Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tiB Creative Commons License 2004.06.11 0 0 257
Hát pedig ők a Diavia autóklíma hivatalos márkaképviselet. :-)
Rácz autószervíznek híjják, és Szeged, Cserepes sor 15. a pontos címe.
Mellesleg én is csak a ismerőseimtől tudtam, hogy létezik. ;-)
A klímát meg szerinte nem árt évente feltöltetni géppel, ami meg is olajozza, de szvsz elég azt 2 évente is....
Más:
Nem is tudtam, hogy utólagos klímából (diavia) is létezig digit-atómata, csak ámultam és bámultam.
Előzmény: S.Zola (254)
dzsosz Creative Commons License 2004.06.11 0 0 256
S.Zola
Köszi!érthető volt!megnézem!:)))
Előzmény: S.Zola (252)
Fabrik Creative Commons License 2004.06.11 0 0 255
Hírdetés? Minek? Uborkaszezonban így se úgyse ügyfél. Szezonban meg az elvileg hétköznap 10-17-ig nyitvatartó a hét minden napján 7-21 (esetleg 22) óráig van nyitva és csak előjegyzéssel megy. Ez pl. a Nagykőrösi úti.
Előzmény: S.Zola (254)
S.Zola Creative Commons License 2004.06.11 0 0 254
Ó, ezt jól elszúrtam, nekem egy simlis épületklímás csinálta( őt ajánlották ), de egyáltalán nem olcsóbban, mint egy rendes autóklímás. 15e volt. Kint a parkolóban, nuku festék meg rendes nyomáspróba( pár percig tartott ), még olajat sem rakott bele, azt mondta, annak benne kell lennie, de mivan ha éppen nincs ? Szerencse hogy tényleg volt benne valamennyi( bontott cucc, az eredeti olajával ), mert a kompresszorból, elpárologtatóból is folyt, amikor eldőlt( ki nem folyt szerencsére, mert fölállítottam )-természetesen amikor még nem volt beépítve. Másnap már nem hűtött, vittem vissza, kiderült, hogy szar az egyik csatlakozás, megcsináltam, újra föltöltötte, aztán agyalt hogy fizessek-e, aszondja: menjél, használjad, próbáljad, aztán kifizeted csak a gázt. Hát a f@szt fizettem ki !
Azóta még jó a klíma. Remélem jó is marad.
Tavaly amikor szereltem be, nem találtam klímást, mármint hirdetésekben néztem, csak kettőt, de azok le akartak húzni, azért mondjuk hirdethetnék jobban magukat, hogy klíma javítás, most is csak az Orcsik hirdeti magát mint klíma szerelő, de oda nem érdemes vinni, mert megkopaszt. Aztán mostanában hallom, hogy itt is csinálnak klímát, ott is, csak éppen ezt elhallgatják az ember elől.
Előzmény: tiB (253)
tiB Creative Commons License 2004.06.10 0 0 253
Zola, bocs a késői válaszért.
A cserepes sori szervízben csináltattam, asszem 16e körül volt kompletten (teljes feltöltés, plusz olajzás, plusz festék). Ha nem kell számla vonj le 25%-ot.
Korrektek voltak, még a hűtőmet is kimosták. Mostanában megyek majd vissza, megskubizni a szinezést.
Ha érdekel a pontos cím és név, meg tudom nézni, de most nincs nálam...
Előzmény: S.Zola (220)
S.Zola Creative Commons License 2004.06.10 0 0 252
A motortérben megnézed, hol megy be a klímacső az utastérbe. Két alucsőről van szó, az egyik vékonyabb, a másik vastagabb. Lehet hogy van rajtuk fekete hőszigetelő is. Ezek vagy középen, vagy az anyósülés felőli oldalon vannak. Na, ha ezt megtaláltad, ott van a párologtató, ennek az aljából kell hogy kijöjjön a kondenzvízelvezető cső. Tehát ahol bemegy a két alucső, az alatt van valahol a kondenzvízelvezető is.
Remélem érthető volt :)
A pollenszűrő valahol a párologtató előtt kell hogy legyen. Nem tudom, milyen a Rover szellőzőrendszer. Ha olyan mint a Hondáé, akkor az utastérben a kesztyűtartó mögött.
Előzmény: dzsosz (251)
dzsosz Creative Commons License 2004.06.10 0 0 251
Sziasztok klímások!
Van egy kis gondom a klímával.A kocsim Rover 214 Si.Asszem tudom mi a baja,de egy kis segítség elkélne.Pleaseeeeeeee. :)
Használat után büdös a levegő bent mint felmosórongy.Asszem gombás lett a rendszer és ki kell takarítani.Veszek hozzá klímatisztítót és majd azzal adok neki.Csak nem tudom, hol keressem a pollenszűröt.Meg nem tudom hol mehet a kondenzvíz leeresztő cső,azt se ártana megnézni.
Ha tudtok adjatok tanácsot légyszi.
Köszi!
Ja, és nagyon jó hogy van ez a fórum!
Üdv

