Ha egy autót le kell tennem 70-100 napra, addig nem lesz beindítva akkor mit csináljak vele? Akkumulátort ki vegyem, benzint/gázolajat leszívjam?
(Van egy 99-es passatom 1.9 tdi meg egy 2003-as bmw 320ci e46-om, megyek ki németbe és egyik kocsi addig itthon fog állni, még nem tudom melyik, velem utazok számától függ.)
Gyors kérdés: ha nem változik az induktív jeladó (jel)feszültsége, akkor földön van ? Mert akkor símán 'átverheti' a vezérlőt, aki egy váltakozó jelfeszültséget vár, és indokolt lehet a 11-es kód ?
hát ezzel a kenegetős gyári GM olajjal megy a családban az összes Opel (nem Dexos2, csak "sima" GM olaj)..
egyiknél lassan meg lesz a 400 ezer km, a másik még csak 265 ezren van túl (tizenpárezerrel lett véve a kevesebbet futott magyarországi első tulajtól 2 évesen, 200 felett a másik, olaszból behozva asszem 9-10 évesen)
Érdekes módon mindkét turbódízelen az izzítógyertyák kivételével a motorhoz nem kellett hozzányúlni.. (1.5TD és 1.3 cdti)
abban igazad van hogy nem tudom mibe kerül üzemeltetni egy szervízt, pláne egy jól felszereltet hozzáértő szerelőkkel...de munkatársam egy Japán autómárka szakszervizében melózott megyeszékhelyen, és amiket mesélt attól égnek állt a hajam, és el sem akartam hinni..leginkább azt a részt hogy a szerszámokat az otthoni műhelyéből hordta be...
ez alapján nekem szerencsém volt tavasszal egy budapesti SAAB szervizben :D a javítást is végignézhettem volna mert felajánlották, fél órát is számláztak, tehát nem a megkezdett teljes órát, sztem nem volt sok a 6000ft+áfa rezsióradíj, nem szöszmötöltek a javítással csinálták mint a gép :D
kicsit megertem mindket oldalt. 30ekm viszont csak marketing... a flottakezelo kiszamolja, h auto (szgk: 250ekm, kisteher 350ekm, 40T: 1,2Mkm) ennyit fut, 30ekm-kent olajcsere, de ez nem jelenti azt h. 15-20ekm-s csereperiodussal nem fut tiovabb
Nyitott, vagy zárt áramkör, akármihez képest...... a vezérlő nem tudja megállapítani a hiba pontos jellegét, csak annyit tud, hogy hibás az az áramkör. Ez akár maga az ABS vezérlő is lehet. Sokan azt hívják "ABS szivattyúnak".
ugyanúgy mint az elsőt.kinyitod az ajtót.kiveszed a műanyag kupakot,mögötte van a csavar.kitekered és közben a kilincset húzod kifelé és mozgatod 1 kicsit a vakdugót.
Sziasztok Nekem egy Opel astra van, olyan problémám lenne, hogy az autó menet közben furcsa hangot ad ki. Tehát ha csak a motor jár akkor semmi különös, de ha kerekek forognak ekkor kis idő után először kezdődnek a hangok. Ha nagyon lassan megyek erős kattoas, kb 50 surolo hang, 70 felett sípoló illetve surolo hang. Először azt hittem a fék surol, de mikor fel emelem az autót szép csendben forog a kerék. Pontosan azt sem tudom, hogy honnan jön a hang. Köszike
Én kerestem, megbíztam, odavittem, nem alkudtam, kifizettem. Nem egyszer, nem kétszer.
Aztán féktárcsa csere utáni ABS lámpára (hibakód nincs, csak világít) a diagnózis: ABS szivattyú csere, vagy nem tudják.
Itthon kivillogtatva hibakód van, (lejjebb írtam) még nem tudom, mi a pontos ok (elcsesztek valamit a féktárcsa cseréjekor, esetleg elkoszolódott érzékelő, stb) de oda vissza nem viszem.
Az autószerelő is olyan, mint az orvos. Kell keresni egyet, akiben megbízol, azt rendesen megfizeted, és nyugodtan visszajárhatsz hozzá. Ha úgy mégy oda, hogy "na, engem aztán nem húzol le", akkor biztos lehetsz benne, hogy le fog. Két szereplős erősen a játszma.
drága, drága , persze hogy az, mert mindenki meggazdagodni akar gyorsan.
Hogy lehet az hogy a saját autómba a gyári minőségű olaj (GM Dexos2 5w-30 5 liter)
Márkaszervízben: 15 ezer plusz a csere díja
webshopban: 8-13 ezerig
ugyanabból a márkaszervízből ahol 15 ezer, rokon által "szerezve" (ott melózik, számlát hozott) 6600 pénz?
Szóval nem drága, csak az ember lusta körülnézni, elviszi a kocsit az első útjába eső helyre, majd csodálkozik hogy: Mennyi? aztán besokall a sokadik ilyen után , és a saját kezébe veszi a kocsija sorsát.
Miért? mert valóban lehúzzák az esetek felében, kétharmadában.
De miért is? Pont azért mert inkább az ember otthon szuttyog azzal amihez nem ért...Miért? mert lehúzzák...és kezdődik az ördögi kör előlről.
Kevés az olyan szakszervíz vagy maszek ahol ezt megértik..de azért vannak :D
Külföldön se olcsó a szervíz, de ott "könnyebben" megfizetik az árát
leáll úgy hogy kigyullad a motorhiba lámpa, a töltésjelző, meg a piros stop felirat. Tehát úgy mintha levennéd a gyújtást. Utána a motor egy másodperc múlva beindul a lendülettől, a visszajelző lánpák két három másodperc múlva kialszanak.
Elektromos gázpedált nem tudom, ez még a gömbölyű megane.
De hogy félreértés ne legyen, én ezen a lokomotív szinten értem kb a dolgot, ahol a bütykös tengely löködi a minden hengerhez külön tartozó nyomóelemeket. Akkor ebben valami egészen más megoldás lakozik?
Ja igen, nem mellékes, hogy azért gyanakodom valaminek a ragadására/szorulására mert nem volt napi használatban az autó. Az utóbbi évben lehet hónapokat is állt.
Kia sportage 2.0TD (mazda motoros, hagyományos adagolós tádé) 1999 170K km, most vettem. 2000 alatti fordulaton kis gázokon (tipikus városi 50-60-as gurulás) berángat. Kigyorsítás rendben, 2000 feletti fordulatokat tartva (itt kapcsol elvileg a turbo) szépen megy.
Változó intenzitású a dolog, amikor vettem kis gázon tartva szó szerint rángatni kezdett, aztán ez egy 100km tempósabb menet hatására sokat simult, de bánatomra nem múlt el.
Melléktünet, hogy eléggé rázkódva áll le, valamint a mögöttem jövő leírása alapján tolóüzemben hajlamos kicsit kormolni ami nekem elég furán hangzik. Más füstje nincs, nem kormol be padlón gyorsítva se.
Azt gondolom első körben lehet rossz a gázolaj, valami szutyok/víz van benne, vagy egyik henger adagolóeleme "ragad". Kiürítem amennyire merem a tankot és megküldöm egy tisztító adalékkal meg egy tank gázolajjal, hátha.