Előfordul, hogy a motor egyes pontján forralja a vizet, míg látszólag a víz és blokk egésze bőven forráspont alatt van. Lehet ennek oka a rossz keringés, vagy szennyeződés, levegősödés, söntcső dugulás... Ez megtévesztheti.
Legjobb az indikátor folyadék, át kell rajta buborékoltatni a hőtőrendszer gázait, gőzeit, és színt vált CO2 jelenlétében. Nagyon régen vettem, most nem tudom hol kapni, de hasonlót használnak akváriumok vizének elemzésére is.
A Fordnál (FYJA) 105 fokon kapcsol a ventillátor alacsony fordulata és azt még télen is eléri dugóban, így ha leengedem a nyomást és hagyom járni pár perc alatt felforr.
Én is arra gondoltam, kicserélem a hozzáférhető csöveket, slaggal átmosom a hűtő fűtő radiátort, nem tudom érdemes-e a vízpumpát kiszerelni, megnézni, + a ventilátort bekötöm fixre. (termosztát már kilökve) Ja, és teszek rá egy új kiegyenlítő sapkát. Ne legyen igaza Quattroman-nak de nagy esély van az ő tippjére is.
Felmelegíted üzemi hőmérsékletre és óvatosan !!!!!!leereszted a hűtőrendszerből a nyomást. Visszazárod. Jól megkergeted az autót úgy 3-4km-t. Megnézed visszakeményedett-e. Ha igen, sanszos, hogy beledolgozik. Ha nem, akkor vagy a csövek járták a végüket, vagy a sapka döglött meg.
Na, ettől tartok a leginkább! Az autó értéke kb 100000ft, lehet sokat mondtam. Hf felújítás, síkolás nyomáspróba az majdnem az autó értéke. Október 10-ig van műszakija, addig kellett volna kibírnia. Bp-en árút terít, nem semmi amit eddig kibírt.
Mintha régebben lett volna szó valami technikáról amivel kimutatható ha belefúj a víztérbe. (lehet rosszul emlékszek)
Háát, szerintem az lenne a lényeg hogy egy kis nyomás legyen a rendszerben így magasabb lesz a víz forráspontja. Az volt az érdekes, hogy a próba során a vízhőfok mutató stabil 90 fokon állt és a cső pedig keménynek tűnt. Persze ez szubjektív vélemény, nem szeretném félrevezetni a segítőket.