Az a spéci szerszám csak a dugattyúk visszanyomásához kell.Ha tiéd jó állapotban van, akkor akár kézzel is vissza tudod tolni.(hogy elférjen az új fékpofa).Esetleg egy csőfogóval... Tárcsát célszerű márkásabbat venni, én kicsit gyengébbet vettem(sajnos), és kisebb fékezésnél nyiszog. A felsoroltakból sztem bármelyik jobb.Talán a Steinhoffot mellőzném, ahhozkellene egy jó betét is.A roadhouse-t nem ismerem. Brembo,bosch bármelyik jó.
Ha lassan araszolgatsz, vagy körözöl egy parkolóban, akkor jobabn is felmehet a vízhőfok, mint normál közlekedéskor. Keress egy havert, aki tud olvasni OBDII-kábellel és nézzétek menet közben a computer által ismert hőfokokat (folyamatos olvasás). Hátha mutat valami érdekeset!
Ez nem kell. Ez csak a fékmunkahenger visszanyomására kell. Én lusta vagyok. Kilazítom a féknyereg légtelenítőjét és kézzel visszanyomom a munkagengert. Utána persze légteleníteni kell - amihez 2 ember kell - de így nem kell erőlködni. 8)
Ha még sosem szereltél féket, akkor tapasztalt mellett kezd el. A fék nem bonyolult dolog, de nem is játék!!!!
Nem kell hozzá semmilyen célszerszám, ha levetted a nyerget csak kifűzöd.
"roadhouse remélem megteszi"
Érdekes hogy a betét vásárlásához nem kértél véleményt, mostmár nem mész sokra ha a tárcsához adunk vagy ötletet. De azért azt tanácsolom hogy ne vegyél drága tárcsát mivel vettél hozzá nóném gagyi betétet és meg fogja enni a tárcsádat, és majd két lábbal kell taposnod a pedált hogy lassuljon az autó. Az a baj az ilyen betétekkel, hogy nagyon kemények, és nem a betét kopik hanem a tárcsa +nyikorog mint egy vonat. Ilyen esetekben el kell felejteni hogy egy tárcsa, két garnitúra betétet kiszolgáljon.
Bosch 22000, Ferodo 20000 , brembo-ezek közül bármelyik jó.
1 Tükörlapot csak simán le kell tépni, legalább is a ráncos verzión. (nekem az van, a többit nem tudom.) Kicsit megfeszíted és le is udrik a mozgató motorról. Vissza ugyanúgy. Ha lejött, van 2 elektromos csati a fűtőszálhoz, azt kell még lehúzni.
Nekem a jöbbos tükör nem fűt. Vaterán vettem 1pár használt tükröt. Naná hogy 2005 utánira való ami sajna más rögzítésű, Ha valakit érdekelne... :)
2 Temtomat: http://peugeot307.site11.com/web_documents/TempomatHDi.pdf C5-kar jó, nekem is az van benne. Ha veszel fékpedál kapcsolót és rádugod a megtalált csatit, akkor már csak tanítanod kell BSI-ben és a motorvezérlőben. Nem kell kötnöd semmi egyebet.
Nem egyforma, de felrakható az alu csavarokkal az acél felni. Tegnap amikor lecserélte a gumi, akkor megmutatta mi a különbség. Az aluhoz való csavarnak nincs kúpossága. Mivel a gumis is PUG tulaj volt, így elmondta, hogy semmi gond nem lesz a csavarral, szimplán csak jobban ki fog állni a fej és nem szép.
Alukerék-acélkerék csavarok. Nemtudom, itt hogy van, de a Fordomnál más volt a csavar 'kúpossága': egyik a másikkal nem helyettesíthető! Itt egyformák? Nekem csak acél felnijeim vannak, szóval nincs ilyen problémám! :)
Akkor most már csak két kérdésem lenne ha nem vagyok túl pofátlan. A fékbetét kiszereléséhez valóban kell ez a spéci szerszám vagy tudom helyettesíteni.
Valamint milyen féktárcsát ajánlotok. Bosch 22000, Ferodo 20000 , brembo, steinhoff sportféktárcsa 22000 Fékbetétem már van roadhouse remélem megteszi:-)).
