Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -6 0 43121

Hogy miért nem cseréltem ki a másik oldalit is?

Mikor elhoztam az autót Nagykanizsáról, a volt tulaj fia mondta, és meg is mutatta, hogy a bal oldali csapaszeget kicserélte.

Látszik is, majd holnap fotózom, még fényes, és épp csak megkapta a vakrozsda.

 

Egyébként mindent megrángattam, megpajszeroltam, megfeszegettem, de semmit nem érzek kotyogósnak.

Még régről a "kezemben maradt", hogy milyen az, mikor a Zsigulit megrángettuk, és kotyogott a talpas.

Egy kicsit mozdult, de az autó nélkül, és aztán mozdult az autó.

Na, ilyet sem tapasztaltam sehol.

 

A csapszeget 40 Nm-rel akartam meghúzni, de nem mertem, mert ez a nagy méretű nyomatékkulcs volt hosszú erőkarral, így attól féltem, hogy megszakítom a menetet, inkább ehelyett egy rendes normál hosszúságú villáskulccsal meghúztam amennyire bírtam.

 

A kerék csavarokat 80 Nm-rel húztam meg.

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 1 43120

És íme, helyén az új kormányösszekötő csapszeg:

 

 

És itt már a "Kisdömper" saját lábán kint van a  garázsból:

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 0 43119

Ahogy Ívfény is írta, gömbben forog, már ha ezt látni valamennyire a képeken:

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 1 43118

Pontosan 45 mm-re csavartam be az axiál rúdba, úgy, ahogy volt.

 

 

 

 

Lerögzítettem a kontra anyával, majd a helyére tettem - sajnos - a kiszakadt gumiharangot gyorskötöző segítségével.

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 0 43117

Kezdem az elején.

Megérkeztek az új csapszegek, mert ugye kettőt vettem.

 

 

Szinte teljesen olyan kinézetre is, mint ami benne volt, kivéve talán a menethosszokat.

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 0 43116

Köszi az infókat.

Sajnos hiába tettem a helyére a gumiharangot, egy helyen, kb 2 centin ki van szakadva.:-(

A bal oldali még sz@rabb állapotban van, az több helyen is szakadt.:-(

A következő project úgy látom mindkét oldali gumiharang csere lesz.

 

Tennél fel egy linket - hisz a csapszeget is Neked köszönhetem :-) - ahol ilyen univerzális harangot lehet venni?

Vagy az van mindenhol?

Esetleg egy kép?

 

 

Még 1x köszönöm a segítségedet!

Ha bár mivel tudom viszonozni, csak szólj!

Pl, ha pihenni szeretnél 1-2 hónapot, csak szólj, és elintézem, hogy soron kívül legyen ágyad, bármelyik artistaképzőben az országban!:-)

 

 

Előzmény: WooDoo (43113)
ákotka Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43115

Szia Én holnap megnézem a kicsikét kíváncsi leszek hogy mit mond .

 

Előzmény: WooDoo (43114)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43114

Hirdetnek egy Grecav pickupot hiányos papírokkal a hahun, felhívtam az eladót, azt mondta ő úgy tudja, nem kell rendszám a mopedautókra, elég az adásvételi szerződés. Az illető devecseri, mopedautókkal foglalkozik már évek óta, pontosan tudja hogy kell rendszám, de nekem adta a hülyét. Sajnos biztosan talál majd egy palimadarat, aki bedől neki...

WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43113

A gumiharang alatt egy axiálrúd van, kézzel nem tudod letekerni a fogasléc végén lévő menetről. Sokszor még a villáskulccsal is erőlködni kell, hogy lejöjjön. A gumiharangot rögzítsd rá egy kábelkötegelővel a kormányműre, nem szabad hogy lejöjjön, mert bemegy a szennyeződés, és kikopik. Át is nézheted a gumiharangot, hogy nincs-e kirepedezve, mert most könnyen ki tudod cserélni, amíg nincs a helyén a gömbfej. Én univerzális méretű kormánymű gumiharangot szoktam venni, annál az átmérőnél vágom el, ahol szükséges. Kb. 1000 Ft egy új gumiharang párban, de ha kiszakad és nem veszed időben észre, cserélheted a fogaslécet is, ami már elég húzós.

Előzmény: daty55 (43109)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -3 0 43112

Köszönöm szépen az infót!

Előzmény: ívfény (43111)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43111

szabad forgatni! gömbben forog, a menet utána van a kormány tengelyen.

Előzmény: daty55 (43104)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.10 -3 0 43110

Az általam írt 43091,092 hsz -hez,/számítógép felajánláshoz/itt a fórumon lelkesedés hiányában a helyi Máltai Szeretetszolgálatnál,köszönettel 

elfogadták

Előzmény: Törölt nick (43092)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -4 0 43109

Na, ezt nem tudom én sem, ezért kérdezem.

A gumiharangtól nem látni, levenni meg nem akarom.

De biztos tudja valami, megvárom, míg megírja.

 

Előzmény: barnazol75 (43106)
bananatree Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43108

polírozni lehet

finom csiszoló, polírpaszta, szivacsfeltét, ráadásul többféle is kell hozzá

se nem olcsó, se nem egyszerű. Ha nem vagy gyakorlott, nem is lesz szép

 

de pl:

http://www.autoflexker.hu/webshop/index.php?q=webshop/termek_19815/hatso_lampa_-_ifa__rendszamvilagitos

 

 

Előzmény: oregsas (43107)
oregsas Creative Commons License 2017.03.10 -2 0 43107

Abban kérek segítséget , hogy lehet a  nap szívta hátsó lámpaburát kifényesíteni .

