Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fabrik Creative Commons License 2004.06.10 0 0 250
A kickdown nem a klímakompresszort kapcsolja, hanem a sebességfokozatot vissza 1-gyel, vagy 2-vel.

A manuális váltósaknák is lekapcsol terhelésre, nem csak az automatáknál.

Előzmény: SzaboZE (249)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.10 0 0 249
Szerintem amiről beszélsz, az a kickdown funkció (fullgáznál lekapcsol a klímakompresszor), de ez korántsem széles körben használatos dolog. Van amelyik gyártó áldoz rá egy 100ft-os kapcsolót van amelyik nem.

SzaboZE

Előzmény: Fabrik (245)
ÚjMitsuFan Creative Commons License 2004.06.09 0 0 248
Gondoltam, hogy megoldott lehet probléma, mert a digit klímás autóknál (egy részüknél) észre sem veszed mikor kapcsol a kompresszor, csak a tartja a beállított értéket. De azért jobbnak láttam utánanézni. Köszi a válaszokat!
Előzmény: maxx146 (246)
Flinter Creative Commons License 2004.06.09 0 0 247
Hello Csabais!
Nem mondták, hogy ott voltál...
Ez a Levente gyerek ügyes, gyors, meg lelk(iismeret)es fiú - de a technikai korlátokon ö sem tud túllépni... Mindenesetre most szerzett tapasztalatot a Renault klima javitásában is:-) A cucc még sajnos nem készült el, a 7 vége felé majd fölmegyek érte valamikor. 27 ezerbe ajánlották meg a javitást+feltöltést - persze akkor még nem tudták, hogy mennyi galiba lesz ezzel a szarral (de persze ettöl azt még tudhatták volna, hogy nem csak olyan egyszerü az, hogy "Na menj oda fiam, aztán csapd le a fejét!" :-))

Aztán más megoldás hirtelen nem is volt: A gyári új kissé:-) drága, utángyártott elpárologtatót nem tudtak szerezni, a bontottól meg óvtak - bár igazából nem értem, miért, merthogy:

- állitólag az enyém olyan gyári hibás, ami sok tizezer között teljesen egyedi és ritka meghibásodás
- a többi (nem gyári hibás) elpárologtatóval hosszú-hosszú évekig semmi probléma sem szokott lenni
- a bontott is lenyomáspróbázható beépités elött
- szétszedés, csere, összerakás, töltés max. 2-3 óra munka (persze tapasztalattal)
- a bontott (ajánlati) ára 10-25 eFt, az utángyártotté 55-80 eFt, a gyárié meg becslések szerint ugye a 150 vagy több.

Fentiek fényében én inkább vállalnám a (lepróbált) bontott alkatrész kockázatát, mint 3-15 szörös áron az újat (és akkor még nem jövök azzal a demagóg dumával, hogy az enyém is "új" volt: 1,5 éves...)

Na hirtelen ennyi, most be kell fejezzem.

FL

Előzmény: csabais (241)
maxx146 Creative Commons License 2004.06.09 0 0 246
Mitsu,
Szvsz ezt a problémát már régen megoldották, mert szerény ismereteim szerint pl. Alfánál 5-6e az utazó fordulatszámnak számít. A légkondi pedig akkor is teszi a dolgát, szépen!
Előzmény: ÚjMitsuFan (244)
Fabrik Creative Commons License 2004.06.09 0 0 245
Szerintem azért a mai világban ciki lenne, ha nem lenne erre valami védőelekrtonika. Az elektromos rendszer sem megy tönkre, pedig a generátor is gyorsabban pörög...

Tudtomnmal egyébként ha a motort erőteljesen terhelik, minden autó (több, mint 10 éve, de még az én 16 évesemben is) lekapcsolja a kompresszort.

Előzmény: ÚjMitsuFan (244)
ÚjMitsuFan Creative Commons License 2004.06.08 0 0 244
Sziasztok!

Jön a klíma-szezon, nekem pedig az első klímás autóm a mostani Mondeom. Klímát jól ismerőket kérdezném, hogy mennyire gáz az, ha bekapcsolt klímával 6000-ig húzatom az autót. Nem teszi tönkre a kompresszort. Vannak olyan praktikák, amivel lehet a klímára vigyázni? Mennyire hajlamos a rendszer tönkremenni?

