Szerintem amiről beszélsz, az a kickdown funkció (fullgáznál lekapcsol a klímakompresszor), de ez korántsem széles körben használatos dolog. Van amelyik gyártó áldoz rá egy 100ft-os kapcsolót van amelyik nem.
Gondoltam, hogy megoldott lehet probléma, mert a digit klímás autóknál (egy részüknél) észre sem veszed mikor kapcsol a kompresszor, csak a tartja a beállított értéket. De azért jobbnak láttam utánanézni. Köszi a válaszokat!
Hello Csabais!
Nem mondták, hogy ott voltál...
Ez a Levente gyerek ügyes, gyors, meg lelk(iismeret)es fiú - de a technikai korlátokon ö sem tud túllépni... Mindenesetre most szerzett tapasztalatot a Renault klima javitásában is:-) A cucc még sajnos nem készült el, a 7 vége felé majd fölmegyek érte valamikor. 27 ezerbe ajánlották meg a javitást+feltöltést - persze akkor még nem tudták, hogy mennyi galiba lesz ezzel a szarral (de persze ettöl azt még tudhatták volna, hogy nem csak olyan egyszerü az, hogy "Na menj oda fiam, aztán csapd le a fejét!" :-))
Aztán más megoldás hirtelen nem is volt: A gyári új kissé:-) drága, utángyártott elpárologtatót nem tudtak szerezni, a bontottól meg óvtak - bár igazából nem értem, miért, merthogy:
- állitólag az enyém olyan gyári hibás, ami sok tizezer között teljesen egyedi és ritka meghibásodás
- a többi (nem gyári hibás) elpárologtatóval hosszú-hosszú évekig semmi probléma sem szokott lenni
- a bontott is lenyomáspróbázható beépités elött
- szétszedés, csere, összerakás, töltés max. 2-3 óra munka (persze tapasztalattal)
- a bontott (ajánlati) ára 10-25 eFt, az utángyártotté 55-80 eFt, a gyárié meg becslések szerint ugye a 150 vagy több.
Fentiek fényében én inkább vállalnám a (lepróbált) bontott alkatrész kockázatát, mint 3-15 szörös áron az újat (és akkor még nem jövök azzal a demagóg dumával, hogy az enyém is "új" volt: 1,5 éves...)
Mitsu,
Szvsz ezt a problémát már régen megoldották, mert szerény ismereteim szerint pl. Alfánál 5-6e az utazó fordulatszámnak számít. A légkondi pedig akkor is teszi a dolgát, szépen!
Szerintem azért a mai világban ciki lenne, ha nem lenne erre valami védőelekrtonika. Az elektromos rendszer sem megy tönkre, pedig a generátor is gyorsabban pörög...
Tudtomnmal egyébként ha a motort erőteljesen terhelik, minden autó (több, mint 10 éve, de még az én 16 évesemben is) lekapcsolja a kompresszort.
Jön a klíma-szezon, nekem pedig az első klímás autóm a mostani Mondeom. Klímát jól ismerőket kérdezném, hogy mennyire gáz az, ha bekapcsolt klímával 6000-ig húzatom az autót. Nem teszi tönkre a kompresszort. Vannak olyan praktikák, amivel lehet a klímára vigyázni? Mennyire hajlamos a rendszer tönkremenni?
Ha csak 1 lyuk van rajta be lehet hegeszteni,
de ha porózusos akkor csere. Kiszerelni úgyis ki kell. Hivd fel a Levente fiút Ő elmondja a lehetőségeket.
Reklamálhatsz a márkaszervízben is ha ők szervizelték! 1,5 év alatt nem kéne kilyukadnia.
Az enyém 27 éves és kutya baja.
Szerintem menj be egy renault szervízbe, hogy ez van és meg kell nézni mi a reakciójuk. A cimborámnak felesbe álltak végül egy számítógépet az autóba (R19, úgy 5 éve)
SzaboZE: És azt hogy kellene...?
Garancia= 12 hónap már lejárt, tudom, hogy van "szavatoság" is, de ennek érvényesitéshez nekem kellene bizonyitanom a márkaképviselet felé, hogy a hiba gyártási eredetü.
- Ez egyrészt nagyon macerás lenne az egésznek az értékéhez képest
- Másrészt meg nem újonnan vettem az autót, hanem használtan, "igy" - szóval nem is vagyok benne tök biztos, hogy a hiba bizonyitottan gyártási eredetü...
Azért persze neked is kösz.
Közben felvetödött, hogy ez a "biszbasz" netán forrasztással javitható. Van esetleg erröl valakinek véleménye?
A helyzet az, hogy ma du. megállapitották, hogy a Renaultomban (Megane Classic Alizé 1.4/2002) lyukas az elpárologtató. Remélem, jót mondok - a neten körülnézés után erre az névre "tippelek". [A klimás tán "radiátort" mondott - de ilyet meg a neten nem találtam. Az a rácsos höcserélö izé az, ami közvetlenül a müszerfal elött van és itt hül le a befújt levegö.]
Na szóval ez szállt el - rögtön "biztatott" is a srác, hogy a gyári alkatrész biztosan van vagy 100 eFt - persze megjegyezte, hogy utángyártottban azért olcsóbb lesz: 1-2 nap és megkeres ajánlatával.
Na erre gondoltam én, hogy ezirányban (azaz utángyártott alkatrész ügyben) azért körülnézek én is a piacon, de a legnagyobb meglepetésemre a neten alig találtam valamit. Nemcsak hogy árat nem, de még céget/boltot sem, ahol ezt árusitanák. Nem tudnátok tippet adni, hogy hol tudnék utánanézni ennek a "biszbasznak"?
Avagy esetleg annyit, hogy mennyi lehet a "reális" ára az ilyennek utángyártottban? Bontott is érdekelne - de az az igazság, hogy azoktól meg azért tartok, mert a jó ég tudja ott a helyszinen ellenörizni, hogy hibátlan-e az a darab, avagy ugyanolyan szar, mint az enyém (igy, másfél évesen). Minden tippért örök hála!:-)
Beszereztem egy cuccot a gepjarmube. Nem egy mai csirke, termeszetesen R-12-vel mukodik(mukodott). Sanden gyartmanyu kompresszor, SD-505-os. Megszereztem a teljes szervizkonyvet a cucchoz.
A kerdesem pedig az lenne, hol talalok en olyan klimast, aki rendesen atnezi nekem ezt a kompresszort(ugyebar bontott), majd vegrehajtja azokat a "retrofit" lepeseket, amivel at lehet alakitani R134a-ra a rendszert? Ugye a szervizkonyv termeszetesen angol nyelvu:o)
En tennem be a cuccot magam, csak le kellene ellenorizni a tomiteseket-na meg fel kene tolteni...
Esetleg ha itt lenne valaki aki ert a temahoz, lenne par technikai jellegu kerdesem is...
eladó egy bontott PUG 405 klíma, szíjazat és feszítő nélkül, egyébként komplett (kompresszor, hűtő, párologtató, csövek, kezelőpanel)
ár: megegyezés szerint
Olyan nincs hogy egyszerűen elengedi. Minimális követelmény egy hűtő rendszerrel szemben hogy nem ereszthet. A rendszered valahol lyukas. Ha R404a vagy R22 vagy R134a vagy R12 teszel bele akkor sem lenne szabad elengednie. De neked csak R12 vagy a helyette kifejlesztett R134a jöhet szóba.