A Gasolin Press értesülései szerint az angol LDV cég 35 év után új modellt mutatott be.
Bővebben itt A török Ford Cargo-k is modosított fülkét kaptak. Képek itt. A török Askam Kamyon (korábban Chrysler Kamyon)) is némileg átrajzolta a vásárolt MAN (Steyr gyártású) L fülkének a homlokfalát. Képek itt A modell Askam Hi-ex név alatt fut.
Nekem tetszik! Ráadásul a tető is meg van magasítva a normál MAN fülkéhez képest.
Lassan megérjük, hogy a török teherautók is megjelennek nagyobb darabszámban az útjainkon.
Apró helyesbítés. Az F2000-es nem volt 420-as motorral szerelve, ez az F90-es sorozat sajátja volt. Igaz FÁK piacra került F2000-es MAN 19.423-as jelöléssel, de annak motorja EURO1-es volt (végül is ha így nézem akkor mégiscsak volt). Meg a Manas így gyártott "türkmenisztanban", de azoknak a lökhárítója egy F90-es tipus volt oldalanként 2-2 kicsi kör alakú kerek fényszoróval (az F90-esnek ugye olyan téglalapszerű volt a fényszórója), amolyan F2000-es 2 kerek lámpa a szögletes F90-es lámpa helyén az F90-es lökhárítóban. Pár éve az 5-ös úton még lehetett belöle látni az utakon nálunk is.
Azért, hogy Gasolin is mondjon okosságot mehemlítem, hogy bemutatásakor az SK sorozat a Mercedesnél még NG név alatt futott csak évekkel később lett SK.
NG kelentése Neue Generation. (gondolom nem kell magyaráznom mit jelent)
MAN-nél az
L = leichte (vagyis könnyű)
M = mittel (vagyis közepes)
A TG pedig Trucknology Generation ami egy MAN által kitalált név a Truck és a technology szóból.
A Volvonál is elég egyértelmű. L(ight), M(edium), H(igh) vagy mondjuk Svédül L(yse), M(edelmåttlig), H(ög) a méretre utal, az F meg legyen mondjuk a család röviditése. A szám se szorul nagyon magyarázatra, a motor mérete literben.
Mercinél az Atego fantázianév mellett ugyanúgy létezik az LK+tonnaszám lóerő/10 verzió is (pl.: LK814).
MAN-nél tonna.lóerő, az újabbanál a széria L, M, TGA +lóerő a felállás.
Az IVECO már kicsit kavar, mert ott a tonna*10 E lóerő/10-et takarja a felirat. Végülis meg lehet ezt is szokni.
tudod ilyen érdekességeket, mint pölö ez a tipusbetűösszetétel, sehol sem jegyzik, vagy tesznek róla említést...... pölö: r, s, g, p széria, a sárkányok mittakarása(betűjelentés),
akkor pölö az fh v fm(frekvenciamodulátor, legalábbis műszerészi képességeimet elővettem és ez lett) vagy fh= FuúuúuúuúuúuúHHHHH, de hatalmas..... :D
aztán a franciák vagy az olaszok tudod olyan egyértelműk voltak és vannak a liazaikkal, tudod jégkrém(magnum), aztán a különböző vonalaik (bolon libák feszt fogyóznak) LINER(mid),
de lehet, hogy nekem kedveznek már a németek is???? akt(mesztelen)-rossszzzzz, aztán az egók(agyalnak a srácok rendesen vmin!!!!) at-ego.......
csak a man-oknál kéne picit rendettenni, olyan számosak, lehet hogy nem ismerik a betűket??????meg a pontot mindíg két szám után teszik!!!!, miért nem teszik már három szám után??????
mondjuk az olaszok szeretik a csillogást.... star(nem a lengyel!!!), nézd meg!!!! eleinte túrbózták hogy rohanhassanak, most meg már eu-znak!!!!!, ja már ők is eutagok:o)
na8, majd belejövök, vagy felvilágosítanak a sötétszobába....
te gabesz, nem hiszed el de errefelé senki sem tudta, tudná megmondani a "régi mercik" kétbetűs szóösszetételének jelentését, se itthoniul, sem németűl.....
képzeld még a merci szalonba(b.a.z.-megyei) sem tudták megmondani, hogy mi is ez a betűkombináció!!!!!!
ma láttam egy ilyen alvázas vasat, és szerintem ez merci mégpedig az atego előtti kistömegü teherautó.... nekem a kis "sk" széria... azért mert jellegzetes a elsőkereke... na8
kasuka
majd lesz máshogy.... majd vmikor felveszem a kapcsolatot..... köszi a drótpostacímet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja tudom hol tanyáznak a háromtengelyes 6x6-os rábák!!!!!!!
csak egy haverommal tudok lemenni, mert ö tudja merre kell menni oda, és hogy.....
sorry de nincs olyan ismerösöm aki dvd-t tudna irni :-(((
de ha irsz a truck@toprun.ch-ra ott kapcsolatba léphetsz a honlap gazdájával.megirod neki mit akarsz,elküldöd a cimére a pénzt ö meg elküldi neked a dvd-t.asszem nekem 7-8 nap alatt hozta a postás.írd meg a fejleményeket!
olvasom mennyre lázba jöttetek a Moldova könyvtöl.Egy kis könyvajánlás:Cserhalmi Imre:Ha nincs fék,gáz van.HCról szóló riportkönyv-ezt emliti meg Moldova is a könyvében
"Az érdekességek mappa engem jobban érdekelt :o))))"
Régen több kép volt benne, csak a Tár halála után nem tettem vissza őket. Sajna többségét töröltem a merevlemezemről, mert gondoltam a Tár-on biztonságban van. Sajna az élet rámcáfolt.
Nekem vannak jobb (nagyobb) képeim erről a csörös MAN tgk.-ról. Feltettem őket a Tár-ra.
fotók itt A gépről nekem sincs semmi infom, külföldi szakirodalomban sem volt róla semmi info.
Tippem szerint egy kisebb cég épített 4x4-es MAN-ből egy eszközhordozót (ha valaki nem tudná, eszközhordozónak hívják az Unimog-ot, a Praga-t, és ide tartozik a multicar is stb.).
Valószínúleg a vevő erősebb motort akart mint az Unimog-ban lévő, mert a fotó szerint ezekbe a 460LE-s 4 szelepes 12.8L-es MAN motort építették.