S.Zola Creative Commons License 2004.06.08 0 0 243
Ki kell mosni belülről és kész. Hogy a régi olaj eltűnjön belőle. Mi az a TXV ?
Előzmény: Janibacsi (242)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.08 0 0 242
urak olyat lehet csinalni h adott egy klimacucc, R12-es.

Sajnos az elparologtatot nem tudom cserelni, de kompresszort, szaritot, kondenzatort tudok keriteni r134a-hoz valot. Ossze lehet ezt igy passzentani?

Masik: hol szokasa lennie annak a bizonyos TXV-nek? Vagy ezeknel meg csak egy beforrasztott csodarab az elparologtato bemeneten?

Jano

csabais Creative Commons License 2004.06.08 0 0 241
Láttam a csövedet (elpárologtató). Szép!
1.5 évesen ennyi Lyuk!
Előzmény: Flinter (235)
csabais Creative Commons License 2004.06.02 0 0 240
Ha csak 1 lyuk van rajta be lehet hegeszteni,
de ha porózusos akkor csere. Kiszerelni úgyis ki kell. Hivd fel a Levente fiút Ő elmondja a lehetőségeket.
Reklamálhatsz a márkaszervízben is ha ők szervizelték! 1,5 év alatt nem kéne kilyukadnia.
Az enyém 27 éves és kutya baja.
Előzmény: Flinter (235)
csabais Creative Commons License 2004.06.02 0 0 239
Mind a 3 ezeket megcsinálja.Az első csak ilyennel foglalkozik.Beszerelés, átalakitás stb.
Előzmény: Janibacsi (236)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.01 0 0 238
Szerintem menj be egy renault szervízbe, hogy ez van és meg kell nézni mi a reakciójuk. A cimborámnak felesbe álltak végül egy számítógépet az autóba (R19, úgy 5 éve)

SzaboZE

Előzmény: Flinter (235)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.01 0 0 237
Bizony, kérvényezni kell az autó vizsgálatát. 1.5 év alatt egyszerűen nem lukadhat ki magától egy ilyen. 3 év a szavatosság ha jól tudom.

SzaboZE

Előzmény: Flinter (235)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.01 0 0 236
Koszonom a cimeket, esetleg annyit tudnal melle irni, h a lentebb vazolt dolgok kozul mit tudnak az adott helyeken elvegezni?

Kosz

JAno

Előzmény: csabais (232)
Flinter Creative Commons License 2004.06.01 0 0 235
Csabais: Kösz!

SzaboZE: És azt hogy kellene...?
Garancia= 12 hónap már lejárt, tudom, hogy van "szavatoság" is, de ennek érvényesitéshez nekem kellene bizonyitanom a márkaképviselet felé, hogy a hiba gyártási eredetü.
- Ez egyrészt nagyon macerás lenne az egésznek az értékéhez képest
- Másrészt meg nem újonnan vettem az autót, hanem használtan, "igy" - szóval nem is vagyok benne tök biztos, hogy a hiba bizonyitottan gyártási eredetü...
Azért persze neked is kösz.

Közben felvetödött, hogy ez a "biszbasz" netán forrasztással javitható. Van esetleg erröl valakinek véleménye?

Előzmény: SzaboZE (234)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.01 0 0 234
És miért nem cserélteted ki szavatosságban???

SzaboZE

Előzmény: Flinter (231)
csabais Creative Commons License 2004.06.01 0 0 233
hivd fel: Levente 06702361568
Előzmény: Flinter (231)
csabais Creative Commons License 2004.06.01 0 0 232
Kocsis Kálmán
XXI Badacsonyi u.46.
06309496291
2760520

Hanácsek László
Szigetszentmiklós
06309546299

Tóth József
XIV Gvadányi u. 33-39

Előzmény: Janibacsi (228)
Flinter Creative Commons License 2004.06.01 0 0 231
Szevasztok Klimások!

