzal sem jut messzire, aki nem nézegeti gyakran a szintet.
"Meg sok más is, amit illik NEM betartani.. olajcsere 30 ezrenként,"
Amihez odaírják, hogy milyen olajjal lehet ezt megtenni!!! Erre viszont a többség magasról tesz, hiszen az drága......Érdekes, azokban az országokban, ahol nem mindenki ért az autószereléshez/karbantartáshoz és ennek következtében betartják a gyári előírásokat, ott nem probléma a 30ezres csereperiódus.
"...visszafele fejlődik az autógyártás némely területen?"
Pontosan tudod, hogy nem, szóval átestél demagógba.
Megváltoztak az igények. Manapság kinek lehetne eladni egy 1.3-1.5literes 70-75lovas motort 10-12literes fogyasztással? Magas teljesítmény kell alacsony fogyasztással és az előírásnak megfelelő károsanyag kibocsátással. Ennek ára van. Többek között esetenként a magasabb olajfogyasztás.
Attól, hogy határesetnek a gyár 1lit/1000km-t ad meg, a többségük távolról sem fogyaszt ennyit. Emlékeim szerint, régen sem mondtak kevesebbet.
volt olyan szerencsém hogy több régi autómnak meg volt a kezelésije. (régi autó : 78-89-ig gyártották őket, vegyes típusok....) Általában "rendszeres" motorolaj ellenőrzést írnak km megjelölés nélkül.De volt olyan is amiben 5 ezrenként írták.500-al valahogy nem találkoztam :D
Sztem ha valaki vesz egy autót (mindegy hogy újan vagy használtan), az azonnali kötelező olajcsere után 1000km-enként, vagy havonta egyszer lecsekkolja a folyadékszinteket a következő csere alkalmáig.Utána már tudja hogy merre hány méter..
Ettől függetlenül én is "rendszeresen" ellenőrzöm a folyadékszinteket a kocsimban, meg is szólnak érte néha a szomszédok, meg fater is (aki csak akkor nyitja ki a motorháztetőt ha kifogy az ablakmosó, vagy éppen eljött valami folyadékcsere időpontja)