Mikor elhoztam az autót Nagykanizsáról, a volt tulaj fia mondta, és meg is mutatta, hogy a bal oldali csapaszeget kicserélte.
Látszik is, majd holnap fotózom, még fényes, és épp csak megkapta a vakrozsda.
Egyébként mindent megrángattam, megpajszeroltam, megfeszegettem, de semmit nem érzek kotyogósnak.
Még régről a "kezemben maradt", hogy milyen az, mikor a Zsigulit megrángettuk, és kotyogott a talpas.
Egy kicsit mozdult, de az autó nélkül, és aztán mozdult az autó.
Na, ilyet sem tapasztaltam sehol.
A csapszeget 40 Nm-rel akartam meghúzni, de nem mertem, mert ez a nagy méretű nyomatékkulcs volt hosszú erőkarral, így attól féltem, hogy megszakítom a menetet, inkább ehelyett egy rendes normál hosszúságú villáskulccsal meghúztam amennyire bírtam.
Hirdetnek egy Grecav pickupot hiányos papírokkal a hahun, felhívtam az eladót, azt mondta ő úgy tudja, nem kell rendszám a mopedautókra, elég az adásvételi szerződés. Az illető devecseri, mopedautókkal foglalkozik már évek óta, pontosan tudja hogy kell rendszám, de nekem adta a hülyét. Sajnos biztosan talál majd egy palimadarat, aki bedől neki...
A gumiharang alatt egy axiálrúd van, kézzel nem tudod letekerni a fogasléc végén lévő menetről. Sokszor még a villáskulccsal is erőlködni kell, hogy lejöjjön. A gumiharangot rögzítsd rá egy kábelkötegelővel a kormányműre, nem szabad hogy lejöjjön, mert bemegy a szennyeződés, és kikopik. Át is nézheted a gumiharangot, hogy nincs-e kirepedezve, mert most könnyen ki tudod cserélni, amíg nincs a helyén a gömbfej. Én univerzális méretű kormánymű gumiharangot szoktam venni, annál az átmérőnél vágom el, ahol szükséges. Kb. 1000 Ft egy új gumiharang párban, de ha kiszakad és nem veszed időben észre, cserélheted a fogaslécet is, ami már elég húzós.
Abban kérek segítséget , hogy lehet a nap szívta hátsó lámpaburát kifényesíteni .
Régen a Gázos Sanyi csinált ilyeneket , csak már nem találtam vissza a hozzászólásához . Sikítóval csinálta , csak nem tudom még mi kell hozzá: pl. milyen korong , használt –e valami pasztát. Számít-e fordulat , az én flexem fordulatszámszabályozós.
Az a gondom , egy kis utánfutót viszek nyáron vizsgára és a baloldali fényes , jobboldali pedig látványosan mattabb.
Ha valaki már csinált ilyent az leírhatná . Elég-e csak kívülről polírozni , mert belülről biztosan nem férek hozzá.
Üdvözlök Mindenkit.Félig igaz a multkoriban beharangozott hír,miszerint,meg szűnik az Érdi vállalkozás.Kisautós társunktól tudom,aki ismeri őket,hogy családi problémák miatt az apa külön céget és üzletet alapitott Érden,most 2 helyt lehet Érden mopedautót vásárolni,az új hely az apáé,a régi helyen a gyerek van,.
a talpas csapszeget a legkönnyebben úgy tudod kimozgatni, ha fogsz egy kerékszerelő, vagy egyébb pajszer félét és kitámasztod a villa és a kerékagy közé és nyomogatod a pajszert és közben figyeled, vagy akár kezed ráteszed a talpascsapszegre, hogy látni érezni e kotyogást. a kormánymű gumiharangot célszerű, akkor cserélni, vagy felrakni, mikor a szélső gömbfej még le van szedve a kormányösszekötő rúdról.
Megérkezett a futárszolgálat értesítése, miszerint holnap kézhez kapom a kormányösszekötő csapszegeket.
Egy kis iránymutatást kérnék a hozzáértőktől!
1. Mivel a talpas csapszeg lent van, akkor úgy gondolom, hogy lent kell megrángatni, hogy lóg e.
Jól gondolom?
2. Nem, nem tekergettem el a kormányösszekötő rudat, de egyáltalán el lehet tekergetni, gondolok itt arra, hogy esetleg ki lehet tekerni a helyéről?
Vagy direkt lehet tekergetni, ugyanis ezzel lehet állítani a kerékösszetartást, ha már a helyére van szerelve a csapszeg??
Jól gondolom?
3. Próbáljam meg így visszavarázsolni a gumiharangot a "kormányműre" jobbra kitekert kormánnyal, ahogy ugye a legjobban feszül, vagy majd, ha összeraktam, akkor álljak fel egy aknára, és alulról jobban hozzáférhető lesz, és egy awab bilinccsel rögzítsem a gumiharangot?
4. Egy körülbelüli meghúzási nyomatékot írtok a csapszegre, a csapszeg kontra anyájára, meg a kerékcsavarokra?
A segítő szándékú hozzászólásokat előre is köszönöm!
Mi érvényes a Magyar KRESZ szerint? Segédmotor 40Km/h és pont. Az számít segédmotornak, aminek egyéb paramétereken kívül a tervezési legnagyobb sebessége 45Km/h azaz tud menni 45-tel, de nem mehet.
Hoz ez mennyire köztudott dolog, itt a Wiki szócikk a mopedre. Nagyon jól látható, hogy Magyarországhoz képest miben más a Német, vagy Osztrák szabályzás. És miből következően van az ilyen irányból behozott Mopedautókon 45 ös matrica.
CCsongrád megyei mopedosokknak irom ha nem értessültek vollna most hallotam hogy nagy kanyaró járványvan itt csongrád megyébe vigyázatok magatokra!!!!!