dzsosz

Fabrik Creative Commons License 2004.06.10 0 0 250
A kickdown nem a klímakompresszort kapcsolja, hanem a sebességfokozatot vissza 1-gyel, vagy 2-vel.

A manuális váltósaknák is lekapcsol terhelésre, nem csak az automatáknál.

Előzmény: SzaboZE (249)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.10 0 0 249
Szerintem amiről beszélsz, az a kickdown funkció (fullgáznál lekapcsol a klímakompresszor), de ez korántsem széles körben használatos dolog. Van amelyik gyártó áldoz rá egy 100ft-os kapcsolót van amelyik nem.

SzaboZE

Előzmény: Fabrik (245)
ÚjMitsuFan Creative Commons License 2004.06.09 0 0 248
Gondoltam, hogy megoldott lehet probléma, mert a digit klímás autóknál (egy részüknél) észre sem veszed mikor kapcsol a kompresszor, csak a tartja a beállított értéket. De azért jobbnak láttam utánanézni. Köszi a válaszokat!
Előzmény: maxx146 (246)
Flinter Creative Commons License 2004.06.09 0 0 247
Hello Csabais!
Nem mondták, hogy ott voltál...
Ez a Levente gyerek ügyes, gyors, meg lelk(iismeret)es fiú - de a technikai korlátokon ö sem tud túllépni... Mindenesetre most szerzett tapasztalatot a Renault klima javitásában is:-) A cucc még sajnos nem készült el, a 7 vége felé majd fölmegyek érte valamikor. 27 ezerbe ajánlották meg a javitást+feltöltést - persze akkor még nem tudták, hogy mennyi galiba lesz ezzel a szarral (de persze ettöl azt még tudhatták volna, hogy nem csak olyan egyszerü az, hogy "Na menj oda fiam, aztán csapd le a fejét!" :-))

Aztán más megoldás hirtelen nem is volt: A gyári új kissé:-) drága, utángyártott elpárologtatót nem tudtak szerezni, a bontottól meg óvtak - bár igazából nem értem, miért, merthogy:

- állitólag az enyém olyan gyári hibás, ami sok tizezer között teljesen egyedi és ritka meghibásodás
- a többi (nem gyári hibás) elpárologtatóval hosszú-hosszú évekig semmi probléma sem szokott lenni
- a bontott is lenyomáspróbázható beépités elött
- szétszedés, csere, összerakás, töltés max. 2-3 óra munka (persze tapasztalattal)
- a bontott (ajánlati) ára 10-25 eFt, az utángyártotté 55-80 eFt, a gyárié meg becslések szerint ugye a 150 vagy több.

Fentiek fényében én inkább vállalnám a (lepróbált) bontott alkatrész kockázatát, mint 3-15 szörös áron az újat (és akkor még nem jövök azzal a demagóg dumával, hogy az enyém is "új" volt: 1,5 éves...)

Na hirtelen ennyi, most be kell fejezzem.