Régen a Gázos Sanyi csinált ilyeneket , csak már nem találtam vissza a hozzászólásához . Sikítóval csinálta , csak nem tudom még mi kell hozzá: pl. milyen korong , használt –e valami pasztát. Számít-e fordulat , az én flexem fordulatszámszabályozós.

Az a gondom , egy kis utánfutót viszek nyáron vizsgára és a baloldali fényes , jobboldali pedig látványosan mattabb.

Ha valaki már csinált ilyent az leírhatná . Elég-e csak kívülről polírozni , mert belülről biztosan nem férek hozzá.

Az a baj , külön burát nem kapok.

barnazol75 Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43106

Most hirtelen nem vágom, mi van a másik végén, de ha menet,akkor ne!

Előzmény: daty55 (43104)
kucilajos Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43105

Üdvözlök Mindenkit.Félig igaz a multkoriban beharangozott hír,miszerint,meg szűnik az Érdi vállalkozás.Kisautós társunktól tudom,aki ismeri őket,hogy családi problémák miatt az apa külön céget és üzletet alapitott Érden,most 2 helyt lehet Érden mopedautót vásárolni,az új hely az apáé,a régi helyen a gyerek van,.

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 0 43104

Köszönöm mindenkinek, most már legalább nem "ész nélkül" látok hozzá a javításhoz!

 

Már csak azt nem tudom, hogy szabad e forgatni a kormányösszekötő rudat.

 

 

 

ívfény Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43103

a talpas csapszeget a legkönnyebben úgy tudod kimozgatni, ha fogsz egy kerékszerelő, vagy egyébb pajszer félét és kitámasztod a villa és a kerékagy közé és nyomogatod a pajszert és közben figyeled, vagy akár kezed ráteszed a talpascsapszegre, hogy látni érezni e kotyogást. a kormánymű gumiharangot célszerű, akkor cserélni, vagy felrakni, mikor a szélső gömbfej még le van szedve a kormányösszekötő rúdról.

Előzmény: daty55 (43099)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.09 -4 0 43102

A porvédő gumihoz használj műanyag gyorskötözőt.

Előzmény: daty55 (43099)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.09 0 0 43101

Előzmény: Mnagy (43100)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.09 0 0 43100

Előzmény: daty55 (43099)
daty55 Creative Commons License 2017.03.09 -7 0 43099

Megérkezett a futárszolgálat értesítése, miszerint holnap kézhez kapom a kormányösszekötő csapszegeket.

 

Egy kis iránymutatást kérnék a hozzáértőktől!

 

1. Mivel a talpas csapszeg lent van, akkor úgy gondolom, hogy lent kell megrángatni, hogy lóg e.

    Jól gondolom?

2. Nem, nem tekergettem el a kormányösszekötő rudat, de egyáltalán el lehet tekergetni, gondolok itt arra, hogy esetleg ki lehet     tekerni a helyéről?

    Vagy direkt lehet tekergetni, ugyanis ezzel lehet állítani a kerékösszetartást, ha már a helyére van szerelve a csapszeg??

    Jól gondolom?

3. Próbáljam meg így visszavarázsolni a gumiharangot a "kormányműre" jobbra kitekert kormánnyal, ahogy ugye a legjobban feszül, vagy majd, ha összeraktam, akkor álljak fel egy aknára, és alulról jobban hozzáférhető lesz, és egy awab bilinccsel rögzítsem a gumiharangot?

4. Egy körülbelüli meghúzási nyomatékot írtok a csapszegre, a csapszeg kontra anyájára, meg a kerékcsavarokra?

 

 

 

A segítő szándékú hozzászólásokat előre is köszönöm!

VolksrodZoli Creative Commons License 2017.03.09 0 0 43098

Mi érvényes a Magyar KRESZ szerint? Segédmotor 40Km/h és pont. Az számít segédmotornak, aminek egyéb paramétereken kívül a tervezési legnagyobb sebessége 45Km/h azaz tud menni 45-tel, de nem mehet.

 

Hoz ez mennyire köztudott dolog, itt a Wiki szócikk a mopedre. Nagyon jól látható, hogy Magyarországhoz képest miben más a Német, vagy Osztrák szabályzás. És miből következően van az ilyen irányból behozott Mopedautókon 45 ös matrica.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Moped

Előzmény: passat2018 (43097)
passat2018 Creative Commons License 2017.03.09 -6 0 43097

Akkor a kamion pótkocsin mért van 70 km 80 km 90 km 100 km 110 km matrica ha mopedautóra 45 km matrica érvényes a kresz szerint. 

989898 Creative Commons License 2017.03.09 -2 0 43096

CCsongrád megyei mopedosokknak irom ha nem értessültek vollna most hallotam hogy nagy kanyaró járványvan itt csongrád megyébe vigyázatok magatokra!!!!!

Előzmény: ívfény (43095)
ívfény Creative Commons License 2017.03.09 0 0 43095

nem kis meló az! de eddig jók az eredmények.

Előzmény: Poc2 (43094)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.08 -2 0 43094

Viszont,hiányolom az átépített motor+váltó tapasztalatait.Vagy még az nincs beépítve?Arra nagyon kíváncsi vagyok milyen lett!

Előzmény: ívfény (43090)
Poc2 Creative Commons License 2017.03.08 -6 0 43093

Ok,értelek!Egyetértek ezzel hogy segíteni kell.Csak nem szedtem külön bekezdésekbe a dolgokat,meg egy hsz.-ba írtam mindent.De kb egyről beszélünk. 

Előzmény: ívfény (43090)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.08 -9 0 43092

kieg: A Winchesterben videó és hangpanel,tudok adni két kisebb hangszórót

Előzmény: Törölt nick (43091)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!