Nem mintha eddig bárkinek is hiányzott volna ez a topic, de gondoltam hátha egyszer véletlen összehozza a Z3 tulajokat, esetleg némi tapasztalatcserére, csináld magad javítási tippekkel, stb. Nem tudom, lehet hogy még csak nullázni se fog senki... Majd meglátjuk..
az E36-hoz volt keménytetőm, azt havonta le kellett szedni télen, mert a ponyva bepenészedett, ugyanis az E36-nál a ponyva egy "dobozban" van, és kap meleget hideget, párát stb... a haverom kitelelt ponyvával és azt a 4 havas napot túlélte ő is....
Z3-nál a ponyva egy légtérben van veled ha a keménytetőt felrakod, tehát nem rohad be, nincs vele semmi macera... de tényleg ki lehet bírni a telet ponyvával is...
coupét én nem vennék, mert pont a nyár a lényege ennek a kocsinak, egyébként is 6-800 euróért bármikor lehet venni hozzá keménytetőt akkor meg minek a kópé???
ha itthon veszel, akkor a 2,8-as válaszd, nem bánod meg.. Ha németből hozol mint én, akkor legalább 1,9 16V M44 motorral, 140 lóval, azt egy chip-el 160 lóra fel lehet húzni, úgy azért elég kellemes... viszont arra figyelj hogy nálunk euro 2-nek vizsgáztatják ezeket, hiába van a forgalmiban D4!!!!! ha nem a pénz a fő szempont akkor a 99.04 utáni verziót vegyél, mert annak sokkal jobb a hátsó sárvédője, meg szélesebb az egész segge is..
Ami még qrva jó a Z3-ban, hogy egész más a kerékjárat mint pl a 3-as BMW-n... erre szinte bármekkora felnit rátehetsz, akár 20 colosat is 275 széles gumival, nem ér bele sehol!!!!!
én 192, vagyok, előtte E36 cabrióm volt, elférek benne, de határeset, nem olyan kényelmes mint a cabrio, sőt a szél is jobban visszacsap, hiába van szélrács, a tetősik pedig nagyjából egy vonalban van a fejem tetejével ezért eléggé lobog a hajam... de amit ez a kocsi kanyarban tud, az kárpótol mindenért!!!!!
Továbbá 195 cm vagyok én is, és szintén z3 vásárlásán agyalok... Jó, igen, fogalmazhatunk úgy is, hogy megbolondultam és AKAROK én is egyet. :) 1.9 vagy 2.0 cabrio vagy a 2.8-as coupe. Mindkettőről érdekelnének a vélemények, rendszeresen "itt leszek"! :)
Tulajdonképpen a téli használat lenne az egyik ok, ami miatt a coupe a nagy szerelem, továbbá az is döntő lehet, hogy melyikbe férek el...
A másik, hogy nem tudom, hogyan és milyen kompromisszumokkal jár a téli használat, egyátalán megoldható-e, vagy pl. kell-e venni keménytetőt, szal a gyakorlati tapasztalat sokat segítene a döntésben. Ez is egy ok a coupe mellett, de a cabrio fíling is kellene.
Nagy dilemma :)
Ja, és a topiknyitónak: nagyon korrekt a népítéletes bejegyzés, le a kalappal!
a motorpaletta: Z3 roadster név, piac, motorkód, gyárási idő 1.8 EU M43 94/12 - 98/09 1.9 EU M44 95/04 - 99/04 1.9 EU M43 98/01 - 02/06 1.9 USA M44 95/07 - 98/05 2.0 EU M54 98/07 - 00/10 2.2i EU M54 99/12 - 02/06 2.5 EU M52 98/01 - 00/09 2.5 USA M52 98/01 - 00/09 2.5i EU M54 00/01 - 02/06 2.5i USA M54 00/01 - 02/06 2.8 EU M52 96/04 - 00/06 2.8 USA M52 96/04 - 00/06 3.0i EU M54 99/09 - 02/06 3.0i USA M54 99/09 - 02/06 M EU S50 96/04 - 00/06 M EU S54 00/03 - 02/05 M USA S52 97/10 – 00/07 M USA S54 00/07 - 02/05
Z3 Coupe név, piac, motorkód, gyárási idő 2.8 EU M52 97/05 - 00/05 2.8 USA M52 98/01 - 99/12 3.0i EU M54 99/09 - 02/06 3.0i USA M54 99/09 - 02/04 M EU S50 97/09 - 00/07 M EU S54 00/08 - 02/05 M USA S52 97/10 – 00/07 M USA S54 00/08 - 02/05