FL

Előzmény: csabais (241)
maxx146 Creative Commons License 2004.06.09 0 0 246
Mitsu,
Szvsz ezt a problémát már régen megoldották, mert szerény ismereteim szerint pl. Alfánál 5-6e az utazó fordulatszámnak számít. A légkondi pedig akkor is teszi a dolgát, szépen!
Előzmény: ÚjMitsuFan (244)
Fabrik Creative Commons License 2004.06.09 0 0 245
Szerintem azért a mai világban ciki lenne, ha nem lenne erre valami védőelekrtonika. Az elektromos rendszer sem megy tönkre, pedig a generátor is gyorsabban pörög...

Tudtomnmal egyébként ha a motort erőteljesen terhelik, minden autó (több, mint 10 éve, de még az én 16 évesemben is) lekapcsolja a kompresszort.

Előzmény: ÚjMitsuFan (244)
ÚjMitsuFan Creative Commons License 2004.06.08 0 0 244
Sziasztok!

Jön a klíma-szezon, nekem pedig az első klímás autóm a mostani Mondeom. Klímát jól ismerőket kérdezném, hogy mennyire gáz az, ha bekapcsolt klímával 6000-ig húzatom az autót. Nem teszi tönkre a kompresszort. Vannak olyan praktikák, amivel lehet a klímára vigyázni? Mennyire hajlamos a rendszer tönkremenni?

S.Zola Creative Commons License 2004.06.08 0 0 243
Ki kell mosni belülről és kész. Hogy a régi olaj eltűnjön belőle. Mi az a TXV ?
Előzmény: Janibacsi (242)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.08 0 0 242
urak olyat lehet csinalni h adott egy klimacucc, R12-es.

Sajnos az elparologtatot nem tudom cserelni, de kompresszort, szaritot, kondenzatort tudok keriteni r134a-hoz valot. Ossze lehet ezt igy passzentani?

Masik: hol szokasa lennie annak a bizonyos TXV-nek? Vagy ezeknel meg csak egy beforrasztott csodarab az elparologtato bemeneten?

Jano

csabais Creative Commons License 2004.06.08 0 0 241
Láttam a csövedet (elpárologtató). Szép!
1.5 évesen ennyi Lyuk!
Előzmény: Flinter (235)
csabais Creative Commons License 2004.06.02 0 0 240
Ha csak 1 lyuk van rajta be lehet hegeszteni,
de ha porózusos akkor csere. Kiszerelni úgyis ki kell. Hivd fel a Levente fiút Ő elmondja a lehetőségeket.
Reklamálhatsz a márkaszervízben is ha ők szervizelték! 1,5 év alatt nem kéne kilyukadnia.
Az enyém 27 éves és kutya baja.
Előzmény: Flinter (235)
csabais Creative Commons License 2004.06.02 0 0 239
Mind a 3 ezeket megcsinálja.Az első csak ilyennel foglalkozik.Beszerelés, átalakitás stb.
Előzmény: Janibacsi (236)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.01 0 0 238
Szerintem menj be egy renault szervízbe, hogy ez van és meg kell nézni mi a reakciójuk. A cimborámnak felesbe álltak végül egy számítógépet az autóba (R19, úgy 5 éve)

SzaboZE

Előzmény: Flinter (235)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.01 0 0 237
Bizony, kérvényezni kell az autó vizsgálatát. 1.5 év alatt egyszerűen nem lukadhat ki magától egy ilyen. 3 év a szavatosság ha jól tudom.

SzaboZE

Előzmény: Flinter (235)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.01 0 0 236
Koszonom a cimeket, esetleg annyit tudnal melle irni, h a lentebb vazolt dolgok kozul mit tudnak az adott helyeken elvegezni?

Kosz

JAno

Előzmény: csabais (232)
Flinter Creative Commons License 2004.06.01 0 0 235
Csabais: Kösz!