A helyzet az, hogy ma du. megállapitották, hogy a Renaultomban (Megane Classic Alizé 1.4/2002) lyukas az elpárologtató. Remélem, jót mondok - a neten körülnézés után erre az névre "tippelek". [A klimás tán "radiátort" mondott - de ilyet meg a neten nem találtam. Az a rácsos höcserélö izé az, ami közvetlenül a müszerfal elött van és itt hül le a befújt levegö.]
Na szóval ez szállt el - rögtön "biztatott" is a srác, hogy a gyári alkatrész biztosan van vagy 100 eFt - persze megjegyezte, hogy utángyártottban azért olcsóbb lesz: 1-2 nap és megkeres ajánlatával.
Na erre gondoltam én, hogy ezirányban (azaz utángyártott alkatrész ügyben) azért körülnézek én is a piacon, de a legnagyobb meglepetésemre a neten alig találtam valamit. Nemcsak hogy árat nem, de még céget/boltot sem, ahol ezt árusitanák. Nem tudnátok tippet adni, hogy hol tudnék utánanézni ennek a "biszbasznak"?
Avagy esetleg annyit, hogy mennyi lehet a "reális" ára az ilyennek utángyártottban? Bontott is érdekelne - de az az igazság, hogy azoktól meg azért tartok, mert a jó ég tudja ott a helyszinen ellenörizni, hogy hibátlan-e az a darab, avagy ugyanolyan szar, mint az enyém (igy, másfél évesen). Minden tippért örök hála!:-)

Irgalmatlan Szamaritánus Creative Commons License 2004.06.01 0 0 230
Dékány Zoltán
Budapest, XIII, Cserhalom utca 2.
20/9993252

Nem rövid az átfutás, de a munka minősége jónak tűnik...

Üdv,
ISz

Előzmény: Janibacsi (229)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.01 0 0 229
Senki? :o(
Előzmény: Janibacsi (228)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.01 0 0 228
Emberek, kerdesem lenne.

Beszereztem egy cuccot a gepjarmube. Nem egy mai csirke, termeszetesen R-12-vel mukodik(mukodott). Sanden gyartmanyu kompresszor, SD-505-os. Megszereztem a teljes szervizkonyvet a cucchoz.

A kerdesem pedig az lenne, hol talalok en olyan klimast, aki rendesen atnezi nekem ezt a kompresszort(ugyebar bontott), majd vegrehajtja azokat a "retrofit" lepeseket, amivel at lehet alakitani R134a-ra a rendszert? Ugye a szervizkonyv termeszetesen angol nyelvu:o)

En tennem be a cuccot magam, csak le kellene ellenorizni a tomiteseket-na meg fel kene tolteni...

Esetleg ha itt lenne valaki aki ert a temahoz, lenne par technikai jellegu kerdesem is...

Elore is kosz, udv:

JAno

yaminyamin Creative Commons License 2004.05.31 0 0 227
Sziasztok,

eladó egy bontott PUG 405 klíma, szíjazat és feszítő nélkül, egyébként komplett (kompresszor, hűtő, párologtató, csövek, kezelőpanel)
ár: megegyezés szerint

Üdv: K.

csabais Creative Commons License 2004.05.29 0 0 226
R12 15000.
134a 10000.
csabais Creative Commons License 2004.05.29 0 0 225
Szóval még mindig kellene cim aki R12-vel tölt, BP-n

XIV.Gvadányi u. 33-39.

Előzmény: stancy (217)
Zyggee Creative Commons License 2004.05.29 0 0 224
Üdv

Olyan nincs hogy egyszerűen elengedi. Minimális követelmény egy hűtő rendszerrel szemben hogy nem ereszthet. A rendszered valahol lyukas. Ha R404a vagy R22 vagy R134a vagy R12 teszel bele akkor sem lenne szabad elengednie. De neked csak R12 vagy a helyette kifejlesztett R134a jöhet szóba.

Előzmény: stancy (217)
ATóth Creative Commons License 2004.05.27 0 0 223
Nekem hivatalosan töltöttek "R12-t helyettesítő freonmentes etc" gázzal.

Gödöllőn.

Előzmény: Fabrik (221)
stancy Creative Commons License 2004.05.27 0 0 222
köszi.
Előzmény: Fabrik (221)
Fabrik Creative Commons License 2004.05.27 0 0 221
Nézd a 179-es beszólásomat. Ottan van , nekem ott töltöttek R12-őt (még szlát is kaptam róla).

Lehet, hogy telefonon letagadják. :)

A lényeg, hogy a Határ út felöl ne a Nagykörösire kanyarodj, hanem a szervízútra.

Előzmény: stancy (219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!