Könyv ára egyenlőre várhatólag 10 és 15 ezer forint között lehet majd. Szeretnénk minnél kedvezőbb árat elérni ,de a kis példányszám miatt még nincs pontos ár.
Sajnos itt nem publikálhatom . Mind a négy képnek jelenleg is élő tulajdonosa van ,aki a szerzői és minden egyéb jogot magának fenntart. Annyit elmondhatok ,hogy a tulajdonos engedélyével a nagyon közeli jövőben megjelenő MOROP könyvben mind a négy fotó jó minőségben benne van.
MOROP os könyv :460 oldal terjedelemben bemutatja az 1966 évben rendezett Magyarországon megtartott MOROP Kongresszus eseményeit. A kötet kifejezetten egy fotóalbum, amely a Budapest Déli pályaudvar történetét fényképekben 1948 és 75 között (régi Déli életképei) dokumentálja.
A MOROP Kongresszus vidéki helyszíneit is részletesen bemutatja. Több mint 400 fotóval, számos műszaki adattáblázattal mutatja be a magyar vasút történetének ezen eseményét a gőzös-világ vonatait és mozdonyait, illetve a magyar dízelvontatás történetét (a Déli pályaudvaron megforduló dízeljárművek alapján) 1975-ig.
A kötet részben színes, részben fekete-fehér képeket tartalmaz, a képek mérete: a könyvben oldalanként 18x24 cm méretű. A kötetben szereplő fényképek több mint 80 %-a eddig publikálva nem volt. A könyv jelenleg gyártás alatt, csak korlátozott példányszámban fog megjelenni, kereskedelmi forgalomba (könyvesboltokban nem lesz kapható) nem kerül.
Egy magánszemély - aki tavaly a mozdony jobb oldalának lefestését is végezte - igyekszik komplettírozni a gépet, mert a szoborrá helyreállítás során sok fantom alkatrészt építettek be, és ezek helyett igyekszik élethűbb műszaki állapotot kialakítani.
A 342-es természetesen megvan, a 19. vágány végén van kitolva, eddig a fordítókorongon végzett javítások miatt nem lehetett visszatenni a helyére tavalyi rendezvények után.
Tegnap a Füstiben álló 303-as gép gőzdómját megbontották, és valaki belemászott a kazánba. Kérdés: Ez mi célból történt? Csak nem a felélesztésén spekulálnak?
Már régebb óta eltűnt a Füstiből a kiállított 342-es gép. Tudja valaki, hogy hol van, és miért került oda?
Ha évente négy Tokaj - Kassa vonatot terveznek, hagynám a francba a tokajiakat.
Rögvest nekiállnák a 009-es, és a 375-ös lábra állításának, abból a kicsit fixen letenném Bfűzfőre...., a 009 elkészülte után már lenne két üzemképes Bivaly, / 009 - 247 / ezekből egyikkel megoldanám a mindenkori kassai vonatot.
Azután -, vagy közben -, lehet a 262-est élesztgetni.
Ha ez elkészül a következő 3 évben, viszek a nyilatkozó noszis Főnöknek egy liter házi pálinkát :-)
Csak egy megfogalmazódott kérdés van elég nosztalgia személykocsink, ami kiszolgálná a Kassa -Tokaj járatot, a Balatoni járatot amihez a 424,009-es és a 375-ös készülne, illetve az egyéb nosztalgia menetekhez? A Bz sorozatú 2 tg-es kocsik bevetésével lehetne korhű vonat a 375-ös mögé, de úgy tudom azok épp nem szállíthatnak utasokat, de lehet tévedek.
Volt javaslat arra, hogy csináljanak egy fűtőház múzeumot Tokajban. de ők erősködtek ott kell lennie a gépnek, ahol ki van állítva.
Mivel ez nem volt megvalósítható, ajánlották fel a 262-est nekik . De ezt már én is csak hallottam, ekkor már nem voltam benne az információáramlási folyamatban :)
Mai MOSONVÁRMEGYE ujságban olvashatjuk , a hegyeshalmi Truman gözöst megmozditották, ... és felujitása megkezdödik ott a helyszinen, valamelyik villany nélküli vg-on. . Ha valaki tud fényképet rögziteni a rozsdásról / majd a megszépültröl , jó lenne megörökiteni. / Ujságból fényképeztem, de az nem jó./
Hát az kivitelezhetetlen lett volna. Max úgy, hogy vágánykapcsolata lett volna az állomás vágányaival, de akkor meg zárt hely kellett volna neki, ahol védve van a rongálásoktól, mert ha üzemképes és meg rongálódik, akkor nem tudott volna közlekedni.