SzaboZE: És azt hogy kellene...?
Garancia= 12 hónap már lejárt, tudom, hogy van "szavatoság" is, de ennek érvényesitéshez nekem kellene bizonyitanom a márkaképviselet felé, hogy a hiba gyártási eredetü.
- Ez egyrészt nagyon macerás lenne az egésznek az értékéhez képest
- Másrészt meg nem újonnan vettem az autót, hanem használtan, "igy" - szóval nem is vagyok benne tök biztos, hogy a hiba bizonyitottan gyártási eredetü...
Azért persze neked is kösz.

Közben felvetödött, hogy ez a "biszbasz" netán forrasztással javitható. Van esetleg erröl valakinek véleménye?

Előzmény: SzaboZE (234)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.01 0 0 234
És miért nem cserélteted ki szavatosságban???

SzaboZE

Előzmény: Flinter (231)
csabais Creative Commons License 2004.06.01 0 0 233
hivd fel: Levente 06702361568
Előzmény: Flinter (231)
csabais Creative Commons License 2004.06.01 0 0 232
Kocsis Kálmán
XXI Badacsonyi u.46.
06309496291
2760520

Hanácsek László
Szigetszentmiklós
06309546299

Tóth József
XIV Gvadányi u. 33-39

Előzmény: Janibacsi (228)
Flinter Creative Commons License 2004.06.01 0 0 231
Szevasztok Klimások!

A helyzet az, hogy ma du. megállapitották, hogy a Renaultomban (Megane Classic Alizé 1.4/2002) lyukas az elpárologtató. Remélem, jót mondok - a neten körülnézés után erre az névre "tippelek". [A klimás tán "radiátort" mondott - de ilyet meg a neten nem találtam. Az a rácsos höcserélö izé az, ami közvetlenül a müszerfal elött van és itt hül le a befújt levegö.]
Na szóval ez szállt el - rögtön "biztatott" is a srác, hogy a gyári alkatrész biztosan van vagy 100 eFt - persze megjegyezte, hogy utángyártottban azért olcsóbb lesz: 1-2 nap és megkeres ajánlatával.
Na erre gondoltam én, hogy ezirányban (azaz utángyártott alkatrész ügyben) azért körülnézek én is a piacon, de a legnagyobb meglepetésemre a neten alig találtam valamit. Nemcsak hogy árat nem, de még céget/boltot sem, ahol ezt árusitanák. Nem tudnátok tippet adni, hogy hol tudnék utánanézni ennek a "biszbasznak"?
Avagy esetleg annyit, hogy mennyi lehet a "reális" ára az ilyennek utángyártottban? Bontott is érdekelne - de az az igazság, hogy azoktól meg azért tartok, mert a jó ég tudja ott a helyszinen ellenörizni, hogy hibátlan-e az a darab, avagy ugyanolyan szar, mint az enyém (igy, másfél évesen). Minden tippért örök hála!:-)

Irgalmatlan Szamaritánus Creative Commons License 2004.06.01 0 0 230
Dékány Zoltán
Budapest, XIII, Cserhalom utca 2.
20/9993252

Nem rövid az átfutás, de a munka minősége jónak tűnik...

Üdv,
ISz

Előzmény: Janibacsi (229)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.01 0 0 229
Senki? :o(
Előzmény: Janibacsi (228)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.01 0 0 228
Emberek, kerdesem lenne.

Beszereztem egy cuccot a gepjarmube. Nem egy mai csirke, termeszetesen R-12-vel mukodik(mukodott). Sanden gyartmanyu kompresszor, SD-505-os. Megszereztem a teljes szervizkonyvet a cucchoz.

A kerdesem pedig az lenne, hol talalok en olyan klimast, aki rendesen atnezi nekem ezt a kompresszort(ugyebar bontott), majd vegrehajtja azokat a "retrofit" lepeseket, amivel at lehet alakitani R134a-ra a rendszert? Ugye a szervizkonyv termeszetesen angol nyelvu:o)

En tennem be a cuccot magam, csak le kellene ellenorizni a tomiteseket-na meg fel kene tolteni...

Esetleg ha itt lenne valaki aki ert a temahoz, lenne par technikai jellegu kerdesem is...

Elore is kosz, udv:

JAno

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!