Nyugodtan belevághatsz! A tárcsát csak az említett csavarok rögzítik az agyra.(no meg a felni csavarok)Ha jól emlékszem kúpos torx csavarok... De ahhoz, hogy lejöjjön a tárcsa, még a féknyerget is le kell venni.Ez két nagyobb csavarral van az agyra szerelve. Ha nagyon kopott a tárcsád, akkor nehézkesen fog lejönni a féknyereg, mivel a tárcsa "válla" nem engedi, hogy lehúzd a nyerget.Ilyenkor ide-oda kell feszítgetni a nyerget, hogy a fékbetétek visszatolják a dugattyúkat. Célszerű figyelni a fékfolyadék tartályt (mivel oda dolgozza vissza a felesleges anyagot a dugattyú), nehogy túlcsorduljon. Ja, és az új tárcsát célszerű zsírtalanítani... Még valami: új tárcsához új betét! Jó munkát!
Megnéztem közelebbről a gyár által javasolt leszerelési módszert, hajlítottam kampót 4mm-es alurúdból, hát, az nem fér be, vékonyabb kell. Szóval élesben nem tudtam kipróbálni, de a régi darabon megnéztem, működhet. Leírást még mindig nem volt időm csinálni, de lehet megelőznek.. :)
Kedves fórumozók ha valaki esetleg szerelt önkezűleg első féktárcsát az meg mondaná hogy elég valóban ezt a két csavart kicsavarni bocs de szeretek bütykölni ha ennyi akkor belevágnék:-))
Ezekről már volt szó, emlékszem rá, kb. a 46-47 ezredik hsz környékén.Nézzétek el nekem, hogy nem jegyeztem meg a tartalmát, és a helyét.
1. Szóval a baloldali tükröm fűtése nem műkszik.Hogyan tudnám leszedni a tükröt?Amire emlékszem a hsz-okból, hogy valami műanyagot kell kipattintani, de, hogy melyiket...?
2 A tempomatról van szó.Lehet, hogy én is belevágnék így utólag.A vaterán láttam 6-ért C5 kart.Gondolom ez jó. A kormánykapcsolónál van helye a karnak. Fékpedálnál van hely egy másik kapcsolónak.A hiányt megoldom.Találtam egy csatlakozót ami oda volt szigetelőzve a kábelkötegre.A dugó bordó színű.Ez lehet a csatija a hiányzó kapcsolónak?Rémlik, hogy volt egy kép az ECU kébelkötegéről, hogy hová kell bekötni a kapcsolótól érkező kábelt....
Tudom, hogy ezek már lerágott csontok, de hát ez egy "segítsünk egymáson" fórum (is), vagy mi...(ne olvassak már vissza több ezer hsz-t)
A fűtőszál nem bírja a beletérdelést, "típushiba". csere komplett ülésszivaccsal, csilliárdokért. javító ember elvileg létezik, olcsóbb is, volt itt, aki talált is ilyet, de mivel csak egy helyen forrasztja meg a cuccost, ezért sanszos, hogy legközelebb 2centivel odébb szakad majd el.
1. képhez: 2.0 RHS HDI-ken ezzel a csővel szemben van a blokkon a turbónyomást szabályozó szelep. Amikor nekem átmosták a hűtőt és itt engedték le a vizet, az +18rugómba került, mert a szelep megpusztult a víztől. (illetve szerintem a hirtelen hőmérséklet változástól). Szóval mindenképpen érdemes egy fagyisdobozt ráborítani a szelepre, mielőtt a csövet macerázná valaki, a cartedor-os pont rá is szorul a környékére.
Cimborám 206osa a vétel óta ilyen. Szerviz szerint normális, és még ő se tapasztalta hátrányát (~5év, 150e km). Anno valamit mondott is a szerviz, hogy miért kell neki, de már rég volt. Ha érdekel, kérdezz rá mondjuk Üllőn.
Tegnap regisztráltam az oldalon!Igaz már 2007 óta gazdája vagyok egy 1.6-os 307-nek (2002,benzin-gáz). Most jött el az idő, hogy kérdezzek tőletek pár dolgot.Összeszedem a tapasztalataimat és amit tudni szeretnék, aztán közzé teszem.
A hűtő légtelenítéssel kapcsolatban: az enyémen a fűtőradiátornak van egy légtelenítő szelepe a motor mögött, a tűzfalnál. Én járó motornál, bekapcsolt fűtésnél légtelenítettem, kicsit meleg volt, de kibírtam.
Ha jól emléxem 2 l töményet kevert be a szerelő 50%-osan. Alul leengedte és egyszerűen fent, a kiegyenlítő tartályba betöltötte. Légtelenítési pont külön nincs. Amikor a max szintig elnyelte, akkor beindította a verdát, majd utánatöltötte. Nekem nem kellett utánatöltenem, pedig azt hittem, hogy esetleg a fűtés beindításakor csökken majd a fagyálló szint, de nem.